24 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

24 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Nazı Çekilmez Oldü SON 'POSTA Kumpanyalar Artık Yüz Vermiyorlar Beyaz perdenin meşhur ko- mik şarkıcı.. Moris Şövalyenin çalışmakta olduğu kumpanya ile mukavelesinin bitmek üzere olb- duğunu ve Şövalyenin yeni bir mukavele imzalamayarak Fran- saya düncceğini geçenlerde yine bu sayfada okumuştunuz. Holivut muhabirimizden son — aldığımız mektupta komik şarkıcının Ame- rikadan ayrılmasına ait sebepler ve dedikodular şöyle anlatılıyor: Holivut, (Hususi) — Fransada yetişen, fakat şöhretini ve par- laklığını, Amerikada — kazanan Moris Şövalye nihayet Holivuttan kat'i şekilde ayrılıyor. Böyle bir şayia geçen sene de çıkmış, fakat tahakkuük etmemişti. Esasen ge— çen seneki şayia Amerika hükü- metinin, burada çalışan ecnebi yıldızlar hakkında verdiği bir ka- rardan doğmuştu. Çünkü Ameri- ka hükümeti, Amerikaya beş rasız gelen ecnebi yıldızların rurıdı milyonlar kazanıp mem- leketlerine gitmelerini muvafık bulmamış, bu gibilerin derhal Amerikayı terketmelerini — iste- mişti. Fakat yapılan teşebbüsler üzerine bu kararın tatbikı bir müddet için geciktirildi. Şimdi ise ortada böyle bir karar yok- tur. Bununlaberaber doğma büyü- me Fransız olan Moris Şövalye yakında buradan ebedi olarak ayı Parise gidecektir. liçin ayrılıyor? Bu suali bu- rada herkes soruyor ve netice olarak ortada bir sürü dedikodu dönüyor. Dedikoduları bir tarafa bıra- kırsak bu güler yüzlü şarkıcının buradan ayrılmıya mecbur uluşu- nun hakiki sebebi, artık nazının çekilemiyecek bir dereceyi bul- masıdır. Filhakika Şövalye son senelerde çok şımarmış ve söz dinlemez olmuştur. Bilhassa ça- lıştığı kumpanyaya karşı çok nazlı davranmaya başlamıştır. Re- jisörler ve direktörler bir müd- det için bu Paris delikanlısının nazını çektiler ve her istediğini yaptılar. Fakat Şövalye bu hare- ketinde okadar ileri gitti ki her- kesi kendisinden bıktırdı. Geçenlerde kumpanyanın baş direktörü, Şövalyeye bir mektup yazarak — mukavelesinin bitmek üzere olduğunu bildirdi ve yeni bir mukavele. imzalayıp imzala- miyacağını sordu. Komik şarkıcı bu mektuba cevap vererek yeni bir mukavele imzalamıya niyeti olmadığı ve memleketi — olan Fransaya dönüp istirahat etmek istediğini bildirdi. Moris bu su- retle kumpanyayı kendisine yal- vartacağını ümit ediyordu. Fakat böyle olmadı ve direktör ikinci bir mektup yazarak “ O halde, şimdiden uğurlar olsun ,, dedi. Kumpanya tarafından şöval- yeye bu şekilde soğuk bir cevap verilmesi burada çok mühim bir hâdise teşkil etti ve yıldızlar ara- sında bomba gibi patladı. Şimdi gövalyeyi sevenler ve sevmiyen- ler iki taraflı olarak bu meseleyi hazarctle münakaşa — ediyorlar, Şövalgenin sevimli bir pozu Kadın — yıldızlardan bir - kısmı, Parisli şarkıcının buradan ayrıl- masına çok metcessir görünüyor- lar. Şayialara göre Şövalye Paris- te gazinolarda bir müddet için urEı söylemek ve bu müddet zarfında film çevirmemek niye- tindedir. Diğer bir şayiaya göre de güzel sesli yıldız Amerikadan döndükten sonra İngiltereye gi- decek ve orada yeni filmler çe- virecektir. Bakalım hangisi doğru çıkacak. Son Çevirdiği vi Sarışın Alman yıldızı Brigit Helm'in sönmek üzere bulundu- ğunu söyliyenlere inanmıyacağız. Çünkü güzel yıldızın. en yeni filmi olan “ Valansiya Yıldızı ,, çok büyük bir muvalfakiyet ka- İren Dun'un Göz- leri Bozulmuş Şirin ve güzel yıldızlardan İren Dun'un bundan sonra uzun bir müddet için filim çevirmiyeceği haber veriliyor. Yıldızm gözleri hastalanmış ve büyük ark lâmba- larının ziyasına tahammül edemez olmuştur. İren şimdiki halde te- davi altındadır. Bir aralık gözle- rinin kör olması ihtimalinden de bahsediliyordu. Fakat artık bu tehlike atlatılmış sayılmaktadır. * Kaliforniya plâjlarında yaz sefası süren sinema yıldızları ara- sında bere giymek modası alıp yürümüştür. Yıldızlar bu sayede pahah yaz şapkaları almak felâ- ketinden kurtulmuşlardı. X4 Cici yıldızlardan Lin Kle- vers İngiliz sinema kumpanyala- rından iirisi tarafından üç sene için angaje edilmiştir. Bu müddet zarfında güzel Lin birkaç kome- di filim çevirecektir. 34 Fransız yıldızlarından Polet Dübo aslan beslemek merakına düşmüş ve iki aslan yavrusu te- darik etmiştir. * Norma Şerer fazla sinir- lendiğı' için çay içmekten vaz E::mııür. Çiy 'ğ:nne bol bol onata içmekte Filim zanmış ve yıldızın birkaç filim için yeni bir mukavele imzalama- neticelendirmiştir. — Brigit Helm'i burada, son filminde be- yaber çalştığı Jan Gaben ile birlikte görüyorsunuz. sını San Franstskoda meşhur Çin bBahçesi Güzel Yıldız Kaliforniya- nın Aşk Bahçelerinde... Çin Bahçesinde Yaşanan Maceralar Amerika'lıların her hareketi öteki yıldızlar bunları soranlara bize tuhaf ve garip gelir, Orada | manalı bir bakış iİle şu kinayeyi aşk ve sevda maceraları haylı gariptir. Esasen Amerikan aşkı bizim bildiğimizden çok başka türlüdür. Amerika'lı genç erkek- ler ve kızlar sevgilileri için uzun uzadıya üzüntü çekmeye, ağlayıp sızlamıya tahammül edemezler. Orada aşk meselesi alaminüt fo- toğraf gibi çarçabuk balledilir. Birbirlerini seven genç bir erkekle Sınç bir kız hiç vakit geçirme- len derhâl beraber yaşamıya başlar. Sinema yıldızları arasında ise aşk ve sevda meseleleri daha çabuk pişirilir. Fakat çok çabuk halledilen aşk işi nedense de- vamlı olmayor. Bu sebepledir ki sinema yıldızları aşk ve sevda işinde olduğu gibi izdivaçta da çok maymun iştahlı - oluyorlar, Sinema yıldızları aşk macerala- rını ekseriyetle Holivuttan ayrılıp Kaliforniya — şehirlerinin. büyük bahçelerinde — yaşarlar. Bu aşk bahçelerinin. en meşhurır San Fransisko şehrindeki Çin bahçe- sidir. Diyebilirim ki başlarından sevda macerası geçen bütün yıl- dızlar birer defa bu Çin bahçe- sine uğramışlardır. Kırmızı saçlı çapkın Klara Bov sevgili kocası Reks Bel ile Çin bahçesinde hayli maceralar geçirmiştir. Joan Kravfort aşkın ilk derslerini bu bahçede almıştır. Nansi Karol, Doroti Jordan ve Janet Makdo- nalt gibi güzel yıldızların sevgi- lilerile ilk gittikleri yer Çin bah- çesi olmuştur. İşte bunun içindir. ki Çin bahçesinin sinema yıldızları ara- sında büyük bir kıymeti vardır. Holivutta yeni sevişenler ortadan birdenbire kayboldukları zaman savururlar: “ — Onlar Çin bahçesine gittiler. ,, Bu cümleyi sinema yıldızları arasında sık sık işitmek müm- kündür. Çin bahçesi ucu bucağı olmı- yan çok geniş bir arazide yapıl- mıştır. Uızıl'rl:în büyük bir u:mı:nı andırmaktadır. İnsan bu bah- çeye girdiği zamanda kendisinin inde bulunduğunu — zanneder. ünkü bahçenin her tarafı Çin manzaralarile süslenmiştir ve hatta bu bahçede çalışan garsonlar hep çinli kıyafetindedirler. Senaryocular Meşhur Muharrirler Daima El Üstünde Tutüluyor Amerikada — yalmız - yıldızlar değil, yıldızlar için film senaryosu hazırlayan muharrirler de el üs- tünde tutulur. Bunların meşhur- ları ve muktedirleri kumpanyalar tarafından daima itibar görür. Bugün Holivutta meşhur senar- yocular arasında Harri Harvey'in ismi daima öÖn saftadır. Marlen Ditrih için birçok senaryolar ha- zırlayan bu muktedir senaryocu- nun geçenlerde mukavelesi bit- mişti. Fakat mensup olduğu kumpanya kendisine yeni bir mu- kavele teklif etmiş ve imzalatmıştır. Yıldızlar Kaç Yaşında Tophbancde M. Nic Samson'a İstediğiniz artistlerin yaşlarını yazıyoruz : Ramon Novarro 27, Greta Garbe 29, Janet Makdonald 26, Moris ğovılye 33, Duğlas Fer- baunks 32 yaşındadır.