24 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

24 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

24 Mart — ——. | İtalya Neden Endişe Ediyor? Epey zaman var ki biz dış İşlerile Uğraşan yazıcıların dilinde bir Anşlus kelimesi dolaşıyor. Anşlus, bir müd- dettenberi Almanyan'n Avusturya İle Yapmak istediği gümrük ökonomi İttihadına verdiğimiz isimdir. Böyle bir birlik, binnetice dühakı da İntuc edeceği için Anşlusdan maksa- din Avastoryanın Almanyaya iltihski mekten başka bir manası kalm'yor. Bir vakitler bu birleşmeye Frensa beraber Küçük itilâf deha ziyade Müuar.z iken son zamanda bilhassa İtalya muhalefet eder o'muştur. Çünkü Avusturyanın © Almanyaya | iltihakı, Wusturya » İtalyan hududunu, bir, anya - İtalya müşterek hududu 8 getirecektir. Bu ise İtalyanın » gelmiyor. Çünkü: Almanyanın o Avusturyayı k etmesi demek, senelerdenberi “ iğin cenuba doğru akıp Ce- Bubi Avrupa yolile Akdenizde bir Mahreç elde etmesi demektir. Zira Yusturyayı içine alan Almanyanın Maksadı bu hudutların içinde kal Mak değildir. Ba hudutları da zorlayıp steye kadar inmektir. İşte İtalya- Yı mütemadi surette rihatsız eden ve *a ufak bir kıpırdama hareketi kargı sinda kolordularını Brenner geçitleri- De sevketmesine sebep olan saik dur. — Süreyya Almanyada Televiz- yon Servisi Berlin, 23 (A.A) — Almanya rad- Yo müdiriyeti şefi B. Hadamovski, vizyon servisli ış ve söylediği mlerle işçilerin tepriki mesaisi sayesinde beşeriyetin bir hayalinin tahakkuk ettiğini bildir miştir. : Dünya Ziraati Zirai 23 (A.A.) — Beymelmilel Ee dalmi; komitesi, son çtimamda ziraat ilminin fevkalâde inkişaf ve terakkinini göz önüne ala- tak bir korar sureti kabul etmiştir. karar — suretinde, beynelmilel Zirant evatitösünda mesaisini tama- ilmi mıntakalara hasretmiyerek Sirnat sahasındaki ilmi araştırmaların cihetleri ve bu araştırmaların Metiteleri © üzerinde tespit “etmesi Edebi Tefrikamız yer ne yaylıyı, ne yaysızı K ordu ; 7— Arabalar hazır bulunur mu? Otel sahibi, genç kadının iz'iğine güldü: > Her zaman, araba hazır bahumuz Anma, size olmaz. — Neden? Re Ucuz olsun diye, dört m oya alırlar. Eşyalar da Bale tıklım dolar; iliş tıkış yola İn kadın, kendini tutama- kahkaha attı: Bize Dolmuşa bir adam, dese Kayi rram Bey de, gülmeğe dimi SoX Büzel buldunuz, efen- HK bir adam! » hemem kendini topla» Adamı ran dolmuşa bir ni ordu: vet efendim... Biliyorum, e öne Siz, o arabalar da ra olursunuz, Size, temi, aba peyleriz. Beam ek Çam Tartılları | SON POSTA Jtalya Habeş Ihtilâfı Roma, 23 (A. A.) — Uluslar Dere neğine verilen İtalyan notasında, Ha- beşistan müracaatının yerinde olmıyan delillere istinat ettiği ve doğrudan doğruya müzakerat akim kalmış ise İtalyan - Habeşistan Oo mushedesinde derpiş edilen hakem usulüne tevessül edilmek lâzım geleceği bildirilmek- tedir. Fransız Âyanını Protesto Paris, 23 (A. A.) — Âyan maelisi- nin tacirleri alâkadar eden bir kanu mun müzekeres'inde geç davranması münasebetile yapılan bir protesto içtimaından sonra ban tacirler âyan civarında kısa bir nümayişte bulun- muşlardır. Etrüsk Yazısını Okudular Budapeşte, 23 (A.A) — Genç Mrcar üÜlimlerinden doktor Feikn, uzun mesaiden sonra Etrüsk yazısını ha ledip okumnya muvaffak olmuştur. Bu âlim, Etüsk dilinin İndo- Germanik grupuna sit bulunmayıp daha eski diller grupundan olacağı fikrine göre hareket etmiş ve uzun tetkikler neticesinde Asiatik denilen bu daha eski diller grupunun keş- fine muvaffak olmuştur. Sümer dili de bu grupa ait bulunmakta ve bu dilde nisbeten daha çok mevcut olan yazı nümüneleri Etrüsk dili e mu- ai yapmayı mümkün kılmak- tadır, Lİtalyama merkezinde Romalılar- dan çok önce ge bir medeniyet kurmuş olan rüsklerin de (Türk olduğu esasun daha cuvelleri anla- glmişta. | Bulgarların Ma- | carlara Ziyafeti Sofya, ( Hususi ) — Buraya gelen haberlere göre, Viyanadaki Bu'gar sefarotini İdare etmekte olan Vaçef ayın on dokuz ve yirmi birinde Muear İstihkâmlar Kuvvetlendiriliyor, 1000 Tayyare İki Misline Çıkıyor a Vaşington üstünde manevra yapan Amerikan taş yareleri Vaşington, 23 (A.A. )— Amerika hududlarının Okorunması için sit: kuvvetli Ohava merkezi oyapılması hakkında Harbiye Bakanlığına alâ hiyet veren kanun projesini, Meclis Askeri Komisyonu ittifakla tasvip etmiştir. Vagington, 23 (A.A. ) — Birleşik Musolini Yine Söylüyor Amerika'nın garp sahilinde Pearl - Habur-Havayda ve kanal mıntakısın. da hava üsleri tesisine eld (35) mit yon dolarlık tahsisat lâyihası Milet Meelisinde müz-kere edilecektir, Amerika bahriyesinde (1,000) tay» yara vardır. Bunun iki misiine ib'âğı istenilmektedir. —- Doğabilecek Herhangi Bir Vaziyet İçin Hazırlıksız Değiliz Roma, 23 (A A.) — Röyter mu- habirinden: Siyah ogömleklilerin bir İ toplantısında, Venedik sarayının bal- konundan söylediği o heyecanli bir po nutukta Bi. Muselini demiştir kir “— Avrupadaki teşriki mesni ve sulh arzumuzun es'ai birkaç imi'yon çelik süngü Üzerine dayanmaktadır. Siyasi ufkun bulutlarla dolu oldu- Bu bugün, Italya bütün dünyaya Başvekili Şuşmik ile, Hariciye nazır | harikulâde bir itidal manzarası ir- Belğer Valdenet şerefine iki öğle i vermiştir. Ziyafette, bötün ereği valey ie er, car siye mi Viyana” Belediye relsi, Macar TA tekliç olunmaktadır. nazırı Burşe hazır bulunmuşlardır. Yazan: Mahmut Yesari ederim, (arabanın içini de bir güzel temizlettiririm. Genç kadın, bir arabaya bin- menin bu kadar teşrifata bağlı oluşuna İçin için şaşıyordu, Fakat gayet (tabii görüyormuş gibi bulundu: — Peki, araba ne zaman hazır olur? Muharrem Beyin, tekrar yüzü kararmıştı: — Siz, ne günü İçin emre- derseniz? — Ne günü için mi? — Evet, efendim... Ne gün teşrif etmek arzu ederseniz, o gün için, söyleriz. Araba sabahleyin, otelin kapısına gelir, bekler, sizi Çalır. — Anladım, en aşağı birgün evvelinden haber vermeli, Muharrem Bey, tereddütle ba- kayordu: — Affedersiniz, hanımefendi, birşey soracağım. Kasabaya git tiğiniz zaman, nereye İneceksiniz? Genç kadının, kasaba ve köy hakkında hiçbir fikri yoktu. Uzak- bir maziye alt, silik, sönük hatıra» zetmektedir. Çünkü (İtalya, si'âh bakımından ve düşünce bakımından Mmâsterihtir. Sizin vasıtanızla İlaiya milletine, lar, onun dimağını aydınlatamı- — Bir otele inerim.. — Bizim otellerimizde, ber ne kadar İstanbul otellerine benze- — Ay, şimdi oraya da mı so- racağız | — Bir müşkile uğramamanız için... Hacerin kaşları çatılmıştı: — Bu damı, günlerle sürer? Otel sahibi, manflı mandlı baktı: — Şahsa göre efendim... Her yolcu, bir midir?, — Peki, kasabadaki otel işini ——şşş—— ———— m nn doğabilecek herhangi (o vaziyet için haz rhksız olmadığımızı o söylemek İsterim, ,, Amerikadaki Rus Elçisine Göre Nevyork, 23 (A.A) — Sovyet syanın Amerika sefiri B. Troya nowski, Avrupada patlıyacak herhan. gom eşik pine evrensel bir olac. ğını k pia adamlara eee mi erd salk istediğini dilediğini ilave etmiyüş. > “ekipafını de halledelim, > Muharrem Bey, keyifle ellerini açıp kapıyordu: — Hepsini, bendenize bıra- kın... Kızbeyli otelinin rakibi ahbabımdır. Bugün giden Mi cılardan birile baber gönderirim. Size, temiz, güzel bir oda hazır- lar. Öbür gün odanm hâberini alırız. O zaman, kesabaya ne gün gitmek istiyorsanız, arabayı da hazırlatırız. Siz, hiç düşünmeyi; efendim, merak etmeyin ||“ Genç kadın tatlı bi yişle bakta ei — Çok teşekkür zahmet olacakl Ote! sahibi, kızarmıştı; — Vazifemiz efendim... Durdu ve genç N ederim, size kahve emredin. — Şimdi efendim, Gülüyordu: — Fincanınız ayrılmıştır. cihelten de merak bu; vi mi Odadan çıktı; sofada, caketi- nin önünü çözdü ve kendi ken- dine söylendi: — Ne karı bel. Aktaşta, ne işi var, bunun? Otursun otelde. Kırk sene olursa, on parasını almam.. Merdivene doğru yürürken tatlı Sayfa 5 Gönül İşleri Erkekler |Amerikanın Silâhlanması Vicin Evden .Soğurlar ? İnsan timit ve hayallerle evleniyor. Sonra bir gün bütün bu hayallerin boşa çıktığını görünce harap oluyor. İşte ben bu bedbahtlurdan biriyim. Koosm eve bezgin, meyus ye neş'esiz gelmiyor mu, Yüzüne taktığı sıkılma maskesi evde De neş'e ne de hayat bırakıyor. Onu mesut etmek için elimden geleni yap- mıya hazırım. Fakat o eve sit herşeye kazşı lâkayt. Biran evvel evden kaçma» nın yolunu arayor. Çok bedbahtım. Fahire Bu erkeğin evde sıkılması, neş'e ve şetarelini kaybetmesi anlaşılmaz şey değildir. Siz bunun kabahatini kendinizde aramalısr ız. Her erkek evine döndüğü zaman güler bir yüz, neşeli bir yuva, mesut bir ocak bulmak İs- ter. Fakat kadın günün dedr koduları, komşuların zırıltıları ile onu rahatsız etmiye başlayınca © erkek için a'âkasını kaybetmiye başlar. Kadın kocasını mesut etmek İsterse, onu evvelâ güler yüzle kar şılamalı, Evi bnun vücudunun dok durduğunu bissettirmeli, Lüzumsuz ve manâsız İâfiarla onu rahatsız etmemelidir. Erkek evde huzur, sükün © ve neşe ister. | Siz ona bunu verdiğiniz gön ondan ala” cağınız şey sâdece saadettir. * Ankarada Bayan Hamdiyeye, Kocanızdan zarsr ziyan iste- mekten © yazgeçmeyiniz. & Onun tehditlerine ehemmiyet vermeyi- niz. Davayı kazana Lİ İzmirde Beyan H. G: Insan sevdiğini sokakta buk maz. Siz her kadınla düşüp kak kan bir erkeğin bir iki görüşme- de size âşık olabileceğine nasıl inanıyorsunuz? * Aydında Bay C. Ünlü Sevgilinize ve ailesine vaziyeti neden anlatamıyorsunuz? o Kızın ailesinden sizce (en makul olan kimse ona vaziyeti (o anlatınız ve resmen kızla evlenmeğe (o bazır olduğunuzu o söyleyiniz, (o mesele ka'maz. TEYZE m — ——— —— ————— tatlı başını kaşıyordu: — Her vakit böyle parça düşmez.. Ipek kömlek, Ipek pan- talon, ne de yaraşmış.. Ya o; ka- narya sarısı İpek iç gömleği. Göğsü de gömlekten fırlayacak ğibi. Kırmızı ( terlikler, küçük ayaklarında, ateş gibi yanıyordu. Terbiyesine, (o mezaketine de diyecek yok.. Taşlığa inerken, İçinden ka rarım vermişti: — Kızbeyliye haber gönderdim; ha heber geldi, ba gelecek, diye bir iki gün geçiririm, Oda bw Jundu bulunmadı; araba hazır oldu, olmadı, diye de üç beş gün savsakladım mı tamamdır. Gözlerinin önünde; hep Ha cerin pembe pijama (hayali, o dalgınlıkla yürüyordu... Taşlıkta, hizmetçi Huriye kadına rastgeldi. Hacerin, pembe pijamalı hayalin- den sonra, bu kara baş örtülü, çizik, buruşuk (suratı ibtiyara bakmağa © tahammül edemedi; ters ters bağırdı: — Ben yukarı kattayım; sen beni aşağılarda — ariyormuşsun Sersem, çekil karşımdam.- Şaşkın şaşkın gerileyen bi melçi kadını, iğreniyormun gi elinin tersile çi ve Mean girdi, ocağa yaklaş ü mü? ge, Aren — Arkası var )