7 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın .ZX». Mühim . . v. Bir Dileği Halk, hâlâ bir kunm şirketlerin faturalarından gikâyetçidir. Mana- larını anlamıyor. Verdiği paranın ciheti sarfını bilmiyot ve vüzuh istiyor. Bu sebepledir ki — dün, bize, gu mutaleaları bildirdileri B. Nuri ( Beşiktaş Ihlamur caddesi 8) — İstanbulda birçok — imtiyazlı Şirketler var. Hava gazi, elektrik, su vesaire gibi. Bu şirketler halktan ücret alırlar. Fakat tunların makbuz- larındaki yekânu dolduran muhtelif vergilorin, adedi yarım di E'mânâ fibatn: dedikleri gibi bu m paralar miçler alımyor. Bunu ancak bir Allah, bir de gşirket bilir. Bir yurddaş bir şirkete para ver'rkem bunu niçin verdiğini bilmelidir. Belki © şirketler bu paraları haklı olarak alıyorlar. Fakat makbuzlarda sarahat yoktur. — Bayındırlık Bakanlığından çok rica ederiz. Şirketlere emir versin. Makbuzlara — eraladığı — rakamların yanına bunları niçin aldığını yazaın. * Bay Abdurrahman (Caküdar Kisıklı 31 ) — İmtiyazlı girketlerin makbuz- ları çok karışıktır. — Bunlarda Gcret, vergi saat kirastı, münrem vergi, bil. mem hangi itilâf mucibince zam gibi birçok sütunlar vardır. Ücretl vergiyi anlarım. Fakat şu bilmem hangi meş- rutiyet senesinde yapılan VUlâfı — bil. ede bilen kaç tarihci vare telkini için hiç olmezsa © itilâfaamenin — maddelerini — olsun aynen kaydetmelidirler. Mt iaş Bay Funat (Beyazıt Tavşantaşı 23)— Türk paranın kıymetini bilir. Bilhassa Cumuriyetten sonra on paranın neler yapabileceğini öğrendi Şu — halde parasını nereyö ve kime verdiğini bilmek ister. — İmtiyazlı — şirketlerin makburzları cidden karışıktır. Bu mak- buzlardaki tahailât sütunlarında veya- hut arkalarında aldıkları vergilerin ve zamlarının hangi kanuna — veyahut Hilâfnameye göre tarhedi kalbimizo şöphe gelmeden bu öderiz. Bu Kadın Niçin Öldü ? Yedikulede Kazlıçeşmede oto- ran İnekçi Bay Ahmet, Müddel- umumiliğe müracaat ederek bir ebenin, eşi. Bayan — Makbuleyi doğurturken çocuğu öldürdüğünü ve annesini hastaladığı için Hase- ki hastanes'ne kaldırıldığını iddia etmişti. Bayan Makbule dün has- tanede ölmüştür. Adli doktoru Bay Enver dün cesedi muayene etmiş ve morga nakline İüzum göstermiştir. Alınacak — rapora göre tahkikata devam edilecektir. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : Agopyan Hanı Faciasının Yeni Bir Safhası ! facla oldu, filmler tutuştu. (7) kişi yanarak öldü ve (21) kişi yaralandı. O vakit tahkikata Müddei- Bay Şefik elkoymuştu. Neticede film deposunun sahipleri Yani ile Yorgi adında iki kişi, ölüme sebep oldukları mahkemeye verilmişlerdi. Suçlular af kanunundan letifade etiller. Yalmız ölenlerden mütekait Bay umumi — muavinlerinden Rasimin varislerinden kemesine müracaat © İstemişlerdir. Dün mahkemeye başlandı. Müdeiumu- mi muavinlerinden Bay Bay Şefik o vakit film deposu #sahiplerinin dört noktada ihmalle: keme Doktor H Nusretin şahit iddlasile Mezbaha Resmi Belediye Dokuz Kuruşun Zarar Vermiyeceğini Bildirdi Mezbaha resmi hakkkında hayvan tacirlerinin Belediyaye ve | diğer alâkadar makamlara yap- tıkları müracaatlar neiicelenmiştir. Belediye, resmin ağırlığı yolundaki Iddiaları — etraflı şekilde tetkik ederek kararını vermiştir. Tacir- lere de bildirilen bu karar» göre, dokuz kurüşlük — resim — tahmin edildiği kadar zararlı neticeler vermiyecek, et faltlarını artlr- mıyacağı gibi birçok bakımlardan faydalar doğuracaktır. Belediye, meselenin Şehir meclisinde görü- şgülecek kadar ehemmiyetli telâkki edilmediğini de ayrıca bildirmiştir. Şu hale göre, kilo usulünün tat- bika başlanılması hangi tarafın daha haklı öldüğünü gösterecek- tir. Istanbul celepleri, vaziyetten müteessir görünmektedirler. Kanaat- lerine göre,belediye eninde sonunda | zararlı çıkacak, resmi indirmeğe mecbur kalacaktır. 24 Saatin Hâdiseleri Enver adında birisi, Haseki hastanesinden hırsızlık — yapmak suçile adliyeyo verilmiştir. 34 Mecidiye köyünde oturan Mehmet isminde biri bir alacak yüzünden çıkan kavga neticesinde Şükrü adh — bir helvacıyı fena halde dövmüş, yakalanmıştır. x Mehmet adlı bir amele Aksarayda Camlı sokağında otu- ran akrabasından bayan Tarifenin manto, elbise ve sairesini çaldı- ğgından yakalanmıştır. * Ahmet, Şakir ve Mustafa isminde üç kafadar Fenerde Ali Naci Isminde birinin çamaşırlarını çaldıklarından yakalanmışlardır. * Kurtuluşta oturan Mikail Hasan B. — Eski tanıdıklar- dan birkaç arkadaşla üç beş lâf ettik.; Eve geç kaldım... Adliyede Bir Tokat Hâdisesi Dün Sultanahmet ikinci sulh ceza mahkemesinde bir dövme ve sövme — davasına — başlandı. Küçtk parzarda Bostan sokağında oturan bay Cemal, eşi ve 9 ya- şındaki oğlu Ihsan ile kızı Zahide #yal mahallede oturan komşuları | bayan Raife kızları Şefika ve Şi« küfe aleyhlerine dava açmışlardı, Iddiaya göre 14 yaşındaki Şüküfe Ihsanı dövmüş, İhsanın annesi de Şuküfeyi eve alarak pataklamış. Maznunların avukatı, kendilerinin de mukabil bir dava açtıklarını söyledi, birleştirilmesini istedi ve muhakeme de şahitlerin çağrılması için kaldı. Fakat bay Cemalin kızı mahkeme salonundan çıkarken Şefikanın Üstüne hücum ederek suratına tokat indirmeye başladı ve adliye polisi hadiseye el koya- rak suçluyu — müddeiumumiliğe | verdi. | Nobetçi Eczaneler Bugoce nöbetçi eczaneler şunlardırı İstanbul tarafı: Aksarayda (Ziya Nuri), Şehzadebaşında (Hamdi), Şeh- remininde (A. Hamdi), Edirnekapıda (Aril), Samatyada (Ksdvan), Küçük- ptzarda (Hüseyin Hüsnü), Fenerde (Emilyadi), Eyübde (Hikmet), Lüle- lide (Sitkı), Cağaloğlunda — (Übeyt), Bahçekapıda (Mehmet Kâsım), Ba. kırköyünde — (Hilâl). Beyoğlu tarafır Taksimde Kumbaracıda (Garih), Mis sokağında (Limoncuyan), — Galalada (Asri İttihat), Kurtuluşta (Kurtuluş), Kasımpaşada (Merker), Hulcıoğlunda (Halk). Kadıköy tarafıı Modada (Faik lskender), Pazaryolunda (Namık Bebe çet), Büyükadada (Şinasi Rıza) ecza- neleri. FH isminde birinin hizmetçisi İstrepola evden gümüş çatal ve lnşı!ı ta- kımlarını çalarak kaçmış ise de yakalanmıştır. <—— . Eyvah, dostum.. Eyvah... Şimdi ben nasıl eve | gideceğim.. ğlile eşi, Ikinci Hukuk mah- ek suçlulardan tazminat Şefik şahit olarak dinlendi. rinin tespit edildiğini anlattı. Mah- aydar, Mühendis Refet Şevket ve olarak — çağırılmasını — kararlaştırdır ve davayı başka güne bıraktı. Buğday İşi Heyet Raporunu Ziraat Bakanlığına Verdi Buğday yolsuzluğu tahkikatile uğraşan heyetin Ankaraya dön- düğünü — yazmıştık. Alâkadarlara gelen haberlere göre, Ziraat Müş- teşarı Bay Atıf Bayındırın Rela» liğindeki heyet, umum! fezlekeyi Hazırlamış ve tahkikat evrakile birlikte Ziraat Bakanlığına ver- miştir. Netice, Ziraat Bazıkasını da alâkadar — ettiği için fezlekenin bir sureti de Umum Müdürlüğe gönderilmiştir. Buğday satışlarına ait hesap- ları gözden geçiren tahkik heyet- leri, şehrimizde çalıştıkları müd- det içerisinde aksayan noktaları da tesbit etmişler ve bunlar hak- kında da ayrı bir rapor hazırla- mışlardır. -Alâkadarlar, buğday satışı İşlerile meşgul olan şehri- mizdeki — teşkilâtın, — görülecek lüzum ve ihtiyaca göre bazı deği- şikliklere uğratılmasını beklemek- tedirler. Bu — arada, kadronum takviye | edileceği kuvvetle söy- lenmektedir. Son Fırtınadan ilki Motör 'Parçalandı Havanın karlamasile beraber dış denizlerde de oldukça şiddetli bir fırtına başgöstermiştir. Fırtına yüzünden, Müreftede ve Dalyan boğazında iki motör karaya vur- muş, — parçalanmıştır. dan başka Ahırkapı açığındaki batık tekne üzerindeki Şşamandıra da yerinden kopmuş ve dalgaların tesirile sürüklenmiştir. Evvelki gece, —HUpi halinde devam eden kar, dün öğleye doğru şiddetini kaybetmiştir. Ha- va akşama kadar kapali fakat yağışsız şeçmiştir. Adada Bir Ceset Dün Büyükadada bir ceset bu- İunmuş, tahkikata başlanmıştır. Ölüm hadisesinin beş gün kadar Pazar Ola Hasan B. Diyor öncefvukun geldiği tahmin ediliyor, Günün Tarihi 22 Eroinci Mahkemede Son defa yakalanan 22 kişi” llk eroln - kaçakçılığı suçlularınıf duruşmasina dün sabah sekizli ihtisas mahkemesinde bakılmışt!f Bu celsede Ahmet isminde bİk şahit dinlenmiş ve duruşma karal verilmek üzere bugün — öğlede sonraya tklik edilmiştir. İran Murahhasları İranlı afyon murahhasları iki güne kadar Tahrana hıııi*. edeceklerdir. Afyon İnhisarı Idar€ Mecllal, Iranlı murahhaslara yaplf Jacak son teklif Üzerinde görülf' meler yapmıştır. Gümrük Müsteşarı — Gümrük vo Inhisarlar Bakat? hğı müsteşarı Bay Adil, düü akşam Ankaraya gitmiştir. Fena Halde Yaraladı Şoför Arifin idaresindeki 1870 numaralı — otomobil — Galatadâf göçmekte iken Mensur adlı göpçüye çarparak ağır evre' yaralamıştır.. Çöpçü Mensur hat? taneye kaldırılmış, şoför — yakald? marak tahkikata başlanmıştır. Eyüp Yangını Niçin " Çıktı? Evviki gece Eyüp'te çıkan bif! yangın -neticesinde birkaç yandığımı yazmıştık: Yangın, — Sadettin ismindü birine ait ve İlyas isminde birii oturduğu evden, duvarlara yakın olan soba borularının mam yüzünden çıkmıştır. Ya itfaiyeye geç haber verildiğin yanındaki Sadettine ait diğer ile Aaltındaki bakkal dük! kuşçu Mustafa ile çöpçü barakaları tamamen yandığı de büyük müşkülâtla söndürü” müştür. Çarşıkapıda da iki dükkâsif yandığını yazmıştık. Burada yasi ginin neden çıktığı henüz tı.i. edilememiştir. KY Bunlardan başka son 24: zarfında —şehirde birkaç y başlangıcı olmuştur. Istanbul Maarifi” nin 935 Bütçesi Kültür Idaresi, 1935 büt) hazırlamıştır. Şehir Meclisi takdirde bu yıl ll“'" Mültür bütçesi (1,963,954) | Bunun (104) bin lirası yeni elft lacak mektep binalarına ay'" tır. Bu binalar için, geçen 'y (76) bin lirahk istimlâk Y* mıştı. / ;