1 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Bilgisiz Bir İngiliz Meb'usu Ve Halkımız Avam Kamarasında, gareskâr bir Saylav — utuslararanm — münase- betleri dahi bilmiyerok, harbde ve harbden evvel zarar gören bazı İogilizler namma bizden taz- minat İstenmesini teklif etmiş. O yapraklar, uzun süren andlaş- ma müzakerelerile çoktan kapan- miş olduğu için bu yersiz teklif yerinde bir hayret uyandırmıştır. Bereket İngiliz Dış işleri Bakanı- na. Bu zate icab edem cevabi vermiş. Bugün de okurlarimızın karşılığım koyuyoraz : Bay Sami Göktekin ( Sultanahmed Park gazimosu ) — İngilterede bir daylav Avam kamarasında, - garez- kârlığın demiyolim - fakat unutkan. * Rın şabeser bir nümunesini gösterdi. Dış Bakan Bay Simoma bir sorgu tevcih ederek: — Türkler Amerikalılara harptan evvelki borçlarını veriyorlar. İngiliz tebeasının — Türkiyede — bıraktıkları malların bedelleri me vakit aranacak- tır? demiştir. Dış Bakan bu sorguya şöyle cevab vürmiştir. “ — Bunlar Lozan muahedesile halledildi. Son taksiti de Türkler ver« diler! ,, aşko'sun şu İngili Dış Baka- mına.Verdiği cevab meb'usun suratına adela bir sille gibi inmiştir. Böyle hakikatı gören söyleyen adamlar kengi milleta mensub olurlarsa olsun lar alkışlanırlar. * Bay Abdülkadir Tezcan ( Mahmut- paşa Kürkçü han 28 ) — Avam ka- marasında bir İngilir meb'usu büyük bir çam devirmiştir. Bizim bildiğimiz meb'uslar devletin bütün muahedele- rini, diğer devletlerle olan münase- betlerini bilir, sayılırlar. Bilmeden, öğrenmeden ortaya atılmazlar. İşte bu İngiliz meb'usu dat Herkes Tür- kiyeden paralarını alıyorlar, birim tüccarlarımızın harpten evvelki para- larımı niçin istemiyoruz? Demiş. Ha- riciye Bakanı bu süale |i gevabı. vermiştir. Meb'us bilgisizliğini Öörtmek için sualini başka bir şekilde tekrarlamış: Türkler yeni bir kanun yapmışlar, ecmebilere bazı Işleri yasak etmişler. İngiliz tebeası bu yasaktan af edildi mi? Demiş. Hariciye Bakanı buna da şu şekilde cevab vermiştir : İngiliz tebeasını bu kanundan muaf tutmıya imkân hasıl — olamamıştır. İngiliz bakanının her iki cevabı da çok makul ve hakimanedir. » Bay Saim ( Ayasofya Çatladıkapı B) — Avam Kamarasında bir -.t:: Halkın Sesi | DAHİLİ HABERLER Gece Yarısından Sabaha Ka- dar Bir Hırsızlık Komedyası! Evvelki gece Sultanahmette Cankurtaranda Tevkifhane- nin karşısındaki sokağın içinde Bayan Fatmanın 28 nu- maralı evi bir hırsız cürmümeşhud halinde yakalan- mıştır. Meraklı bir Amerikan filmini andıran bu hadiseyi bütün tafsilâtile yazıyoruz Bayan Fatma Beykozlu Dalyan aahiblerinden merhum Bay Süleymanın refikasıdır. Muhitinde zengin tanınmıştır. Evvelisi gece 'saat yarım sularında Bayan Fetma Hetkatın sofasında hafif bir ayak sesi Işitmiş, biraz sonra da odası- nn kapım açılmış, içeriye zebella gibi bir gölge girmiş. Hadisenin bundan sonrasını da Bayan Fatmanın ağrından dinleyelim: " — Birdenbire karyolamdan doğruldum va “Sen kimsin burada ne arıyorsun?,, diye bağırdım. Gölge yavaşça kar- yolamın arkasına geçti vö oraya sindi. Bir suikasta uğra- diğımı anladım. İşi soğukkanlılığa — vurdum- — ve derhal tavrımı değiştirerek ; Güya hizmetçim girmiş gibi görünerek; “ — Kız Naciye.. Terbiyesir. Uyurken odama neye girdin, haydi git, dedim. Biraz sonra gölge karyolamın ayak ucundan sessizce sıyrıldı ve kapıyı kilitleyerek sofa- ya çıktı. Karyolamın içinde sessizce etrafı dinledim ayak sesinin alt sofaya indiğini öğrendim, ve hemen hizmetçimin odasına koştum. Onu kaldırdım. “ — Koş evde hırsız var, Komşumuz ikimci şube mar« kez memuru Bay İbrahim Kadriye git çabuk gelsin dedim. Bu sırada aşeğıdan bir ses kulağıma geldi: yakalandık. im Kadri geldi. Evi Aradık hırsız balkon mını sökmüş ve kaçımış, kaçürken de ayak pisanin tekini unutmuş. Bundan sonra Bay İbrahim Kadri aşağıda bekledi. Ben odama çıktım. Tam şafak sökerken hırmızlar tekrar gel- mişler, kapıyı Bay İbrahim derhal fırlıyarak birisini kuskı miş. Hirmzin ellerini bağladık, sabah olunen çağrıldı. Ve polisö teslim edildi. Meğer bu hırsız eve saklanmış, bizim uyuduğumuzu sana- Tâk tekrar faaliyete geçmiş. Bu hırsız 18 yaşında Samsunlu Subhi adında - biridir. Arkadaşları Mustafa ve Ali de aranmaktadır. Subhinin cebinden yedi tame çay bardağı çıkmıştır. Tramvaylarda Kazaların Önüne Geçilmek İçin Ne Yapılacak? Tramvay kazalarına mani ol- mak için tramvay arabalarının bacamaklarına yeni bir şekil ve- rileceğini yazmıştık, Geçenlerde yapılan bir denemeden — sonra, basamakların, tramvay kapıla- rının İçine almması şekli düşü- nülmüş ve bir arabaya bu biçim- de tesisat konmuştur. Banamakların içerde bulun- ması ve kapılar açılmadıkça bin- mek ve inmek İmkânı olmayışı, € oyi ve pratik bir çare olarak kabul edilmektedir. Öğrendiğimize göre, bu ba- samakların tecrübesi yarın Şişli tramvay — deposunda yapılacak, Nafhıa Baş Müfettişi ile şirket erkânı da — bu tecrübede bazır bulunacaklardır. 24 Saatin Hüâdiseleri Üsküdarda araba iİskelesinde Tufanın kahvesinde - oturmakta sun Diş na sorduğu Sur olan balıkçı Ekremin üzerinde bir zer bir. sunli Şark meclislerinde bir saylar sorsa Avrupa bu meb'usa | Mikdar esrar bulunarak musadere güler ve ayıblardı. Avam ıl(ııırgn-' edilmiştir. min bu uzvu eğer bu sunli samim! 4Bi Şişman olarak sormuüşse unutkanlığına gaş- mamak mümkün doğildir. Üzerinden | Mustafanın - kahvesinde — yapılan birçok — muahöde silindirleri geçen | arama neticesinde — 50 paket ölmüş bir. masalı diriltmek İstemek her halde bilgiçlikle ve hüsmüniyetle telif edilir bir şey değildir" O aaylav akıntıya kürek çekmök, gürültüye uç biraktırmak istemiş amma... =hnıdı küdretli ve hakikatı gören bakanlar vardır. Eğer böyle kıymetli diplematler olmasadaacun sıyanı bu gibi unutkan saylavların; eline kalsa İnsanları hali nice olur! kaçak sigara bulunarak musadı edilmiştir. * Aksarayda — oturan İlzin adlı bir çocuk © elvarda helva almak behanesile girdiği şekercl Alinin dükkânından — dirhemleri Şark Treni Aktarma İle İşe Başladı Konvansiyonel Ve Ekspres İçin Muvakkat Tarifeler Yapıldı Şark — demiryollarında — feye- zanın yaptığı tahribat yözünden, Avrupa — yolcularının Karaağac ile Sivilingrat arasında otobüsler- le taşındığı malümdur. Öğrendi- gimize göre, sular biraz çekildiği için bu sabahtan itibaren Avrupa hattında aktarma usulüne baş- lanmıştır.JDüne kadar Sivilingrad- da inerek otobüslerle Karaağaca gelen Avrupa ekspresi yolcuları bu sabah doğrudan doğruya ak- tarma olarak İstanbul tirenine geçmişlerdir. Bunun için de, lstan- bulla Karaağac arasında İşleyen tren, Arda köprüsünü geçerek hattın Yunan arazisinde bozulan kısmına kadar gitmiş, Avrupadan gelen katar da hattın öte yanında durmuş ve aktarma muamelesi böylece lmıştır. ,Diiu’ıznf?ın Şark - demir- yolları kumpanyası günlük kon- vansiyonel ve ekspres seferlerini tarifeden kaldırmış, yerine mu- vakkat bir tarife koymuştur. Bu tarifeye göre, iIki hususl tiren işliyecektir. Bunlardan birisi her- gün 21,30 da Sirkeciden kalka- cak ertesi sabah saat 7,10 da hududa varacaktır. Ayal traen karşılık olarak, ,Saat 10 da hududda aktarma- mın yapıldığı yerden kalkacak çalarak savuşurken yakalanmıştır. ! ve akşam 20,15 de şehrimize Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : acaib oldu «« Eski — dostlardan — sözünü, sohbetini bilir birisi vardır 1 » Kendisile lğüilıılı su ayrı gitmezdi... | Bina Vergileri İki Taksitte Almak Mümkün Değil Mi? Maliye Bakanlığı. bina vergi- lerinin yılda dört — taksitten iki taksite indirilmesi ve bu şekilde mükelleflerden tahsil — edilmesi için İstanbul umum! — meclisine bir teklif yapmıştı. —Bu teklif Şehir Meclisinin Nisan toplantı- sında reddedilmişti. Maliye Bakanlığı, tekrar bele- diyeye müracaat — ederek, bina vergilerinin iki taksitto alınması teklifi üzerinde — İsrar etmiştir. Bu teklif, yarın — açılacak olan Simidci Rekabeti Sirkecide simid satmakta olan Ismall rekabet yüzünden çıkan kavga neticesinde JTamail adlı diğer bir simideiyi — jiletle baca- gından yaralamıştır. Selviler Ne Olmuş? Havaların soğumuya başlıya- danberi Karacaahmed mezarlığın- daki selvi ağaçları yavaş yavaş eksilmeye başlamıştır. Bu vaziyet karşısında faaliyete geçen zabıta memurları o cıvarda oturan Niyazi, Mahmud ve Hasan adlı öç adamı servi — ağaçlarını keserlerken cürmümeşhut halinde yakalamışlardır. dömüş bulunacaktır. Diğer ta- raftan Yunan arazisiade bozulan | 39520 Meclis Başkanımı- zın Beyanatı Büyük — Millet Meclisi — Başkatlk General Kâzım Özalp dün sabal Ankaradan şehrimize gelmiştir. Kâzıl — Özalp şehrimizde bir hafta kadâl kalacaktır. Büyük Millet Meclisi Başe kanı dün kendisini ziyaröt edel gazetecilere şunları söylemiştir: “— Yeni saylav seçimi hazırlıklar| devam ediyor. Bu defa, meclise dah$ fazla saylav — iştirak — edeceğindeği Meclis binasında bazı değişiklikleği — sırala —— yapılmaktadır. Salona yen ilâvö ediliyor, ventiyer — ge Saylav namzedlerinla tayi yet H. F. Umumi Relisi Atatürki aiddir. Atatürk bu işle meşgul oluyafı Namzodlerin bir hafta içinde ilâs edilmesi beklenebilir.,, Kadınlar Kongresi İçin Hazırlıklar Ve Tedkikler Şehrimizde —bulunan — Amerikâf Kadınlar Birliği Relsi Bayan Korbeğ — Aşbi dün İstanbul Kadımlar Birliği — Başkanı Bayan Lâtife Bekir ve idargı heyeti azalarile birlikte Yıldız sarı yına giderek, kongrenin toplanaca; salonda tedkikatına devam etmi; Salonda — muhtelif — memleketlerdi gelecek murahhazlar için yer ayril maktadır. Öğrendiğlmize göre koi greye 43 millete mensub kadın mus rahhaslar iştirak edecektir. Her memş leketten asgari 3 bayan gelecektir. Yeni Hat bölümü Vapurculuk girketi ile Denizyollar Çarasındaki yeni hat bölümü bu sabal tan İtibaren tatbik edilmeğe başlamı mıştır. Yardım Balosu İstanbul Halkevi içtimai yardışt şubesi, fakir çocuklara yardım malç sadile 10 şubat cuma günü akşa: Perapalas salonlarında bir balo v cektir. Balo için bazırlıklar yapık maktadır, bilet Ücretleri Tramvay tarife komisyonüm öç aylık fiatları tosbit etmel üzere toplanması için dün Bakanlığından alâkadarlara tel liğat yapılmıştır. Komisyon batın S inde toplanarak ücretl tetkik edecektir, Zelzele Yardımı Marmara yer sarsıntısı felâketge, deleri — için — Hilâüliahmer merkezine — yeniden gu — yardımlak yıtı.mı çei ö 629,50 Emirgan — örtamekteb tas lebeleri 610 — İstanbul 8 inci mekteb tas lebeleri 5000 — Işik lizesi talebesi (Cümhuv riyat Gaz. vasıtasile) s000 — İstanbul saylavı bay Hamdi Gursay 11289,50 Yekün Eski yekân ana hattın tamirine de başlan- | 30769,50 Bütün yekün mıştır. Tamir bir ay kadar siü- recektir .. Fakat geçen'erde sokakla rüste geldim, beni görünce selüm filan ver- meden karşı tarafa geçip başını çevlre mesin mi? Sebebini anlıyamadım gitti. 1535 Tirilye ilkmekteb talebesi $2294,50 Yekün —ef Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Hasan B. — Anlaşılıyor H' adamcağızdan mutlaka beş on lirâ ödünç para İstemişsin ?.. i $