13 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa JImtihan Netice- lerinin Fenalığı Ve Halk İmtihan neticeleri, talebenin büyük bir nisbette e wuvaffakiyetsizliğine işaret ediyor. Biz, bn teessür veren »eticenin bulk arasında bıraktığı intiba dün tesbit ettik. Sorduğu" muz mubtelif (o sunllere aldığımız cevaplar şunlardırı Sabri Bey ( Fatih Kötipmuslihid- din mahallesi 15 ) — Kim me derse desin, Son senelerde tolebemiz az çalışmaya © başladı. Sonra bilhassa fizik derslerinde iyi bir program öl- madığı İçin her hoca kendi kafasina göre dera verdi.. Çalışmayan ve iyi okutulmayan talebenin böyle bir ne- tice vermesi kadar tabii bir şey ola- maz, Talebeden fazla randman almak için bu şekilde slaştırılması çok doğ- rudur. o Çocuklarımız gelecek acne daha iyi - çalışırlar. Bununla beraber programlarımızda hata yok değildir. Talebenin dimağ kabiliyetinin fevkin- de hazırlanmış kısımları vardır. Bun- ler islah edilir, talebomiz do biraz fazla emek sarfedersö gelecek sene normal vaziyet avdet eder. * AH Bey (Nuruosmaniye Mengene sokağı 71) — Üçten aşağı kanaat notu alan lise ve ortamektep talebe» leri tekrar bir daha imtihan edilecek» lermiş. Bu haber, mnfta kalacak talebe için bir müjdedir. İmtibanlar yine bu ay içinde yapılacakmış. Ben zamam «z buluyorum. Eylül içinde yapılsaydı, © vakte Okadar talebe çalışmak fırsatını bulabilirdi. Talebe- nin beş, on gün İçinde eski seviye- sinden fazla yükselebileceğini ve daha iyi imtihan verebileceğini hiç tahmin emiyorum. o Maamafih O imtihanların tekrarlanması herhalde dedikoduları ortadan kaldıracaktır. * Osman Bey (Divanyolu Fazlıpaşa caddesi 25) — İmtihanlarda talebenin yüzde altmışından fazlası (3)te numara almış. Yabi sınıfların geçememişler. Bu netice Maarif hesabımıza üzerinde durulacak bir meseledir. Bu peticeyi doğuran âmilleri tetkik ederken onun esasını nazanitibare almak lâzımdır. Ya proğramlar ağır, ya talebe çaliş- mayor ve yahut te tedris heyetleri matlup evsafı haiz değiller, Mesele bir kül halinde mütalen edilmedikçe çaresini bulmıya imkân yoktur. Ks ya Zahire Borsasında Son günlerde Zahire borsa- sında, gerek beyaz, gerek sarı muşırların fiati oldukça yükselmiş- tir. Evvelisi hafta kilosu yöz satılırken üç buçuk kuruşa kadar çıkmıştır. Bununla beraber Anadoludan gelen mal miktar da 276 tonu geçmemiştir. Denizde Bir Ceset On beş gün evvel Kabataşta bir “deniz kazası olmuş, bir san- dal devrilerek iki kişi boğulmuştu. Boğulanlardan Çerkeşli Ahmedin ceseti dün Fındıklı önünde bulunmuştur. Son Posta' nın Resimli Hikâyesi: İ — SON POSTA DAHİLİ HABERLER Gümüş Ve Nikel Paralar Yeni Paralar İçin Bin Lira İkramiyeli Bir Müsabaka Açılıyor Yeni basılacak paralarımızin Vekâletince tesbit edilerek müsabaka açılmak için Darphane ve Damga matbaasi müdürlüğüne gön- derilmiştir. Darphane Müdürlüğü yarın san'atkârlar arasında bir müsabaka açacaktır. Açılacak müsabakaya göre (100), (50) ve (25) kuruşluklar için yalmz bir resim tatbik edilecektir. Bu cins paramızın şekilleri bir olacaktır. Bu para- İernm yüzlerinden birisinde Gazi Hz. nin başı açık profil bir resimleri bulunacak ve münasip bir yerine de (Türkiye Cümbhüriyeti) ibaresi yazılacaktır. Diğer Bıçaklamış Kilyosta Bir Balıkçı Ağır Surette Yaralandı Evvelsi gün Kilyosta bir ağır yaralama hâdisesi daha olmuştur: Kilyosta balıkçılık yapan Rizeli Mustsfa, arkadaşı Raufu bıçakla böğründen tehlikeli surette yara- lamıştır, Hâdiseye derhal, Sarıyer mani el koymuş, epeyce m kaybeden yaralı, sıhhi imdat otomobili ile hastaneye kaldırıl- mıştır. Yapılan tahkikata göre, cinayetin sebebi, aralarındaki eski m e yar Mustafa, bir müddet evvel çıkarılma- sında âmil olan arkadaşından bu suretle hınç almak istemiştir. Mustafa yakalanmıştır. 24 Saatin Hâdiseleri Valdeçeşmesinde Spor cadde- sinde oturan İsmet Hanım bir hafta evvel eve İlhami isminde bir evlâtlık almıştır. Bu çocukca- ğız iki gün evvel bir fırsatını bu- larak sandığı karıştırmış, bir gü- müş tabaka, bir yakut pantantif, bir küçük pantantif, iki altın zincir ve birde altın yüzük alarak kaçmıştır. İsmet Hanımm müracaatı üzerine, İlhami derhal yakalanmış ve çaldığı eşya tama- men müsadere edilmiştir. * Beşiktaşta Taş iskelesinde Nuri Beyin un fabrikasında çalı şan Mehmet, istif ettiği çuvalla- rın altında kalmak suretile yara- iye * a oturan yoğurtçu İsmail ile ayni evde obüüe Bekir kavga etmişler, İsmailin kafası yarılmıştır. Tıp Fakültesinde Tıp fakültesi teşrih ordinaryösü profesör Nurettin Ali Beyin Tıp fakültesi dekanlığına tayini tekar- rür etmiştir. Nurettin (O Ali Bey bugün vazifesine haşlıyacaktır. ... İçkinin kaçağını, duymuştum amma Hasan Beyi. şekilleri Maliye darp tarihi olan güzelini bin lira Dövizciler Adliyede Birinci Müstantik Tarafın- dan Soruşturma Yapılıyor (21) bin ley kıymetindeki bir Rumen parasını Türk parasım koruma kanununa mubalif olarak ismini söylemediği bir Romanyalı muhacirden alan Yorgi Efendi ile sarraf Ligor, isak Bahar, Aleksandr ve Samuil oğlu Yasef Efendiler iki gün evvel polis ta- rafından yakalanmışlardı. e Dün bunlar Müddeiumumiliğe verilmiş- lerdir. Birinci Müstantik Ramazan Bey de tahkikata başlamıştır. Vali Bey Yalovadan Döndü Bir müddettenberi mezun bu- lunan İstanbul Valisi ve Belediye reisi Muhiddin Bey Yalovadan şehrimize dönmüş ve dün vazi- fesine başlamıştır. Tevkif Edildiler Bir İtalyan doktorunun kar- manyolacılık suretile paralarını ve eşyasını (Oalan İsmail oğlu Mustafa ile arkadaşları Mustafa, Haydar, Sabri Ove Hayrettin evvelisi gün (müddelumumiliğe verilmişlerdi. Üçüncü müstantiklik bunlar hakkında (tevkif kararı vermiştir. Bir Fabrika Yandı Evvelisi ogece Tahtakalede Çapa makarna (fabrikasında elektrik kontağından bir yangın çıkmış, binanın üst katı kısmen yandıktan (sonra söndürülebil- Yapılan tahkikatta binanın 45 bin liraya sigortalı olduğu anla- şılmıştır. Hâdisede esas itibarile bir kast görülmemiştir. s6 Çakmak taşınım kaçağını eni vüüükkme >İ i tarafına san'atkâr tarafından tertip edilecek bır süs-ile darp tarihi olan 1934 rakamı ve (100) ku- ruş yazılacaktır. Nikel (10), (5) ve (1) kuruşluklar için de bir şekil kullanılacaktır. kiye Cümburiyeti, diğer tarafına da 10 kuruş ve Bu paraların bir tarafına Tür- 1934 rakamı konulacaktır. Müsabaka müddeti gümüşler için iki, nikeller için dört aydır. Bu müddet bitince Güzel San'atlar aka- demisinde bir heyet nümuneleri tetkik ederek en m Birinciliği kazanan san'atkâra at verilecek! tir, Boyalı Şerbetler Belediyeye Şerbetçiler Hakkında Şikâyetler Yapıldı Mevsim dolayısile satılan şer" betlerin ekserisinde boya bulun- duğu ve fena sularla yapıldığı hakkında Belediyeye şikâyetler olmuştur. Belediye, muhtelif semt- lerden şerbet mümuneleri alarak bunları tahlil ettirmiştir. Yapılan fenni muayenede bazı şerbetlerin sıhhate muzır olduğu tesbit edil- miştir. Bu gibi şerbetleri satanlar tecziye edilecektir. 100 Milyo Pul Damga matbaası müdürlüğü tayyare pullarının şekillerini tesbit etmiştir. Pulların ortasında tayya- re muharebesini tasvir eden bir sabne vardır. Burada bir Türk tayyaresi dağlar arasına yapılmış, bir Türk fabrikasını bombardıman etmiye gelen iki düşman tayya- resine hücum ediyor. Bunlardan birisi o düşürülürken, (biriside kaçarken tesbit &dilmiştir. Pulun üstünde “ Türkiye Cümbueriyeti ,, altında da “Tayyare pulu,, ibaresi vardır. Pulların basılmasna ya- rından itibaren ( başlanacaktır. Bunlardan şimdilik (100 ) milyon basılacaktır. Ikinci İmtihan Başlıyor Kanaat numarası olarak üçten az not alarak sınıfta ipka veya ikmale kalan lise ve ortamektep talebelerine dün mektep idareleri tarafından tebligat £ yapılmıştır. Talebeler beş gün sonra imtihana gireceklerdir. ğına biç aklım ermez Pazar Ola Hasan B. Diyor ... Altının da ka olaca- Haziran 13 Çünür Teri) Himayei Etfalin Hayırlı İşleri Ankara, 12 — Dün toplanan Hi- mayeletfal (o Cemiyeti (o kongresinde murahhaslara dağıtılan umum! merkeğ raporuna nazaran Cemiyet iki sene içinde 314,187 çocuğa ve çocukla Anneye (yardım etmiştir. O Çalışan şubelerin yekânu 122 dir. Bunlardan ikisi Ana kucagı, $ i Gündüz bakım evi, 9 u Süt damlası, 24 Ü muayene. hane, biri Doğum evi, 28i aşhane, 2 si Şefkat yardu, 3 4 Yetimler evi, 22 si Çocuk bahçesi, 6 m banyo, 6m sinema, biri okuma odası, biri çocuk bakıcı mektebidir. 932 senesinde Cemiyâtin delâletile Milletler Cemiyetine, işsizlerin çocuk» lana yardım teminine dair biz kararname kabul ettirilmiştir. Kahire» de mukim Süleyman İhsan Bey Ce- miyete, İstanbulda Kızıltoprakta iki köşk, babçe ve bir aran teberru etmiştir. Çekirge Mücadelesi Muğla 11 — Marmarisin Hisarönü mevkiinde çıkan çekirgenin imhasına devam edilmektedir. Şimdiye kada? 7500 kilo sürfe imha edilmiştir. Dil İşleri Tarama Deriyi yo ıktı T. D. T. C Umumi Kâtipliğinden: I — “ Osmanlıcadan türkçeye söz karşılıkları Otarama dergisi , adile neşredilmekte olan eserin 5 inci fas» külü de çıkmıştır. 2 —Bu fasikül 6 formadır. K. barfından M, harfına kadar olan ke- limeler bu fasikülde yer bulmuştur. 3 — Ankarada Meb'ua Beyefendi lere dağıtılacak nüshalar B.M. M. Umumi Kâtipliğine gönderilmiştir. 4 — Cemiyetin kol ve böl'ükleri azasından olanlara verilecek Birakin cemiyet m imza mukabil. linde alınacaktır. $ — İstanbulda kendilerine mek- tup gönderilmiş olan zatler Devlet Matbaası 8 erinden kendilerine ait nüshaları 6 — Ankara ve İstanbuldan başka. yerlerdeki zatler bulundukları yerin Maarif ea veya Maarif luğundan kendi adlarına gön“ daa nüshaları al saklardık; 7 — “ Tarama dergisi , nin 6 nc fasikülü de yakında çıkacaktır. 12 Milyon Altın Lira Bulundu Mu? Evvelce de » Bö: harpte Türk ordan Filimler çime lirken, içinde 12 milyon altın lira bulu- ana bir sandığın Şeria nehri civarında bir yere gömüldüğü ileri sürülmüştü. Öömülen yeri bildiğini iddia eden bir bedevi Arap son günlerde burada hafriyat yapmış ve sandığı bulmuştur. Fakat bu sırada hükümet işe müda hale ederek bafriyati eline almiş, bedeviyi de buradan uzaklaştırmıştır. Halkevi Çalışmaları İsparta, 12 — Halkevinin bütün şubeleri çalı . Üç aydanberi- dir edebiyat, tarih şubesi İsparta tarihini aydınlatmıya yarıyacak olan kitabeleri, vesikalar ve muhitte yes tişmiş simaların eserlerini araştınp derlemek ve tasnif etmekle meşgul olmaktadır. ” Ki: Hasan B. — Ne diyorsun dostun Asıl kaçak o... Senelerdenberi elimiz geçirdiğimiz değil, yüzünü gördüğü