14 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

14 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA SEVDİĞİM KADIN Almancadan Tercüme 14-4- 934 Naklilı Sadetlin Reşit Emmi talebenin bu hedi- yesine memnun olmakla beraber, mahçup bir tavırla mırıldandı : — Çiçeklerinizi değerlerinden a ziyade memnuniyetle alırım, onları #zin hediyeniz | beraber, iülkbaharın selâ- | ki ediyorum. | — İnceliğinize hayranım. Mak- | derhal keşfettiniz. Ecn dalma maddi bediyeleri, güzel bir perde ile örtmek itiyadında- yımdır. Bu taze )umuı!nlnr mad- diyeti — temsil ediyorlar, onları güzel ikbahar çiçekleri ile süs'e- yerek takdim ediyordum. Maalesef, hayatta, hakikatta el ile tutolabilecek gibi şeylere kıy- met veriliyor. Binaenâleyh; çiçek- leri bir tarafa bırakarak, iştiha- şeyleri önümüze sadımı mızi gıcıklayan gekmeye mecburuz... Dedi ve Üzerin bırakıp yumurtaları çıkardı: — Gayet olduklarına şahit olmak üzere üzerlerinde ta- rihleri var. Size bu şişe ile de nefis bir reçel getirdim. Eski | Rus tertibi yapılmış bir nev'i kokteyi, isterseniz lıirnı tabınız, bakın ne kadar nefis. Şimdi, pa- tatesleri ı)ı—liınak çin bir kap isterim, Emmi lâtife ile cevap verdi — Bunu yapmak okadar ko- lay değildir.. Evvelâ beyaz aşçı | gömleğini giyiniz, Her halde ekse- Jâns kıyafetinde yemek hazırlan- çiçekleri masanın | taze mıyacağını bilirsiniz? Emmi, kitaba bakarak yumur- | tanın yağını kızdırırken, Lubyançef | orada asılı duran beyaz bir göm- leği gidi ve biraz evvel Emminin oturduğu yere oturark patatesleri soymuya başladı. Sükün çok uzun | sürmedi. Geveze — tabiatli Lub- | yançef : — Bu patatesler tarihi olsalar gerek.. Ayıkladığım kadarını da atıyorum.. — İyisi çok pahalı.. Fakat göre- ceksiniz, sizin fena dediğizizi ben güzelce kızartacağım. Yalnız siz onları ince, ince doğrayınız. Lubyançefin — canı sıkılarak çürük bir patatesi çatala takdı ve Emmiye döndü: — Madmazel Emmi; size çok eskidenberi odamı kirasını artır- manız için söylemiştim.. Hiç ol- mazsa iki mişsline çıkarsanız.. Bi- | liyorsunuz ki ben fakir de; Ka Hatta bu saniyede kapitalist'erin hürmete şayan listesine ismim geçecek kadar param var, Nev- yorktaki hovarda ağabeyimden bugiln bir deste dolar daha geldi. Bırkaç hıflı in her tü ü tehli- Resim Tahlili Kupona AAALELLATAADEARARADALALALE Tabiatiniti öğrenmek istiyorsanız | vesminizi bu kupondan 10 adet ile birlikte gönderiniz. Resminiz | uraya tübidir ve iade edilmez 2 Plsim, meslek | veya san'at bulunduğu | memleket | Resim intişar Pedecek mi? Resmin klişesi 30 kuruşluk — Zabıta Romanı — | Netice itibarile her pul mukabilinde gönderilebilir. keden azadeyim demektir.. Bu | pârayı çarçur etmeme mani olur- | | sanız çok müinnettar kalırım. İ Yağın kızma vaktini mutfağın saatında — gözlerile takip eden | Emmi talebeye bakmadan cevap verdi: — Nikola, siz çok iyi bilir- siniz ki ben, oda için iskân dai- resinin tahdit - ettiği bir filler daha fazla alamam. Maamafih; iktssat ederek yaşar- akıllılık — etmiş miktardan sanız olursunuz, gece sabah- için' bir olduğunu zannetmi- kadar mecbur'yet yorum? lara eğler meniz — Affedersiniz, bunun da mü- | him bir sebebi var. Evvelâ saadet ve refah zırm olan tecrübe ve tanışıklığımı artırıyorum. Sani- yen; keyif ve arzum bilâfına beni | Alman hukukunu öğretmeye icbar eden ağabeyimin hüsnünazarını | ihtimal bu suretle kazenacağım. Zira, o Almanyadaki münaseba- tım temin edecek bedava bir avukat arıyor. — Ağabeyiniz nasıl meşguldür? bir işle — İplik ihracatı ile uğraşıyor. Doğrusu bu iş te benim hoşuma gilmiyor. Eğer ipek olsaydı yine | haydi ne ise., Rica ederim beni fazla söyletmeyin.. — Yani, sizin hoşunuza giden hangisidir Nikola? — Samimi olarak söyliyorum, bunu' ben de bilmiyorum. Hiçbir | şey içla mahdut bir arzu ve isti- dadım yok. Fakat, elbet bir gün bir işe sahip olacağım. Şimdilik, insanlarla tanışıklığımı iler.cterek tecrübelermi fazlalaştırmak niye- tindeyim. Artık patatesi de ayık- ladım.. Başka bir şeyo yardım edebilir miyim? — Lütfen margaren yağını Kadın güzell ği hakkındaki | miyetsiz şeyler istiyorsunuz.. idare ediyorlar.. İktıbas Hakkı Mahfuzdur &6&on Postanın TYefrikası No.6 buraya veriniz. Orada, masanım üzerindeki kâğıttadır. Lubyançef alaylı: yarı ciddi, yarı — Tereyağı yardımcım! Dedi. Emmi biraz dargın cevap verdi : — Bu hususta benim kabaha- tım yok delikanlı, İnanınız ki ben de kendi Fişirdiğim yemeklerle bu fakirlikten bıktım... Ben de tekrar iyi yemeklere kavuşmak, bir parça külbastı, havyar, bum- bar daha bunlara benzer iyi şey- ler yemek istiyorum., Fakat bu- günkü vaziyetimizin buna müsaz- desi yok.. Margaren yağını bile bulâmıyanlar var!, — Odo.. Ciddeti pek ehem- Pek kanaatkârsınız. Emmil. Size bir | şey rica etsem kabul eder misiniz? Matmazel Beggenin bugün doğ- duğu gündür. Bu münasebetle kendisini (Rikof) Rus lokantasına davet ettim. Bizimle birlikte gelir | | misiniz? Matmazel Begge ideal bir fildiii O yalnız yemesini sever, biz de sizinle muzikten istifade ederiz, Endişe etmenize sebep yok.. Her hususta, sonuna kadar dürüst kalacağımdan emin olabilirsiniz. Size çok yalvarırım, | evet deyiniz | — Fakat hayır, demeye mec- burum. — Niçin? Bu da namus telâk- kinize uymuyor mu? — Nikola, bugün artık eski devirlerde yaşamıyoruz. Dünyanın her tarafında münasebetsizliğin pahasını oldukça indirdiler. Buna rağmen arz, yine eskisi gibi sü- künetle mihveri etrafında dönü- yor, yıldızlar da tıpkı evvelki gibi piril pıril parlıyorlar!. etmediğim — için — gitmeyeceğim. Benim için masraf etmenize ne lüzum var? Her halde en pahalı yemekleri ısmarlıyacaksınız.. — Bu cihette haklısınız. « yayına dokunmuşlar gibi bir takım işaretler yaparak: - Külbas- tinm, havyarın en iyisini orada bulursunuz. Lokantayı çok - iyi ( A.rk ası var ) Ben, fikirleri değiştiren kadın MAE WEST Amerika'da 1933 senesinde birinciliği kazanan BEN BiR MELEK DEĞİLİM Şaheserler Şaheserinde İstanbul Bele İlânları Taksim Belediye Bahçesi Taksim Belediye bahçesi: İhale tari- hinden 938 senesi 31 Kânunuevveli akşa- mına kadar devam edecek beş seneye yakın bir müddet için kapalı zarf usulile kiraya verilecektir. İhale 16/Nisan/934 Pazartesi günü saat 15 te yapılacaktır. İstekliler şimdiden müzayede şartname- sini görmek ve fazla izahat almak üzere Belediye Emlâk Şubesine ve ihale günü saat 15 ten evvel Daimi Encümene müra- caat etmelidirler. “1295,, arzu | Japon Bç'hrıyelılerı Nisan 14 aa -— Gemilerin Kumandan Dün Ankaraya Gitti |Bahriyeliler De Şehırde Gezdiler Banc Çaldılar Ve Müsabakalar Yaptılar Japon bahriye bandasa Gülhane parkında Limanımıza geldiklerini yazdı- gımız Japon gemileri kumandanı Vis Amiral Makushita cm.ıpl.n Japon sefiri Mushaho cenapları | ve Asama, İvate gemileri kuman- danları ile yüksek rütbeli iki Japon bahriye zabiti, gendilerine terfik edilen mihmandarları ile birlikte dün akşamki trenle Am- karaya hareket etmişlerdir. ÂAm- | karada Başvekil İsmet Paşa Hz. ile Hariciye Vekili Tevfik Rüştü | ve Milit Müdafaa Vekili Beyleri — ziyaret Hariciye Vekili “Tevfik Rüştü Bey Japon misafirler şerefine bir ziyafet verecektir. Hcy:t pazar günü Ankaıadan Zekâi Bir Ka çakçı |Şebekesi i Gümrük — muhafaza - teşkilâtı | uzun bir takipten sonra Bursada büyük bir kaçakçı şebekesini yakalamıştır. Bu şebekenin efra- dından olan Ahmet, Akkâş, ı Mehmet ve şoför Mustafa tevkif | | edilmişlerdir. Mehmedin evinde | bir esrar imalâihanesi meydana | çıkarılmıştır. Ahmet | bir heybe içinde 13,5 kilo esrar | kaçırırken yakalanmıştır. Bir Ev Yandı Balatta — Afrida — sokağında Haham Merkado Ef.nin oturduğu evde yangın çıkmış, yanmıştır. Yangın yokken başlamıştır. Tahkikata nazaran yangın, evde bırakılan nngılın ıleşınden çıkmışlır evde kimse Karaköye | | | İ ev kâmilen | edeceklerdir. | dan hareket edeceklerdir. yaya dönmüş bulunacaktır. İstanbula dönecektir. Japon Bah. riyelileri dün şehrimizi gezerek gamileri, müzeleri ziyaret etmiş- ler, bandoları — öğleden Gülhane parkında bazı çalmıştır. Japon sonra parçalar bahriyesi zabit mamzetlerinden iskirim şampiyon- ları da dün gece Beyoğlu Halke- vinde bazı iskirim oyunları oyna- mışlardır. Gemiler pazartesi günü Yuna- nistana müteveeccihen Timanımıf” Yüna- nistandan sonra İtalya, Fransa, İspanya limanlarına da uğrayacak ve Temmuz ortalarında — Japom — AHMET NAİ ZONGULDAK HAVZASI in kalbi, Hüsnütabiat Matbaası >Dr. ibrahim Zati < Cağaloğlu : Mahmudiye — çaddesi, Çatalçeşme sokağı No $ Hergün öğleden sonra hastaların ı.ı,..î eder. İstanbul Kadın Birliği tarafından tertip edilen konferans seri- | sinden olmak üzere dün akşam Profesör Âkil Muhtar B. Halkevinde bir konferans vermiştir. Âkil Muhtar Beyin konferansının mevzuunu «Zevk ve meş'e nedir ?» teşkil etmiştir. Konferanstan sonra genç san'atkârlar tarafından bir konser verik miştir. Resimde konferansın dinleyicilerini görüyorsunuz.