8 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

8 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Günün İktısadi Evamiri Aşeresi — Amerika Cümhur Reisi Roos- velt memleketini iktısadi buhran- dan kurtarmak için birçok esaslı devam ediyor. “Devrimizin ismi tedbirler almakta Bu menasebetle İktısadi Evamiri Aşeresi, altında Amerikan milletine yeni bir düstur neşretmiştir. Vaktile Musanın kendi evlâtlarını kurtar- mak için Tevrata koyduğu “Eva- | miri Aşere,, bugüne kadar Mu- birtakım Amerika arasında muta ihtiva ederdi. seviler emirleri Cümhur Reisinin yalnız bugünkü milletler içindir ve buhrana karşı — düşünülmüş tedbirleri ihtiva etmektedir. Roos- velt diyor ki: 1 — Kazancından felmiyeceksin. 2 — Kendi kaybetmiyeceksin. fazla sar- nefsine — itimadı 3 — Paraya — tapmıyacaksın, fakat mesine mahal vermiyeceksin. 4 — Eşya fiatlerini yükselt- paranın da seni mahvet- tikten sonra refaha gidecek yol | paranın istikrarını temindir. 5 — Altıı kendine değil köle yap. 6 — Milletinin işsizliğini alı- şilmiş - bir hal olarak kabul et- miyeceksin. 7 — Sanayiini iyi idare ede- Allah cek, ceksin, 8 — Bolluk için fakir muga- latasını kabul etmiyeceksin. 9 — Mahalli iktısadiyatını ih- mal gafletine kapılma, fakat ken- dini bütün dünyadan tecrit ede- cek bir yola da girme. 10 — İşlerini ne fazla basit- leştir, ne de fazla karışık hale sok. Bu evamiriaşere, şüphesiz Ame- rika gibi sanayide çok ileri git- miş bir millet içindir. Fakat bazıları her millet için istifade edilebilecek ana fikirleri ihtiva etmektedir. * K Milletler ma konferansile Londra iktı- sat konferansının iflâsı — mukadder neticesini — verdi: Amerika, Japonya ve İngiltere arasında tekrar silâh- lanma rekabeti başladı. Yani ci- hanın korktuğuğve ürktüğü akibe- te uğramak tehlikesi baş göst di. Çünkü bu rekabet şimdi di ğer Avrupa memleketlerine sira- yet edecek ve cihanı tehdit eden | harp tehlikesi artmış olacaktır. On Beş Yaşında Bir Çocuğun Cinayeti Bor (Hususi) — Keşlik köyün- de feci bir cinayet olmuş, İsm. Efendi hocanın oğlu Ahmet, Ha- lil oğullarından Mehmet oğlu Rifatı kama ile vurarak - öldür- Müştür. Katil yaşındadır. on beş Vak'ayı müteakip kaçmıştır. Jan- t darmalar kendisini takip ederek | ertesi günü yakalamışlar ve Adli- yeye teslim etmişlerdir. Çocuğunu Bırakan Ana Aksarayda Olanlar - tekkesi sokağında oturan Meliha Hanım bir haftalık erkek çocuğunu Şeh- remininde bir arsaya bırakmıştır. Çocuk bulunarak - polise teslim edilmiş, Meliha Hanım hakkında takibata başlanılmıştır. — Genan aati SAa bit ada ei rasyonalize ve teşvik ede- | Uzaklarda bir takım şeyler vardır | ) İstersenirz o vakit dürbün onu size | daha yakına getirir. evamiri aşeresi | Kitap ta tıpkı dürbün gibidir size | ki onları daha yakından görmek | uzak görünen şeyleri sizö yakınlaş- brr ve bu süretle bilmediğiniz bir- | çok şeyleri öğrenirsiniz. Artistler Birer Sakallı Bebektir b — — Münekkide kızan ressama man- tıkla arkadaşlara hak veremiyorum. Frenkler, hücum eden çocukluğunu muha- | faza eden san'atkârlara hay | Uzakları görmek için nasıl dürbün kullanılırsa bilmediğiniz Ööğrenmek için kitap okumak lâzım- | | dir. şeyleri de | | bilmek dırlar. Hatta gülünç saffeti büyük artistliğin alâmetlerinden denler bile vardır.. Papaya farze- kızıp, koca granit | dağım tek başına oymıya kalkan Mikel Anj'ın gayreti... Çocuk arabasında âleme karşı güneşlenen Van Dongen'in hali... 'I'ıblıı.l.ı_ıım Amerikalılara sata- için her birine bir kedi | resmi oturtmıya mecbur olduğunu Demirci Mehmet Efenin Arkadaşını Öldürdüler Nazilli 8 (Hususi) — Kuvayi Milliyede Mehmet efenin maiyetinde çalışan ve daha evvel Aydın ve havalisi dağlarında şakavet etmiş bulunan takmaklı Hasan çavuş, dün gece ölüme kurban gitmiştir. | Nazilli ile Dallıca köyü arasında bulunan ve Nazilliye yarım saat mesafede olan Hayıt Alanı | mevkinde ihtiyar bir kadın, çalılar arasında kanlı | bir ceset görmüş ve köy kahvesine giderek key- fiyeti haber vermiştir. I Kahvede bulunanlar, hâdise mahalline gelmişler demirci esrarengiz bir Diyarıbekir'de iki Kişi Jandarma Elbi- Diyarıbekir,8 (Hususi) — Elâziz yolu üzerinde ve | ' sesi Giyerek Bir Cinayet işlediler buraya on beş kilometre mesafede bulunan Deve geçiti nahiyesine tabi Kareveli köyünden Mehmet oğlu hacı Hamzayı gece Yyatağında iğfal ederek kaldırmak suretile öldürmüşlerdir. | giyen Ekil nahiyesine tabi ( Şavaliye ) köyünden Mire *Sadık oğlu Sadık ve biraderi Hüseyin ve aveneleri sekiz raddelerinde Ka- raveli köyüne gelmişler ve bir müddet gizlen- dikten sonra jandarma elbiseli olan içlerinden ikisi Hacı Hamza ağanın evine gelerek güya Hamza saat on 'Kız Mı, Oğlan Mı? İnebolu (Hususi) — Abana na- evrede toplanan silâhsızlan- | Vak'a şöyle cereyan etmiştir: Jandarma elbisesi | ı i ağayı yüzbaşıları istediğinden bahsile çağırmışlarrdır.r | Soyguncular Adapazarında Cinayetler -Yapmışlardır Cinayetin Faili Belli Değil ölü olduğunu görünce Dallıca ihtiyar heyetine ha- ber vermişlerdir. Hâdiseye derhal zabıta ve adliye vazıyet etmiş; kurşunla öldürüldüğünü tesbit etmiştir, Ancak cinayetin başka bir yerde ika edildiği, cesedin bilâhare çalılar arasına bırakıldığı anla- | şılmıştır. Çalılar arasında bir de mavzer bulunmuştur. Cinayet esrarengiz bir mahiyet taşımaktadır. Or- tada hiçbir maznun yoktur. çağırmasından Hamza | tüfenkli sahte jandarmalara emniyet ederek beraberce evden çıkmışlar ve köyü biraz çıktıktan sonra esasen pusuda yatan arkadaşlarının yanına gelmişlerdir. Orada Hamzanın elleri kolları bağlanmış ve sureti feciada tüfek kurşunile ve eziyetle öldürül- müştür. Gecenin karanlığından bilistifade failler kaçmış ise de takip müfrezeleri peşine düşmü Yakında canilerin pençei adalete teslim edileceği muhakkaktır.Keşfine müddei umum! muavinlerinden Hilmi Beyle hükümet tabibi Ali Bey gitmişlerdir. |Gorki Futbol Muhtelif |Maçını Kazar dık Gorki, 7 ( Hususi ) — Futbol Her ne kadar bu gece Ağa şüphelenmiş ise de ellerinde Hasan çavuşun yattığı vaziyete göre beyninden | hiyesi Posta telgraf müdürünün tenasül uzuvları ve idrar yolları | olmiyan - bir. çocuğu dünyaya iştir. geı"(ı;lîcuk İnebolu bastıhıpe:i_ne getirilmiş, ve ameliyat neticesin- de bir tenasül uzvu ve idrar yolu yapılmıştr. Yavru yaşamaktadır. Kocasnı Yaralayan Kadın Şehremininde Melekhatun ma- hallesinec oturan kuyucu Süley- man refikası Kadriye Hanımla kavga etmiştir. Kadriye H. koca- sım bıiçakla yaralamış, knc_uı da Kadriye Hanımı döğmüştür. İSTER İ oturan Beşiktaşta, Ihlamurda bir gün Boğaziçinin mesire yerlerindea bi şüphesini celbetmişti ecek bir vesika istenildiği — sırada, | 70 defter jandarmaların anazarı dikka- Bu defterin barı sayfalarında şu İSTER İNAN İSTER İNANMA! şirken jandarmanın büviyetini ısbat ed cebinden çıkan bir Üni — celbetmiştir. l i NANSAİS mealde iki kayda tesadüf edilmiştir. “Şu tarihte komşumuz Leman Hanımın evine, ayak kabısının içine bıraktığı anahtarla girerek sandıktan lirasını aldım. Evin kiremidinin arası Şu tarihte Şükrü Beyin evine girdim, sandığın üzerinden bir tabancasını aldım.,, suçlu Nuri Efendi; Bursa (Hususi) — Soyguncu- lar, adliyeye getirilerek istintak dairesinde geç vakte kadar istic- yap edilmişlerdir. ga Soygunculardan birinin kendi arkadaşları tarafından öldürüle- rek Adapazarında bir su membaı civarına gömüldüğü haber alın- nuştır. Bu noktadan yapılan tahkikat haberi teyit etmiş, şeririn cesedi gömülü olduğu yerden çıkarıl- mıştır. LER risinde dola- Kendisinden kafilemizle Gorki muhtetit takımı bugün yirmi bin seyirci önünde karşılaştılar. Maç saat yirmi buçukta bitti, | takımımız çok güzel bir oyun oy- | nadı. Neticede maçı sıfıra karşı iki gölle kazandık. Takımımız euların Adapazarında da bazı cinayetlerle alâkadar - oldukları | meydana çıkmaktadır. | | tahtına | Yaştığını ve bu isyanla alâkadar İNANMA! sakladım.,, kıral söyleyen Fucita'nın ihtiyatsızlığı... Çocukça şeyler değil midir? Büyük artistlere, akıl işlerile alakayı kesmek yaraşır.. Meselâ bu seferki gisini gezen biri yapsaydı: Şevket Bey; ayni camileri bekleyen emektar- bir kayyum gibi, tablolarını bekliyordu.. Çallı İbrahim Bey; konuştu- ğu kadar resim yapamıyacağını resim ser- şöyle tenkitler | anladığı için bu sene resim teş- | hir etmemişti. Namık İsmail Bey; vessam- dan çok mektep müdürü olduğu için sergiye resim göndermemek- le en akıllı hareketi yapmıştı. Hikmet Bey; beş senedir is- tarye yediği için tüccar tara- fından hamulelerile beraber ol- duğu yerde terkedilen mavnala- rını artık bir ramorköre bağla- yıp çektirse fana olmazdı... Avrupadan yeni avdet eden İşaheserci) ler kendilerini anlıya- bilecek yerlerde bir sergi açsa- lardı... Daha ne bileyim, bizim aklı- | miza gelebilen bir çok - şeyleri yazsaydık.... Ressamlarimız birer | çocuk gibi feryadi koparırlardı.., Sanatlarında olmasa bile, ta- biatlerinde büyük artisti yaşatan ressamlarımıza ilişmemeliyiz.. Onlar birer sakallı bebek gi- | bidirler. Amanullah Han Kırallık Tahtını İstirdada Mı Uğraşıyor Efgan — Hin hududun- daki isyan bareketinin ettiği haber verilmektedir. devam Deyli Ekspres gazetesi isyanla bık Kıral Amanullah Hanı ala- kadar görmekte ve Amanullah Hanın sön seyahatini ve Türkiye- ye gelişini de esrarenğiz mahi- yette telakki etmektedir. Deyli Eksprese nazaran Ama- nullah Hanın biraderi Ubeydullah Han vaki olan müracaatlar ve ısrarlar sabık — kralın için — uğ- Üüzerine kavuşmak olduğu — şüphelerini — kuvvetlen- direcek imalarda bulunmuş, ez cümle: — Biraderim hiçbir. zaman olmaktan — vazgeçmemiştir demiştir. Şehrimizde bulunan Amanul- lah İtalyaya dönmüştür, Efgan sefareti bu haberi teyit etmiştir.