17 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

17 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

- >enfiyeci İbrahim, : koyuvererek — Hüsnü Gâvur Mehmet Kara Yürek Çetesi Tefrika No. 61 Yaşa Be Gâvur Mehmet Bu Kız Da Kim? kim olacak işte Sarrat Güzel ;ğlunun kızı Etrafta bir çıt bile işitilmi- yordu. Gâvur Mehmet, sağına soluna bakındı. Sonra iki elinin ikişer parmaklarını dudaklarının arasına alarak keskin bir isılık çaldı. O anda, bostan biribirine -karıştı. Muhtelif yerlerden birçok gölgeler , canlandı, Gâvur Mehmedin olduğu yere iki kişi birden atladı. Titrek ve helecanlı bir ses; — Hazırmı, Gâvur Mehmet Diye homurdandı. Gâvur Mehmet, heyecandan boğulur gibi cevap verdi: — Hazır demek te şöz mü? Hepsini bir deliğe tıkadım, Hüsnü Efendi. £ Hüsnü Efendi, Gâvur Mehme- din boynuna sarıldı. Yanakların- dan öperek: — Yaşa Gâvur Mehmet, Diye — bağırdı. Ve sonra ağzını Gâvur Mehmedin kulağına yanaştırdı: — Bu kız kim?.. — Kim olacak.. işte, Sarraf Güzel oğlunun kızı. Şimdi, bu kızı bir kaç arkadaşa teslim edelim. Onlar burada beklesinler. Biz de içeri girelim. Arkadaşlar- dan kimler var, — Gâvur Mehmetl... Bu ne, dalgınlık yahu.. Bizi görmiyor musun. Gâvur Mehmet, kendisine hi- tabeden adamın eline sarıldı- — Aman Kerim Efendi.. Ku- sura bakm, malüm ya.. Böyle telâşlı zamanda amir, değil.. İn- sanın gözüne hiç bir şey görün- miyor. Ser teftiş deli Kerim Efendi, hem Gâvur Mehmedin sırtım. okşuyor, hem de - cevap veriyordu: — Hakkın var oğlum.. Hak- kın var. Hüsnü efendi, orada bulunan memurları sayıyordu: — Tepdillerden Kasımpaşalı — küçük — Mehmet, Abanoz Hasan, İncekaş Salih, arabacı Hüsnü, Çağanoz Recep, Arap Abdi, cilveli Ragıp, Domuz Kâmi.... Gâvur Mehmet, bir kahkaha Efendinin Aman Ali, sözünü kesti: — j — Aman ustam, daha yok midi ?.. Bütün tebdil bölüğünü, sağ baştan buraya çekmiş, ge- tirmişsiniz. Deli Kerim Ef. , söze karıştı: — Okadar değil.. Dahası var. Galata Voyvoda beyi Yakup Bey de bir bölük zaptiye ile etrafı sardı. Müşir paşa, Voyvoda ka- rakoluna geldi; orada bekliyor. Gâvur Mehmet telâşla sordu: — Ya evin sokak kapısı ta- rafında ?., Hüsnü Efendi, cevap verdi: — Serteftiş. Gürcü — Hasan Efendi orada.. Yanında Zarif Mustafa, Sürmeli Tevfik, Yanık Hüsnü, Paskal Rifat'la bölük ağası Tuzsuz. “—Ömer.. Otuz da zaptiye var, — Tamam... Hadi bakalım üi ustam.. Şu kızcağızı birine teslim edelim.. Biz de içeri — girelim. Meşaleler hazır mı? — Her şey hazır.. Matmazele gelince: Onu burada bekletmiye hiç lüzum yok. Doğruca Voyvoda karakoluna gönderelim. — Münasip.. Mademki müşir paşa da orada imiş.. Kızı görürse memnun olur. Matmazel Lüsyeyi bir zap- tiye müfrezesine terfik ettiler. Karakola — gönderdiler. Moşa- leleri yaktılar. Zabtiyeleri ihtiyat olmak üzere dışarda bıraktılar. önde Gâvur mehmet olmak üzere, yalnız ser teftişlerle teptil memur- ları, delikten içeri daldılar. Meşalelerden buram buram taşan dumanlı ışıklar, dehlizin duvarlarına- çarpıyor.. senelerden beri bir mezar gibi sessiz kalan bu uzun dehlizin süküneti, şimdi heyecanla koşan zabıta memurla- rının ayak seslerinden korkunç akisleri yapıyordu. Dehlizi geçmişler, Mariya'nın yattığı odaya gelmişlerdi. Gâvur | Mehmet, elindeki meşaleyi uzattı. Kapıdan baktı. Mariya, olduğu yerde, upuzun yatıyordu. — Bu kapıda, bir arkadaş kalsın. Diye bağırdı. Ve sonra aşağı, inen merdiven kapısına daldı. Aşağıdan daha hâlâ küfürler, tehditlerle karışık boğuk sesler geliyor.. Biribirine çarpan sert demir gürültüleri işitiliyordu. Meşalelerin ışığı, her tarafı aydınlatmıştı. Hepsi de |heyecan içinde oldukları halde, bu yeraltı tertibatı, yine zabıta memurlarının hayretini celbediyor: — Vay domuzoğlu domuzlar.. Amma da mükemmel, saklanacak yer bulmuşlar. — Tevekkeli değil. Dünyayı haraca kesiyorlardı da, ele geç- miyorlardı.. Diyorlardı. En önde olduğu halde koşarak merdivenleri inen Gâvur Mehmet, köprünün önüne gelir gelmez, birdenbire : — Kaçıyorlar.. Koşun.. Vurun. Diye acı acı haykırdı. ve sonra, sağ elindeki tabancasını boşluğa doğru uzattı; üstüste iki defa boşalttı. O anda küfürler, naralar, feryatlar biribirine karıştı. Karşıdan da dört beş el silâh patladı. Kesme kurşunlar duvar- lara çarptı. Zabıta memurları da gelmişler; duvarı siper almışlar.. Ateş ede- | cek hedef arıyorlardı. Fakat ca- niler, kendi taraflarındaki dehliz ve odaya iltica ettikleri için gö- rünmiyorlardı. İki binanın arasın- daki derin boşlukta bir takım ipler sallanıyordu. Gâvur Mehmet, üzüntü ile bu iplere bakark : — Acaba kaçtılar mı?, Bura- dan nereye kaçabilirler?.. Diye mırıldandı. Ve yere yattı. Sürüne sürüne, köprü- nün istinat ettiği kenara yaklaştı. Elindeki meşaleyi boşluğa uzattı. Hüsnü Efendi ile diğer arkadaş- larız ( Arkası var ) sonra SON BOSTA Spor Hareketleri 'Türk Sporcuları- nın Rusya'da Ya- pacağı Maçlar Moskova, 16 (A. Aa.) — M. Karahan Cevdet Kerim Beyi kabul etmiştir. - Türk sporcuları heyeti dün şehri gezmişler ve akşam Stanislavski tiyatrosundaki temsilde hazır bulunmuşlardır. İlk futbol müsabakası bu ayın 18 inde saat 18 de Dinamo stadyomunda yapılacaktır. Sovyet — muhtelitile yapılacak olan ikinci maç ise Türk sporcuları Leningrat'dan döndükleri zaman Moskova'da 31 temmuzda vuku bulacaktır. Spor | mahafili Türk sporcularının retlerine büyük bir alâka göste- riyorlar. Moskova, Leningrat, İva- nova, Vznesensk, Gorki, Harkof, Kief ve Odesa'da maçlar tertip olunmuştur. Bunlardan başka Sov- yet Rusyanın diğer 16 sanayi merkezinden Sovyet terbiyei be- deniye meclisine gelen telgraflar- da Türk sporcular maçlara davet olunmaktadırlar. Yerli Mallar Sergisine Hazırlık Yapılıyor Dün Sanayi Birliğinde 1 ağustos 933 tarihinde açılacak olan beşinci Yerli Mallar Sergisi heyeti tertibiyesi içtima ederek tertip heyeti riyasetine sabık İktısat Vekili Rahmi Beyi ve reis vekillişinede Hacı Recep ve Abdülgani Beyleri ve sergi komiser- liğine de bu hususta vukut ve ihtisası | ve şimdiye kadarki sergilerde mu- yaffakiyetlerile tanılan Sanayi Birliği Umumi Kâtibi Nazmi Nurl Bey - inti- hap edilmiştir. Tertip heyeti sergiye iştirak ede- cek olan fabrikaların suret ve şekli iştirakini ve serginin devamı müdde- tince intizam ve zapturapt hususlarına ait 48 maddelik bir talimatname ihzar n İer sene olduğu gibi 1933 beşinci Yerli Mallar Sergisinde de muallim İhsan Bey kumandasındaki — deniz orkestrasının iştiraki için Üssübahri kumandanlığı nezdinde — teşebbüsat icrasına ve -20 temmuzdan — itibaren sergi nihayetine kadar tertip heyetinin sergi binasında içtima etmesine karar verilmiş ve serginin mükemmeliyeti ve geçen senelerin fevkinde bir mev- cudiyetle hazırlanması neye mütevak- kıf ise bunların ikmalini komiserliğe tevdi etmiştir Beşinci Yerli Mallar Sergisi hazırlık şekline nazaran şimdiye dar hazırlanmış olan sergilerden daha çok güzel ve daha exzaslı bir şekilde tertip edilmekte olduğu Mmüşahede edilmektedir. Yeni N“n'zıl İnkilâp Ççocuğunun terbiya- sinde ruhi ve ameli es, 'ahrettin Kerim Be, altında çocuk ana ve babuları için fay- dah bir. kitap neşretmistir - Fiati 40 kuruştur. Tüvsiye ederiz Dağ Adamı — Küçük ve milli bir romandır. Yazaa Suat Salih, Ahmet Halit kütüphanesinde 90 kuruşa satıl- maktadır. Yana Milit Yol — Oral - İdel İstiklâl fikrinin naşiridir. Beşinci se- vesinin T inci Dumarası çıkmıştır. Di ik Deyişler — Güzel ve ahenkli şürlerden mürekkep bir eser- dir; Yaztın? Ayaşlı Mehmet - Necati, Bati 30 kuruştur. Yurtdaş! Türkiye, zeytinyağı memle- ketidir. Fakat Türkler, az zey- tinyağı — yerler. İspanyollar — ve İtalyanlar kadar zeytinyağı ye- meğe alışsak, zeytinyağı istihsa- limizi beş misli çoğaltmak icap eder. Milli iktıaat ve tasarraf cemiyeti aa rasar aa RADYO ; DS F Da Ki aa i i LO RADYO | » 17 Temmuz Pazartesi İstanbul — 18 Gramoloo, 19.30 Fr. ders (müptedilere mahsus), 19 saz (Hikmet Rıza H.), 19.45 aaz (Zeki B.), 20.30 Safiye H. Aleko ve Yorgi El. 30 gramofon, 29 ajans, borsa haberleri, sant ayarı Ankara — 12.30 Salon — orkestrası: türe Comedi gramölon, 18 Keler Bela Ouver- Espagne Rumberg Fan- taisie Nine Rosa Amedi — Serenade İavan Milöcher — Valse Cerlotta, 19 alaturka saz, 90.15 ajana haberleri. Varşova — 2040 — Musahabe, 21 Polenblut isminde bir operet. Peşte — 1940 Küçük hikâyeler, 21 musahabe, 21.380 Macar kuvarteti. Palermo — 21 Haber ve gramo- fon, 21.30 salon orkestrası Münih — 90 Bir pordelik — küçük bir komedi, 21 dünya siyaseti hakkın. da bir konferans, 21,26 şen musiki. Viyana — 1905 Üç Viyana Ca: ves isminde bir konferane, 2145 ope- ret parçaları. Prağ — 21.10 Brüno'dan nakil. Bükreş — 20.20 Gramofon ile şar- 20.40 konferans, 21 salon orkestrası. Breslan — 20 Bütün Alman istar- yonlarına ait müşterek program, Z1.26 salon orkestrası * 18 Temmuz Salı Viyana — 1830 Piyano relakatile şarkılar, — 19,10 iki konferans, 9.05 hafif musiki, 2040 havadisler, 20.10 hafif musiki koönseri devam edi 'Or, 2135 orkestra konseri, 22,50 havadis. ler, 23.05 plüklarla akşam musikisi, Bükreş — 1805 konser, 2005 kıraat, 20.25 plüklar, 20445 konferans, 21065 şarkı, 21.25 örkestra, 22.05 kon- ferans, 22.20 orkestraya devam. Peşte — 18.88 Piyano ve keman konseri, 19.36 konlerana, 20,05 orkes- tra, 21.20 muhtelif operalardan par- çalar sonra huvadisler ve sigan mü- Varşova — 18,20 Mandolin kon- seri, 1940 - viyolonsel konseri, — 21.06 şarkı 23.05 dans musikisi. Roma — 2105 Havadisler ve muh telit musiki parçaları, 21.95 havadis- ler ve (Don Paskal) Dorizetti'nin operası, ÇANAKKALE Şehitlerimizi Ziyaret - 10 Azıııto. GÜLCEMAL vapurile Tiâret 'Blcrırsasmda intihap İntihap Hey'etinden: Temmuz/933 nihayetinde müddeti hitam bulacak olan Ticaret ve Zahire Borsası Heyeti İdaresinin yeniden intihabı 27/Temmuz/ 933 perşembe günü icra edilecektir. İntihap etmek ve intihap olunmak hakkını haiz olanların listesi Oda ve Borsa koridorlarına asılmıştır. Bir itirazı olanların 22/Temmuz/933 cumartesi günü akşamına — kadar — tahriren intihap — Heyetine — müracaâtları ilân olunur. *“3358,, İstanbul Adliye Levazım * Dairesinden: İstanbul Umumi Hapishane ve Tevkifhanesi için bir sene zar- fında mubayaa edilecek Ekmek fiatı zarf usulile mevkii münakasa- ya konulmuş ve taliplerin bu bapta teklif ettikleri fiat haddi lâyık görülmemiş olduğundan aleni münakasa ile mubayaa edilmek üzere münakasa günü 20/7/933 tarihine müsadif olan Perşembe günü talik edilmiş olmakla taliplerin yevmi mezkürda Defterdarlıkta mü- teşekkil mubayaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. “3356,, İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Pazarlıkla ve 13887 numaralı kararname ahkâmı dairesinde takasla rakı şişeleri için “2,500,000,, Mantar satın alınacaktır. Taliplerin şartaame ve numwneleri gördükten sonra. pazarlığa iştirak etmek üzere *b 7,5 teminatlarını hâmilen 9/8/933 Çar- şamba günü saat 14 te Galata'da Alım, Satım Komisyonuna müracaatları. —“3196,, Pudra hakkında icat edilen cazip ve yeni bir fikir #ayesinde: Tokalon pud- | rası, yağlı bir ciltte bile bu güne kadar kullandığınız pudradan dört defa daha fazla bir müddet yapışık kalır. Tabii bir güzellikte sık bir tesir icrası için bir usul dairesinde istihzar edil- Tokalon — püdrası, / terlemiye mukavemet eder, rüzgâr ve yâğmurun tesirile kat' ybolmaz ve münbesit mesamatı | eder. Ne yapursanız sa- bit kahır, gündüz ve gece hiç bir parlak- hk izi brrakmakazın şayanı hayret bir güzellikte tabit bir ten verecek yegâne pudra, Tokalon püdrasıdır. (5257) Üsküdar İcra Memurluğun- danı Yeminli üç ehli vukuf tarafın- dan tamamına 3000 lira kıymet takdir edilen Kadıköyünde Caferağa mahal- lesinde eski vapur iskelesi sokağında eski SÜ yeni 66 ve 66/1 numaralı dük- künm yüz yirmi hisse itibarile ( 40 ) hisaesi, Satış peşindir. — Müşterilerin kıymeti muhamminenin — yüzde yedi buçuk nisbetinde Pey akçeleri verme- leri icap eder. Müterakim vergi - tan- zifat - tenviriye - vakıf ' borçları ve rusumu dellâliye müşteriye aittir. Art- tırma — şartaa: 20-7-038 — tarihine müsadif Salı günü divanhaneye talik edilecektir. Birinci arttırması 19-3-983 tatihine müsadif cumartesi günü saat on dörtten on altıya kadar Üsküdar iera dairesinde yapılacaktır. Arttırma bedeli kıymeti muhamminenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde Üstün- de birakilacaktir. Aksi — takdillle on son arttıranın — tenhhüdü baki kalmak ü arttırma müddeti on beş gün daha temdit edilerek 3-9-983 tarihine müsadif — pazar günü aymı saatta en gok arttırdaın üstünde — bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve illâa kanununun 126 001 maddesi mücibince — ipotek alacaklılarla diğer alâkadaranın — ve irtifak hakkı sahiplerinin gayrı menkul ü eki haklarını ve faiz ve masa« mife dair olan iddialarını evrakı müs- biteleri ile birlikte (20) gün sarfında iera dairesine bildirmeleri aksi takdir- de hakları tapa: sicilli ile sabit olm- yanların satış bedelinin - paylaşmasın- dan bariç kalırlar. Alâkadaranın mez- kür mevadı kanuniye ümma tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malü- mat almmak. işteyenlerin — 032/1657 nu- maralı dosyaya müracaat, (6562)