18 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

18 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Pei ii No. 138 Yazan * Sermed Muhtar Alus 18 1-5 Vehbi, Bir Türlü Kabına Sığamıyordu Hemen kok tuklarına ginb odasına soktular. Alelacele, ver dikleri kararı bik dirdiler. Edirne- kapısındaki se nedini eline tes lim ettiler. Ce bine de, içine 20 lira konmuş, şiş- kin gözüksün de- ye bir sürüde çeyrek katılmış bir torba sol- — Nabi efen- diciğim, yine baş tacımızsın, büyü gü müz sün. Merbumla bunca yılık o hukukun var, Bizlere de, can'a başla, hiz- metin, sedakatın meydanda. kâr edenin iki gözü de kör olur... Söylemeğe © hacet yok, huyunu bilirsin. Şu deli oğlanın bir defa cinleri başına üşüştü.. bir müddet gözüne gözükme; çok değil, beş on güncük ortadan kayboluver... esi yatıştı mı yine gelirsin. Ev senin ayol! diyerek kandırdı lar ve razı etliler. Bu işler öyle çabucak yapılmış, bu ağızlar öyle akla yatar surette sralanmıştı ki emrivaki karşısında kalan kanburda, enini boyunu ölçüb biçmeye, akıbeti kurcalar mıya meydan kalmamıştı. Nabi, donu, pantolonu daha yamyaş, Sendendir ilâhi yine bu mekr ile fitne Bu mekrile fitne yine sendendir ilâhi! Diye söylene söylene, ( Essab- ru miftahulfereçi ) , (gün doğ- madan meşimel şebden neler doğ-rl) diya mırıldana mırılda- na caddeyi tuttu. Kabak, biçarenin başına pat- hamıştı, Beyoğlu Tombula Dar Geliyor Vehbi, Küçük Al gitti gideli üstüne çökmüş olan kara- sevdayı, sıkıntıyı, miskinliği, zer- resi kalmamacasına atmıştı. İstor- ları Inik, perdeleri iğneli odanın içinde, saçı başı leylek yuvası suratta bir parmak tıraş, kılık kıyafet perişan şekilden kurtul- muş, bu sefer pir ayaklanmış, arayıcı fişeğinden farksız hale i. Tanrının günü, gecesi geziyor, tozuyor, sürtüyordu. Lando ile kadanaların artık arabalık, ahir beklemiye, keleş arabacının da kabvede iskambil oyoamıya vakti olmıyordu. Vehbi, Tahsiain de yakasını bırakmıyor, haber gönderib ge- tirttiği Sulu Sezaiyi de yanından ayırmıyordü. Mevsim kış; seyir, seyran yerlerinde in cin yok; ger'nti yalnız İstanbul içine münhasır... Evvelâ Köprüden karşı tarafa geçip Divanyolu, Beyazıd, Vez- necilerden Direklerarasındaki çay- «lara düşüyorlar, çay içerken caddeyi seyr ve bir iki laklaktan sonra Çukurçeşmeden Aksaraya sapıyarlar, mahallebici Hakkıda “ızları . Aatllandırdıktan . sonra Vehbi kudümiyelik çi kuruşu lâmbaya atıyor Sandıkburnunda, denize ve adalara karşı üç beş tek yuvarlayıp Galata- ya vuruyorlar, Domuz sokağındaki bol mezeli Foskoloda, kafaları tam tamamına getirince ver elini yukarısı diyorlardı, Gelsin tiyatrolar, çalgılı kah- veler ve en nihayet yan sokaklar, Vehbi, tutturmuş da © tuttur- muştu: — İla ki kiçük Alman eşini bulacağım. Yalnız © maviş göze rast'ayım, o baygın bakışlı gözün süzülüşünü göreyim, yeter. İsterse suralı çopur-olsun; bir kolu çolak, bir bacağı topal olsun. Malüm harciilem (semtler, mabud Timeni, Derviş, Çiçekçi, Yeniçarşı Küçükyazıcı, Bayram, Ziba sokakları aranılan şekilde belki yeni bir çiçek düşmüştür diye, baştan nihayete kadar, nu- mara numara, kapı kapı devredi- iyor, (alayı da eski hamam eski tasl Hepside ayni kaknemler!) denilerek, peşleri sıra takib eden lândoya binilib yise Doğruyola Şkoşuluyor du, Konkordiya, Tokatliyan, Lük- semburg önünde, bir aşağı oObir yukan kaldırım tepen, gelene | geçene (pist pisti) diye seslenen Tüysüz Haçik a Topal Pana“ yot veyahud Tike Rafael refakate alınarak, kulavuz wiras- yedi beyin koltuğunda, © lândo da yineşakır (oşukur peşte, şimdi de güya hususi evler sırz- lanıyordu, Kılavuz: — Ciğerim, seni öyle bir karıya götürürüm ki haryan kalacaksın. Ballıbaba gibi vira- nelik malı değil imiş, hasbahçe gülü imiş deeceksin... Zanaattan sanma, kef için çalışıor... Nereye gidooruz bilirsin?.. Kıyak, yüksek kerte, âlicenab bir familya evine gidooruz. Lordluk ve zadegânlik- ta, efendimizin kayışçı başısı Kö- seleciyan Efendiyi, banker Zarta- yan Efendiyi, hıp dee oturtacak zevatlara buyuruoruz. Ona göre davran gözüm! Yahud: — Sizin ayak altında opuyo- rum ki, apukuryada gibi kalabalik kalabalik gitmek olmıyor. Niçin?.. Çünküm sok gizli, sok namuslu bir evde girezeyiz... Ah kaymeni, inanmıyorsunuz bana?. Yanık, yar vk vrel., (Arkası var ) Resimli Büyük Milii Roman TOMBUL MİRASYEDİ Mahcübiyetinin ÖnüneGeçemiyen Bir Genc ( Baştarafı 5 inci yüzde geçeni anlasa da “sradığın benimi, Dese ona ne kadar minnettar kalırım, Ve o da aldanmaz sanırım. Size kiü- çük bir hikâye anlatayımı Geçen gün bir imüensesede bir işim wardı. Oradaki bir kadın memura güy- nihfiyari gözlerim kaydı, Gliba o da bana manidor bakmış olacak ki ver- diği makbuzun arkasına, ertesi gün “Yarn saat üçte Eminönü tram- vay dureğında sizi bekliyeceğim. Bittabi kız makbuzu yırttı ve ben yerin dibine geçtim. Fakat her no bahasına olursa olsun tu kızla ko- muşmak istiyorum, onu benim içn bir kurtarıcı telâkki ediyorum. Yoksa tertemiz bir delikanlı dünyanın en kirli adamı olacak. İzdivse teklif edersen meseleyi halledebilirsin, diye- ceksiniz. Bir iki sene daha manlesef bunâ imkân yok. N şanlanamımda acaba sevmek istediğim kız bu sevgiyo lâykmı ? Evvelâ könuşub anlaşma- mız lâzım. Nasil konuşayım? Hiç tanımad'- gım bir kızla nasil konuşayım? O refuse etlikçe #en peşini bırakma diyo tavs ye edenler o'uyor doğru mu? Kuzum, beni kurtarınız Teyzeci- gim. Saygılar. TEYZE Sardaki Hitlercilik Aleyh- tarları Fransaya Muha- ceret Ediyorlar ( Bştarafı 5 inci yüzde ) göre, dündenberi Sar bir Alman şehrine dönmüş, Hitlercilik aleydar- lan koçmıya (başlamışlardır. Jurnal gazetesi, Alman memurları Sarda bir. leşlikten sonra siyasi intikam hare- ketlerinin bag (göstereceğini, Pöli Parizyen garetesi de, Serda beşlyen Muhaceretin çok acıklı sahneleri ihtiya ettiğini, Fransa konso'oshanes'nin önü mmhacirler e dolduğunu yazarak diyor kis “Kadın, ihtiyar ve çocuklar kapı da denk ve bavul'ar üzerinde otur- muş beldiyorlar. Ençok korktukları şey kum gibi kaynıyan hafiyelerin kendilerimi tanımalarıdır. Eko Dö Pari gazetesi de, bütün N:zi aleyhdarlarının hakiki bir paniğe yakalanmış olduğunu bildirmektedir. Sargemin, (Fransada ) 17 — Cid- €! bir kontroldan sonra dün buraya Sardan 109 siyasi mülteci gelmiştir. Bugün için aynca 2000 kadar daha bekleniyor. DELi DOLU Operet 3 perde . Yazan Ekrem Reşit Besteliyen: Cemal Keşit 22/W35 Salı akşamt Bir Kavuk Dewrildi. Bir dufa için Beşiktaş Jimnastik Kulübünün Sıkıntısı | Bu Sıkıntı Nasıl Giderilebilir, Diye Ortaya Atılan Fikirler Bazı günlük gazetelerde ve hattâ bunların ilâvelerinde, mer sub olduğum Beşiktaş kulübünü elâkalandıran yine kapalı bir takım (dedikodular (o okunuyor. Muhterem O gazetenizde evvelce çıkan bir havadisi cevabladığım için, iki kısma aynlan bu dedi- kodularm en doğru ciheti olan Beşiktaş kulübü azalarının ida- recilere değil de onların idare sistemi ve İdare şartlarını beyen- miyenler namına karşılık verece- ğim: Çeyrek asırdanberi bir geç“ mişi ve şerefli bir spor hayatına malik kulubümün bu günkü hali, bütün mücadele balinde bulunan teşekküller gibi kısmen sarsak olmakla beraber bizi yarından umudsuzlandıracak bir mertebede değildir. Beşiktaş kulübü, bugün dahi ber zamanki gibi öz evlâdları tarafından kıskanç bir aşkla se- vilen, onu herne bahasına olursa olsun yaşatıb yükseltmeye and et- miş delikanlllarla çevrilidir. Geçenlerda bir sakah gazete- sinde çıkan bir yazıda şimdiki idare heyetine eleyhtar olanlara taallik eden kısımda “İdare beyetinin değişmesini istiyorlar. ,, diye bir cümle vardır. Bu cüm- lenin asıl manasını izah edeceğim. Biz idare beyeti şu ve bu gahıstan ibaret bulunsun, ölân veya İzlan bu işten çekilerek yerini şuna ve buna versin, demi yoruz. Biz Beşiktaşın bugünkü idarecilerine muarız olan delkan- Hilar, Kanunu Medeniden evyel kurulmuş bize çok aykırı gelen düşüncelerle değiştirilmemesinde ısrar edilmiş ve edilmekte bulun- muş olan dehili nizamnameye muhalifiz. Biz kısa bir cümle ile Beşiktaş idman kulübünün iç nizamları (değişerek (bugünkü Cömburiyet kanunlarına uygun bir şekil almasını istiyoruz. Yani her vatandaş gibi Beşiktaş kulübü azalarının da mensub bulunduk- İarı teşekkül içinde rey hakları olsun, bu hak tanısın diyoruz. Fakat yine eminiz ki bu hak tanınacaktır. Yapılan dedikodular da bu mii- cadelenin ana hattını bir takım şahıs ihtiraslarına yüklemek isti- yenlerin maksadları görünüyor. Bunlar davamızın esasmı, ters bir yola çevirmek istemenin icab Muarızlarımızın ötede beride bize İmad etmek (istedikleri sandalye düşkünlüğüne gelince; Açık söyliyelim: böyle bir eme- imiz yoktur. Şehzadebaşı Bugün - Bu gece : 2 film birden HİL pi CLAUDETTE COLBERT w CLARK GABLE'n En son temsil etmiş oldukları 2 GÖNÜL BİR OLUNCA Amerika spor âleminin en çok sevdiği JAMES GAGNEY tarafından Ni HER ŞEY KAZANANIN Bugün devami matineler saat !1 den itibaren Şehzadebaşı HİLÂL sinemasında PEK YAKINDA İHIND ESRARI iri sf. ikinci kânun Bu ittibam kimin aklına * Kalemine daha önce geldise, hı olarak iddia ederiz ki, siddir ve onun yegâne kori budur, , Bir spor kulübünün başındf” bulunmak, bizim hesabımızla $ menfaat işi değil, obir ders duygusudur. Bu feragat duyguları, başm bulundukları cemiyetin tarafından takdir (0) edilme; idarecilere mevkilerini terket den başka bir övüd ve veremez. Umumi hatları gevşemiş, 30: | 90 atlelinden bugün ortaya tanesini bile çıkarmaktan genc ve (8) takımlarını kaj betmiş, elde kalan son birinci takım iken onun on bi arasnda da fikir ayrılığı cud bir idareci heyeti ettiği kütleyi eyiye götürdüğünü ne maddeten ve ne manen İdâ edemiyeceğinden çekilmeyi te€ rübe etmesi, çoktan geç bıraktığı | son işidir. | Bu yazımın umum! efkârı bir defa daha aydınlatmak üzere saygı değer gazetenize yazımı sanı rica ederim. sar Beşiktaş Kuba etlerinden » Şaki İREN Bugünkü Maçlar Bugün Taksim, Beşiktaş v8 Fenerbahçe stadlarında lik maç“ Janna devam (edilecektir. Son Galatasarayla yaptığı maçta 0- 2 galib gelerek birinci devre N piyonluğunu (kazanan ve geçef hafta Fenere mağlübiyetile, kuv” vetli vaziyetini o kaybetmiş ola9 Beşiktaş, bugün yine Galatası” tay ile karşılaşacak, mağlüb o duğu takdirde Fener ve Galats” saraydan geri katmış olacak aksi takdirde vaziyeti kuvvetlendire" cektir. Bugün yapılacak olan maçla şunlardır: Taksim Alanında Altınordu - Kasımpaşa L T. Fenerbahçe-Süleymaniye 1, T. Alanında Baya a - Beşiktaş GencT» Galatasaray - Beşiktaş B. T. Toakapı - Eyüb B.T. : Galatasaray » Beşiktaş L 7: Hakem Saim Turgut. v 1 Sinsmasında