20 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

20 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

20 Birirci kânun Beyaz perdede şöhzell günden güne artan ve çok güksek bir sanat kab » liyetine sahib olan Fransız yıldızlarından Şarl Biyygag'nin sen vesmi SON POSTA âayvarilarm Filmlerdeki Rolleri Dünya üzerindeki bütün sine- ma stüdyolarından kadın ve er- kek yıldızlardan atölye müstah- dümlerinden ve diğer sinema iş- cilerinden başka bir de muhtelif | hayvan'ardan mürekkeb sürüler vardır, Sisema tabiliğe yaklaş- | mak noktasından tiyatroya daha Üstündür. Bu sebeble stüdyolarında tabiatte herşeyin mevcud — olması lâzım | geliyor. Bugün Holivud stüdyo- ları en yüksek birer fen müet- ir. En yeni fen icadları orada günü gününe yer bulur. Fakat yine bu stüdyolar bir bakımdan da vahşi hayvanlar Viyarına benzer. Çünkü o1 da ek, kedi, beygir, eşek, fil, kap- sinema bulunan Norma Şerer'in çok iyi rel yapan iki sevimli köpeği lan, arslan ve kurd gibi bildiğimiz hayvanlardan başka timsah, yılan, gergedan, su aygıri gibi çok vakşi hayvanlar da beslenir. Bunları — terbiye eden, ye- melerine ve içmelerine bakan müstahdemlerden birisinin günün birinde bir kaplan — tarafından parçalandığı, bir - filim hiddete annrarananAe gelerek müstahdemlerden birisini ayağının altına alarak ezib pes- tile çevirdiği sik sık duyulur. Bununla beraber, bu hayvan- lar yüzünden kumpanyaların ka- zandıkları para çok fazladır. Sarışın Alman yıldın. Brigitte Helm'i şübhesz çok iyi tanıyor- sunuz. — Geçenlerde Almanyada | bir otomobil gezintisi yaparken arabasına «0 hızı verdi, yarıyolda önüze ansızın. bir adamcağız çıktı, güzel yıldız. bu apansız tesadüf karşısında soğukkanlılığını kaybetti, manevra - yapamadı ve adamcağızı — çiğnedi. Bereket versin ki yarası baf.fti, ölmedi, ağır bir sakatlığa da uğramadı ve kısa bir müddet sonra eski vaziyetini aldı. Fakat Alman mahkemesi gü- zel yıldızı, başkalarına ibret ol mak üzere iki ay müddetle hap- setti. İhtimalki sarışın Alman yıldızı şu dakikada bir hapishane hüc- resinde cezasını çekmektedir. Fa- kı' Fransız - yıldızlardan Mari- Giörl Alman kültür Bakanlığına husust bir mektup yazarak, yük- sek bir san'at dehası olan Brigit- te Helmin hapse konulmamasını cezasının affedilmesini rica etmiş- tir, Bu ricanın kabul edilip edil- miyecği de henüz belli değildir. * Sinema yıldızları arasında yine talak davaları baş göstere miştir. Son olarak Amerikada Los Angelos mahkemesinde bir sinema yıldızı tarafından bir talâk davası açılmıştır. Davayı — ika- me eden Cun Nayt he- nüz yeni parlıyan bir yiıldır- Beğaz Perdede Ne Var? Bir Yıldız Nikâhtan İki Hafta Sonra Boşanma Davası Açtı dır, Bundan bir ay kadar evvel Nevyork tacirlerinden Mister Pol Ames ile evlenmiş ve kocsile bir- likte iki hafta süren bir bal ayı seyahati yapmıştır. Fakat sa hatten döner dönmez güzel kız hemen mahkemeye bir İstida ver- miş, kocasından ayrılmak istedi- gini söylemiştir. Cun Nayt talâk arzıhalinde kocasını birçok ku- surlar ile ittiham etmekte, ayda 240 Ingiliz lirası nafaka ve sane- de de 1100 Ingiliz lirası tazminat taleb etmektedir. Bu genc kadının kocasına karşı savurduğu ittihamlara ge- kocası işlerile çok uğraşıyor ve evile çok az alâkadar olu- yormuş. Buna düpedüz züppelik de- mezler de ne derler? Orasını siz söyleyin. * Japonyada sinemacılık çok ilerlemektedir. Ayni zamanda Ja- ponlar, bütün dünya sinemacıh. ğına karşı müdhiş bir rekabete girişmek Üz er. Şimdik! hak de Japonyadaki stüdyolarda güzel filimler — hazırlanmaktadır. Çok ucuz fiatlarla satılacak olan bu filimler kısa bir müddet sonra bütün — dünyaya — dağıtılacaktır. Amerika sinema kumpanyaları bu teşbbüs karşısında şimdiden en- di başlamışlardır. — Japonlar artist hususunda beyaz Ruslardan Istifade etmektedirler. Fransız gıldızlarından Simone Simon'un en yeni bir resmi