18 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

18 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

T a ; B Sayfı S$ON FOSTA Birimci kâman 16 — Resimli Büyük Millif Roman No. 110 .. Yazan : TOMBUL MİRASYEDİ 1841091 Sermet Muhtar Alus aa Mahallede Bir Dedikodu Başlamıştı.. Mutlaka yelloz, o herifi içeri ahıp bir yere sakladı; desta oğlan da gördü, bıçakladı şimdi de karıyı arıyor. — Şıl'ığı taşındıği gün fingir- naz fingirnaz gelirken gördüm. Gördüğüm dakikada ne matah olduğunu anladım. Eda Hamm da yanımda idi. Allah bilir amma bu, Sultan Beyazıd dudularından. Bakalım mahallemizde ne işler açacak dedim, dediğim de çıktı. | — O gebe fare kılıklı oğlana mehel olsun. Bündan evvelki Şehislamın mı, Fetva emininin mi ne oğlu imiş, Babası evliya gibi adammış. Öyle mübarek bir za- tin oğlu ol da böyle şırfıntılara kapıl ; sonra kanlı biçaklı - olup mahbusanelerde çürü !.. — Sus kardeş sus, büyük söyleme. Biz de erkek evlâd anasıyız. Delikanlı toy, cabil bir kere kahbeye gönül Kötünün €okuz danu olurmuş; birini kendi giyer, sekizini aleme giydirirmiş!. — Benim şaştığım ©o değil, oglan allahiçin pırlanta gibi de Hlikanlı, kesesi de dolu. Vergili- gini görmüyor Mmuydunuz? Her tanrının günü eve, tabak doluları baklavalar, ekmek — kadayıfları, mahallebiler getirtiyordu. Küfo küfe yemişler, şişe şişe şıralar taşinıyordu. Mis gibl pirzola du- manlarının, Halebyağı kokularının eksik olduğu var mıydı?... — Demin Nebiye Hanım, iz- bandud gibi biri sabah ezanında pencereye bakıyordu dedi ya. Şimdi tanıdım, © kim biliyor musunuz ? Karşıki — Alaybeylere Keçesuyu getiren kürd sucu yok mu vallahi de odur, billahi de odur. Ö ne zampara herif ©. Adamı sokakta görünce burnu- nun — kil fişkırmış — deliklerini aça aça, yiyecek gibi bakıyor. — Aman sus Şahendeciğim aklımı oynatacağım; şimdi öğür. tülerim tutacak... “Tu midesiz, elbilliyetsir. karıl. Ayol dediğin sucunun şu karşıkl hamama taşı- nan odun kütüklerinden — farkı var mu Allahaşkına? Erkekler arasında başka çene: — Birader cinayet minayet var desem ahlama, uflama yok. Tazenin, kocakarınım cıyak cıyak yaygarası da yok, yalnız Şabıem- redin sesi geliyor. Kulak verelim ne diyor? — Sağır mıstin boe birader? çık meydana, görün be dini bil- mem neli diyor. Her halde ye- bancı birinin fesini yahut ceketini ele geçirdiş sahibini arıyor. Böyle şey kırmızı gömlektir; ya yenin- den, ya yakasından çıkar. — Karımın sesi ortada yok. kaptırmış. | | | | Korkudan bayıldı mı dersin, yoksa | kaçağı yeyib öbür dünyayı buk | du mu? : — Biraz evvel güm deye bir ses geldi., Sahi sahi, — üç dört kere gümledi, Altıpatlar sedasına andırışı vardı. — Ne duruyoruz yahu, bek- ciy, polise haber verelim. Vakit geçirmiye gelmez, sonra da biz suçlu çıkarız. Gürlültüyü duymuş- sumuz, kapımın önüne ftoplanmış- * sınız, karakola bir haber etmek yok mu demezler m:? Birikmilerin arasındaki genc- ler de başka derdde: — Lükin Tayyarcığım lâkırdı aramızda, piliç te piliç yünl ya... Her tarafı ilik. Geçenlerde kafe- sin arasından dilenciye para atıs yordu. Bir bilek, bir kol var ki hüzü kar. — Yazık yazılı, mahallenin delikanlıları olacağız. Buradakinin esnaf olduğunu da duydak, uzak- tan avucumuzu — yaladık. — Yuh bizel.. — Yaptığımı yapar mıyam ya- parım. Göreceksiniz, bBu abşam ortadan el ayak çekilslir, kafayı | çekip —yanaşacağımı — Kocakarı aşağıkl odada otüruyor. Camı vurub: (Âleme gapur şupur, Bize yarabbi şükür mü? Aç bakayım kapıyı yoksa cam çerçeve İner hal) diyeceğim. Aftosu mu duyar- sa? Koca göbeğinin ortasına bir | tekme indim mi tamamdır. “An- davallı sabaha gelmez, kadar kendine Vehbi, Bir aşağı bir yukarı, tavanarası, tahtaboş, merdiven- altı, kömürlük, delik deşik, şimdi de baskı kadını arayordu. Evin | içi tangırtıdan, tungurtudan — yı- kiliyordu. Tombul, oradan oraya - saldı- rirken Önüne gelen sandalyayı, masayı, sehpayı deviriyor, surahi, bardak, tabak çanak hepsini fır- latıp fırlatıp parçalıyor. tunmarha- neden boşanmış gibi ortalığı alt- Üst ediyordu. Komşu evlerin penceresinde- kiler ve sokaktakiler, biribirleri- ne giriyorlardır — Mutlaka © izbandut herifi kovaliyor. Görlürslünüz şimdi kan olacak! — Eyvahlar olsun sıkıştırdı; kafasına öte beri atıyor!.. — Duymadsız mı ayol, bir sarsıntı” oldu; yer yerinden a- dı. Çelmeledi, kapakladı galiba?. — Desene ki delikanlı eceline susadı. O lâpacı oğlan zebellünin Üstesinden gelebilir mi hiç?.. He- rif dönüverip bir gırtlağına ya- pişlimı mahvolduğu gündür. Başka bir korku daha peyda olmuş, telâş bir kat daha art- mişti: Tombalisanın oymattığına artık şübhe yok. Ya lâmbayı da yere | vurup bir kibrit çaka verirse.,. ( Arkam ver ) .SATILIK EV İZMİT'de yeni Kâğıt fabrikası elvarında gayet sağlam, Beton ve tuğla olaralk İnşa edilmiy 4 oda, mutfak, alafranga W C, Banyolu ve manzaramı — gayet güzel bir ev memleketi terk do- layısile satılıktır. - İzmit'te mü- hendis Mösyö Sefner'e müracaat. Resim Tahlili Kupona Tabiatiaiti .ııııt Jstiyorsanız resminizi bu kupondan 10 adet ile birlikte gönderiniz. - Restlniz mraya tâbidir ve fnde edilmez. I Bu Porşembe akşamı Bir muazzam şaheser: — Emsalsiz bir mevzü TÜRK İKİ GÖNÜL BİR OLUNCA Sinemasında Büyük gala suvaresi CLARK GABLE - Fronsızca sözlü Cazibedar iki yıldız CLAUDET COLBERT Bir göcete muharriri ile sevgit ve gımarık Bir gety kımtı, pok hoy sükmüe ve münazaralar arasında geçen aşk macerasini tasvir eden bu emenlsiz filmde olarak aynlacaktir. Yerlerinizi — fiurtur nn ŞehirTiyatrosu KN Tepebayı — Şuhir Tiyatrosunda Bu akşman 90 de Yazam Şekspear Mütercimi: Muhsin Bu akşam sant 20 de DELİ DOLU Operet 3 perde Yazanı Ekrem Reşit lst. 6 ncı hukuk hâkimliğin- donı Kumkapıda Nışancada Havuzlumus- cid sokak Sarı İsmail ağa hanesinde mukim Cambaz Necmiye Ramide Hazırbey mahallesinde 18 numaralı hanede Kadriye tarafındam aleyhinize açılan “babalik ve nafakal davasının 15-15034$ tarihli celsesinde hazır. bulanmadığınızdan hukük - usul mahakemoleri kanununun 398 inci mad- desi mucibince hakkınızda verilen gı yab kararnın G gü zarfında ve 15 gü müddetle ilânew tebliğile karar veriles rzek şahidler dinlenmiş ve talkikat 15:1-935 Sah gümü eaat 13,30 bıralale mış ve gıiyab kararı ile- ilânlardün bu nüshası mahkeme divanbhanesine asılmiş bulunduğundan muzyyen - olân gün ve eaatto mahkemede Kazır. bulunmanıs Küzüumu kuumr mezkürun 401-402 noi mhaddeleri mucibince tebllif olunur (800) İstanbul ikinci lcra memur- luğundanı Mahcuz ve paraya çevrik mesi muükarrer ( fotografli" karton mu- Kavvaları ile maztul ittiyat kutülatı ) 20-12:934 tarihine müvadif Perşembe Bgünü sant 9 dan 10,80'a kadar Gala- tada Hüdavendigür hanında ikinei katta mühürlü bulundukları yazıanede açık arttırma- suretilo eatilacaktır, Ayni borç- tan dolayı maheus bulunan ( Bir adet elektrikle mütekarrik pedal Btiyaat ) metban müakihesi ile ve sair eşyalar dahi 20:12-984 tarihine müsadif Per- şembe günü eat 11,30 dan. itibarem 12,30'6 kadar Sirkecide Antalya nakee Tye anban deposundu açık arttırma su- retile #ntılacaktır. Taliplerim aym gün ve saatter mabnllinde hatır bulunacak memurvar müraeaatları ilân olunur.(201) Zayiı 1928 yılında İstanbul - kız dan'at mektebi ow Idarosi kursundan | -| aldiğim ehliyetnameyi Kaybettim: Ye misini alacağımdan hükmü yoktur. | Adapazarı Örtamekteb muallimlerinden Hatice Musllâ Olark Gabl'rill defa bulacaksınız. Olaudet Colbart'in güzelliği ve neşesi olarak sevimli, ocalibi dikkat ve mükemmel bir — san'atkâr herkesi hayrette bırakasak, filmden kerkes memnun ve neşeli tutabilirsiniz. şimdiden Tel. 40690 Bu Perşembe akşamı SARAY Sinemarında Büyük artist RONALD COLMAN ve dilber yıldız LÖORETTA YOUNG PRENS AHMED Sinemumnu keyfelildi &t gümdenberi yapılan filmlerin ea muazzamı - en müthişi Akıllara hayret veren bir film: Hakikt TARZAN ve EŞİ Bu filmin kuvvetini anlatabilecek cümleler bulmuktan aaiziz. Tahminen 3000 adet) Boş ispirto tenı Paşabahçe fabrikasında * S00 kilo) Çul ve kaneviçe parçası Cibalb Levazım ambarında ” 140 adet) Birer kiloluk boş eter şişesile 130 ,, ) muhtelif eb'atta boş şişe: Cibali fabrikasında Bu üç kalem malzeme pazarlık süretile satılacağından isteklilerin 30/12/934 Pazar günü saat 14 de *6 15 teminatlarile birlikte Cibalide Levazım ve Mübayaat Şubesine müracaatları. — (8529) * * 1 — “5000,, “Kilo Muaxot,, 19/12/934 : Çarşamba saat “ 14,, 2 — * 30,, “Sandik gayet ince temeka,,24/12/934 Pazartesi saat"'14,, Satin alınacak mezkür iki nevi malzemeyi vermek İstiyenlerin gartaameleri gördükten sonra pazarlığa iştirak edebilmek Üzere *06 7,5;, teminatlarile beraber hizalarında gösterilen gün ve saatte Cibalide Levazım ve mübayaat şubesine müracaatları. *“8433,, Eskişehir Nafıa Başmühendisliğîn'den: Eskişehir - Çifteler yolunun 0--100 - 2--145 arası şose inşaâtı - 5863,68 - lira keşif bedeli ve kapalı zarf biçimile 9/12/934 gününden 29/12/934 cumartesi günü saat on beşe kadar eksilt- meye konmuştur. lsteklilerin keşif bedelinin * 7,5 kadar depozit vermeleri ve bu gibi yapr İşlerile uğraşmış olmaları gerektir. Daha çok bilgi isteyenlerin. Nafın Başmühendisliğinden sor- maları. “ 8401 ,, İstanbul Miliâ Emlâk Müdürlüğünden : Boğaziçinde Çengelköyünde Çakal Dağı sokağında 3686 metre murabbar bağı müştemil 5 No, li köşkün 9/108 hissesi muhammen altımış ç Era bedel üzerinden 17/12/934 tarihinden itibaren blr ay içinde pazarlıkla satılacaktır. İstoyenlerin 16/1/935 — Çarşambıa günü saat ow dörde kadar muvakkat pey ıkçeîırüıumuııc;ı;iu.ıı. ” " — İstanbul Mıntakasr Varidat Tahakkuk Müdürlüğünden: Fatil: Maliye şubesi çevresinde bulunup ıssılatinıt oturduğu yer belli olamıyan arsaların mahâlle, sokak ve kapı numaralarile konulan kıymetleri ve vergi nisbet ve mikatarları ıııhdı. ıbılor'ı—l"'.lnn kıymetlerö yarından itibaren bir ay içinde temyizen İtiraz olunabileceği, arazi vergisi ıılumnı_ıı'ııin 35 incl maddesi delâletile huhuk usulü muhakemeleri kanununun 141 ve 142 inci maddeleri mucibince” (8536) Mahallesi ilân olunur. Mükellefin İsmi | Mehmed Zütüve Mollaahveyn MimarSi- Arsa nan Cami — » | Riza ve hisses Hocahayret: Yediemirler — », Abdurrahman darları tin | Mehmed Zühtü Mollaaahveya Mimar Si- nan Cami Taksim ve Abdurrahman Fatima Tenasüp Hasanhalife Fırdııo" Manisalı Emine Hasanhalile Abdurrahman " ve Emine Sokağı — Cinst Gıml:llır Abdullah ıkıçı Kemalettin. Musluk h K Talkisim Kamisyonca takdir olunan kıytmet Lira K, 87 00 Vergi — Senevi vergi nisbeti miktârı Ihbarname C.V.N. Lira K. 6 20 6 49 402 621 59 182 151 246 6 18 6 19 6 47 $ 76 6 23 6 22 SöSEgKK 4 &