21 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Kara Gâvur Mehmet ncesi Sekiz Def Yürek Çetesi Tefrika No. 96 Havaya Boşalttı Aman Ağam, Kalk Bir Şeyler Oluyor!.. — İşitiyor musun. Silâh sesleri devam ediyor. Hüsnü Efendi, çıldırmış gibi yerinden sıçradı: — Yemin ederim, (odur. Vallahi, billâhi odur. Bu silâb- lari atan, mutlaka Gâvur Meh- met'tir... Fakat o, nerede?. Ahretten gelir gibi toprakların altından işitilen bu silâh sesleri- nin geldiği yerin yolu nerede?... Hüsnü (Efendi heyecanını zaptedemiyor, tarama hareketine devam eden zabıta memurlarına dönmüş: — Heyyy!.. Aman Ali., Kasım- paşalı Mehmet.. Çaganoz Hasan.. İncekaş Salih... Buraya koşun. buraya... Diye bağırıyordu. Zabıta memurları, koşa koşa Hüsnü Efendinin yanına gelirler- ken, onun sesini Beşiktaş muhafızı Hasan Bey de işitmiş.. atını süre- rerek ohepsinden evvel oraya yetişmişti, Merakla sordu; — Ne var?. Buldunuz mu, Gâvur Mehmedi. Hüsnü Efendi, cevap verdi: — Efendim.. Galiba, bizim deli herifi bulduk amma.. Henüz nerede olduğunu bilmiyoruz. — O ne demek?.. — Efendim, şurada, derinden silah sesleri geliyor.. Herhalde bu silâhlar, onun tarafından atı- iyor, Tam bu sırada Hüsnü Efen- dinin sözlerini tasdik etmek isti- yormuş gibi iki el silâh sesi da- ha işitildi. Hasan B. büyük bir sevinç duyarak zaptiye tabur ağasına derhal emir verdi: — Ne kadar efrat varsa, bu- , raya getirin.. ocaklardaki kazma, kürekleri de toplatın. Şu nokta- dan kazdırmaya başlatın. O anda perakende efrada (cem borusu) çaldırıldı. Kazma- lar ve kürekler dağıtıldı. Muhte- if postalara ayırtıldı. Hasân Be- yin gösterdiği noktadan kazdın!- mıya başlatıldı. Akşam olmuş, ortalık kararmıştı. Efrat, büyük bir ateş yakmıştı. Çalılar topla- nıyor; ateşe atılıyor; kazılan saha, mümkün olduğu kadar aydınla- talıyordu. » Gâvur Mehmet, karanlıkta ta- bancasını çıkarıp ta (çat.. çat...) diye tetiği (okaldırdığı ozaman Arşak korkusundan (titreyerek sormuştu: — Ne o ağa.. silâhla oynu- yorsun?. Her yerde kendisine alay ede- cek bir bahane arayan Gâvur Mehmet, Arşakla biraz daha eğ- lenmiş olmak için cevap verdi: — Eh, ne yapayım, Arşak... Burada açlıktan, susuzluktan, ha- vasızlıktan tepine tepine ölmek- tense çarçabuk ölüp gitmek daha “iyi değil mi?.. Evvelâ, şöyle ko- layca seni öldüreceğim. Sonra da., kendimi düşüneceğim... Getir ba- kalım şu başımı.. Yumuşak tara- fına bir kesme kurşun yerleş- tireyim. Didi, Arşak, bu sözleri işitir işitmez adeta aklını kaçırıyordu. hal yere kapandı. Bangır ban- gır m ml başladı. Gâvur Meh- met, korku ile adamcağıza birşey olacağını anladı. Onu, güçlükle yanına celbederek maksadını an- lattı, Üzerindeki dört tabancanın sekiz namlosunu, fasılalarla ha vaya zayif bir ümitten ka bi de- gildi. Çünkü; pe bad ne olup bittiğini bilmiyordu. Acaba, yaptığı cür'etkârane hareket, iyi bir netice vermiş. müsademe, hükümetin lehine olarak hitamâ ermiş miydi?.. Sonra kapandıkları bu mağaranın kalınlığı ne dere- cede idi; ve, attığı silâhlar, acaba dışardan işitilmiş miydi? Şu anda, Gâvur Mehmet için bu suallere cevap vermek müm- kün değildi. Yapılacak hareket, mütevekkil ve cesur bir halde oturup neticeyi beklemekten iba- retti, Nitekim, Gâvur Mehmet te Arşağa bu hususta küçük bir konferans verdikten sonra elle- rile eri yokladı. Yumuşak bir yer bularak boylu boyuna uzandı. Gâvur Mehmet, okadar yorul- muş; o derece heyecan geçirmişti ki; uzanır uzanmaz, derhal göz- lerini kapadı. Derin bir uykuya daldı... Fakat Arşak bir türlü duramıyor, uturamıyor.. Aylardan- beri aydınlıkta ve karanlıkta ayaklarının alıştığı bu mağarada mütemadiyen geziyor.. İkide birde durarak haç çıkarıyor.. Kolay bir ölümle ölebilmesi için dua ederek bötün azizlere yalvarıyordu. Vakit, ne kadar geçmişti?.. Üç saat mı. beş saat mı,. bunu, Arşak ta bilmiyordu. Bir aralık, Oderinden duvara vurulur gibi bir ses işitti. Evvelâ, buna inanmak is- temedi. Fakat dikkatle dinledikten sonra bu sesin muntazam fasılalarla geldiğini anlayınca, hemen Gâ- vur Mehmedin yanma koştu. El- lerile araştırarak onu buldu. Omuzlarından yakaladı: — Aman ağam.. Halk, bir şeyler oluyor. Diye bağırdı. Gâvur Mehmet. hemen yattığı yerden sıçradı. Ses gelen tarafı dinledi, Ve sonra, meş'eli bir kahkaha sahverdikten sonra: — Eh.. Artık gözün aydın Arşak... Bize, karada ölüm yok.. İşittiğimiz ses, kazma sesi.. Kur- tulduk demektir... Fakat, taban- caların hepsini birden boşalttığım için büyük bir ahmaklık ettiğimi şimdi anladım. Eğer bir tanesini saklamış olsaydım, nesiyi olurdu. Şimdi bir el daha ateş eder ve onları pek çok memnun eylerdim. ( Arkas var) TAKVİM PAZARTESİ Hin 31 21 AĞUSTOS 933 108 Si Arabi Rumi 79 Reblilahır 13521 6 * Ağustos” Gün sn 90 Öğle MAT) Yat iktadi 18 DSİ) basak Tren makinisti otomobil ş0- #örü olunca! Mekteplilerin Suallerine Cevaplarım Melâhat Hanıma: Ankara İsmet Paşa kiz Ens- titösünün derecesinin yüksek ol- duğunu zannediyorum. o Maarif müdürlüğüne müracaat ediniz. Eğer burada bu Enstitünün mua- Gâvur Mehmedin bu hareketi | dili bir mektep varsa imtihanını zı orada verirsiniz. Maarif mü- dürlüğü size bir kolaylık göstere- cektir, * Bolu İnhisar muhasibi İzzet Beye: Mektep neharidir. Sultanah- mette Ticaret mektebi müdürlü- ğüne müracaat edip fazla tafsi- lât alabilirsiniz. * İsmail Müjgün Beye: Ankaradaki Askeri san'atler mektebi müdürlüğüne müracaat erek şeraitini isteyiniz. * İhsan Beye: : Kanunen bütün hakkınızı ka; betmişsinizdir. Bir an için mual- liminizin bütün kusurlarını kabul ediyorum. Bu kadar teessürlü bir vaziyette olduğunuza göre bu meş'um neticeye neden mani ol- madınız, neden icabeden tedbir- leri almadınız. Neden fevkalâde çalışmadınız, eğer garez varsa, evvelce müfettişliğe (bildirmeniz lâzımdı. Vekâlet her halde sizin vazi- yette olanlar için bir karar ala- caktır. Şimdilik neticeye intizar- dan başka çare yoktur. * Adana Döğeme mahallesi 140 No da Fuat Beye Kanunlar zemin Ve zamana göre değişir. Kanunlar muhtelif ihtiyaçların ifadesidir. Her yeni kanun kendinden evvelki kanunu tadil eder. Yeni kanunlarla ev- velki kanun tadil edilmiştir. Bu- nun için müsabaka imtihanma gir- meniz lâzımdır. Derhal Adana erkek lisesine müracaat ederek müsabaka imtihanına talip olu- nuz. Yorgalta Hacer Ferit Tanıma: Vecihi tayyare mektebi şimdi- lik neharidir. Yakında bir lise haline ifrağ edilecektir. Fazla taf- silât almak isterseniz şu adrese müracaat ediniz: Kadıköy: Kızıltoprak. Vecihi sivil tayyare mektebi * Mustafa Beye: i İkmale kaldığınız dersten im- tihana girmeniz lâzımdır. Aksi takdirde sınıfta kalırsınız. Eğer kendi mektebinize yetişemezseniz, Maarif müdürlüğüne Omüracaat ediniz. Buradaki resmi liselerden birinde imtihan olunuz. * Adana Safak kırasthanesinde Ali Bey vasıtasile Faik Beye: İ Evvelâ ilk mektebi ikmal et- i meniz lâzımdır. Yaşınızda biraz | ilerlemiş. Bu vaziyette ilk mek- tebe giremezsiniz bir sanata atıl- manız yarureli vardır. Darüşşefe- kaya da iyeceksiniz çünkü kayt müddeti kapandı. Mektepçi Kıymeti: Adedi Cinsi & Bolu İcra ve İflâs İdaresinden; İLAN (çift katlı 30 santim genişlik ve 15 metre uzunluğunda welisini Lira K. s0 1 demir kasa 160 1 trazmisyon ve sekiz kasnak va altı çift yataklarile 1000 1 Arfordin markali kompile katarak 40 1 yerli mamulâtından katarak 300 1 şarizma kompile s0 1 baş Desteresi kompile 10 1 zımpara 100 1 Dinâmo İ 0 1 Milli yan dairesi i 400 1 Torus b 1 Pulanya 75 1 Mak'ap 30 2 Mengene 100 1 mel kösele kayış) b 1 Destire LU 20 büyük ve küçük müstamel daire desteresi 10 100 alminyom metel tokos 100 5 Dekovil arabası 6 “ “ tomruk nakliyat yastığı rr 1 90 santim kufur 15 santim eninde 25 1 80 santim kultur 96 o“ “ “ 20 iy “ kasnak 4 ke e 5 “16 santim eninde kasnak 2 5 demir varil 46 45 destere baş ayağı 3 1 kayış ekleme makinesi 3 1 ozer 6 1 50 aantim boy 10 santim kalınlığında mil 3 4 Muhtelif santimde mil .20 1 makineye ait olandan hâriç 12 metre baca 4 1 VW metre kaplo 10 çanakla beraber 6 $ adi somyalı karyola 16 2 katarak arabası 400 okka muhtelif eb'atta demir > “ 40 Tira kütük nakline mahsus demir araba Mahkemece iHüsma karar verilen Şeref Bey zade Vasif ve Kemal Boyle» rin evvelos defteri tntularak bu kere paraya çevrilmesine karar verilmiş olan kereste fabrikası alât ve edevatından yukarda cins ve kıymetleri gösterilen iki yüz on altı (216) parça eşya ile dört yüz okka raddesinde muhtelif demir ve bü fabrikaya sit daha birçok &lâtın 7-9.933 tarihine müsadif perşembe günü aşağı taşhan önlinde saat ondan 16 ya kadar açık arttırma suretile satı- Incağından gerek alâkadar alacaklılar ve gerekse hariçten arttırmağa talip olanların aldıklar malın bedelini peşinen vermeleri ve satılan mallar bedeli verilmedikçe olanlara teslim olunmıyacaği gibi emvalin taşhandan (nakliyesi ve tellâliyesi alanlara ait bulunduğu meşrut bulunduğundan bu şernit dairesin- de arttırmağa talip olanların mezkür gün ve saatta arttırma mahallinde hasır bulunmaları ve satış gününden evvel görmek isteyenlerin her giin ayağı tağ- handa iflas idaresine müracaat etmeleri ilân olunur. (6678) Tokat isra Kübemescit mahallesinden Karslı Ha- mit oğullarından Derviş Melımet zev- Bolu lcra ve İllâs İdaresin den: Mahkemece iflâslarına karar vs- rilen Şeref Bey zade Vasıf ve Kemal sesi Nimet kızı Münire ve oğlu Etem | Beylerin paraya çevrilmesine karar ve- efendinin müşterek ve şayian mutasar- nf bulundukları ayni mahallede kâin canibi yemini tapu senedinde Almos oğlu Kirkor ve halen Dağıstanlı oğla Hamit arkası tapu senedince Kokbaş oğlu Agop halen mübadil muhacirler den Kayalarlı Celâlettin efendiler ha- neleri yesari ile cephesi tarik ile mah» dut (1200) lira kıymeti muhammeneli bir bap hanenin şürekâ beyninde tak- simi kabil olmadığından satılarak tuta- rının şürekâya taksimi suretile şüyuu- nun izalesine mahkemoce karar veril- miştir, Mezkür gayrimenkul üzerinde mükellefiyet iddiasında bulunanların 20 gün zarlında icra dairesine bildirme leri aksi takdirde tapuca. müseccel ol- mıyan hakların tanmmıyacağı ve iha- lenin kıymeti mubamminesinin *o de 75 i bulduğu takdirde bir ve kati ola- cağı müşterilerin */ de 7,50 nisbetinde pey akçesi vermeleri ve ihalenin 12-9- 983 üncü Sali yünü saat ii te icra dairesinde yapılacağı tellâliye ve sair masrafın müşteriye ait olduğu lüzumu ilân olunur. (6574) Beyoğlu Üçüncü Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Zehra hanm ile Halil ağs zade sabık Musul Mebusu Nuri bey varisleri Rahime, Naciye ha- nımlar (ile Halil, İbrahim, emal efendilerin müştereken mutasarrıf ol- dukları Beyoğlunda Parmakkapı şişli sokak 24 No, lu'kârsi? ve zeminden manda dört katlı bir bap hanenin ta- imamı izalei güyuü zımnında satılması takarrür ederek içra kılınan arttırma geticesinde mezkür hanenin hissedar- lardan talebi Rahime hanım üzerinde 4500 lira bedel mukabilinde ihalei ka- tyesi icra kılınmış ise de mumaileyha vaki olan kanuni tebliyata (rağmen semeni mebii mahkeme kasasına tes- lim etmemesi üzerine bü baptaki iha- lenin feshine ve yeniden müzayedeye vazına karar vasi 6-9.933 tarihine müsadif çarşamba günü saat öten 5 ya kadar açık arttırmanın icrası eli bulnini olduğundan talip olanların mezkâr mabalin kiymeti mu- hamminesi olanj 8040 liramn O yüzde yedi buçuk nisbetinde pey o akçesile yevm ve saatı mezkürde 933-8 No. ile Beyoğlu sulh mahkemesi başkitabetine müracaatları ilân olunur. (6561) rilen ve merkezi vilâyete dört sasi menalede Karatepe nam mahallin ke- reste fabrikası kurulan mevkiinde Ran- kıymeti komobil 2/9/938 tarihine mtisadif Cu. martesi günü sani ondan on âltiya ka- dar açik arttırma suretile satılacağından arttırıp almak isteyenlerin mezkür gün ve saatte Karatepede hazır bulunma- ları satış bedeli gerek alâkadar ve gös rekse sair arttırıp alan tarafından po- şinen verilmek ve malın bedeli verik medikçe olduğu yerden kaldırılmamak ve nakliye ve tellâliye alana ait bulun- mak şersiti iktızasından bulunduğu ilân olunur. (6578) Tokat icrm memurluğundan; Aslan zade İbrahim efendiye borçlu olduğu ezgayri masarif 301 lirayı ver- miyen Âslanzade hacı İbrahim ağa zevcesi Rabia hanımın Tokadın Souk- pınar mahallesinde Çay mevkiinde ca- nibi yemini sahibi senet bağı, yesani küçük O. Hasan, arkası Öksüzoğlu mustafa bağlar, cephesi tarik ile mah- dut bir dönüm miktarındaki muhdes ve 450 lira kıymeti mulammeneli bağ küs rümü ile zemini ve içerisinde üç oda bir kiler iki köşklü-bağ hane ve akar su mezkür boretin “temini istifası zım- mında açık arttırmıya konmüştur. Mez- kür gayrimenkül üzerinde mükellefiyet iddiasında bulunanların yirmi gün zar fında icra dairesine bi i ve aksi takdirde tapuca müseccel olmıyan hakla- rın tanmm:yacağı ve ihalenin kıymeti muhammenenin 7, yetmiş beşini bulduğu takdirde bir ve kati olacağı iiişterile- rin 4 on nisbetinde pey akçesi ver- meleri ve ihalenin 9-9.039 tarihinde Cumartesi günü sast 4 te Tokat gra dairesinde yapılacağı tellâliye ve bütün masarifin müşteriye sit olduğu lüzum ilân olunur. (6574) I. A. KUTİEL Karaköy, Tı ular caddesi No33 araköy, Topç zi