6 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu Sayfa —— OÖ Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. SON POSTA' AM ŞKUŞ LAT DN FÜNT SRCE Kü BCT < AŞ AA AŞE A İNANILMIYACAK ŞEYLER Geçen sene Amerikada Kâdvel şehrinde bir ziraat sergisi açılmıştı. Sergide birinci mükâfatı güzel bir inek kazanmıştı. Fakat müsabakaya giren hayvanlar arasında bu ineğin ismi bulunamadı. Sonra anlaşıldı ki, civar meralarda otlayan bir inek sürüden kaça- rak nasılsa sergi mahalline girmiş ve orada müsabakaya giren hayvanların arasına karışmıştır. T ğılwiyı I!açsız Yapan Diploma- sız Doktor Fransanın Tour şehrinde bi- rinci ceza mahkemesi — şehrin *“Etibba muhadenet cemiyeti,, ile ihtiyar bir kadın arasında çıkan bir davanın halli ile meşguldür. Vak'a şudur: Etibba muhadenet cemiyetine mensup — olan doktorlar - aylık kazançlarının muntazaman eksil- meye başladığımı görmüşler, se- bebini. araştırmışlar ve anlamışlar ki hastalar doktora değil, fakat ihtiyar bir kadının evine devam etmektedirler ve bu evin — içini bırakınız, önü bile hergün mah- şer gibi kalabalıktır. Bu yaziyet karıııındı doktor- ların yaptıkları ilk iş muhadenet cemiyeti vasıtasile kadını mah- kemeye vermek olmuştur. sürülen suç ta diplomasız dor-’ torluk etmektir. Halbuki kadın — mahkemeye çağrıldığı zaman reisin sualine cevaben: — Şimdiye kadar hiç bir dertliye ilâç vermediğini ve ken- disine müracaatta bulunan bütün hastaları sadece (telkin) ve (ma- saj) ile eyi ettiğini söylemiş ve bir sürü müdafaa şahidi göster- miştir. Çağrılan —bu şahitlerin bilaist's & hepsi de: Şehrin — bütün — doktorlarına müracaat ettiklerini, hiç bir fayda görmediklerini fakat bu kadın tarafından ilâçsız olarak eyi edil- diklerini söylemişlerdir. Mahkeme — kadının beraetine hükmetmiştir. Saaım ea B ı Alrikada bir || Öcümcek vardır Ki isml (Berber) di; Dünyanın en sengan — altın. madeni A-Iıl hada cenubi Dakı Van altın. miktarnı 8 mülyar dedir. a hükümeti dahilinde Lerd kanabasın- da bulunuz. Buradım senevi çıkarı- sexi İskandinavyada değil, Ame- Tikadadır. - Bu — kilise Kambrig ıclılıdı 1850 tarihinde yapılmış- Bu gördüğünüz şey bir madalya veya taç değil- hiymetla- İskandinavyanın en eeki kili- ç " Sayfa 7 Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Meşhur Alman korsanı Niklas 1400 tarihinde asılacağı zaman kalan servetinin her sene, 'erden şehrindeki fakir âdam- lara dağıtılmasını vasiyet etmiştir. Üç Kışılık Bir Çay Sofrası Amerika alim- lerinden biri geçende Afrika- daki tetkik se- yahatinden döner- ken beraberinde yerli bir kız da getirdi. Bu kızın adı. Mesih idi. Afrikadan — ilk defa - çıkıyordu. Nevyork şehrinin yüksek binaları- ni arı gibi uğul- dayan — otomo- billerini görünce şaşırdı. Onu doğ- ru bir fotoğrafçı dükkânına götür- düler ve orada resmini — çıkardılar, Sonra eve getirdiler ve orada bir çay ma- sasına oturtup çocuklarla beraber Afrikadan getirilen bu maymun evde çocuklarla bir arada yer, bir arada oynar ve bir odada yatar yemek yemesine musaade ettiler. Bu kız, yukarıdaki sofrada çay içtiğini gördüğünüz maymun- dur. Bir çocuk kadar zekidir. Çoeııklu!ı bir arada yaşamak- İngiltere'de Kısırlaştırma Hazırlığı Almanya'dan sonra İngilterede dahi, çocuk yapmaması lâzımge- lenleri kısırlaştırmak için bazırlık vardır. İngiltere hükümeti bu mese- leyi tetkik etmek üzere vaktile bir komisyon teşkil etmişti. Bu komisyon — vazifesini bitirdi ve raporunu verdi. Bu raporda, bütün kronik dimag hastalıklarına müptelâ olan- ların kısırlaştırılması tavsiye edil- mektedir. Bu gibilerden doğan çocukkların muhakkak — surette dimağan hasta oldukları görül müştür. hgilterede kısırlaştırılmaşı lâ- mmgelen dimag hastalarının mik- tarı 17,300 kişidir. Şu Garip Dıinyada Olanlar Macaristanda Bu rinde bir kadın hrmlmı- seıerkeıı bir mezarın taşı ııenn kendi ismini görmüş. Durmuş ve okumuş. Bakmış ki kendisi. Merak etmiş, nüfus dairesine iderek sicilline baktırmış. Orada Sıı öldüğü kayıtlı. Bu garip hâdise hakkında Resimli Bir Ağaç Macaristanda bir elma & ağacının Üzerinde sahibinin resmi — çıkmıştır. —O gün- denberi — köylüler — bu ağaca gelip önünde iba- det etmektedir. ıpuııııı ve şu neticeye vınlıııı. din - kocasından a yaşıyor. Kocası da şehrin bir diğer semtinde başka bir ka- dınla hayat sürüyor. Bu kadın ölüyor. Erkek birçok merasimden kurtulmak için kadını, eski karısı olarak göıterıyor ve mezarına da o süretle taş dikiyor, * Kübada, Şili şehrinde bir angın olduğu zaman, bina sahi- L tutulup - tevkif olunur. ve ma- sumiyeti sabit oluncıya kadar serbest bırakılmaz. * neşredilen — yeni bir istatisti; ğ:l öre, Hindistanda 20 milyon adın vardır. Bun- lardan 300 bini 25 dan küçüktür. D Bombayda Kolombiya da San Pedro ka- sabasında Lui Perez isminde bi- rinin bir karında yedi çocuğu doğmuştur. » Ceylıııdı bir tayyare kulübü vardır. 900 den fazla azası mev- cuttur. Bütün kulüp azası uçm- ya teşnedir. Fakat kulübün tay- yaresi ve memleketin tayyare is- tasyonu yoktur. Romanya bükümeti kahveha- Jarını yasak etmiştir. * A'manyada son imtiyazı alh- nan ihtiralar arasında ceplerin hırsızlara karşı muhafazasını te- min tertibatı, para bozan makine Kısırlaştırılma ameliyesi ma- halli Belediye doktorları tarafın- dan yapılacaktır. Hükümet mec- lis açılır açılmaz bu raporu Avam kamarasına verecek ve bir karar verilmesini istiyecektir. Avam kamarası muvafık bir karar — verirse, derhal icraata geçilecektir. Bir Bisiklette İngiliz sahillerinde çok görülen bir manzara. Çoluğu çocuğu uu_r—mmwıw-—.uwıweu