31 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

31 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

31 İkinet kârm. Meşhur Konrad Vayda “Altıncı Hanri,, filminde Rasputinin Tabakası Bugün Meşhur Yıldız Karl Brisson'un Kölleksiyonu Arasındadır nin beygirleri ,, garib bir hatıra görüle- mi Bu hatıra Kari Brissonın Mi e kullandığı cigara tabaka ar tabaka mahud Rus pa- ti 8putinin kullandığı taba Filminde putin de bulunmuş w. diği aktöre tabakasını same * Holivudda buğün binlerce > sayısı belli olmıyacak ü ler vardır. Y, nüfi : » Yapılan bi ire satine göre, bi iü Holivudda 4 mensubu arasında doğan ancak iki kişi ae ide bugün meşhur yıl Şarii Ruçl dadır. Bunlardan birisi x a“ ** diğeri de Babidir. Silviya giç kanin eamer yıldı SY müzmin bi tütulmüytur.. ir rağmen bu ağrının geldiğini meydana ümkün olamamıştır. bu yüzden birhayli mer tapar M. bi , Profesörlerden birisi malini göz önünde yenesini — o noktadan fi km, bunüm neticesi de resimde gördüğünüz şudür: Dona Marya Komik Şarlonun yeni bir filim hazırlamakta olduğunu, hatta bir kısım sabnelerini de çevirdiğini haber vermiştik. Cihan kahkaha- lar kıralı, bu filme ald bütün ba- | f zırlıklarını gizli kapaklı yaptığı için Holivudda ve Amerikanın diğer sincma mahfellerinde esra- rengiz ve korkulu bir hava hasıl olmuştur. Bu yüzdendir ki orada bergün yeni bir şayia çıkıyor ve | Şarlonun, ema dünyasında cid- di bir kargaşa'ık cıkarmak için gizliden gizliye hazırlıklar yaptığı öne sürülüyor, Komik Şarlonun o ötedenberi kadın yıldızlara düşman olduğu malumdur. Şarloya göre, kadın yıldızlar, istisnasız olarak, san'at kabliyetinden mahrumdurlar. Onun kanaatına göre, bugün sinemada çalışan kadın yıldızlar, istedikleri kadar güzel olsunlar, tiyatro sahnelerinde hiçbir iş ya- pamazlar ve on para bile kaza- namazlar. Çünkü tiyatro her şeyden evvel san'at işidir. Hal- buki sinema yıldızları san'atkâr olmadıkları için seyircileri sadece güzelliklerile teshir etmektedirler. Kahkahalar kıralına göre, be- yaz perdede vücutlerini satan kadın yıldızlara karşı şiddetli bir mücadele açmak ve beyaz per- deye güzellik yerine yüksek bir san'at varlığı İntikal ettirmek lâzımdır. Işte bu sebebdendir ki komik Şarlonun kadın yıldızlara karşı bir suikast hazırladığı şaylaları inden gine kuvvetlenmektedir. — az dolayısile de kadm Dünyanın En Uzun Adını Duydunuz Mu? j isttar Silviya Sidne, , alifa yeni pıld ” ei Jan Parker yıldızları müdhiş bir korku sar mıştır.Diğer taraftan kadın yıldızlar rın meşhurları da, henüz başlarına üzel kız, bir Ispanyol darsözüdür. Şimdiye kadar birkeç #iwde rol alınış rgarita Guadalupe Bastado Kastülla. çin Çal Şarlodan Niçin Korkuyorlar ? | Cihan Kahkahalar Kıralı, Ortalığı Altüst Etmek | IŞıyormuş gelecek işin ne olduğunu bilme- mekle beraber, şimdiden Şarloya karşı mukabil harekete geçmiye ka rar vermişler ve bu hususta bir de toplantı yapmışlardır. Güzel yık dızlardan Silyiya Sidneyin evinde yapılan bu toplantıda (birçok yıldızlar bulunmuş, Şarlonun ken dilerine karşı ne yapabileceği «trafında © konuşmuşlar, © fakat henüz bir karar verememişlerdir. Çünkü cihan komiğinin yapacağı Işin esasları hakkında hiçbir haber sızmadığı için kat'i bir karar vermek mümkün olamamaktadır. Yalnız yıldızlar, kendi başlarına iş açmak İçin çevrilen manevraları hafiye kullanmak suretile öğren meğe karar vermişlerdir. Diğer taraftan bu şaylalar etrafında malümat almak istiyen Amerika gazetecileri (o Şarlonun | evine ve stüdyosuna uğrayıb dur dukları halde kahkahalar kıralının yüzünü bile görmemişlerdir. Çünkü Şarlo haftalardanberi hariçten kimseyi kabul etmemek» to ve kendi yanında çalışanların da hariçte başka kimselerle temas etmelerini yasak etmiş bulunmak» tadır. Rekabet Başlıyor Almanyada Sinema İçin Yeni Bir Karar Verildi Almanya hükümeti, Alman sinema sanaylini, diğer devletler« den Üstün tutmak hususunda çok mühim bir karar varmiştir. Ak manya Propaganda Nazırı Bay Göbbels sinema ve tiyatro san'at- kârlarile rejisörleri yanına çağı” rarak Obükümetin bu yoldaki kararin anlatmış ve demiştir ki: “ — Almanya sinemacılığını çok ileriletmek, bu sahada bütün dünyanın fevkine çıkmak mecbu- riyetindeyiz. Çünkü sinema bu- gün, ökonomik fayda ve kazane- ları pek cömerd olan bir var lıktır. Hükümet, bu üstünlüğü temin için sinema kumpanyalarına geniş mikyasta para yardımı ya- pacaktır. ,, Ernst Lubiç Maruf Alman sinema rejisörle- rinden Ernst Lubiç Alman tabil- yetinden iskat edilmiştir. Bu ta- nınmış rejisör İngiltereye veya Amerikaya gidecek ve orada ça hşacaktır. Missisipi Filminde W.C. Fields, Mıssisslpi isimli yeni biz filmde Missisipi nehrinde işliyen bir geminin kaptanı rolürlü yapmıştı. Bu rol artiste çok he yecan vermiştir. 2 Yüzü hiç gülmeyen kahkar hacı yıldız Buster Keaton'un son çevirmiş olduğu “Şanzelize kıralı, adındaki filim Paris sinemaların da bir haftadan beri gösteriimek- tedir, Birçok yeni sahneleri ibtiva eden bu filim dolgun bir rağbetle karşılanmıştır.