31 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

31 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

— Davranmayınız ? — Ne var, paramı mı İsti- yorsun ? — Hayır — kızınızla evlenmek latiyorum ! ANGALIN BAŞINDA Bulalım seninle yer, Şu madgalın başında! Oturalım beraber; Şu mungalin başında! Gitmesene haydi kal, Minderi altına al; Söyliyelim bir masal Şu mangalin başında, Hoş görünür bakınca, Kıvılcımlar çakınca ; Isınalım yakınca, Şu mangalın başındal Seninle benim yalmız Ben erkek sen de bir kta Alevlensin aşkımız Şu mangalın başında! Mizahçı Dakikada Doktor niha- yet razı olmuştu: — Ne ise, de- di, bir bardak şaraba izin ve- riyorum; Hasta sordu; — Kaç dalkl- kada bir bardak? Ne Olacak Kocası karısı- na serdu: — Siz de er kekler gibi pau- ta'en giyerseniz me yapacaksınız? — Elimiz ce- bimizde sizin ça- lıştığınızı seyre- deceğiz! < Hoş Sözler İ * Acınacak Hal — Bana beş lira borc verin, acnacak bir haldeyim! — Doğru amma bu parayı verirsem geri alacağım diye uğ- raştlığım zaman ben acımacak hale düşeceğim, Vişi Yazı — Vişide bahseden anlatıyordu: — Vişi çok güzell Karısı ilâve etti: — Biraz kokremsi, — evvelki gün eczaneden bir şişe almıştık da tadına baktım. Korkutmak Dadı söyledi: — Bayan| çocuğunuz uyumuyor. Öyleyse gidib bir ninni söyle- yim : Nafile bayan uyumazsan annen gelib ninni söyler diye korkuttum, amma yine uyumadı, geçirdiğinden kibarlık — meraklısı O Aldı Serseri söyledi: — Eyvah yine yirmi beş kuruş kaybettim! — Cebin de- — Hayır be- nim cebim de'ik değil amma, şu geçen — adamın cebi delik; fakat yirmi beş kuruşu evvel yerden © aldı. Benziyor Hizmetçi söy- ledi; — Bayan, bir bayan geldi, adı- R: sordüm söyle- miyor. — Benim bu- dala — kardeşim olacak! — Olabilir bayan, size çok | benziyor. — Sizl çok seviyorum. — İnanmam eğer beni sevmiş olsaydınız, bana bir koca bulurdunuz ! Zahmet Etme Lokantada gar- son bir. peçete getirdi. Baktım peçete delik de- şikti, garson da baktı: — Değiştire- yim, dedi, delik- siz bir. peçete getireyim! — Zahmet, etme, dedim,hiç olmazıa bu pe- götede kirli ol- mıiyan yerler var, Delikleri. Hayır Bay — Suphi kulağı az işi- ten kadına gsor- du: — Siz söyle- diğimi — duyuyor musunuz ? — Hayır! — Seni dedikoducular kıraliçesi yapıyoruz , — Ne o, sen İstifa mı ediyorsun ? — Benimle evlenirseniz aşkım ve servetim sizin olacak ! — Aşkınız çok büyük bunun İçin sizinle evlenirdim, fakat evle- nemiyeceğim ! — Neden? Bayan hizmetciye darıldı: — Bean sana süde bak taşma- sın demedim mi? — Dediniz bayan; ben de bak- tım; benim bakmamdan korkma- dı yine taştı. İsbat Baba oğluna anlatıyordu: — Buraları eskiden hep de- nİZMİŞ.. — Olabilir baba işte isbatı! — Ne 0? — Ağacın altında bir sardalye kutusu buldum! Hiç Reossam söyledi: — Ben yöz liradan aşağı hiç tablo satmadım. — Şimdiye tablo sattımız? — Hiçi kadar kaç tane — Servetiniz çok küçük | Yanlışlık Kapıyı açtılar, içeri bir kadın girdi: — Hizmetçi istemişsiniz beni gönderdiler ! Evin bayanı ayağa kalktı: — Yanlışlık olmuş kızım, evin İşini ken- dim yaparım. — Yanlışlık olmamış, ben de böyle bir yer arıyordum; Nümune Bay Subhinin koltuğunun ak tında bir tahta parçası vardı. — Bu tahta nedir? Deye sordular: — Hiç, dedi, bizim evi sataca- ğım da; alacak olana bir parça nümune götürü- yorum! — Mücsseserizce kasadarlık adam arıyormuşsunuz. Ben c ddi vazifeye talibim ! F” Oburluktan Kadınların e- leri öpüldüğü bir salonda el öpen- leri gösterdk — Bunlar ne- gden el öper bi- Hir misin — Nezaket- ten! — Bileme- din, oburluktan, kadınların elleri yemek kokuyor- dur da o kokuyu alabilmek — için öperler. Sevinc Otomobilsizin çocuğu, otomo- billinin "çocuğtle konuştu: — Babanın otomabilini çaldı- lar öyle ılsf — Evet am- ma babam bu işe çok sevindi; oto- mobili — taksitle almış, daha tek i öde Ikirci kânu y 31 — Acaba ne vakit eyi olup hastaneden çıkar ? — Çabuk eyi olur amma nt vakit hastaneden çıkacağını bi lemeyiz; hasta bakıcıdan kolay kolay ayrılamıyacak | ÖHÖ ÖHÖ Gribe tutuldum şimdi, Sevgilim öhö öhü; Bir türlü de ıurııdi Sevgilim öhö ökü.. Gribim amma yok sarar, Gereceğiz bu pazar; Biraz boş şamanım var Sevgilim öhö öhö. Mikrobu deme saçma, Bu bahsi hiç te açma; Herkes kaçsa sen kaçma, Sevgilim öhö öhö. l göyle biras yakın, İzaklaşına hiç sakın | le de güzelsin çapkın Bevgilim öhö öhü.. Mızahçı Tercihe Sebeb — Demek pırs lanta yüzüğe pi yanoyu — tereih ediyorsun — öyle mi? — Evet, piya- noyu — düşürüb kaybetmem! Şaşıyorum — Petrol siya- seti ne demektir? — Ne demek olduğunu bilmie yorum, — amıma böyle bir siyas setin bu asırda da devam etme- gine — şaşıyorum. Her tarafta oleke trik varkenl. Meğer — Baktım — denizin — üstünde bir kadın başı görünüyor, hemett atladım ve kurtardım. — Kim ;bilir ne kadar çok teşekkür etmiştir. — Ağcını açıb bir kelime bile söylemedi. — Dilsiz miydi? ciddi hir bu pacak bir adamım — GCanlı bir kadın deği, bi taş bebekmiş ! Görür Görmez Avcı atıyordu: — Ben bir kilometre uzak” taki tavşamı vururum. — Ben bir kilometredeki tavşana kurşun atmam. — Neden ? — Beni görür görmez, kendi kendine gelib teslim olur. Eyvah — Saat kaç ? — Tamam onaltı buçuk ! — Eyvah, karıma akşam sast altı buçukta eve. geleceği lemiştim. Tam on saat geci şim | ğgimi 8ÖY |