3 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

10 £ oyfa Bigada Gizli Nüfus İşleri Biga, (Hususi) — Af kanunu- nn gizli nüfus işleri hakkındaki bu maddesi'nin — tatbikindenberi işler için köylüler 1200 istida bunların cetvelleri ay zarfında verilmiş ve belediyece dolduru'arak musaddakan nüfus dairesine sevkolunmuştur. Burada beş binden fazla gizli nüfus bu- lunup - kaydedileceği anlaşılmak- tadır. Kazamızda her üç ayda iki işi tesbit — edilmek- Kanunu tarif yüz evlenme tedir. medeninin ettiği yaşın haricinde yine birçok küçük. kızlar, köylerde kendi aralarında kocaya kaçmak sure- tile evlenmekte ve çoluğa çocuğa karışmaktadır. Bü yolsuz evlenme adetlerinin kökünden koparılıp köylülerin irşadına İlüzum görül- mektedir. Kazamızın birçok köyleri 150 ve 200 haneden aşağı değildir. | Hele muhacir köyleri pek sık ve | balkı pek kesiftir, Bunlardan birçokları” işimden kalacağım korkusile gizli nüfus işlerini düzeltmek için müracaat etmemekte af istifadeyi düşünmemektedir. İstida ile müracaat edenler- den 150 hanelik bir köyde dok- san kadar gizli nüfus bulunduğu kayden Kazamız büyük olduğu ve kaçak nüfus iş- bitemiyeceki kanununun — bu ve anlaşılmıştır. lerinin tez vakitte anlaşılmakla : af baptaki maddesinin tatbiki rada önümüzdeki hazirana kadar temdit edilmiş ve halkın bundan istifadesi ilân olunmuştur. bu- ölüm miktarı 280 dir. Bir. taraf- tan eski nüfus tezkerelerinin teb- dilile, diğer taraftan resmi deva- irin sorduğu nüfus arayıp cevap vermekle —meşgul Olan ve, bir arı kovanı gibi işle- mekte bulunan nüfus dairesinin şourlu ve muntazam - bir çalışması sitayişe değer vaziyet- tedir! surette den fazla vukuat defteri üzerin- de durmadan dinlenmeden - çalı- şan nüfus memuru İsmail Beyle kâtibi Hüseyin Hüsnü Beyin me- takdirdir. H.$. saileri cidden şayanı Adapazarında Elektrik Meselesi Hakeme Havale Edildi Adapazarı (Hususi) — Bele- diye meslisi Türk Ticaret Banka- belediye ihtilâfa elektrik —meselesile ilgasından mevaddı müşte- gö- sile arasında sebep olan oktruva sonra alınmıyan ile rüsumunun rüşmüş! Elektirik meselesinin halli için banka tarafından Necati ve Mus- tafa Arif Beyler belediye tarafın- dan hukukçu olarak İstanbul'da ikamet eden Feyzi Daim ve elek- trik olarak Yusuf Ziya hakem heyetine intihabı ekseriyetle kabul edildi. Bu mesele yakında halledilecek- tir. Duhuliye resminin lağvı dola- yısile mevaddı müşteileden bade- ma istihlak resmi alınması da ittifakla kararlaştırılmıştır. rüsumunun meselesini mutahassısı Beylerin tarafından altı | atılması için | tarafından işgal | edilmekte, | Bütün Köyler Telefonla kanunundan | | olan Pazarcık nahiyesinin müdürü | yaşama şartlarının ıslahı ” | Gübreler Dairece tesbit edilen Üç aylık | kayitlerini | SON POSTA Keşanda Hararetli Bir imar . Faaliyeti Var Keşan, ( Hu- susi) — Burada imar — faaliyeti artmakta, — eski ahşap evler yer- lerini — modern, kârgir binalara bırakmaktadır. İlk — betonarma | binayı kasabanın | tam ortayerinde belediye yaptır- mıştır. üst katı Bankası ile zirsat kredi kooperatifi Binanın Ziraat alt katı da 3 ayrı dükkân halinde kiraya verilmek- | tedir. Bir taraftan halk kasabayı | güzelleştirmek için yeni yeni bi- | Pazarcıkta Biribirine Bağlanmıştır Bilecik (Hususi) — 24 — köyü ile muallimleri el ele vererek köy kanununun — tatbiki ve köylünün için ça- lışmaktadırlar. Nahiyenin 12 kö- yünde mektep vardır. Bu senede daha beş köyde mektep yapıl- maktadır. Köyler biribirine ve nahiye merkezine muntazam yol- larla ve telefonlarla bağlıdir, sular asri şartlara uygun bir halde akı- tılmakta ve depolu çeşmeler va- sıtasile tevzi edilmektedir. Bütün köylerin sokakları kaldiırımlıdı: köylerin dışında top- | lanmaktadır. Pazarcık köylerinde | pançarcılık her sene inkişaf et- mektedir. Mıntaka ormanlık olduğu | için köylüler odunculuk ve kömürcü- | lüğe de ehemmiyet vermektedir. Ercişte Bir Mahkümiyet Erciş (Hususi) — Kasımbağı | köyünde Bekir Çavuşta 9 torba Keşandan bir manzara ve Belediye Reisi A. Hamdi Bey kaçak kına tutulmuş. Bekir Çavuş Van ihtisas mahkemesince 6 ay | hapse ve elli lira para cezasına | mahküm edilmiştir. 163 köyün 85 sicil ve yirmi- | miya çalışmakta- dır.Kasabada as- bir mezbaha inşa — edilmiştir. ri Zaro Ağa Da Tarih Bilmiyor!.. | Ağa, zamanımızın eti ünlü adamlarından biridir. Yalnıt  yurdumuzda değil, Avrupada vtÇ Zaro | Amerikada da tanınmıştır. Eirçok 8 gazeteler, resmini bastılar. Ma-? damlar, matmazeller, Misler, Mis? sisler onun sakalını okşayıp göğ” y süne gül taktılar. Biyoloji müte- 4 | hassısları, sirk müdürleri; aylarcâ 4 | kendisini hoş tuttular. Kasabada yeniden | birçok çeşmeler inşa edilmiş, mev- cut çeşmelerin su | yolları tamir olun- muş, kasabamın en güzel yerinde bir spor |Jsahası tanzim — edilmiş, güzel bir park yapılmıya da baş- lanılmıştır. Belediye kasa- banın plân ve haritasını |yaptır- d mak üzere bütçe- sine tahsisat koymuştur. Kasaba- nın elektrikle tenviri için teşeb- büslere girişilmiştir. nalar yaptırırken diğer taraftan da belediye azami gayret sarfe- derek halkın ihtiyaçlarını karşıla» Eski;rıe_h—ir Lisesi Talebesi Zafer Abidesine Çelenk Koydu Eskişehir lisesi talebesi Zafer abidesi önünde. (Çelenk tutan hanım talebeden Nedime Hanım, yanın zat ta muhabirimiz Baha Beydir.) İnönü (Hususi) — Eskişehir lise talebesinden 200 kişilik bir ka- file İnönü Zafer ahidesini ziyaret etmişler ve bir çelenk koymuşlardır. Lise müdürü Samih Beyin riyasetinde hareket eden kafile Akpı- nar köyünde trenden inmiş, yürünerek abidenin olduğu yere gidilmiş, müdür Samih, Alişan Beylerle lise talebesi tarafından ateşin nutuklar irat edilmiş ve abideye çı 4. HAVZA'da, $- ELÂZİZ'de yapır DEVREK'te bay- | oldu. | | günlük gazete | bir | evvel | şirketinde hissedar arkadaşların | inşallah edecek te. Hatta bü 9 adam yüzünden kan dâ 9 iki tacir ruhlu dost öt ihtiyarlığımı — istismar uğrunda - bozuşlu, biri diğerini öldürdü ve galiba idama mahküm ihtiyar döküldü, - Zaronun Beynelimmilel şöhret kazanmak | için bin kapıya başvuran nice | insanlar vardır, bunların büyük © bir kısmı da sanat ehlidir. Fakat hiçbiri Zaro ağa kadar tamla- madı ve tanılamıyor. Demek ki sanatkâr olmak, eser yarâtmal e | ve hele kitap bastırmak, şöhret lenmek için kâfi değil. Bazal uzun yaşamak ta lâzım. Şu kadağl ki bu şekilde kazanmılan şöbretim sonu yoktur. Hiç yoktan meşhur olanlar, gözlerini dünyaya kapâr kapamaz ebedi bir meçhul olurlar. Bununla beraber Zaro ağa, henüz şöhretini muhafaza ediyor Kendisini bü fıkramıza mevzu ittihaz edişimiziti sebebi, son günlerde bir. muhâr- rire söylediği sözler dolayısiledir. Zaro ağa bu mülâkatında tarih bilmediğini gösterdi. Bizzat tarih olan bir adamın sayfaları içinde ayağile dolaştığı tarihi bilmemesi çok tuhaf. Sevgili ihtiyarm yaptığı tarih hatasını işte kaydediyorum: Zaro ağa, bugünlerde bir köşesine misafir olduğu Etfal hastanesinde muharrirlerinden birine aynen şunları söylüyor: (1190) da doğdum, Selimiye kış- lası — yapılırken irgatlık ettim. Üçüncü Selimin oğlu Sultan Mah- mut tahta çıkınca İstanbulda idimi , 1190 da, yani (1776) da doğan adamın (1800) den sonra yapılması biten Selimiye kışlasın- da ırgatlık etmesi mümkür. Fa- kat ©o adamın Sultan Mahmudu Üçüncü — Selimin oğlu olarak tamıması gülünç. Çünki Üçüncü Selimin çocuğu yoktu, İkinci Suk tan Mahmut onun amcazadesi idi. Bu iki hünkârdan biri ölüp de öbürü tahta çıkınca halkın haki- katten tegafül etmesi kabil değil- di. Herkes, tahtın kimden kime geçtiğini mutlaka biliyordu. Bina- enaleyh İstanbulda ırgatlık eden Zaro Ağa da İkinci Mahmudun Üçüncü Selimin oğlu olmadığını her halde işitmiş olacaktı. Acaba sevgili ihtiyarın hafı- zası mı zayıfladı?.. Buna, “belki,, diyebiliriz, fakat onun hikâyesini tarihi bir hakikat gibi yazıveren muharrir arkadaşa ne diyelim? M. T Elâziz Ziraat Memurluğu Muş (Hususi) — Ziraat Bank memuru Mehmet Ali B. Elâziz Ziraat Bank memurluğuna tayin edilmiştir. Dört buçuk seneden- beri - memleketimizde — bulunan mumaileyh bütün şehir ve köy halkına gösterdiği kolaylıkla her- | kesin memnuniyetini kazanmıştır. Numan Ağa 27,5 Sene Hapis Yatacak Bilecik (Hususi) — İki sene Bozöyük orman kollektif dan iki kişiyi öldürmekten suçlu Numan Ağa evvelce 29 seneye mahküm olmuştu. Nakzan cereyan eden muhakemesi neticesinde ce“ zası 27,5 seneye indirilmiştir.