15 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

: g. n | , f. k K © İ âr Cehennem Her Hakkı Mahfuzdur — Tefrika No. 22 Sultan Mahmut Nasıl Babam Olabilir? Fato ihtiyar papazın ağzından bekle mediği| bir cümleyi lşltıngovkendlnden geçti Fato, artık orada barınamıya- cağını anladı. Ağlıya ağlıya çı- karak sığınacak bir yer aramıya başladı. Nereye gidecek.. kimin evine iltica edecekti?. Bunu bik miyordu. Şuursuz bir halde gidi- ©r, hiç bü iyordu... gitti. Artık, takat ve mecali ke- silmişti. Biraz dinlenmek ııtulL Etrafına baktığı zaman, duğu yer, ona yabancı ;elııe& Gayri ihtiyari bir his, onu Yeni- köye kadar sürüklemişti. O zaman kalbinden doğan son bir ümitle: — Barbal!... Diye bağırdı ve, hayatınin en sefil fakat en mesut devresini yaşadığı kulübeye doğru koşm- ya başladı... Bu harap kulübe, biraz daha çarpılmış.. kırık kapı- sı, aralık kalmıştı. Fato, kapının önüne gelince, bir lâhza durdu. Kalbi, şiddetle çarpıyordu. Birdenbire içeri gi- rerek: ' — Barba!.. Diye seslendi. Bu sese, içeri- den ölgün bir ses, anlaşılmıyan bir cevap verdi... Fato, kapıyı itti. İçeri girdi, Barba, o sefii yatağında uzanmış yatıyor; güç- lükle nefes alıyor; artık son da- kikalarını yaşıyordu. Fato, çıl; gın gibi onun yatağı- na atıldı. Üzerine kapandı. Hıç- kıra hıçkıra ağlamıya başladı... Soı uııııdi ancak barbada kal- İşte o da artık ölüyor; ken- disini büsbütün yalnız ve ümitsiz bırakıyordu. Barba, son kuvvetini toplıya- rak Fatonun ellerini tuttu. Güç- ükle işitilen bir sesle, bir şeyler söylemek istiyordu, Fato, ona acıdı: — söyleme barbacığım.. Yo- rulma.. Belki geçici bir şeydir.. Diye yalvardı. Fakat barba, bütün kuvvetini topladı. Fatoya, şu sözleri söylemiye başladı: — Seni, —Allâh — gönderdi; kızım.. Birçok defa bana - sordu- ğun bir sualin cevabını sana ver- memiştim. Çünkü bu sırri söyle- memiye yemin — etmiştim. İşte, artık ölüyorum. Ve bu sırrın benimle gömülmesini de istemiyo- rum... İyi dinle.. Baban, baban.. Fatonun bütün vücudu buz kesilmişti. Büyük bir dikkatle bu sözleri dinliyor.. Dayanılmaz bir helecanla, neticesini bekliyordu. Fakat, artık barbanın ağzından çıkan sözler, —anlaşılmıyor; — bir hırıltı halinde uzuyordu. Fato, ellerini semaya kaldırdı: — Ah, Allahım! bir saniye.. ona bir saniye daha kuvvet ver.. Diye bağırdı. Ve sonra yine barbanın, Aartık kadide dönen ellerini tutarak yalvardı: — Biraz kendini topla bar- bacığım.. sadece bir isim.. sade, babamın ismini söyle... Barba, son kuvvetini sarfetti. Kısaca şu ismi söyliyebildi: — Sultan.. Mahmut.. Fato, düşmüş bayılmıştı. Öy- lece ne kadar kaldı?.. Bunu -bil- miyordu. Fakat gözleri barbaya iliştiği zaman bu iyi - kalpli ihti- yarın gözleri çukura batmış; rengi balmumu gibi sararmış., ve, artık yaşamıyordu. — Sultan Mahmut.. Bu, nasıl babam olabilir?.. O geceyi bin ıstırap — ile bu ölünün başında geçiren — Fato, mütemadiyen kendi kendine bu suali soruyor.. Fakat — buna bir cevap bulamıyordu. * Kara Cehennem, Doğanı zin- dana attıktan sonra doğruca Topkapı sarayına gitmiş.. Muvaf- fakıyetini ikinci Mahmuda müjde- lemişti... Mahmut, Kara Cehen- nemin hikâyesini büyük bir se- vinçle dinledikten sonra: — Aferin İbrahim.. bütün gözüme girdin.. başı yaptım. Dedi ve sonra, dişlerini kin ve gayz ile sıkarak ilâve etti: — O azılı canavar gelince.. bırakalım, beş on gün orada kal- sın... Evvelâ, epeyce bir azap çeksin. Sonra onunla görülecek Bütün Seni, yüz- tanahmet civarında — Nakilbent mahallesindeki evinde de mühim bir müzakere cereyan eyliyordu.. Topçuların kahveyi basarak Do- ganla kavgaya tutuştukları zaman oradan kaçan Doğamın ortağı, koşa koşa gelmiş, Nalılcı Mus- tafayı bulmuş, meseleyi anlatmıştı. Meselenin içyüzünü bilen Mus- tafa, derhal her tarafa haberler göndermiş, arkadaşlarından Ka- zancı Necip, Bekri Mustafa, yas- tıkçı Hasan, turnacı Ömer, çörekçi Mehmet, Babadağlı, kürt bayrak- tarı evine celbetmişti. Doğanın kurtarılması elzemdi. Hem; onun öldüğü yerde ölmiye, kaldığı yerde kalmıya söz verilmişti ve hem de kendilerine daima lâzım olan böyle cüretkâr bir arkadaş feda edilemezdi. Buna binaen Doğan'ın selâmetini temin etmek için hararetli bir müzakereye girişilmişti. Fakat bütün bulunan çareler, beklenilen neticeyi vere- cek şekilde değildi. Birdenbire Bekri Mustafa, bütün arkadaşla- rının sözünü kesti: — Durunuz.. Aklıma bir ted- bir geldi.. Hüseyin usta, cümle- nizin malümudur. Dedi.. Hepsi de tasdik ettiler. — Malüm. , — Haaa.. Şimdi ben bir yerde — şöylece kulak — misafiri oldum ki, Hüseyin ağanın yakında görülecek bir hesabı varmış. Lâkin, etrafındakilere pek okadar | güvenemiyormuş. P | Hepsi birden merak ile sor- dular : — Nasıl bir hesap?.. Bekri Mustafa, izahat verdi : — Hatırlarsınız ya, iki üç ay | evvel, Yeniçeri Ağası, Seyit Meh- met Efendi güya ocaklıya bir dehşet vermek için birkaç ustayı boğdurmuş, üç ustayı da yine | münasip bir fırsatta boğdurmak | için Baba Caler zindanına koy- | durmuştu. ( Arkası var ) [ BĞ ö k B hesabı ben bilirim, Dedi. Sarayda, bu konuşma devam ederken, Nakılcı Mustafanın Sul- Çaııakkal : nde Şehitliği dün Çınıklıılo hareket Ieı'dlı Tılelıclınmı bütün hm ezdikten sonra Mehmet vu; ı idesine büyuk bir çelenk oyacaklardır. Bi —< RADYO — 15 Eylül Cuma İstanbul — 12.30 Alaturka — ge- mofon plâkları, 18 gramofon: plâk neşriyatı, 19 etüdyo aaz heyeti, 20 tanburacı Osman — Pehlivan, — 20.80 hanımlar — heyeti, — 21,90 gramofon: Plâk neşriyatı, 22 Anadolu ajansı, saat ayan, Viyana — 2155 Konser, 23,15 ha- berler, 23,30 dana havaları. 2L05 Konser, — 22.15 05 eğlenceli musiki — par- Paris — 20,85 Konser, 21.10 gra- 35 mükikili komedi, 23.20 mofon, h.b'î':rr 185 Oj t çalı uz — Yü rel aT erkestra, 21.20 opeııpı.ıuvılırı Ğpe.r:î. parçaları, şarkılar, 2205 senfonik kon- ser, 28.05 tıbbi musahabe, 2406 koro konseri, 24.90 dans 'havaları, 110 öpe- rakomik parçaları, askeri bando, Layprig — 19.25 Konser, — 2005 tiyatro, — 24.20 haberler ve eğlenceli musiki parçaları. Bükreş — 2005 Ders, 2045 gra- mofonla opera. Sevil berberi, Prag — 21.45 Haborlor, berler. Peşte — 20.50 Konser, 292.20 çin- gene orkestrası, 23:30 piyano konseri, 24,10 cazbant, Varşova — 2105 23.05 dans havaları. 16 Eylül GCumartesi Viyana — 19,20 Koüser: — Oskar Strausun — eserleri, 20.60 tiyatro, 21,35 korsan: İki perdelik onera. Frankfurt — 21.05 Don Juan: - İki perdelik opera, 2405 eğlenceli musiki parçaları. Paris — 21.36 Konser, 22,15 dana havaları, 2406 haberler, Tulur — 2035 Senfonik orkestra, 20.50 opera komik parçaları, 2105 0- peret parçaları. — Viyana — orkestrası, 2205 Minyon operasından bir parça, | sonra senfonik - könser, 28.05 sesli fi | limlerden parçalar, 24,20 dans havala- | n, 110 könser, muhtelif parçalar, Layptig — 2290 Büyük konser, | 23.25 28.05 ha- mfonik konser, muhtelif 'uperetlerden parçalar. haberler. Bükreş — 2045 Ders, 2105 kili» seden naklen konser, 50 — Romen havaları. Belgrat — 21.05 Piyano konseri, 2133 piyes, 2205 opera: — Palyaço, 23.20 çingene orkestrası. Hafif Varşova — ZL05 musiki konseri, çalar 23,85 könser: Sopenden par- Bahçe-Birahnne NOVOTNİ Beyoğlunun en güzel yeri Bira 20 Kuruş En iyi yemekler Her nevi rakı mezelerle Her akşam Muzik Spor Hareketleri —— Bugünkü Futbol Ve Güreşler Bugün şehrimizin nuhtehf Iıö- şelerinde çok zengin spor müsa- bakaları yapılacaktır. Evvelki gün şehrimize - gelen İtalyan gürqçl- lerile Türk güreşçileri fnrqzc ler, Beşiktaş sahasında da Şip- ! takımile İ | kaşı, Türk Şirin Bulgar Suricyefi caktır. Bundan başka yeni teşek- | veski Sohol Bulgar Beşiktaş birinci takımı karşılaşa- kül eden sarı kırmızı kulüple Fenerbahçe birinci takımı, bugün Fener stadında bir ekzersiz maçı yapmış olacaklardır. Balkan Tenis Maçları Sofya, 13 (A.A.) — Balkan tenis turnuvası maçlarının ikinci gününe ait neticeler şunlardır: Bulgar Yardanof Türk kara- yenmiştir, Çift erkekler müsabakasında Şirin - Suat çifti Alekof - Hıser | çiftini yenmiştir. Bursa Ziraat Mektebi. Küyü Ve Kabül Şerniti 1 — Mektebe bu sene leyli ve meccani on beş talebe alına- caktır. Girmek için kabul şartları. A — Türkiye teb'asından ve hüsnühal eshabından olm B — Orta tahsilini bitirmiş çiftçi olmak. veya arazi sahibi C — Yaşı on dokuzu geçmemiş olmak. D — Hastalıktan salim ve Ziraat işlerini ifaya bedenen muk- tedir olmak. E — Tahsil esnasında mektebi bilâ mazeret terketmemek ve tere kettiği takdirde kendisine yapılmış olan bilumum masrafı ödeyece- ğine dair Noterden musaddak “ numunesi veçhile ,, kefaletname vermektir. F — Talip mıktarı muayyen bir müsabaka imtihanı yapılır. adedi geçerse talipler arasında 2 — Mektep Teşrinievvel iptidasında açılacağından taliplerin nihayet Eylülün 15 ci gününe kadar yukarida yazılan evsafı haiz olduklarını isbat eden vesikalarla birlikte bir istida ile mektep müdürlüğüne müracaat etmeleri. “4674,, Gümrük Muhafaza Umum Ku- mandanlığı İstanbul Satın Alma Komisyonundan: 1 — Deniz vasıtaları için Satın alınacak “250,, tondan az ve “350,, tondan çok olmamak üzere birinci nevi benzin kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. 2 — Münakasa şartları kâğıdının tasdikli hafaza Umum kumandanlığı İstanbul nundan alınacaktır. suretleri Gümrük Mu- Satınalma — komisyo- 3 — Münakasa 26/9/933 tarihine rastlayan Salı günü saat on dörttedir. 4 — İstekliler hangi müessese sahibi veya vekili olduklarını ispat edecek vesaiki makbuleyi ve biçilen bedelin *& 7,5 ğu olan eğreti Envenmoleruıı teklif mektuplarile beraber belli saatten evvel o! misyona getirmeleri. S — Nümune her gün komisyonda görülebilir. *4504,, İnkisarlar Umum 1 — 6,000 kilo ip ve kınnap parçaları 10,000 kanaviçe arçaları 2- î6.0m kilo köhne çul ve kanaviçe parçaları 8 —1 adet elektrik müvellidi Müdürlüğünden: Samsun Başmüdüriyetine ait olup nümunesi satış komisyo- nundadır. İzmir Başmüdüriyetine ait olup evvelce satılmış ve fakat mü- teahhidi tesellüm etmediğinden nııudın satılığa == hııııeıı satış Pıııbıhçı fabrikasındadır. Talipler orada görebilir. Yukarıda ııııılııı yazılı eşya açık arttırma suretile satıla- caktır. Taliplerin *0 15 teminat akçelerile birlikte 25/9/933 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat 14 te Cibalide levazım ambarlarında satış komisyonuna müracaatları lâzımdır. “4796,, Barut İnhisarı Umum Müdürlüğünden: İdaremize merbut olan küçük kiye fabrikalarının hastabakıcılığı m mığı“ barut ve mevaddı infilâ- Bu vazifeye tayin olunacakların şu ıırtlın haiz olmaları lâzımdır. A — Yaşı yirmi din veya erki bîcıı aşağı ve kırk beşten yukarı olmamak “ka- olabilir, B — Hüsnü haline müş'ir vesika ibraz etmeki — * C — Hastabakıcı Mektebinden olması — veya- şahadetnameli hut resmi hastahanelerde asgari iki sene müddetle bu vıdfo- yi iyi ifa ettiğine dair elinde hastahane vesikası bulunmak. D — Bekâr olmamak. E — Türk harflerile okur yazar olmak. Bu vazifeye tayin olunacak kimseye yüz lira verilecek, ıbıtod fabrikalardan temin olunacaktır. İstiyenlerin Galatada iyar hanında 60 No. da ıdııemııe istida ile müracaat etmeleri. * ve İstanbul Posta Ve Telgraf Ve Telefon Baş Müdüriyetinden: Yeşilköy telsiz istasyonu binasında pazarlıkla yapılacak tami- » rata talip olanların 19 Eylül 933 saat on dörde kadar Bıı Mü- ürîyeto müracaatları;