19 Şubat 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

19 Şubat 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SE A v Muharriri: A.R. Kesilen Büyük tarihi roman 19- 2 - 085 Tefrka Ne.: 923 ümid!.. Silâhdar Osman, Esmer Gülün Elden Gittiğini Laladan Duyunca Fena Oldu, Yanıb Yakıldı.. — Seni bir yere koyub orada oturtacağır. — Ya, anam?, — Canım şimdi.. anayı, ma- hayı bırak, Sen, kendi — başına konan devlet kuşuna bak. — Yook. ağam.. —anamdan vazgeçmem. — E, onun da bir bakarız. — Ben, bu sarayda mı otu- racağım. — Hele bakalım. çaresine x Osman, - sabırsızlıkla Amber Ağayı bekliyordu. Ancak öğleye doğru mabeyin odasında buluş- tukları zaman, Osman büyük bir merakla sordu: — Aman ağam, ne oldu?. Amber Ağa, bu Esmer Gül meselesinde aslan payını kendine ayırmıya karar verdiği için me- haretle hareket ediyordu. Buna binaen mabzun bir tavur — aldı, Aralarında şu konuşma başladı: — Fena, beyim.. çok fena... — Aman.. ne diyorsun, lala- cığım?. Niçin, fena?. — Kız, sultan — efendimizin eline geçti. — Kız, sultan — efendimizin eline mi geçti?. — Yaaa.. — E, pe olur?. — Ne mi olur?. Kızın ayagını şuradan şuraya — sektirmez ki... Bu fettan kız, paşamı baştan çıkaracak.. Sarayın içini biribirine katacak; deye.. kızı aldı, daire- sine kapadı. — Ay, şimdi, kız, sultan haz- retlerinin dairesinde mi?., — Öyleya.. Adeta, mahbus.. — Aman lalacığım.. Ben bu- gün kızla buluşamıyacak mıyım?., — Sorsana, bakalım.. Ben bile yüzünü görebilecek miyim?.. — Eyvananah... Osman fenalaşmış.. Adeta ba- yılacak gibi bir hal almışdı. Am- ber ağa derin derin içini çekerek ellerini uğuşturmiya başladı: — Eyvah, ki.. Eyvah, beyim... — Baka, lala.. Ben herşeyli gözüme aldım. Bugün bu sarayın damını, bacasını yıkarım. — Aman velinimetim.. Böyle haller size yakışır mı biç. Sarayın damını bacasını yıkmakla elinize ne geçer, sanki?.. Kanı kanla yumazlar, kanı suyla yurlar.. Ya- pacağımız birşey varsa, şöyle te- reyağından kıl çeker gibi işi âsün- hıkla halletmeliyiz. Osman dayanamadı. Titirlyen ellerile Amber ağanın kuru ve siyah parmaklarını kavradı: — Acı, bana lalam.. Şu genc- liğime, şu .yeğitliğime acı. Akşam dedim ya?.. Varımı, yokumu bu uğurda feda elmiye hazırım. — Ah, benim beyim.. Ah be- nim saadetlu velinimetim!.. Sana acımayıb da kimlere acıyacağım. Allahüi - taala şahidimdir aç bu gece sabaha kadar — gözlerimi yummadım. Hep seni düşündüm... Boşa koydum, dolmadı.. Dotuya kydum, almadı. Ortada, hanim sultanla evlenmeniz meselesi olma- saydı, o zaman İş kolaydı. Fakat, gerek sizden ve gerek benden eğer zerrece bir şübhe hasıl olur- Ba.., Boyuumuza kemendin geçtiği gündür. Hadi ben, no ise ne.. Fa- kat yazık değil mi size?.. Istan- bula yeni geldiniz. Fakat az za- manda sarayda herkesin muhab- betini celbettiniz. Akşam da, bir anda koskoca Silihdarlık payesinl kazanıyordunuz. Sizi Hanım Sul- tanla evlendirmek için şevketli efendimize maruzatta bulunacağını Sultan hazretlerinin mübarek ağız- larından işittim... Şimdi, bu kadar ikbal karşısında bulunurken bun- ları bir anda tepmek.. Yabanın bir kara kahbesi için boynunu ke- mende vermek nasıl olur, - velini- metim ?.. (Arkası var) İhanete Uğrayan Erkek Ne Yapar? ( Baştarafı 5 imc! yüzde ) aldatan kadın muhakkak kısa bir zaman — İçinde pişman — olacak, eski sevgisini ve çocuklarımı ha- tırlıyacak, onları kalbinde ihya etmiye çalışacaktır. ve kocasının hiç birşey bilmediğini sandığı için buna muvaffak da olacaktır. Okuyucuma bu iki hal şeklin- den birini tavsiye etmekten kor- kuyorum. Fakat kadın kalbi da- ima merhametkârdır, hemcinsinin hataları önünde de daima zaaf duyar, be'kli ahlâk kaidelerine tamamen — muvafık — olmiyacak amma, o iki çocuğun hatırı için ben ikinci şekle tarafdar olduğu- mu saklıyamıyacağım. TEYZE Sun'i Altın Yapılıyor San Remo, 18 (A. A.) — Altın yapmak İddiasile para dolandırmak suçundan evvelce sorguya çekilen ve mahküm olan Lehli Dünikovaki ehli hibre ile gazetecilerin önünde 250 gram (topraktan 25 miligram altın gçıkarmıya muvaffak olmuştur. Ehli hibre: “yapılan ameliyelere nvazaran, Dünikovakinin tatbik ettiği sistemin halen madenlerde kullanılan cevher çıkarıcı aletten daha yüksek verim temin ettiği ve aletlerin en sonra da hiçbir hile imkân olmadığını söyle- Yine bu ifadeye göre, “Z,, şuzla- Fiha — arzedilmiyen — toprak — hiçbir netice vermediği halde bu şuna arzedilmiş topraktan büyücek bir parça altın alınmaktadır. Tecrübelere | devam olunacakt r, Suç Uydurmuş Kurtuluşta Açıkyol "kıığ:'d' iki numaralı evde oluran Sa K minde bir seyyar mahallebici sahibi Mehmede hırsızlık İstinad etmek suçundan yakalanmıştır. Kömürden Zehirlenmiş Fenerde Yenikapı önlerinde demirli bulunan Kısmet vapuru- nun ateşçilerinden Rizeli Ahmed, kamarasında ölü olarak bulun- muştur. Yapılan muayene netice- sinde, sobadaki taş kömürden zehirlenerek öldüğü anlaşılmıştır. Kuyruk Kavgası Salmatomrukta fırıncı Ahmed, beygirlerden birinin kuyruğunu kestiği için yanında çalışan Arab Şevket ile kavgaya tutuşmuştur. Kavga büyümüş ve Arab Şevket bıçağıaı çekerek . firıncı Ahmedi bacağından ağır surette yarala- mıştır. Kadın Hastalıkları Ve Doğum Hekimleri Türk kadın hastalıkları ve doğum hekimleri birliği —düm akşam etibba bir toplantı yapmışlardır. Bu konuşmalar yapılmıştır. Üniversitede Konferans Üniversite profesörlerinden — Bay Lipschutz tarafından yarın saat 17.80da | Üniversite konferi alonunda vzvl- yetin madön metabolisması hakkın da bir konferans verilecektir, * Önümüzdeki Perşembe 18da Halkovi konferana Profesör Dr. Akif Şakir günü enat tarafından çocuk sıhhatı hakkında projeksyonlu | bir — konferaneverilecektir. tıda mesleki mevzular üzerinde | #salonunda | | ..-____-._..__.._..._.........._._.._.._;' ASPİRİN aa Nöbetci İstanbal tarafı: Aksarayda ( Ziya Nuri, Şehzadebaşında ( Üniversite ), Edirmekapıda ( Ârif , Şehremininde (A Hamdi ), atyada ( Teolilos), Küçükpazarda ( Hüseyin Hüanü ), Fe- nerde ( Emilyadi ), Eyübde (Hikmet), Lâlelide (Sıdkı), Cağaloğlunda (Ubayd), Sirkecide ( Beşir Kemal ), Bal yünde ( İstefan Terziyan ), Beyo tarafı: Beyozlunda (Kanruk), Pangal- tıda ( Güneş ), Taksimde ( Karakin Kürekciyan ), G da ( Hidayet ), Kurtuluşda ( Needet Ek paşada ( Merkez Halıcıoğlu ( Halk ), Kadıköy tarafı: ik İskender ), Pazary Behce'), Üsküdar taraf ( Ömer Kenan ), B #eozaneleri. Modâdi rşiboyundua ada (Halk) Eczaneler Bu gece nöbetci #özaneler şanlardır: 2 ve 20 komprimolik ambalajlarda Ambalaj ve komprimelerin üzerinde halisliğin timsali olan P9 markasını arayınız. Takriben 2500 kg. keçi kılı satılacaktır. lsteklilerin 26 Şubat Salı günü saat 15 te Beykozda Deri Fabrikasına müraâcaatları, ESELED> Takriben satılacaklır. İsteklilerin 24 Şubat Soğuk algınlıkları ve her.türlü KT AAA bulunur, Keçi Kılı Satışı Çuval Satışı 10.000 kadar muhtelif boyda kullanılmış çuval Pazar günü saat 15 te Beykozda Deri Fabrikasına müracaatları .- ——— DA BiRİKTİREN RAHAT-EDER