8 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

8 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

BÜTÜN SENE ZARFINDA 10 DERECEDEN AŞAĞI BİR DERECEİ HARARET Hatta gölgede derecel hararet 35 derece dahi olsa “Frigidaire” dekl derecei hararet daima 10 derece- den aşağıdır. Bu derecel hararette bulunan mekülât dalima emniyet tahtındadır. Eğer size 6 veya 3 dereceden aşağı bir derecel hararet lazımsa, :"'Frigldıirı" bunu da, nazaret edilmesine luzum bırakmadan, senenin iptidasından nihayetine kadar temin eder, Bu kuvvetli otomatik soğutma tertibatı, ftem asgari bir elektrik istihlakile çalışır, hem de İılc zayiat vukuuna mahal bırakmaz. Mekülatınız tamamile istihlâk olununcaya kadar, kat'iyen bozul ğıılı tehlikesine maruz değildir, et " , Bâzan, birinin bir- ” Frigidalire” satın aldığını gannederken ona daha aşağı bir marka verildiği i&olmıhüdlr. İsimlerin müşabehetinden sakın- ınız. Tek bir "Frigidalre” vardır. Satın aldığınız 'ıoiulmı dolabının, "Frigidalire" markasını taşıdı- Kırlı tesbit ediniz. FRIGIDAIRE BOURLA BİRADERLER ve Şi İstanbul 4üncü İcra Memurluğundan: Taksimde Ayazpaşa mahallesi Sarayarkası sokağı 6 numaralı hanede mükim iken elyevm ikametgâhları meçhul bulunan Leylâ Hanım ve Tahir Beye Emniyet Sandığından 4/12/930 tarihinde 9908 hesap No. l1 borç senedi mucibince 2/4/934 tarihine kadar 075 llra 86 kuruşa balig olan ve bu tarihten itibaren 18/6/933 tarihine kadar ©© 9 faiz ve * 6 kumüsyon ve faiz kumlsyon masarif yekünu Üzerin- den $ 2,5 muamele vergisi ve 18/6/933 tarihinden sonra & 9 faiz ve *b 3 kumüsyon ve faiz kumlsyon masarif yekünu Üüzerinden 8 2,5 muamele vergisi hesap ve ahzedilecek olan borcunuzu öde- mediğinizden ipotek gösterdiğiniz Kabataş Ömer Avni mahallesinde Eski Beytilmal yeni Merdiven sokağında eski 22 mükerrer 2 mükerrer yeni 9,112 No. lı iki kâgir evin paraya çevrilmesi talebile adresinize gönderilen ödeme emrine mübaşirin verdiği tasdikli meşruhattan ikametgâhınızın meçhuliyeti anlaşılmıştır. İlân tarihinden itibaren 20 gün zarfında işbu borcun istenen faiz ve kumüsyon ve muamcle vergisi ve masarifi sairesile borcun tamamı veya bir kısmına itirazınız var ise bizzat veya bir vekili kanuni göndererek dermeyan etmeniz ve işbu müddetin mürurun- dan sonra on gün içinde de burcun tediyesine bir sureti tesviye göstermediğiniz takdirde ilân tarihi mebde olmak Üzere 30 gün sonra icrai takibe başlanarak mezkür gayrimenküulün satılacağına dair olan ödeme emri ile senet sureti tebliğ makamına kalm olmak üzere keyfiyet 934/2477 dosya numarasile tarafınıza ilânen tebliğ olunur. *4533,, İnhisarlar U. Müdürlüğünden: — Adana Baş Müdüriyeti yaprak tütün anbarının tamir ve tev- siline ait inşaat kapalı zarf usulile kırdırmağa konulmuştur. — Kırdırma şartnamesile evrakı fenniyenin musaddak - suretleri dört lira mukabilinde Cibalideki Levazım Muhasibi Mes'ullü- günden ve Adana Baş Müdüriyetinden almacaktır. Kırdırma 15/8/934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat (15)te Cibalideki Alım Satım Komisyonumuzda icra olunacaktır. Teklif nıelıtupl.ırı kanundaki hükümlere göre yukarda tayin olunan gün ve saatten evvel Komisyona verilmolidir. Kırdırma şartnamesinin maddei mahsusası mucibince fenni ehliyeti haiz bulunanlar iştirak edebilir. Her istekli biçilmiş bedelin yüzde yedi buçuğu olan (907) Kirahk muvakkat teminatı tayin olunan saatten evvel teslim .etmelidir. — Kırdırma için tayin olunan saatte tutulması mulat olan zabıt kâğıdı doldurulduktan sonra biçbir teklif kabul edilmez.(3918) SN Bina inşaatında tecrübeli bir Mühendise ihtiyaç vardır. Aylığı 8300 liradır. Talip olanlar vesikalarile 20 Ağustosa kadar Memurin Müdürlüğüne müracaat etsinler. “4561,, Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri | Karaköy Köprübaş Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 22740 Ayvalık Yolu vapuru 8 BANDIRMA — Yapuru 8 Çarşamba 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. “4512,, Bartın Yolu BURSA — REDE Perşembe 19 da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. (4548) B Trabzon Sür'at Yolu vapuru 9 KARADENİZ — Yağaru € PGI'ŞBI'I’IM 20 de Galata İ rıhtımından kalkacak, Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Polathane'ye uğrayacak- tır. (4549) Mersin Sür'at Yolu vapuru 1 iNEBOLU Ağuıtoıo Cuma ı de Sirkeci rıhtı- mından kalkacak. Gidişte İz- mir, —Antalya, Mersin'e. Dö- nüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Çanakkale'ye uğraya- caktır. (4550) Dr. KEMAL NURi Cilt ve Zührevi hastalıklar mütehassısı Beyoğlu: Rumeli han 16 Tel: 40153 İıhıbh Ali Ekrem Neşriyat Müdürü: Tahir Kilo Gr. Marka No. soğuk algınlığından, nezleden grıpten. ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilâç budur. İsmine dikkat buyurulması ESİPİN KENAN Galata İthalat Gumrugu dürlüğünden : E.yınııı cinsleri 3,900 188 — Figzatör Mahlülü. 22 Müstamel Fotoğraf makine aksamı. 45 eZ » — agrandizman makinesi. 12 ” » — makine aksamı. 30 20,745 ” " » ” 10 kalemde yün elbise ve sair zati eşya. 14,520 6 kalem müstahzaratı tıbbiyo. Üzeri deri kaplı otomobil minderi. » muşamba kaplı otom körüğü, » Lestikli pamuk mensucat, Boyalı demir Ferner başlığı. Otomobil Şası aksamı, İpek örme Şarpa. İpek mensucat. 0,440 İpekli Mendil. 0,090 İpekli Boyun Atkısı. METE. <e e İpekli Pamuk karyola örtüsü. u R.F 14818 Sülfat dö Baryon 0,500 . . — İpek Gömlek. 0,500 ' . » Mensucat.| 1,400 » Karyola örtüsü Yukırdı yıulı eşyanın 1 inciden On dördüncü kalemine kadar yazılı eşya transit ve diğerleri memlekete ithal edilmek Üzere ve açık arttırma usulü ile 26/7/934 ten itibaren satılıktır. İsteklilerin 14/8/934 Salı günü saat 17 ye kadar satış komisyonuna müracaat etmeleri. “4154,, Kiralık Otel Bursada Gazi Paşa caddesinde havada ve işlek mevkide bulunan HALK OTELİ kiraya vörileceğinden talip olanlâr otol altındaki Luça Zade Kardeşler mağaxasına müracaatleri rica olunur. (1462) Halk Ticaret Biletleri 1 — Milli istihsal milli ticaret ve milli sanayi münasebetlerini kolaylaştırmak ve çoğaltmak ve halkımıza memleketi tanıtmak ga: yelerini güden Devlet Demiryolları Idaresi “Halk Ticaret Biletleri,, namı altında 20 Ağustos 934 tarihinden itibaren maktu fücretli ve fevkalâde tenzilâtlı yeni bir tarife tatbik edecektir. 2 — Halk Ticaret Biletleri on beş günlük, bir aylık ve iki aylık olmak üzere Üç seri üzerinden tertip edilmiştir. Ücretler : Birinci mevki Ikinci mevki Üçüncü mevk! —ei On beş günlük biletler 22 17,5 Lira Bir aylık " 40 30,— » Iki aylık ” 70 50 35— » Bu ücretlere nakliye vergisi de dahildir, 3 — Halk Ticaret Biletleri hâmilleri biletin mer'i bulunduğu müddetçe Devlet Demiryolları üzerine hiçbir. munzam Ücret ver- meksizin diledikleri kadar sayahat etmek diledikleri istasyonlarda inmek binmek ve durmak kakkını haizdir. 4 — Halk Ticaret biletleri hâmilleri hareket ve yolculuk osna- sında biletlerini istasyonlara kayıt veya vize ettirmek mecburiyetine tâbi değildir. 5 — Halk Ticaret Biletleri hâmilleri yolcu ağırlıkları hakkıne daki ahkâm ve müsaadelerden istifade edeceklerdir. Buna ilâveten — ayrıca ayni cinsten 25 kilo veya muhtelif cinslerden - elli kiloya kadar eşya nümunelerini veya nümune kolleksiyonlarını ayal tren- de parasız naklettirebileceklerdir. 6 — Halk Ticaret Bilet hâmilleri mafevk sınıfta seyahat etmek isterlerse ücret farkımı umumi — tarifeye göre tesviye edeceklerdir. 44519,» * » Fevzipaşa - Diyarbekir hattının Fırattan sonra Bekir Hüseyin, Baskil, Şefkat, Yolçatı, Elâziz Istasyonlarını havi kısmı 11/8/934 tarihinden itibaren Yolcu ve her türlü eşya münakalâtına açılacağı, Mersin - Malatya arasında işleyen yolcu trenlerinin hergün Elâzize devamlı Elâzizden hareket edecekleri, muhterem halka - ilât olunur. 444320 BEK ötarskmlE n istanbul Sıhhit Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Akliye ve asabiye hastanesi için lüzumu olan 226 kalem ilâç ve sıhhi malzeme olbaptaki şartnamesi veçhile ve 28 Ağustot 934 Salı günü saat 14 te eleni münakasa suretile satın alınacaktır: Isteklilerin müracaatları. 1445220 —