9 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

9 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Aynlanlı—ır— : Sarı - Kırmızı Kulüp Çalışmıya Başladı Sarı - Kırmıst takım Galatasaray kulübünün geçen seneki lik maçlarında düştüğü fena vaziyeti idaresizlikte gören bir kısım Galatasaraylıların teşkil ettikleri San - Kırmızı takım üç haftadanberi ciddi faaliyete baş- lamıştır. Galatasaraydan — aynlanların bir Sari - Kırmızı kulüp teşkil edecekleri haberi- İstanbul spor- cuları arasında bir haylı dediko- duyu mucip olmuştu. Galatasa- raydan çekilenler bir müddet yeni kulüp teşkili hakkındaki projelerini tatbik sahasına koy- madılardı. Bilinemez hangi se- beplerle, iki ay kadar * ortaya çıkmıyan Sarı - Kırmızı taraftar- larının o durgünluk devresi hak- kında bir malümat vermemeleri dedikoduları — iyice — arttırmıştı. Hatta bir kısım Galatasaray ta- raftarları Sarı Kırmızı kulübün doğmadan öleceğini iddia ediyor- lardı. Meğer gizli gizli faaliyette imiş... Günün — birinde bir de baktık ki, Sarı - Kırmızi iki ta- kım halinde Baltalimanı çayırın-, da ekzersize başladılar. Üç haftadanberi devam eden bu ekzersizlerin üçüncüsü dün çok muntazam yapıldı. Sarı - Kır- mizinin üçüncü idmanımı işiten sporcular büyük bir kalabalık halinde çayırın etrafımı almışlar- dı. San - Kırmızı takımlarda yer alan eski Galatasarayın kıymetli Oyuncularının isimleri şunlardır: 'Müammer, - Rebü, -- Kâmiran, Ahmet Kemal, Zarif, Necdet, Ulvi, Mucteba, Rıza, Asım; -Eşref (Beşiktaş), Muhtar, Şakir, Murat (Süleymaniye), Ali (Süleymaniye), Lâtif ve Adil Beyler.. Şu isimlere dikkat edilirse, Galatasarayın genç ve iyi bakı- mak şartile çok kuvvetli olabile- €ek oyuncularını - toplamış - olan Sarı - Kırmızı ilk faaliyetinde güzel bir adım atmış addoluna- bilir. Dün yapılan — ekzersizde 1-3 Sarı takım galip gelimiştir. Öğrendiğimize göre Sarı - Kırmını kulüp bir antrenör getirt- mek ve bir de her türlü ihtiyaca €evap vererek şekilde bir stad- b yom tesis etmek niyetindedir. Bu Dün Üçüncü Ekzersiz Yapıldı Ka Düm . mensupları Bir arada tasavvurun tatbik mevkiüne ko- nulması için de çalışıldığı haber veriliyor. Diğer taraftan Galatasarayı sevenlerden bazı kimselerin iki kulübü birleştirmek teşebbüsün- de de bulunacakları öğrenilmek- tedir. Motosikletle Bir Muvaffa- kiyet Kazandılar Ankara 8 (Hususi) — Fatsa Gençler Birliğinden Fahrettin ve Halim Beyler 28 ağustosta moto- sikletle Fatsadan hareket ederek Ünye, Terme, Çarşanba, Samsun, Havza, Merzifon, Çorum, Yozgat, Kırşehir — yolu — ile şehrimize gelmişlerdir. Yarın İstanbula ha- reket edeceklerdir. At Yarışları Dün Mevsimin En Son Koşuları Yapıldı Dün Veliefendi çayırında ya- pılan “Vilâyet,, at yarışlarında kazanan hayvanlar ve müsaba- kaların neticeleri: Birinci koşu: 1400 metra, 933 de koşu kazanmamış Üç yaşın daki yarım kan ve halis kan Arap taylara mahsustu. Birinci Mercan, ikinci Mebrük, İkinci koşu: 1600 metre, üç ve daha yukarı yerli ve yarnm kan İngiliz at ve kısraklarına mahsustu. Birinci Klas, ikinci Se- mir. Üçüncü koşu: 2600 metre: Üç ve daha yukarı saf kan - İngiliz at ve kısraklarına mahsus. Bu koşuya iki hayvan girdi. Birinci Bekâr, ikinci Leditar olmuştur. Dördüncü koşu: 4000 metre; dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan Arap ve halis kan Arâp at ve kısraklarına mahsus- tu. Birinci Sada, ikinci Tayyar. Beşindi koşu: 2000 — metre; dört ve daha yukarı yaştaki yerli arım kan Arap ve halis At ve ıııraklırını mahsus, Birinci Sa- da Il, ikinci Leylâ. Sivas'ta Amasyalılar İle Yapılan Maçı Sivaslılar Kazandı Sivas, ( Husust ) — Zafer ve tayyare bayramı gününde şehri- mize gelen AÂmasya sporcuları Kabakyanısı denilen sahada şeh- rimiz sporcularile bir futbol maçı yaptılar. Maç güzel oldu ve Amasyalıların mağlübiyetile ne- ticelendi. Kadın pehlivanlardan Emine pehlivan da şebrimize geldi, bir- k kuvvet hümnerleri gösterdi. ğıiıı pehlivan dişlerile demir bükmek, midesi Üzerinde demir dövdürmek, 570 okka siklet kal- dırmak — gibi birçok heyecanlı kuvvet hünerlerini muvaffakıyetle başarmıştır, Ankara'da Spor 31 ağustosta yıldönümünü idrak eden Ankara Gücünün bir kutlulama merasimi tertip ettiğini haber vermiştik. Buradaki resim- ler bu merasime ait intibaları canlandırıyor. Muhabirimizin bildirdi- ğine göre seyahatleri esnasında Ankaraya da uğrıyan Galatasaray küçüklerile Gençler Birliği arasında bir futbol maçı yapılmış ve Ankarallar 2 - 3 gâlip gelmişlerdir. Her Tarafta Spor Faali- Memlg_kette Spo yet Ve Canlılığı Var Vefalılar Adapazarında Galip Geldiler Yukarıda: Vefalılar Adapazarı gençleri arasında, ortada: Kırklareli bBisikletçileri, aşağıda: Adapazarı, (Hususi) — İstan- buldan buraya maç yapmak üze- 're gelen Vefa takımı ile bizim ıdman Yurdu arasında bir futbol müsabakası ııpıldı. Maç başın- dan sonuna kadar çok heyecanlı oldu. Oyun kalabalık bir seyirci ĞWui huzurunda cereyan etti. k devre bittiği zaman Vefalılar sıfıra karşı bir gol ile galip va- ziyette idiler, İkinci devrede hâ- kimiyet yine Vefalıların tarafında idi. Bu devrede oyun seri ve zevkli oldu. Vefalı gençler bizim takımın kalesine iki | dabha attılar ve oyun 1-3 Vefa takımı- nin galebesile neticelendi. Oyun esnasında Vefalılar, kendi aleyh- lerine verilen iki penaltı cezasına karşı itiraz ettiler. İdman Yurdu da bu itirazlar reddetmek gibi bir harekette bulunmadı. Lı müteakip misafirler şerefine gü- zel bir ziyafet tertip edildi. Kırklarelinde Spor Kuklareli, (Hususi) — Şehri- mizde spor hareketleri bariz bir canlılık göstermektedir. Bu arada ( Halkspor ) kulübü gençlerinin gösterdikleri faaliyeti takdir - ile karşılamak lâzımgeldiğini 'yazma- dan geçemiyeceğim. / Halkspor kulübü 923 senesinde tesis edi- miştir. Kulüp reisi baytar Sürey- ya Bey sporun terakkisi için bütün — varlığile — çalışmaktadır. Kulüp binası geçen seneye kadar pek gayri müsait idi. Fakat ve- | rilen müsamere ve balolara gös- terilen rağbet ile muntazam ve mükemmel denilecek bir bina temin etmek imkânı basıl olmuş- tur, Ayrıca 200 kişilik bir kulüp gazinosu da vücuda - getirilmiştir. Tirenin sporcu gençleri Eski kulüp binası da güzel bir mütalea salonu kalbedil- :Tıı Bundan bir arsa larik edilerek burada 650 ki- şilik bir kışlık sinema ve tigdtn salonu inşa ettirilmektedir. e- diye ile vilâyetin de bu hususta yardımı dokunmaktadır. Kulüp mensupları sporun her şubesinde — toplı ve canlılık eriyorlar. K Tire'de Spor Tire, (Hususi) — 30 ağustos zafer ve tayyare bayramında İdman Yurdu ile Tire Alây ta- kımı arasında bir müsabaka ya- pildi. Neticede Tire İdman Yur- du (1-4) gibi büyük bir fark ile galip gelerek Tayyare Cemiyeti lmâındın konulan kupayı ka- zanı Düzce'de Gençlik Ve Spor Düzce, (Hususi) — Bu sene Bolu vilâyeti dahilinde #por ha- reketleri pek kuuvetlidir. Bilhas- sa vilâyet ve kaza idare heyet- leri, Fırka bu wDu;c kamı:l:-ı heret gösteriyor. e Gel Birliği son günlerde Ereğli İdman Yurdunu bir maç için buraya davet etti ve yapılan müsabakada bizim takım İ-2 galip î:.ldi. Bu arada bazı atletik müsabakalar da yapıldı. Cim Londos . , 'Yunanistan'da Atina, 8 (Hususi) — Kendisi- ne beynelmilel bir şöhret temin eden Yunanlı güreşçi Cim Lom dos buraye gelmiştir. Cim Lon- dos Amerikada yaptığı birçok güreş müsabakalarında galibiyet kazanmıştır. A