22 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

a Etin Yükseleceği Haberi Ve Halk Celabler etin fırlıyacağim haber veriyor, buna sebeb olarak baş Üzerinden slınan et resminin kilo başına 9 kuruşa tahvil edil- mesini (gösteriyorlar. Mesele bir hayli olmuş ve balk, bu bahis üzerinde aydinlanmıştır. Dün, buz kimselerin ikirlerini sorduk. Bize, eşağıdaki mütnlas- ları bildirdiler: Bay Şaban ( Divanyolu İzmir kıra- athanesi ) — Şubattan itibaren mez- baha resmi yeni bir şekle giriyor. Eskiden baş üzerinden alınıyordu. İ kilo Üzerinden tahsil edilecek, istanbulda et meselesi senelerdenberi etrafında dedikodu yapılan ve bu yüzden birçok köyler şehre bağlana» rak şehrin cüsse, li mühim bir me: ki mezbahanın eti eivar vilâye köylerden yözde elli fazl: s'na yiyoruz. Pendikde, Akbabada buz gibi etin kilosu yirmi kuruştur. İstanbulda bu et altmış kuruştan aşağı alınmaz. İstanbul diğer vilâyatlerdean ve köy- lerden çok vergi ve resimler ödeyen bir şehirdir. Şehrin müstehlik sınıfı düşünülmelidir. Ben ne belediyenin, ne de celeblerin menfeatini düşünü yorum. Ortaya söylüyorum. * Bay İhsan ( Müteksid Kadırga meydani 32 ) — Bazı yeni mizamlar müsteh'iklere zarar verdi. Eski tartı- lan attık fakat esnaf eski fiatları at- madılar, Bu yüzden İstanbulda hayat okkanın kiloya nisbeti kadar yani Üçte bir behalılaşlı, Şubatta mezba- bada kilo üzerinden resim alınıcak. Belediye bu resmi kilo başma (9) kuruş olarak tesbit etmiştir. Celebler ve davar müstahsilleri bunu fazla buluyorlar, İstanbulda et &n aşağı kiloda ( 6 ) kuruş artacak diyorlar, Nihayet be'ediyeleri» bikmedivücudü halka refah, ucuz ve temiz hayat temin etmektir. Belediyemiz - eğer iddialar doğru ise » bir formülden başkasına atlarken nalıncı keseri gibi kendi tarafına yontmayı düşünmemelidir. k Bay İsmail Hakkı (Beşiktaş Dereiçi Hasfırın sokuğı 8) — Be'ediyemiz büdçesini düzeltmek için yeni yeni gelirler ariyor. Şehire daha sıhhi ve daha iyi bir dözen vermek İçln Belediyeyi bu arayışta yerden göke kadar haklı buluruz. Fakat bu gelir halkın gıdasındın temin edilmemeli- dir. Can buğardan girer. İstanbullular mezbahe resmi yüzünden en azet yiyen yurddaşlardır. Şubstta et resmi kilo üzerinden alınınca bu fat biraz daha artacakmış. Ben bunu doğru bulmam. Belediye büdeesini hayati maddelere zam yaparak değil, lüks er- den fazla gelir temin ederek düzelt melidir. Kılobaşına dokuz kuruş resim çoktur, indirilmeli, Yurdda Seçim Gelen haberlere göre, İzmir, Ay- valik, Boluda ikinci müntehib seçimi bitmiştir. — Aman Hasan B. Bu re simler de nasıl resim? Ne resmi olduklarım bir türlü anlıyamadım! ŞA YP DAHİLİ HABERLER Küstah Bir Sabıkalı Kendisini Yakalıyan Bekçiyi 3ekçivi Yere Devirdi, Fakat Tekrar Tutuldu Evvelki akşam Sirkeci istasyonunda bir bâdise olmuş, bir sabıkalı kencisini yakalıyan bir bekçiyi yaralıyarak kaçarken tutulmuştur. Hâdise hakkında şa malömatı aldık; Şark demiryolları Sirkeci istasyonu bekçilerinden Hamid, evvelki gece istasyonda nöbet beklemekte iken, Mustafa adlı bir sabıkalının, vagonların ara- sında şübbeli bir vaziyette dolaşmakta olduğunu çox yakalamıştır. Bekçi Hamid sabıkalı Musta- tutarak Sirkeci poi's karakoluna götürmiye başlamıştır. Sabıkalı Mustafa: ayı kolundan Et Fiatları Belediyenin Fikrine Göre Yükselecek Deği'dir Mezbaha resmi, bir Şubattan iöbaren kilo üzerinden alınmıya başlanacaktır. Celeblerin iddizles rna göre, etlerin pahalılaşacağı şayiaları çıktığı için, belediye bu hususta sıkı tedbirler alacaktır. Et fiatlarının © pahalılaşmasna meydan verilmeyecek, ihtikâr yap» mak Wteyen şiddetli bir şekilde cezalandırılacaktır. Belediyenin (o noktainazarına göre, vaziyet şöyledir: Mezbaha resmi kilo üzerinden alınmıya başlandıktan sonra, be- lediyenin mezbaha varidatı art- muyacaktır, Şu halde et fiatları- nın durub dururken pahalılışma- «ına hiçbir sebeb yoktur. Belediye bir takım hesablar yaparak bu neticeye varmıştır. 24 Saatin Hüâdiseleri Hasköyde oturan bayan Sara pm üç yaşındaki oğlu Muiz, odada yalnır (oynamakta iken mangalın Üzerine düşerek muh- telif yerlerinden ağır surette yanmıştır. * Tevfik adlı biri Gedikpa- şoda şoför Mihranın paltosunu çaldığından tutulmuştur. » Mustafa adlı biri Beşiktaşta Kavalalı Alinin evinden öteberi çalarken yakalanmıştır. »* Bekir adlı biri Galatada bay Hakkının demirlerini çalar- ken tutulmuştur. X Sabıkalı Ismall ile Midhat limanda bulunan Kusaji adlı bir Italyan vapuruna kömür vermekte olan mavnadan kömür çalarken tutulmuştur. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : H. B, — Dikkatle bak anlar sn, Türk olan, Türkiyede yaşa- yüne. fayı yakalıyarak Kültür Bakanına Karşı Gelen Muallim Kültür Bakam Bay Zeynelâbi- din Özmen'e yakışk almaz sözler söylediği için hakkında takibat yapılması istenen (muallim bay Mahmud Cevdet, serbest bırakıl dıktan sonra eski bir kayid sureti almak için Alemdar kom'serliğine müracaat etmiş, fakat orada sinirli ik gösterdiği için Tıbbıadli müessesesine gönderilmişti. Tıbbı- adli müessesesi (Obay Mahmud Cevdet'te asabiyet asâr bulmakla beraber bunun cezai ehliyeti kal dıracak mahiyette (olmadığım söylemiş ve kendisini dün Müd- deiumumiliğe iade etmiştir. Birinci müstantik bay Ramazan, tahki- kata el koymuştur. Sokak Köpekleri İ Yine Çoğaldığı İçin Kıs- kaçla Toplattırılıyor Son zamanlarda sokak köpek» İeri yine çoğalmıştır. Beyazıd na- hiyesi belediye memurları, hususi bir surette hazırlanan uzun saplı demir kıskaçlarla geceleri köpek- leri yakalatmakta ve bunları be- ğarak hususi arabalarla denize attırmaktadır. Kıskaçla boğulmı- yan köpekler zehir şırmga edik mek suretile öldürülmektedir. Hamur Ekmek Çıkaran İki Fırın Son zamanlarda, bazı fırınların İstenilen vasıfları haiz olmayan ekmekler çıkardıklarından şikâyet edilmiştir. Belediye omüiettişleri şehrimizin mubtel.f semtlerindeki fırınları ani olarak teftiş etmiş- lerdir. Yapılan telt'şler meticesin- de iki fırının on beşer gün müd- detle muvakkaten tatiline karar verilmiştir. » Amma türkceden başka diller'e konuşanların (dillerinin resmi; bu yüzden hepsinin üstüm de tüy bitmiş. — Babacığım.. yatacak bir yer bulamadığım için burada bir vagonda yatmak istedim, Mademki müsaâde yok, birak da gideyim, diyerek bekcinln elinden kurtulmak istemiştir. Sabıkalı Mustafa bu sözlerile bekçiyi kandıra- madığım görünce ansızın kafa İle vurarak bekci Hamidi yüzünden yaralamış. bundan sonra da kaçmıya başlamıştır. Fakat çabuk kendine gelen bekçi Hamid kaçmakta olan Musla- yere yuvarlamış, ve polise tes'im etmiştir. Komisyonculuk Eldeki Kanun İhtiyaçlara Göre Değiştirilecek Aldığımz O malümata göre, gümrük komisyonculuğu kanunu- nun bugünkü ihlitiyaçlara göre değiştirilmesi tekarrür etmiş ve bunun için hazırlıklara başlan mıştır. Şehrimiz komisyoncular birli- ğide, bu hususta hazırlıklara gi- rişmiş ve yabancı memleketler- den o nizamnameler (getirterek tercüme ettirmiştir. Kanunda yapılacak değişikliklerin yakında tamamile tesbit edileceği anla- şılmaktadır. Yeni vaziyette bik hassa, muvazaalı iş yapılmasının önüne geçilecektir. 8ali Kırıldı Ortaköyde oyuncakcı Niyazi “dükkânın camlarını silerken mü. bel kemiği kınlmıştır, Afyon Meselesi Uyuşturucu maddeler inhisar umum müdürü bay Ali Sami dün akşam Ankaraya gitmiştir. Bay Ali Saminin bu seyahati doğrudan doğruya afyon alımı işile a'âkadardır, Diğer taraftan şehrimizdeki afyon tacirleri dün bir toplantı yapmışlar ve idarenin mübayasta başlamaması yüzünden müşkül vaziyete (düştüklerini bildirmek için Ökenomi bakanlığına bir heyet göndermişlerdir. Kalb Sektasinden Ölenler Kasımpaşalı Süleyman Yenişe- hirde bir kahvede (otururken, Niko adında birisi de Beyoğlun da yolda giderken kalb sektesin- den ansızın ölmüşlerdir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: — Ya bu hepsinden tüy olan dil? Gümüş ParaTa id cileri Mahkemede Yeni yüz kuruşuk gümüş par larımızı taklide ve sürmeğe ye" i dilleri içim Ahmed, Meh ve diğer Mehmed suçlu müstantiklikte so'guya lerdi. Bunlar, O aleminyom m halitasından kabet slak pılan yüzlükleri idiler, Aml bu paraları basın henüz tutulmamıştı. Nih yet oda kalanmış, sorgusu yapılmış ve bep hakkında tevkif kararı alınmış Birinci müstantik bay R mazın tahkikatın bitirerek © id ianame: hazırlamış, o müddeiumumiliğe (ve. r. Suçlular buğün ceza muf © sevkedileceklerdir. Bir Alman Gazete Muhab rinin Vesikası Alındı Kölnişe Çıytung adında Alma” gazetesinin Türk'ye (o muhatiri Daping Türkiye inkılâb hareket” nin maua ve mahiyetini tahrif mahiyette neşriyatta bul elindeki muhabirlik vesi buat umum müdürlüğünce istird edildiği haber alınmıştır. .İ Kaçakçılık ği Suçlular Dün Mahkemed€ | Sorguya Çekildiler Dört gün evvel yakalanan alt kaçakçılığı suçlularının ilk duruşmas “| sı dön sekizinci ihüs's mahkemes O sinde yapıldı. Okunan karırnamede; Ege vapuru ikinci suvarisi Bay Hüsar “| eddin, şekerci Avram, komisyoncü temat, sar.f Naom ve Yörgi adın © daki suçluların 600 :ltn kıçrrken ©İ «le geçtikleri yazı mıştı. Sorgula, bü“ tün suçlular hâ iseyi in âr ettiler, | sürmekten | Bay Hüsamedd n, 640 liranın Avs ram tarafındam emanet olarsk veril diğini, evinde saklatt ğını, kaçımıya teşebbüs vaziyeti olm dğını anlatim Avram İse kayınvalicesinin kapta teslim etmek üzere kend «'ne teslim etti gi emanctten beşka birşey bilmediğini” paketlerde me bulunduğundan da berder olmadığım söyledi. Hâl polisde itiraf e tiğini ve zabıt veras | Linki kunların yazılı olduğunu söy“ leyince Avrim: | Bildiğime dair bir şey söy“ lemedim. Fakat orada hel korkuttur ayamıyorum.,, dedi, N.t'e: barı şahidlerin çığırılmısı ve altının hâdise tarihindeki kıymetinin tesbiti için başka güne bırskıldı. An“ cak, suçlulardan o Avr: mevkuf olarak muhakeme edil tına alındı ve derbi t'vkif edildi. Hukuk Fakültesi Imtihanları Hukuk fakü'tesinde bu yil tatbik edilecek yeni imtihan talimatnamesi çok sıkıdır. Hezirende, imtihan güne © lerine ara verilmiyacektir. Bundas: başka, haziran rtesnda talabelef bütün derslerden imt.hana girmeği | İ mecburdur. 3 Talebeler, bu O talimatnamenin değiştirilmesi için alâkadar makam lara müracsat etmiş'erdir. A İİ l Hasan B. — O da benim df lim; Türkce konuşun, türkce k© | i Duşun demekten bu hale geld... |