5 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

, Halkın Sesi Bulgar Askerleri- nin Cinayeti Ve Halkın Teessürü Bulgarların Yunan toprakların- da işledikleri kanlı işin ne tesi- ri, ne de tecesürü geçmekten uzaktır. Bunun içindir ki, anket sütunumuzu, bugün de, bu işe hasrettik. Bakın ne diyorları Ali Yalçın ( Beşiktaş Akaretler 38) — Ben Bulgarların tuttukları yolu hiç beğenmiyorum. Sınır, yasak din- lemiyorlar. Çeteciliğile meşhur olan bu miületin sulhu kundaklıyacağ:ından çok korkuyorum. Bu serkeşliklerin altında gz'i bir (büvre) aramak İâzım- dir. Bu'garların — ordüları, — bilgileri, aları yalmız başına böyle ortaya lmalarına müsalt değildir. U kurumu Bulgarları tetkik etmel Hem bu hususta çok acele edilmeli« dir. Ateş bacayı sardıktan sonra alı- nacak tedbirlerin hiç bir faydası ol mıyacağını da anlamalıdır. * Bay Hayri Naçak (Sirkeci Meserret kıraathanesi) — Bu'gerlar sağa sola çatmak için fırsat arayorlar, yahut firs.t uyduruyorlar. Ben Bulgarların, yalmız başını hir iş yapabileceklerini hiç ummam. Oa'an teşvik eden baş- ka kuvvetler aramak lâzımdır. Balkan Milâf'le Balkanlarda ebedi sulh temin edi'diğini zannederken Bulgarların burada bir çıban başı gibi ka'mıları iklde birde şuraya, buraya saldır- maları dünya su'hu namına tehlikelidir. Ehemmiyetsiz gibi telâkki edilen bir kurgan dünya harbini doğurmuştu. Bulgarların saygısızca ve delice hare- ketleri de Ik'aci bir harp doğurmaya çok müsaittir. Böyle bir harp zuhu- randa yirminci asır medeniyeti tama- men mahvolacaktır. İnsanlar — iptidal veziyete — döneceklerdir. Medeniyet hamlliği yapan bütün milletler Bul- nı'vluu küstahlığına mani olmalıdır- * Bay Samli ( Üsküdar Kısıktı 12 ) — Ben Bulgarları tanırım. Onun kuvveti amırdaş milletlerden yalnız birisile bile uğraşmaya kâfi değildir. Bir Romanya, bir Yugoslavyya, bir. Yuna- nlstan yalnız başına Bulgarların hak- kından gelebllirler. Bu açık hakikat karşısında Bulgarlar pervenzca - bir hareket'e ve eda İle Yunan toprak- larına giziyorlar. Türklerden Trakyayı isteriz diyorlar. Ya Bulg rlar delir. mişlerdir. Ve yahutta çok kuvvet!i bir yere dayanıyorlar, Bulgarları sal. dırtan sebeb ne oluran olsun Camiyeti Akvam bu küçük mülletin cezasını vermelidir. Zaten Akvam Cemiyetinin kuruluşunun hikmeti dünya sulhunu tehlikeye düşürea bu gibi uygunsuz- Tuklara mani olmaktır. Şarapiı Sarhoşlar Cevad, Halim ve İsmail ndlı üç kafadar kendilerini bilmiye- cek derecede sarhaş — ve elle- rinde birer galon şarap olduğu | halde Beyoğlu caddesinde nâra atarlarken, İbrahim adında biri de kendini bilmeyecek derecede sar- hoş bir halde Tophanede öteki- m9 berikine sarkıntılık ederken yakalanmışlardır. istenildi Bir Delikanlının Cinayeti Genç Bir Kızın Yanaklarını Ve Burnunu Jilet Bıçağile Parçalamış Evvelki gün Fincancılarda çirkin bir hadise kendisinin işten kovulmasına sebebiyet veren genç bir kızı jiletle berbat etmiştir. olmuş, bir genç, Hadise şöyle olmuştur: Çakmakçılar yokuşunda Şerifpaşa hanında şap- kacı Bedrosun yanında çalışan Hacı adlı bir Ermeni genci, ayni dükkânda çalışan Marika adlı bir kıza arasıra takılmaktadır. Marika birkaç defa kendisini rahat bırakmasını Hacıya söylemiş ise de Hacı hiç aldırış etmemiştir. Bu hallerden usanan genç kız patronu olan Bedrosa şikâyet etmiştir. Bedros fena halde kızmış ve Hacıyı mağazasından kovmuştur. Marikanın şikâyeti Üzerine kovulduğunu nihayet den de oldum,, altına anlıyan delikanlı intikam almıya karar vermiş ve akşama kadar o civarda dölaşan Marikanın çıkma- sım beklemiştir. Akşam mağazadan çıkan genç kız, evine gitmek üzere Fincancılar yokuşuadan geçer- ken bir köşede bekleyen Hacıyı görünce kendisine bir fenâlık yapacağını anlıyarak kaçmak İstemiş, fakat arkasından yetişen Hacı: “— Sen benim ile oynadın, üstelik ekmeğim- diyerek elindeki jiletle Marikayı burnundan ve yanaklarından ağır surette yaralıya- rak kaçmağa başlamış, fakat halk tarafından yaka- lanarak - polise alınmıştır. teslim edilmiştir. Marika tedavi Bir Hizmetçi Sevdalısile Kaçarken Ça- lıştığı Evi Soymuş Fatihde oturan Bayan Hami- denin Habibe Bedriye adlı genç bir hizmetçisi vardır. Bu hizmetçi, Alâeddin isminde birisini sevmiş, kendisile bir aşk hayatı yaşamak istemiş. Bayan Hamida — evde bulunmadığı bir sırada dolabları açmmış. Kıymetli zinet eşyasını ve yükde hafif, bahada ağır diğer şeylerle beraber (15) Hirasını da çalarak ortadan sırro'mus. Fakat polis Habibe Bedriyeyi bulmuş ve çaldığı eşyanın bir - kısmını eri almış, bir kısmını da Alâeddine verdiği anlaşılmıştır. Polisler şimdi Alâeddini aramak- tadır. Habibe Bedriye dün Müd- delamumilik tarafından — beşinci müstantikliğe gönderilerek hak- kında tevkif kararı alınmıştır, 24 Saatin Hâdiseleri Şehremininde Esadın lokanta- sında kalfa Aptullah gece hırsiz olarak Iokantaya giren Kuşçu Raşid ile kavgaya tutuşmuştur. Raşd. bıçakla Aptullahı. göğsün- den'ağır surette yaralamıştır. X Turan, Hayri, Mücahid ve Fikret adında dört arkadaş birlik olup Şehzadebaşında Fahrettin adında birisinin paltosunu çalmış- lar, satarlarken tutulmuşlardır. 44 Göztepede sobacı Veysel adında birisi, tütüncü Habibin dükkânına kilidi kırmak suretile girib hırsızlık yapmak suçundan yakalanmıştır. 3f Mecidiye köyünda “Hanım kadın,, apartımanından — yangın çıkmış İse de sirayete meydan verilmeden söndürülmüştür. Yine orada Cemal isminde birisinin evinden çıkan yangın da çabucak söndürülmüştür. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : Tiftik Çuvallarından Taş Çıkmış Rüşvet Suçlusu Bir Polis ]Daha Yakalandı Emniyet Ikinci şube müdürlü- gü, Kasımpaşa merkezi polisle- rindenn 17 numaralı Bay Nejadi rüşvet aldığı iddiasile dün Müd- deiumumiliğe — tesiim — etmiştir. Yapılan iddiaya göre hüâdise şöyle geçmiştir : Bay Nejad evvelki gün yanın- da Mehmed Ali iszminde bir adamla beraber Kasımpaşada tüccardan Petronun dükkânına gitmiş. Mehhmed Ali, Petroya sokularak : — Senin mahdum asker kaça- ğt imiş, arıyorlar. Şu günlerde 'yakalanacak. Tabit yakalandığını istemezsin. Bay Nejad polis me- murudur. Kendisine (10) lira verirsen bu İş kapanır, demiş. Petro bu teklifi ehemmiyetle kabul eder gibi görünerek de- miş ki : «— Ya öyle mi? Verllecek on lira olsun. Yarm teşrif edin. Parayı vereyim. Şimdi üzerimde param yoktur, » Mebmed Ali ve Polis Nejad bu tatmin edici cevabı ualdıktan sonra — dükkândan — ayrılmışlar, Petro da hava kararınca yavaşca Kasımpaşa merkezine müracaat ederek” vaziyeti anlatmış, cür- mümeşhut —için — terlibat alın- mıiş ve nihayet dün Bay Nejad, Mehmed Ali ile Petrodan numa- raları tesbit edilmiş on lirayı alır- ken cürmümeşhut balinde yaka- lanmışlardır. “Polis Nejadın arkadaşı Meh- med Aliyi de ayni suçla yakala- mıştır. Üçüncü müstantiklik dün her iki suçlu hakkında tevkif kararı yermiştir. Yumurta Piyasa Şimdilik Durgun Gidiyor Son on beş gün İçerisinde havaların yağmurlu olması ve alımın azalması yüzünden yumurta piyasası durgun bir hal almıştır. Bu durgunlukta, dış piyasalardan yapılan isteklerin hararetini kayb- edişi de bir sebebtir. Son hafta içerisinde büyük sandık yumurtalar (35), küçük sandık yumurlalar ise (18) liradan muamele görmüştür. Bu fiatlar birkaç ay evveline nazaran, biraz düşlük bir vaziyet göstermektedir. Fakat, geçen yılın ayni haftasın daki vaziyele nisbetle farklı ve çok iyidir. Çünkü, geçen yılın aynl haftasında büyük sandıklar (28), küçük sandıklar (14) liradan muamele görmüştür. Bitmiyen Mesele Ticaret ve Sanayl odası mec- lisi bugün toplanacaktır. Oda meclisinin hıısıı yapacağı top- lantıda, belli başlı meseleler ara- sında lâslik- deri ve zeytin ihraç nizamnamesi — projesinin - tetkiki işleri vardır. Musiki Kursu Musiki san'atkârları cemiyeti tarafından hazırlanan yeni muzik ğa cemiyetin alaturkacı ıeııl musiki ülkümüze uyacak içimde ve garp tekniğine göre dersler verilecektir. Su İşleri Belediye, Halkalı ve Kırkçeş- me sayunu Terkos gibi ıslah ederek - içilebilir. bir hale getir-” meğe karar vermiştir. Bunun için suyun — menbalarında — bazı mhbi filitre tesisatı yapılacaktır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: -Gazete'er- Adliye Değîşmelerî' Sona Eriyor Yeni Hâkimler kanunu mucibince — yapılan tasfiye ve nakil listeleri dün de Müddeiümumiliğe tebliğ edilme- miştir. İcraya tayin edilen Hukult€ mezunlarından bir kısmına dün tebe — liğat yapılmıştır. Adliye Bakanlığıma gönderdiği listede barı isim benzes — yişleri olduğu için Müddelumumilik bunları Bakanlıktan sormuştur. Hâkimlerile İcra memurları maaşlar — mını almışlardır. Kâtlpler henüz maaş- larımı alamamışlardır. Acdliye Bakane — lığı Adliye işlerini sekteye uğratma- — mak için tasfiye ve makil Hiatelerini — toptan değil, azar azar tebliğ etmek- tedir. Samih Rifat İhtifali Bursa, 4 (A. A.) — Dün akşam Heolkevi tarafından büyük dilci Samih — Rifatın ölüm yılının dönümü münase- betile bir ihtifal yapıldı. Samih Rifae- tın eserleri, hizmeti, inanı hakkında konuşuldu ve anıldı. Lâtfi Fikrinin Vasiyetna- mesi İçin.. Pariste ölen avukat Lütfi Fikrinin vasiyetnamesini tedkik edecak ko- misyon yakında toplanacaktır. Ko- misyoa evvelâ, vasiyetname muclbin« ce, mödenl cesaret ve nile bağlılığı hakkında en iyi eser yazacak zata verilecek mükâfat için bir müsabaka açacaktır. Hukuk Fakilitesinde Tale- beler Sorguya Çekiliyor Üniversite Hukuk fakü'tesi inzıbat meclisi bugün toplanerek, geçenlerde Roma hukuku ders'ade, devam mese. lesi yüzündem gürültü çıkaran talebeyi sorguya çekmeğe başlıyacaktır. 1 İntihap Hazırlıkları Yeni mebus seçimi etrafında baş zırlıklar - ilerilemektedir. Cumartesl gününden itibaren vetandaşların İsim. — lerini taşıyan defterlerin çoğaltılma. İ vi Tutum (iktisat) haftası için son hazırlıklar da tamamlınmak ürzeredir, Bu yıl yapılacak vitrin mücabakamı eskilerden daha canlı ve iyi olacaktır. Lise, Elk ve Ortamekteblerde yapıld- cak yazı müsabaka'arında kazınan talebelere yerli malından güzel hedi- yeler verilecektir. Yeni Müşteriler Eransadan bir firma krom satın almak üzere müracaat etmiştir. Hin- distanda bir ihracat taciri de Türk kuru meyvaları Üzerinden muamele yapmak istediğini bildirmiştir. Beş Kumarcı 'D AN, İbrahim, Mehmed, Saml ve Yervant atlı beş kumarbız Topanöde Kılıçalikaptan — sokağında — Babrinin kabvesinde kümür oyosrlarken — cür mümeşhud balinde yakalanmışlardır. İnkılâp Dersleri ; Ün'versite inkıkâp enmtitüsü dört- leri yarın akgşam — baş! yacakir. Yarın ilk dersi C. H. firkesi umumi kâtibi bay Recep verceektir. Bay Recabin | bugün Anokaradam gehrimize gelmesi" beklenmektedir. f