27 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

BAA A S SAA — SS e çei Muharritı: 4.R. Tefrika No.: 11 Ölüm Korkusu.. Bir İnilti Duyuldu: — Allah Sizden Razi Olsun, Beni Bu Kara Bacaklı Heriflerden Kurtardınız!.. Diye bağırdı. Üçü birden, yine Langa bos- tanları tarafrına koşmıya başladı- lar. Bostanların arasındaki sapa yollarda, bir haylı kaştular. Takib edilmediklerine kanaat getirdik- ten sonra durdular. Ahmed, geniş bir nefes aldı: — Amma yorulmuşuz. Diye homurdandı. Zehir Alı, kuşağının arasındaki tütün kese- #inl çıkardı. Kısa çubuğuna bir tutam tütün bastı. — Ne o, Deli Veli., çıkmıyor. Sesin Diye mırıldandı. Deli Veli, kalbinin en derin yerinden kopan bir ( Aanh...) çekti. Ve sonra; — iniltiye benzer bir sesle: — Ali,, Ahmedi.. Allah sizden razı olsun. Beni bu akşam, şu kara bacaklı heriflerin elinde ko- madınız, — bilirsiniz, aaa... Ben, evelallah onların beşine, sekizine beli demezdim amma, ne ça- re ki.... Zebir Alinin öfke taşan sesi, Deli Velinin sözünü kesti : — Gene o kara kancığın sö: zönü söyliyecksin, değil mi?... Bana bak Deli Veli... Sana dostça bir sör söylemek İsterim. İster tut.. İster tutma... Şunu eyi bil ki, bu karı senin başına büyük bir iş açacak. Kendini biraz topla... Deli Veli, acı bir kahkaha bastı : - — Başıma açacağı iş, gönlü- me açtığı yaradan büyük olamaz, a, adam, bırak be Zebhir Ali., Atın ölümü arpadan olsun.. Korktuğun — ölüm mü?. Eh 'bHıı gibi — herifler — caminin Kürsüsünden düşüp te ölmez ya?.. Mahbusdan mı — çekiniyorsun?.. Dünya bana zından olduktan sonra, neyleyim ben o dünyayı?.. Ahmed sordu: — E, pek iyi Veli.. Ne olacak bu işin sonu ?.. — O kadar derinini düşün- seydim, adıma Deli Veli demez- lerdi, hey herif.,. Deli Veli birdenbire ayağa kalktı. Iki ellerini kalçalarına dayadı. Yıldızların ışığında hafifce görünen - arkadaşlarının — yüzüne baktı. Elile sıka sıka alnını sıvadı: — Şimdi bu lâfları bırakın arkadaşlar... Size bir daha söyli- yorum, Allah, (ikinizden de razı .elsun. Sizide darda komasın. Hadi kalın hoşlukla... Dedi..."Deli Velinin, gizli bir | ıztırabla titreyen bu sözlerine, iki arkadaş birden İtiraz etti: — Nereye deli Veli?, — Artik, öonun orasını allâh, bilir. — Hele birar daha oturda, kahveci Alinin kahvesine gideriz. Zaten sabaha ne kalcı?.. — Varın siz gidin., ben gelir, sizi bulurum. Pençe Ahmet, yerinden fırla- dı. Deli Veliyi kolundan yakala- di: — Deli Veli.. Sen, sahi dell- lik ediyorsun. Gene orengi bo- zuk karının arkasindan sürtecek- sin, değil mi?., Deli Veli, omuzlarını sarsan acı bir kahkaha kopardı: — Onu damda koyacak de- ğgilim al.. Hem de, ben sebeb hep beraber... — Hayır.. Sizin bu gece bana yaptığınız İyilik, yettl de, arttı bile... Zehir Ali kalktı. Deli Velinin ellerinden yakaladı: — Bunca zaman bir arada tuz, ekmek yedik.. Birbirimize, kardeş; dedik... Eğer kendi başına iş tutarsan, şart olsun ki, kardeş- lik hakkını helâl etmem. Deli Veli, derin derin Içini çekti: — Ali, yavrum.. iyi söylersin amma.. Ne yapayım, bir kere gönül düşdü bu kadına.. Ben bunu seviyorum. — Sev... — Bunu orada bırakmak, sev- giye yakışmadığı gibi merdliğe de sığmar, — Bu da doğru. — Öyle ise, alakoman beni... — Peki, nereye gideceksin.. ne yapacaksın.. — Doğruca, Tomrük önüne... — Hey Allahım.. sea, gerçek- ten deli imişsin, Veli. Ahmed söze karıştı; — Veli.. gel bizi dinle.. avrat orada bir iki gün yatmakla lâh- na turşusu gibi ekşimez... Zaten, öyle de, böyle de sana hayırı yok. İyisi mi, bırak, birkaç gün, orada kalsın. Şu gürültü örtül- sün, basılsın. Ondan sonra masıl olsa —bir yolunu — buluruz; snu oradan çeker, alırız. Zehir Ali, daha kurnaz dav- randı: — Veli.. Gel Ahmedin sörünü tut. Zaten bu akşam senin ba- şında bir belâ dolaşıyor. Şimdi gidib oradaki heriflere sırnaşır- san hem kendi başına, hem de karının başına iş açarsın. Sabah ola, hayır ola; derler, Biraz söz dinle, Diye, Deli Velinin en zayıf damarına bastı. Deli Veli, gözlerini karanlık- lar içinde gezdirdi. Başını müte- vekkilâne önüne eydi; — Pek alâ.. sözünüzü tutuyo- rüum, Dedi. ( Arkası var ) SMANLI BANKASI TÜRK ANONM ŞİRKETI TESİS TARİHİ: 1368 Sermayesi: 10.000,000 İagiliz liram Türkiyenin başlıca şehirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londera ve Mançester'de. Misir, Kıbris, İrak, İran, — Filistin ve Yunanistan'da Şuabeleri, Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her türlü banka muameleleri yapar Banka Soyguncuları “Amer'kan karikatürü,, Memur — Pardon, bugün te- diye gişemiz kapalıdır, yarın geliniz!.. Dünya İktısad Haberleri Amerikanın Meyva Rekoltesi Amerikanın bu yıl yetiştir- Ba yıl mekte olduğu mey- GAT bil ai valar — hakkında yapılan oranlama- İarın sonunda ek de edilen durum şudur: Pasifik kıyılarının fındık re- koltesi bir ay önceki umulmıya göre fazladır. İstihsalât Kalifor- niyanın 35,500 ve Oregonun da 2,900 ton olmak üÜzere 38,700 tondur. — Geçen yıl bu mikdar 32,400 ton idi. İncir rekoltesi — oldukça eyi olup 1933 senesinin — 17,000 ve 1932 ve 1931 senelerinin 15,450 tonlarına karşı 17,700 tondur. 1933 yılında Üzüm rekoltesi 177,300 tondu. — Bu yıl rekolte çok azdır ancak — 140 bin ton olarak oranlanılmaktadır. Bu yılki portakal — rekoltesi geçen yılın 49,141,000 kutusuna karşı 53,700,000 kutudur. Man- dalina rekoltesi İse geçen yılın 10,193,000 — kutusuna karşı 13,400,000 kutu olacaktır. * Zirat Kooperatifler Birliği Ar- g- | Jantin — hububat rekoltesini kurak- lik dolayısile ge- çen yıla nisbeten fazla tesi bozuk * 30 eksik olmasını ve stokla- rin tükenmiş bulunmasını ileri sürerek buğday, mısır ve keten tohumu Üzerindekli resmi narhın indirilmesini — hükümetten — İste- miştir. x Berlin, 26 (A. A.) — Devlet bankasının bilân- çosu, altın ve dö- viz ihtiyatında az mevcudü | biy — fazlalık ve mütedavil banknot miktarında 134 milyon ve renten marklarda ise 9,000,000 luk bir noksan göz- termiştir. Altın karşılığı yüzde olarak tesbit edilmiştir. (Almanyanın altın 2,44 ! — Gatetenin esas yarısila Bir sütanun ikl satırı bir (santim) sapıtır. 2— Sayfasına göre bir santi- mün ilân fiatı şanlardırı İzmir, 25 (Hus —— susi) — Bundan Ç bir müddet evvel küçük Kardiçeli hanının korido- runda umum gâ- xzeteler bayli Bay Hamdi Bekirin yazıhanesi önün- de Hasan adin- da genc bir ga- zete — müvozzli, arkadaşı Tevfiği bıçakla — yarala- yarak öldürmüş- tü. Ağır Ceza mahkemesinde bu davaya de- vam edilmekte- dir. Suçlu Hasan gazete satanlar arasında — terbk yesi ve sokulganlığile tanımmıştı. Mahkemenin son celsesinde hâ- disenin en canlı şahidi olan gâazete müvezzli Yaşarın sözleri ehemmiyetli görüldü. Yaşar hi diseyi şöyle anlatıyor: — Ben sabahlari Karantinada gazete satarım. Karantinada kar rakol — karşısında berber Bay İrfanım dükkânında bir gazetem vardı. Onu almıya gittim. Hasan arkamdan yetişerek şikâyet etti 1 — Sabahleyin Alsancak ç- mendifer istasyonunda Feyrullah ile yer kavgası ettik. Feyzullah beni öldürecekmiş! Hasanla - birlikte Karantina karakoluna gittik. Hâdiseyi Ko- miser Bay Avniye anlattık. Hasan Komlisere dedi ki : — Bu akşam benim yolumu keseceklermiş. Müdahale edilme- sini rica ederim. Komiser, adı geçen Feyzullahı göz hapsinde — bulunduracağını vadetmişti. Karakoldan çıkarak otobüsle konağa indik. Hesab İngilterede Muhafazakâr Parti İkiye Mi Ayrılıyor? Londra, 26 (A.A.) — Muha- fazakâr parti liderlerinden Bay Çörçilin oğlu Bay Rudolfun meb- usluğa namzedliğini koyması, mu- hafazakâr parti arasındaki ikiliği artırmıştır. Babası Bay Çörçil söy- lediği bir nutukda, oğluna karşı mubafazakâr — reisler tarafından alınmış olan vaziyete fena halde kızmıştır. Bay Göring Lehistan Cümhur Reis'nin Davetini Kabul Etti Berlin, 26 (A. A.) — Alman istihbarat bürosundan: Prusya başbakanı General Göring, Po- lonya Reisicümburunua - Bilalevi- za'da bir av davetini kabul et. Bu ava, — Almanyanın Varşova elçisi, Po'onyanın Berlin e'çisi ve Varşovadaki — eccnebi elçiler de daveilidir. Fransa Ve Hazine Bonoları Paris, 26 (A. A, ) — Meb'u- san meclisinde hazine bonolarının çoğaltılması hakkındaki — proje (122) muhalife karşı (450) reyle kabul edilmiştir. Radikal soaya- listler muhalefette ka!mışlardır. Malye Bakanı Enflasyon teh- Izmir Gazete Müvezzileri Arasındaki Cinayet Katil Hasanın Terbiyeli Ve Sakin Bir İnsan Old Evvelse alınmış bit remsiden (X) Katll Hasan, (x xJ 1 maktul Tevfik, X< X X) şahid Yaşar vermek üzere gazeteler bayli Baf Hamdi Bekirin yazıhanesine gidP yorduk. Yglda gime rastlamışsak hep” si de kürdlerin, Hasanın yolunu beklediklerini ve onu öldürecek” lerini söylüyorlardı. Hasanla be' raberce Kardiçeli hanına baylt hesab vermek Üzere gittik. He sab dairesine girdiğimiz zamaf Hasanı — Selâm, arkadaşlarl.. Dedi, O esnada maktul Tevfik kardeşi Feyzi ve diğer kardeş! Hüseyin, Hasaniın üzerine hücum ettiler. Feyzullah bir demir parçasile Hasanın başına vurarak - altınâ aldı. Ben araya girmiştim. Benl de başımdan yaraladılar. Bundan sonrasını görmedim. Dinlenen diğer şahldler, Har sanın müdafaainefs için bu İşi yaptığını söylüyorlardı.Mohakeme, diğer ikl şahldin dinlenmesi içim geri günlerden birine bırakıldı. A B. l Li YENİ ÇIKTI Meraklı yazılar Güzel bir muhtura e Tanınmış kalemlerin Seçme yazıları e Kültür, sihhat, ev, ilim, epor, san'at bahialeri, faydalı bilgiler ve aradığınız herşey... 1935 MATBUAT ALMANAĞI I Her kitabcıda — bulunur. I TTTT - çe likesi olmadığını, — tedavüldeki kâğıd paranın çoğaltılmıyacağını söylemiştir.