7 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Galatasaray - Fenerbahçe Yarın Fener Kadrosunda Değişmeler. Bekleniyor Fenerbahçe takımının geçen sene Galatasaraya karşı Taksim sabasına bir çıkışı Geçen hafta beklenmiyen bir netice ile Galatasarayın 4-0 lehine biten maçtan sonra Fener takı. minin bu seneki şampiyonluğu kurtarması tehlikeye düştü. Geçen hafta Galatasarayın sistemli ve muayyen bir plân dahilinde ha- reket ederek oyunu hakkile ka- zanmasına mukabil Fenerbahçenin bozuk oyunu görüldüğündenberi Fenerbahçe tarafdarları bu haftaki maç için haklı olarak çekinmiye başlamışlardır. Galatasaraya dört golle mağ- lüp olmanın sebeplerini muhtelif şekillerle arayan foenerlilerin ekse- riyeti ogünkü mağlübiyetin tankı- min bozgün oyununa inzimam eden müdafaa hattının değiştirilmesine atfediyorlar. Bunun için müdafaa hattının yarınki maçta mutlaka eski şekline getirilmiş olarak ç» kacağı zannedi'iyor. Fener müdafaa hattının Yaşar ve Fazılla tertip edileceği kabul edilince muavin hattı hatıra ge- Hyor. Muavin hattına, geçen hafta müdafaada — oynayan — Cevadın gelirilmesi — muhakkak — gibidir. Yalnız bu hattın merkezinde Ga- latasarayın — bütün hücumlarına karşı koyabilecek, ayni zamanda kendi muhacimlerini besleyebilecek Iktıdarda her tarafa yetişebilen bir oyuncu isteniyor. evsafta bir muavin oyuncunun Fenerin solaçığını İşgal eden Fikret oldu- ğu kanaati hâkimdir. Fenerliler Galatasarayın en tehlikeli bir akıncısı Fazıl, Fener kalesini sıkıştırdığı bir maçta muavinliğini esas olarak kabul ediyorlar, fakat onum yerine ko- yacakları oyuncunun İsminde te- reddüt etmektedirler. sol Fikretin merkez muavin olarak görülmesi de muhtemeldir. Bu suretle, müdafaadan mu- avin hattına ve muavin hattından müdafaaya geçirilmesi muhtemel oyunculara bir de sol açık Fikretin lamini ilâve edersek, Fener kad- rosunun bu cuma sahaya çıkar- ken ne kadar karışık bir tertipte Fikretin — merkez | çıkmak ihtimali olduğunu tasav- (1936 da Berlinde yapılacak olimpiyat müsabakalarında tartip cihatinden Alman- farın bütün milletleri geçecek bir intizamı ve fevkalâdelik gösterecekleri yimdiden belli olmağa başlamıştır. Büyük müsabakalar için hazırlanan ve en son ihliyaç- larm göre tertip edilm ; olan Berlin etadımın son resmiti koyuyoruz SON POSTA Yarınki Maçlar Cuma günü yapılacak mıntaka birincilik maçları : 1 — Taksim alanında : Fenerbahçe - Galatasaray Bi- rinci takımları, saat 15 de. Ha- kem : Şazi Tezcan (Not: Bir buçuk saatlik maç mnd:ds hl:ıf beraberea kab- dığı takdirde, bu maç on beşer dakikalık iki devre daha temdit edilecektir. | H — Beşiktaş Şeref Stadında : Ortaköy - Doğanspor — birinecl Beynelmilel Maçlar Paris, Uluslar arası — maçlar: Torinodan juventus takımı ile Read star resing, üçer rıl yi rak berabere kalmışlardır. Fransız ordusu takımı, Belçi- ka ordusu takımını 3 « karşı 5 golle yenmiştir. Muğlada Bir Fudbol Maçı (Muğla) — Marmarise bir maç yapmak üzere giden Muğla yayla | spor gençleri Marmaristen dön- müşlerdir. Marmariste — yapılan maçta Muğla gençleri bire karşı iki gayı ile üstün gelmişlerdir. vur edebiliriz. d:—ınıııfih::ıyh baştan başa ecel Ka aSt edemiyerek müdafaayı eski haline iktifa edeceklerdir. Netice itibarile bugünkü va- ziyette Galatasarayın manevl bir faikiyetle — başlıyacağı — yarınki oyunda Fener hatlarında yapıla- cak herhangi bir değişiklik iyi veya fena tesirlerini ancak saha- da göreceğimiz oyundan anlamış olacağız. ıı-ıiyoı= yalnız getirmekle ki 'lY"l.Hıld.“ ild at'i maçı olduğu için nihayetinde — berabere hhl= takdirde maç on beşer daki iki defa daha uzatılacaktır. iki taraftan — galibiyeti edecek şekilde oynayacak kulü- bün muvaffak o'masını temenni ediyoruz. Eskisehir Şampiyonası Eskişehir (Hususi) — 4 kulüp arasında iki aya yakın bir zaman danberi devam eden şilt maç- ları bu Cuma bitmiştir. Neticede 9 puvanla Demirspor birinci, 6 puvanla Türkgücü ikinci ge- mişlerdir. Şimdiye kadar yapılan maçların hülüsası şudur: lik maç Demirsporla hava mektebi ara- sında yapılmış, hava mektebi hakeme itiraz ettiği için hükmen mağlüp edilmiştir. İkinci maçta da Idman Yurdu — Türkgücüne 2- 4 galip geldiği halde gayrini- zami oynadığından hükmen mağ- lüp sayılmıştır. Bundan sonra hava mektebi Idman Yurdunu 1 * 3, Demirspor Türkgücünü 2 - © yine Demirspor Idman Yurdunu 2-6 yenmiş, —hava mektebi ile Türkgücü berabere kalmışlardır. Bu süretle — neticelenen şilt maçlarından sonra yakında tay- yare kupa maçlarına başlanacak- tır. Eskişehir — şilt ikincisi olan Türkgücü yakında Bursaya gide- cek ve birkaç —maç yaparak avdet edecektir. | Memlekette Spor İzmir Likinin İlk Devresi Neticelendi Altınordulular Birinci Devre Şampiyonu Oldular Birinci devrede birincili; Izmir, (Hususi) — Birçok mü- nakaşalı ve buhranlı günler ge- çiren İzmir lik maçlarının ilk dev- resi neticelenmiş; Altınordu genç- leri 19 puvanla ilk devre şam- piyonu olmuşlardır. Puvantajda diğer kulüplerin vaziyetleri şöy- ledir: Göztepe 17 puvan, Altay 16 puvan, K.S.K. ve İzmir spor 15 er puyan.. * Bu haftanın Altınordu ve A- tınorduyu takip eden diğer ku- | löpleri de alâkadar eden ehem- miyetli — karşılaşmalarından biri Türkspor - Altınordu maçı idi.. Altayı mağlüp edeti, Altınordu kalesine bir hamlede üÜç gol atan ve bundan sonra da lik ıııçl.lı- rımın bozguna uğramasına vesile olan Türkspor yine Altınorduyla oynuyordu. Şüphe edilemez İd, Türkspor, takımı, daima sür- prizler — hazırlamak istidadında olan mühim bir kuvvetti. Genç elemanları, çok enerjik oyuncu- ları vardı.. Bu oyunda Altınordunun mağ- Mbiyeti Göztepeyi, Altayı ve Al- tınorduyu puvantajda ayni mev- kide yer aldırabilirdi. Bununla beraber temenniler kırmızelâci- verd oyuncuların lehine İdi. Sant 16 da, az rüzgürlı bir havada oyuna başlandı.. ilk da- kikalarda Türksporlu oyuncuların cenahtan İnkişaf eden mu- vaffakiyetli bir hücumu tribünler- de coşkun alkış seslerile karşıla- şıyor; bünden cesaretlenen Türk sporlular biraz daha enerjile ça- lışmıya başlıyordu. Bu vaziyet belki de dört daki- ka kadar devam etmişti. Altınor- dulu çocuklar, rakib takımın za- yıf taraflarını aramak hissile derin eşapeli biraz sert bir oyun tatbi- a “başladılar. Oyun okadar kazanan Altınordülular seridi ki topun gidiş, gelişlerini gözle takibetmek biraz müşküldü. Daha şayanı dikkat olan nokta, top âdeta Altınordulu - oyuncular tarafından manyatizme — edilmit gibi yalnız onbir oyuncunun aya” gında dolaşıyordu. Bunun neticesi olarak Türkspor kalesi ilk devrede Altımordunun iki golüne münl olamadı. Henüz ümitler keslimamişte Türkspordan ikinci devrede dahâ muvaffakiyetli bir oyun göster” mesi bekleniyordu. Hakemin işt“* ret düdüğü ile ikinci devre baş” ladı. Pek çabuk — yorulan Türk* sporlular - Altınordulu çocuklarıt hücumlarına mani olamıyorlardı Bunun tabil bir meticesi olara& da Altınordu takımımın gol — sayır ları mütemadiyen — kabarıyordu — Oyun — bittiği zaman Türkspof 0-12 mağlüp — vaziyette sahayt terkediyordu. nu bilhassa kaydetmek lü” zımdır ki bu maç gerek Altınol” dunun ve gerekse Türksporüf hakikt — vaziyetlerini anlatamat Idaresizlik yöüzünden anbale olaf Türksorlu çocuklar, normal şart altında Altınorduya bu kadt? kolay ve kabarık bir gol farkilt mağlüp — olmayabilirler. erek bu maç, gerekse :ııldı Fenerbahçeyi — dört farkile — mağlübiyete yen yarışma Türkiyede istikrarsızlığının aydım bir cesidir. Bu maçtan evvel ıtıdyf" Şarkspor- Altay maçı MA? VEREİ galebesile, İzmirspor - Buca 1-4 İzmirsporun galibiyetile celendi. — A, B.