27 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Cumanın Esef Edilecek Maçı Cuma günkü lik maçlarında, Ga- latasarayla Vefa takımları mag yaparken — Galatasaraydan — üç Oyuncubun sakatlanması, maal- e.cf, bir emrivakidir. Biz, bu sütunlarda, — defoatia bu kötü alışkanlıktan gikâyet ettik. Halk ta çikâyetçi, fakat vaziyet bir türlü düzelmiyor. Bu münnse- betle, dün, bir defa da okurları. maizin - fikirlerini aldık. Bize şun- ları söylediler: Bay Faik ( Beykoz Yalıköy 148) — yaralı var. Birisinin dizleri zede- lenmiş. Birisinin — ayağı — kırılmış, üçüncüsünün de kafası patlamış. Has- tanelere kaldırılmışlar. Ayaklar alçıya alınmış, baş sarılmış.. Ben bu haberi gazetede * Kan gövdeyi... , başlığının alında görünce savaş sahasıı birşey zannettim. —Meğer çarp: Şarktaki Japonlarla Mongollar çi Fener atadında — Galatasaraylılarla Vefalılar imiş. Çocuklar size ne - olu- yor? Bacağını ayağını kırdığınız, başı Bi parçaladığınız kimdir? Aynı mille- tin ayaı şehrin, belki aym mahalle ve mektebin adamları değil misiniz? Dünyanın dört tarafından bize haber- ler geliyor. Fakat hiçbir. milletin oyuncuları böyle baş, göz patlatmaz- lar. Bu, kaçıncı oluyor. Siz de pekâlâ biliyorsunuz, stadlar muharebe yeri değil, oyun, eğlence yeridir. Kırmızı renkli eğlerceyi do riz bize gösterdiniz. Artık bizim tebammü- lümüz kalmadı. Spor yerleri cebhe harbliğinden çıkarılmazsa biz meraklı veyircileri bir daha tribünlerde göre- miyeceksiniz. * Bay Nuri (Üsküdar Kısıklı 28 ) — #porumuz adamakıllı bir ten- sike muhtaç diyenlere hak vereceği geliyor. Dün yine Fener — stadında Nihadın — dizi çıkmış, Salâhaddinin ayağı kırılmış, Avni başındar — yara- lanmış. Bunlar sedyelerle hastanelera kaldırılmışlar. Hakem bu ban') kadi- veler karşısında — hiç birşey yokmuş gibi oyuna devam ettirmiştir. Yetişmiş, faal hayata girmiş bir Türk gencinin kanını dökmek, onu bayat ve faaliyat hakkından uzak bulunduracak — bir malüliyete sevketmek me demektir? Eğer ber oyunda — böyle Üüç beş vereceksek biz futbol falan yiz. Spor işimizin bir halâ, yola sokulması zamanı artık gelmiş ve geçmiye başlamıştır. Koca Cumuriyet Glkesinde baştanbaşa tasyiş hüküm #ürer ve bir yurddaşın burmu bile kanamazken şehir ortasında münev- verlerin biribirlerlni yemelerine akıl erdiremiyoruz. Ükonomi Müssseseleri Ökonomi Bakanlığına bağlı müesseselerin İşleyiş varziyetini kon- trol etmek Üzere şehrimize gelen bakanlık murakıb ve müfettişleri teftişlerini bitirmişler, raporlarını hazırlamıye başlamışlardır. Alınan umum! netice, bu dalrelerin nor- mal vaziyette bulunduklarını gös- termiştir. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : — Yakında eti dokuz kuruş fazlasına alacaktın Hasan B.! Garib Bir Tecavüz Bir Delikanlı, Genc Bir Kadının Gö- zünü, Kolonya Sıkarak Zedeledi Evvelki gün köprü tzerinde bir sarkıntılık hâ- disesi olmuş, bir gene, bir kadının gözüne kolonya sıkarak zedelemiştir. Iddia ve tahkikata göre hâ- dise şöyle olmuştur: Nezihi adlı birisi evvelki gün eline geçirdiği küçük kolonya fiskıyesini kolonya ile doldurduktan sonra sokağa - çıkmış ve yolda birkaç genc kıza rtarak köprüye kadar gelmiştir. Nezihl köprüye geldikten sonra arkasını köprünün demir parmaklığına dayamış ve yine önünden geçen kadın ve kazlarakolonya fışkırtmaya başlamıştır. Kadınlardan bir kaçı Nerihiyo ihtar etmişler, fakat delikanlı aldırış etmemiştir. Nihayet Nezihi denize bakarak geçmekte olan Bayan Zehra adli gene bir kadın kendi Snüne geldiği sırada elindeki kolonya fı fiskiyeyi kadının yüzüne doğru çevirerek sıkmıştır. Fiskıyeden çıkan İspirtolu kolonya Bayan Zehranın gözlünün İçine gitmiştir. Fena halde canı yanan Ba- yan Zehra feryad etmiye başlamış ve Nezihi de şadan Ali Kaçakçılık Mı? Kültür — İhtisas Mahkemesi Bir Davayı Vazife Harici Gördü Dün gümrükteki sekizinci İhtı- sas Mahkemesinde bir kaçakçılık davasına bakılmıştır. Kontenjan harici makine idhali suçundan haklarında takibat yapılması - tenen Bay Kadri Nuri, Sadık, Hali! Nazmi ve Ovakimyanın dün duruşmaları — yapılmıştır. — İhtisas mahkemesi bu işi salâhiyeti ha- ricinde görmüş ve davanın Asliye ceza mahkemesine gönderilmesine karar vermiştir. 24 Saatin Hâdiseleri Mustafa adlı birisi Tophanede bir fırından ekmek almakta olan Anna Adlı bir kadının bir lirasını kapıb kaçarken tutulmuştur. * Sabri adlı birisi Beyoğlun- da Galibdede caddesinde ressam Mamicinin dükkânımı — soyarken eürmüeşhud halinde yakalanmıştır. »4 Sabıkalı Şükrü Fenerde Yovanın ahırlarından koşum ta- kımlarını çalarak kaçarken yaka- lanmıştır. * Şoför Şerifin idaresindeki 2123 Nolı otomobil Harbiyeden geçerken 60 yaşında Asiye adlı bir kadına çarparak yaralamıştır. Bayan Asiye tedavi altına alınmış, şoför Şerif yakalanmıştır. * Polis komiserlerinden bay Hüseyin —Âlinin — karısı bayan Fatma Sirkecide tramvayda ba- yılmış, tedavi altına âalınmıştır. Kültür Bakanı Ankarada Bir müddettenberi şehrimizde tef- tişler yapmakta olan Kültür Bakanı Bay Abidin Özmen dün akşam An- karaya dönmüştür. Kültür Bakanile birlikte, orta tedrisat umumi müdürü Bay Hasan Â'ide Ankaraya gitmiştir. « Peki amma, bu sevincin neye ?.. Dokuz kuruş fazla, senin cebine girmiyecek ki!.. Müfettişleri Arasında Aldığımız malümata göre, Kültür Bakanlığı umumi - teftiş heyetinde bazı değişiklikler yapı- lacaktır. Birkaç umumi müftettiş yeni vazifelere tayin edilecek, bunların yerine, Liselerde muvaf- fakiyetle uzun zamandır tedrisatta bulunan muallimlerden bazı zevat seçilecektir. Şimdi teftiş heyeti reisi bulunan bay Avni de başka bir vazifeye getirilecek ve buraya bir baş müfattiş reisi tayin edile- cektir, Muallimlerin Mesken Bedelleri Tlk tedrisat muallimlerinin mes- ken bedelleri birkaç sene evvel kaldırılmıştı. Fakat kaldırılmadan evvelki son yıla ald mesken be- delleri bazı sebeblerden dolayı ve- rilememişti. İstanbul maarif mü- dürlüğü, verilmiyen bu mesken bedellerini ödemek Için yeni yıl büdçesine tahsisat koymak husu- sunda dalmi encümenle temasa geçmiştir. Yapılan hesablara göre senede (70) bin lira kadar bir tahsi- sat konduğu takdirde, Üç senede, muallimlerin alalacakları bulunan mesken bedelleri ödenmiş ola- caktır. Eli Taşlı Kadın Beyoğlunda Kuledibinde Ha- cınli sokağında oturan Şevkiye adlı bir kadın bir alacak yüzün- den çıkan kavga nmeticesinde İlya adlı birini taşla başından yara- lamıştır. Yurddaş! Hesabını biliyornan, yarını düşünük yorsan mutlaka bankada bir tasarruf hesabın olmalıdır. u mü kaçımıya koyulmuştur. Fakat Halk tarafından yaka- lanarak polise teslim edilmiş, Bayan Zehra da teda- vi altına alınmıştır. Sandalda Bir Tecavüz diye isminde bir. gene kadın Üç gün evvel zueş.ıııt (21,5) da karşıya geçmek için Kasımpa- oğlu Mustafanın sandalına binmiştir. İddla ettiğine göre, Mustafa sandalda Şadiyeye te- cavüiz etmiş ve polis tarafından yakalanarak dün müddeiumumiliğe gönderilmiştir. Mustafanı: tile dördüncü müstantik meşgul olm. aktadır. Biberci Mehmed Evini Kaçak Et Deposu Haline Koymuş Polla memurları Şehzadeba- şında Biberci Mehmedin evinde kaçak et kesildiğinden şübhelen- miş ve bir araştırma yapmıştır. Ilk araştırmada evde 350 kilo kaçak et bulunmuştur. Buna rağmen Mehmedin şübheli vazi- yeti devam etmiş ve bu ay içinde muhtelif zamanlarda evinde tekrar üç araştırma yapılmıştır. Birinci- sinde 200, ikincisinde 60, üçün- cüsünde de 150 kilo et yakalan- miıştır. Biberci Mehmed mahke- meye verilmiştir. Bir Otomobil Devrildi Evvelki gece Sarıyer sırtla- rında bir kaza olmuş bir otomobil devrilmiş bir adam yaralanmıştır. Hâdise şöyle olmuştur: Yeniköyde oturan Pavli, Di- mitri, Yorgi ve Tanaş adlı dört adam evvelki gece ava çıkmıya karar vermişler ve Mehmed adlı bir şoförün otomobilini -tutarak yola çıkmışlardır. Otomobil Sarı- yeri geçtikten sonra Manakos denilen angızın doğru bir hendeğin İçine düşerek devrilmiştir. Avcılardan — yalnız Pavli hafif surette yaralanmış diğerlerine birşey olmamıştır. Haliç, Şirketi Hayriye Ve Akay İdareleri Dünkü gazetelerden biri Haliç, Şirketihayriye ve Akay Idareleri- nin Belediye tarafından satın alınarak - işletileceğini yazıyordu. Yaptığımız tahkikata göre, bu hususta verilmiş bir karar yoktur. n tahkika Kereste Takasın- — e € daki Yolsuzluk İki Buçuk Milyonluk Aykırı İş Yapılmış — Kereste takası üzerinde yaj yolsuzluğun tahkikatile uğraşan teht kik hoyeti bir buçuk senelik çalışmat — larına ald fezlekeyi temamlamıştifi — Evrakın birer sureti İnbisarlar, Zir: v Ökonomi bakanlıklarile — İhtisnil — mahkemesine verilecektir. » ğ Komisyon, kereste takasında yaplf — lan yolsuzluğun kiymet itibarile ili buçuk milyon lirayı bulduğunu tesbili — etmiş ve (42) kişi hakkında takib .”'ğ yapılmasını İstemiştir. Bu İşte, ihrad — edilen gerestelere kiymet — biçmek — üzere Ticaret odasında seçilen komist — yonun ve bu komisyon eksperinin dt — ihmal ve vazifeyi sullstimal şeklinde — mesuliyetleri bulunduğu Öne sürük — müştür. Verilen — malümata — göre, kaymet biçilme ve mevhum yarmış gibi gösterme yolile yolsurluk işinde ekisp görülmektedir. Bu zatın, olan Bay Hüseyin Renmzl taklid ederek fazla kiymet takdif — #etmekten suçladur. 4 Milyonluk Monfaat İ Tahkikatın başladığı sıralarda Yus nanistana kaçmıya —muvaffak — olarm Hirlsto Ninldis'in bu İşte bir mile yon liradan fazla —menfaat temizi ettiği ileri sürülmekte, ayrıca Bay Mehmed Kâzımla Bay Yusuf Ziyanıst (50), bin kereste Üzerine mevhunt faturalar tanzim ettikleri, Hıristo Nle aldislö Armantko ve Vehbi Cemil — Hariri'nin bu — faturalara — istinaden muamele yaptırdıkları icesine vas nlmıştır. Bunlardan Vehbi Cemil de Suriyeye kaçmış bulunmaktadır. Tahe! kik heyetinin mes'u! gördüğü (42) kişi arasında takas komisyonu azaları ile; (8) orman memuru, (10) muayene memuru da bulunmaktadır. ğ Öğrendiğimize göre, suçlu görülemi memurların vaziyetleri alâkadar Baç, kanlıklarca tedkik edilecektir. Ankara Japon Elçisinin | Kızı Nişanlandı İ Londra, 26 (A. A.) — Japonyâ Büyük Elçisinin oğlu Bay İşire Matsodeira ile yine Japonyanın yeni Ankara Büyük Elçisinie kızı Bayan Tokukava nişanlane mışlardır. Ambalâj Sergisi Türkofisin açtığı ambalij nümue meleri sergisi dün akşam kapanmıştır. Sergideki nümuneler bugün Ankarae ya gönderilecektir. Sergiyi dün Vali ve Belediye Res lsl Bay Muhiddin Üstündağ ile Belce diye Iktısat işleri müdürü Bay Asızt Süreyya gezmişlerdir. Ikt Esrarcı Yakalandı Sabahaddin ve Hasan adit iki esrarkeş Kadıköyünde esrar . çekerlerken cürmümeşhud halinde ; yakalanmışlardır. Her - ikisinin — Üzerlerinde bir mikdar esrar bus — lunmuştur. | Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: İL B. — Malüm a, koyunu, sığırı biz getirdiğimiz için.. Eh... — Getirtmekle ne olmuş ? Hasan B. — Elbet parma, | da yalarız! Bal tuta: parmax da, et tutan parmak yalamız mı? a