24 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın (8 Mekteplerimizin Nelerinden ya ç var Pİ Şikâyetçisiniz ? Doktor, Operatör Bay M. Kemal — Benim bir çocuğum ilk tahsilini Mu- allim Tatbikat mektebinde yaptı, Diğeri ise, Terakki lisesinde okudu. Bu iki mürssesede, çocuklarıma ba- basızlık ve anasızlık duyurulmamıştır. Ve şükranla kaydederim ki, hocaları sade Lununla da kalmamışlar, yavru- larıma eyni samimi alâkayı tedris sahasında dâ göstermişlerdir. Şimdi birisi İngiliz, diğeri Franmz mektep- lerinde tahsillerine devam ödiyorlar. Bir'sinde çok #meli, diğerinde. çok nazal bir tedris tarn güdülüyor. Programları da, çok yorucu bir gekildâ tanzim olunmuştur. Binaenaleyh bu mekteplerin mü- tekâm'l bir müessese haline gelebil meleri, bu mühim mahzurları bertaraf etmelerine bağlıdır! * İhsan kırastbanesi bitişiğinde 119 Dumarada hastabakıcı Bayan Didar — Çocuğumun mektebi mi? Gidip geli- yor bir yere amma, bilmiyorum yaptığım vallahi. Benim şikâ; kitap, defter, kalem © paran ba Bunlrra yetişebileyim diye sırtıma bir gömlek alm'ya vakit bulamıyorum | * Türbede, Yemişçi sokağında Ko. 22 do kabile Bayan Habibe — Canım. Şikâyetlerimi söylesem ne yapacağınız var ki soruyorsunuz allahaşkınımnl., Benim rüzgâra savrulacak lâfım yok! Lâstik Ve Deri Lâstik - deri meselesini yeni baştan tetkika başlıyan Ticaret odam İdare heyeti, bu mevzu zerinde son ve kat? kararlarını verebilmek için ayakkabı imsi- cilerinden müteşekkil bir heyeti dinlemiye karar vermiştir. Nöbetçi Eczaneler Bugece nöbetçi eczaneler şunlardır: latanbul tarafı: Şebzadebaşında (İs- mail Hakkı ), Cerrahprşsda ( Şeref Celâl ), Fatihde ( A. Kemal ), Top- kpıda ( Nâzım ), Samatyada ( Teo- filos ), Eyüpte ( Hikmet ), Cibalide ( Necati Ahmet ), Gedikpaşada (Asa- doryan ), Çemberlitaşda (Sırn Rasim), Deftardarda ( Arif ), Bahçekapıda ( Salih Necati ), Bakırköyünde (ETA). Beyoğlu tarafi: Taksimde Yüksokkal- dırımda ( Vinokopulo ), Galatasarayda ( Galatasaray ), Fındıklıda ( HM), Şişlide ( Şişli ), Kasımpaşada ( Yeni Turan ), Hasköyde ( Yeni Türkiye ). Kadıköy tarafı: Muvakkithana cadde- sinde ( Leon Çubukliyan ), Kuşdilinde ( Hulüsi Osman ). Büylikadada (Halk) eczaneleri. Bir ev sabibi — Hisan B! Bu adam bir sen9 mukavele ile benim evime girdi. üç ay sonra mukaveleyi kendi başına bozarak çıktı. İl em DAHİLİ Asılsız Bir Ölüm ihbarı 95 Yaşında Bir Kadın 30 Yaşındaki Kocasını Adliyeye Verdi İ i Perşembe günü Müddeiumumiliğe Arap harfle- rile «Ümmügülsüm» imzalı bir mektup gönderilmiş- tir. Bu mektupta, Abbas adlı birisinin öldürülerek cesedinin yok edildiği haber veriliyordu. Müddeiu- mumi muavinlerinden bay Şefik tahkikata el koy- muştur. İhbarın ve tahkikatın mahiyeti şudur: Ümmügülsüm (95) yaşında bir kadındır. Mek- met adli (30) yaşında bir kocası vardır. Mehmedin ağabeyisi kendisinin kocası imiş ve ölmüş. O vakit Mehmet wfak bir çocukmuş, Köy muhtarları Üm- mügülsümlün Mehmetle (nikâhlanmasını münasip görmüşler. Ümmügülsüm ikinci kocasını kucağında büyütmüş ve nihayet (30) yaşına getirmiş. Bunlar Galatada bir evde oturuyorlarmış. Bu eve altı ay evvel Abbas adlı bir genç kirset girmiş. Şerife isminde de bir karısı varmış. Abbas son zamanlarda evden ayrılmış, Ümmügülsümün kalbine © şüphe düşmüş, genç kocası Mehmedin Şerife ile münasebette bulunduğunu tevehhüm etmiş SON POSTA ve “ kocam Mehmetle Abbasın karısı Şerife bir. leştiler, Abbası öldürerek ortadan yok ettiler, şeklinde bir ihbarname yazdırarak Müddeiumumi- liğe göndermiştir. Polis Şerifeyi bulmuş, kocasının sağ olduğunu, Zonguldakta çalıştığını tesbit etmiş ve ihbarın yalan olduğu neticesine varmıştır. Hâdisenia kıskançlık yüzünden uydurulduğu anla- şıldıktan sonra Ümmügülsüm yakalanarak sorguya çekilmiştir. İhtiyar kadın demiştir ki: * —Ben kocamı kıskanıyordum. Böyle bir oyun yapayım dedim, Münevver isminde bir kadına da o mektubu yazdırdım. Polis Bayan Münevveri buldurmuş, fakat mek- tubun onun tarafından yazılmadığı anlaşılmıştır. Nihayet bu ihbarnameyi yazanın Asm adlı birisi olduğu anlaşılmıştır. Polis Ümmügülsümle Asımı yakalıyarak (İftira etmek ve cürüm uydurma suçile müddeiumumiliğe göndermiştir. Müddeiumu- milik ikisinin de tevkiflerini istiyerek yedinci müş- tantikliğe vermiştir. Tahmil Ve Tahliye Esnafı Cemiyetin Kapandığı Haberleri Doğru Değil Tahmil ve tahliye esnafi ce- miyeti idare heyeti âzaları ara- sında çıkan ihtilâf yüzünden ce miyetin vilâyetce kapatıldığı yo- lunda çıkan haberler doğru de- faaliyetine devam etmektedir. Ticaret odası Esnaf cemiyet- leri müdürü Bay Galib Bahtiyar, dün kendisile görüşen bir mu- | harririmize şunları söylemiştir; | “ — Cemiyetin kapatıldığı ha- berleri doğru değildir. İdare he yetinden yapılan istifalardan baş- ka yeni bir hâdise olmamıştır.,, Kapıya Dayanmışlar Şeref ve Necmi adlı iki arka- daş perşembe günü saat (20) sularında Beyoğlunda Kalyoncu- kolluğunda Gülüzarın umumhane- sine gitmişler, Gülüzar kendile- rini eve almamış; kapıyı tekme- lemişler, sonra da polise haka- ret etmişler. Beyoğlu sulh ceza hâkimi Necmiyi (tevkif etmiş, Şerefin de ( gayrimevkuf olarak Tacirlerin Hükü- Sokak Kenarına Çocuk Bırakan Bir Adam Polis, iki gün evvel Beyoğlun- da Yoğurteufaik sokağında 20 günlük bir erkek çocuk bulmuş- tur, Çocuğun kundağı içinde de isminin Ekrem Atak olduğu ya- xılıdır. Polis bu çocuğun kimin tarafından . sokağa bırakıldığını araştırmış ve Mehmet oğlu Ibra- him İsminde birisinin para muka- bilinde bu çocuğu sokağa attığını tesbit etmiştir. Ibrahim yakalan mış ve dün müddeiumumiliğe ve- rilmiştir. İbrahim bu çocuğun Kezban adlı bir kadının Hüsnü adında birisile gayrimeşru müna- sebetinden doğduğunu ve Kezban tarafından sokağa (bırakılmak zere kendisine verildiğini itiraf etmiştir. İbrahimin tevkifi istenik- lerek ODördüneü (O müstantikliğe verilmiştir. Iki Müfettiş Münhal bulanan !ki umumi Kültür müfettişliği için kadroda (55) şer lira asli maaş vardır. Kültür Bakanlığı bu iki yere münasip kimseler aramaktadır. Use muallimleri arasından kıdemli iki kişinin bu münhallere tayin edilecekleri söyleniyor. adam benimle Obir işte ortak oldu, altı ay sonra afamızdaki mukaveleyi kendi meali kendi başına bozup metten Bir İstekleri Yunan Malları İçin Müddet Uzatılmalı, Diyorlar Barı tacirler, Türkofis ve takas heyetine müracaat ederek yeni bir istekte bulunmuşlardır. Türk » Yunan ticaret anlaşmasına göre husus! takasa bağlı mallar- dan yapılacak “Ihracat ğı itballer İçin üç aylık bir müddet tayin edilmiştir. £ Tacirler, son Yunan hâdiseleri dolayısile mua- melelerin sürüncemede kaldığını bildirmişler ve ithalâtçıların za- rarlarına meydan vermemek İçin bu müddetin altı aya çıkarılma- sını İstemişlerdir. Vaziyet slâka- darlara bildirilmiştir. İkinci Aşı İlkmekteplerde ikinci difteri agisı başlamıştır. Mekteplerde 7-12 yaş arasındaki çocuklar oşılanmaktadır. Kaçırmak Istemişler Evvelki gece Beyoğlunda bir kadın kaçırma teşebbüsü olmuş, fakat suçlular polis tarafından yakalanmışlardır. Bunlar Saba haddin ve Niyazi adında iki ar- kadaştır. Bir barda çalışan Vicdan adında bir kadını kaçırmak İste- miş'er, kadının bağırması Üzerine polisler yetişmiş ve suçlular teşebbüslerini ileri götüremeden tutulmuşlardır. Bir tacir — Hasan Beyi Bu adam bir alışveriş meselesinde benimle mukavele yaptı sok eçmeden bu mukaveleyi bozara! Sanal almadı; yözüstü bıraktı. Vapur Ücretleri İndirildi Vapurların navlun ve yolcu ücret” lerini tesbit eden tarife kom/syon yük tarifesi #zerindeki tetkiki bitirmiş ve yüzde 40 nisbetin tenzilât yapmıştır. Iç Ticaret Müdürü Bir haftadamberi şehrimizde bulu” man İç Ticaret Umum Müdürü İsmail Hakkı dün Ankaraya gitmişti Uzak Şarka Gitti Uyuşturucu maddeler inhisar! saret Müdürü Bay Şefik Men, 8ö9 akşamki trenle ve Moskova yolu Uzak Şarka hareket etmiştir. Yunan Elçisi Ankaradaki Yunan Elçisi, aylık izinle Atlnaya gitmiştir. Yeni Bulgar Elçisi Ankara, 23 (A. A) — Bulgari yeni Ankara Orta Elçisi Bay Pa' v bu sabah şehrimize gelmiş, durakiğ © Protokol Şeflerinden Bay j tarafından karşılanmıştır. Yali Ankaraya Gidiyor ; Vali ve Belediye reisi Bay M# | hiddin bu akşam Ankaraya gidecekti” Ekalliyet Mekteplerinde Hasif Olan Muallimler Ekalliyet mekteplerinde hast” lanıp vazifelerine gelmiyen Ekab i liyet hocalarının yerlerine gel p lecek vekil muallimler için Ma , Idaresinden müsaade almak lâm gelmektedir. 3 Üç gün gibi kısa bir mü için bile olsa, vekâleten d girecek hocaların da behem: Maarife bildirilmesi tamim edi" pu Yeni Paralar Yeni bamlacak 25, 50 kuruşluk gümüş paraların kalıpları hazırla” mıştır. Bu paralardan 4 yilyon ural basılacaktır, Kalaysız Kaplar Bir kısım lokantalarda kalaysıf kaplar kullanıldığı görülmüştür. Bele diye bu gibi lokantalara ceza k cektir. i Türklüğü Tahkir Mi? Beyoğlunda o oturun O Ronins Eftalya adında iki kadın Türklüğü tahkir o ettikleri iddiasile verilmişlerdir. Yunan Gemisi On günden beri o Heliçte Navolka adındaki gaz gemisi Yunanistandan (gelen kaptan tayfalara teslim edilmiş ve hareket etmiştir. Sebze Hâl yi ği Kerestecilerde © yapılmakta cil gehir hali rıhtımına vinçler hani başlanmıştır. Bu iş bitince gi üzerindeki faaliyet kitmiş olacak” Ticaret Odaları Ticaret Odaları kongresi, i Mi önde (o Ankara'da © tople” 28 ine kadar devam edecektir. rr? Zi B. — di li zdıkt arkadaşi Niçin sne lan ke Alman sandın?