27 Mart 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Mart 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa - Ayda Kaç Para İle Geçiniyorsunuz? Dün muharririmiz yolda rastgel- diklerine bu suali sormuş ve aşağıdaki covapları almıştır? Avukat Bay İrfan Emin: — Suyalin yanlış dostum. “ Ayda kaç para İle geçiniyorsunuz? ,, değil, “Ayda kaç para İle geçinmeye mecbur kalıyorsunuz?,, di bilmek için oşağı yukarı olanca ka- zancımı sarfa mecbur. kalıyorum. Olanca kazancıma gelince, bu muay- yen değildir, Bir rakam mı söyleyim? Vazgeç canım. Bu, ahpapları Üzmek- ten, düşmanları sevindirmekten, pek fakirlerin de ağ 2lzrını sulandırmaktan başka neye yarar ki?, * Beşiktaşta Kuloğlu Çıkma- zında Doktor Bay Vehbl: — Bizim öyle açıktan vurgunları- mız yok. Maaşımızla geçiniyoruz tabili * Muharrir Bayan Suat Derviş: — Ayda Üç yüz lira sarfedebil- diğim aylar, gayet İyi geçli Ve kazaneım yüz elli ile Üçyüz ara- pi değiştiği için dea, bazı aylarım Mmüzayikalı geçiyor tabit! * Sirkecide, 6 numarada ber- ber dükkânı kalfalarından Bay Mehmetı — Sorma birader, kazandığım 40 llrayı temizledikten başka bakkalın borcunu sekiz on İira kabartıyorum her ay. İşin sonu me ml olacak? Gayet basit. Bakkalda itibar suyunu çekince biz de tüahalleyi değiştireceğir. Ma- halleyi değiştire değiştire Je geçinip gideceğiz böylel * leminin yazılmasını Isteml- yen bir doktor: — Vallahi, imkân olsaydı, sizi bu kadar yorulmaya mecbur etmeden bir rakkam söylerdim. Fakat emin olun ki farkında değilim, fakat yine emin olun ki, vergilere verdiğim para, ge- ginmek İçin sarfettiğimden fazladır. w* Resimli Ay şirketi mlilessis ve sahiplerinden Bay Mecdi Derviş: — Tam Üç yüz lira İle geçinebili- yorum! * İstiklâl caddesi 112 numaralı mağaza tezgühtarlarından Ba- yan Viktorya: — Nışanlımın da benim de otuz Bra saylığımı var, Bir hna, bir baba, bir ev bir. de bem, an- cak — geçiniyoruz. bu —para — ile, Onun için biribirimizi yiyiyoruz da ayrılamiyoruz biribirimizden ya, çünkü bir ayrılsak, ©o da, biz de tahtaya oturacağız! İstanbula Ağaç Vilâyet İstabulun — güzelliğini arttrmak — için — ağaçlandırmıya karar vermiştir. Şehir plânında buna — bususit — bir. ehemmiyet verilecektir. Halkın Sesi | SON POSTA Bulgaristandan Gelen Türk- Dün Varnadan İtalyan vapurlle şehrimize on beş hanenin bir göçemen kalilesi gelmiştir. Bunlar Bulgaristanın Varna, Şımnı Eskicuma ve Pravadı kasabalarındandırlar. Parasız ve yardıma çok muh- taç bir halde gelen bu ırkdaş'arımızla bir mubarri- rimiz görüşmüş, dertlerini dinlemiştir. gelen göçemenlerden berber Yaşar Varnadan ağa şunları anlatmıştır: “— Hele iki senedenberl yaşayış mız leşmişti. Ekseriyetle Deliorman köylerinde Türklere reva görülmekte olan tazyık pek fazladır. Bir kısım Bulgarlar türklerden alış, veriş etmezler. iş vermerler. Bu vaziyet aç kalmak tehlikesi baş göstermiştir. teplerinde yeni türk harfleri okutmayorlar, yenl karşı Türk işçilere türk harflerini Tstlik) ithamı verilmiyor. Bu çok güç- karşısında Türk mek- tepleri gelecek sene milyon Türkün mekteplere devam etmekte olan kırk beş bin yavru'arı mektepsiz kalacaklar ve ana dillerini öğrenemliyeceklerdir. Bize gelince; elimizde, avucumuzda nemiz varsa verdikten sonra, pasaport aldık ve çok şükür ana- yurda, kardeşlerimize deçlerimize de allah acıs okutmak İsteyen muallimler (Kema- lle birer, birer vazifelerinden — uzak- laşdırılmaktadır. Türk mektepleri ve Türk vakıfları Başmüftü Hüseyin Hüsnünün eline teslim edildi. O, istediği gibi asıp kesiyor, muallimlere maaş gidişle Bulgaristandaki Türk mek- kâmilen kapanacak ve bir kavuştuk, geride kalan kar- Takas İğlerindeki Yolsuzluk Dosye İhtisas Mahkeme- sine Verilmiş Değildir Takas sulstimali tahkikatı ev- rakı, fezlekeyl hazırlıyan müfet- tişler heyeti tarafından son defa gözden geçirilmektedir. Evrak, dün bir gazetenin yaz- dığı gib ne ihtisas mahkemesine verilmiş ve nede salâhiyet harlici görülerek reddedilmiştir. Fezleke- | nin yakında Istanbul Gümrükleri başmüdürlüğüne verilmesi muhte- meldir. Gümrük başmüdürü Bay Seyfi dün kendisile görüşen bir muharririmize: “ — Mesele henliz tahkik he- yetindedir. Ne bize, nede ihtisas mahkemesine sevkedilmiş değil- dir.,, Demiştir. On Bin Lira Mı Kaçır- mak İstemişler ? Sarraf Timeleos ile — ortağı Kostantin, Yunanistana on bin lira kaçırdıkları iddia edilerek yakalanmışlar ve dün müddek- umumiliğe verilmişlerdir. Suçlular Sultanahmet İkinci Sulh Ceza hâkiminin önüne çıkarıldılar ve hükim ikisini de serbest bıraktı ve mubakemelerinin gayrimevkuf ola- rak devam etmesini kararlaştırdı. Tek Kitap Usulü Kaldırılıyor Kültür. Bakanlığı ilkmektep kitapları hakkında bazı yenl kararlar vermiştir. Tarih ve Yurt bilğisi kitaplarından başka, diğer dersler için tek kitap usulü mu- vafık görülmemiştir. Önümüzdeki yaz, yeni İlkmektep kitapları yazılması — İçin bir. — müsabaka açılacaktır. L Son Fosta'nın Resim on Fosta'nın Resimli Hikâyesi Komşu — Hacan B.! Tanr.ya şükür... Du sene bahar nazlane madı, erkei ged, değil mi ? Hasan B. — Evet amma gel benimle beraber de bak... Bu seneki bahar, başka bahar... . . J | stokların da Yalan Yere Şahitlik Eden Bir. Kadın Dün Tevkif Edildi Asliye Üçüncü ceza mahke- mesinde evvelisi gün Leman adlı bir. kadın şabhitlik — yaparken | mahkemenin kararile suçlu mev- kiine alındı ve teykif — edildi. Mehmet Ali kızı bayan Leman, hırsızlıktan suçlu Mustafa - oğlu Hayrl hakkında şahitlik yapıyor- du. Reisin bütün suallerine menft cevap verdi, hadiseden hiç haberi olmadığını söyledi. Mahkeme ka- dinin — müstantiklikteki — ifadesini okuttu. Orada suçlu aleyhinde | müşahedelerini söyliyordu. Mah- keme evvelce bildik'erin. bülbül gibi söyleyen Lemanın mahkeme- de susmasını hakikati gizlemek maksadına atfetti, tevkifine karar verdi. Ceza kanununun yalan yere şahitlik edenler hakkında ceza kanununun tayın etliği ceza, Üç aydan üç seneye kadar hapistir. Harice Tütün Satışı Bu Sene Çok İyi Gitti Izmir ve Istanbul piyasalarında satılık tütün stokları tamamile tükenmiştir. Yalmz, Samsun ve Bafrada birkaç müteferrik yerli tacirler elinde az mıktarda tütün kalmıştır. Bu yıl ecnebi tütün şirketlerinden birl yalmız 932-933 mahsulünden (8) milyon kilo tütün satın almıştır. Bir ay sonra şehrimiz” piyasa- sında Çek rejisine eski münaka- salıra ait tes imlere başlanacaktır. Bunlardan arta kalan bir kısım Almanyadaki tröst harlci fabrikalara satılması muh- temeldir. « Kırlarda ot yerine süngü, bahçelerde çiçek “yerine mf.k bitiyor... ir Z Bin Liralık Davanın Sonu Sabık Hidiv Aleyhindeki Dava Reddedildi Bundan bir müddet — evvel sabık Hidiv Abbas Hilmi aleyhine Bursa Kaplıcalar şirketi tarafın- dan (77) bin İiralık bir dava açılmıştı. Şirketin (100) bin lralık hisse senedini almayı teahhüt ettiği halde vadini yerine getire- mediği iddlasile birinci Ticaret mahkemesinde açılan bu dava neticelenmiştir. Mahkeme, davanın reddine ve ihtiyatt tedbir. olmak Üzere Be- bekteki Hidiv yalısına konulan haciz kararının - kaldırılmasına karar verilmiştir. İki Hâkim İcra İşleri İçin Tetkike Çıkıyor Adliye Bakanlığı Balkanlarda ve Orta Avrupada lera ve usul işlerini tetkik ettirmeye karar vermiş ve İstanbul Icra relsi Bay Kemalle Bakanlık Hukuk işleri müdürü Bay Kemali bu işe me- mur etmiştir. Iki Kemaller bugün Bükreşe gidecekler, iki aylık bir tetkik seyahati yapacaklardır. lera reisi Bay Kemal Romanya, Avus- turya, İsviçre Bulgaristandaki icra işlerini Hukuk işleri müdürü diğer Bay Kemalde bilhassa Almanya, Avusturya ve lsviçre kanunlarını tetkik edecektir. Köylülere Ev Projesi Dağıtılacak Halkevi Istanbul ve Trakya havalisinde ev yaptıracak köylü- lere, iyi ve aari birer ev nümunesi vermek düşüncesile iki boy Üze- rinde köy evleri projeleri vere- cektir. Bu projeler için bir müsabaka açılmış. yerli malzeme ile sıhhi ve ucuz nümuneyi yapacak sanatkârlâra nakti mü- kâfat verilmesi kararlaştırılmıştır. Pazar Ola *« Korkarım ki mis kokulu Nisan yağmuru yerine... Günün Tarihi Birkaç Satır Arasında Kadınlar On Senede Ne Yaptılar? Birkaç ay sonra şehrimizde (Türl kadımı çalışma - sergisi) açılacaktıfı Bu sergide 10 vene evveline kadâf Buhran Vergisi Ankara 25 — Hükümet Kat mutaya verdiği bir lâyil ka: zanç kanununa göre vergideft istisna edilenlerin buhran vergt sinden de muaf tutulmalarına dalf olan maddenin kaldırılmasını le* temiştir. Orduya Bir Hediye Sümer Bank memurları orduyü hediye etmek Üzere bir. tayyare ah mağa karar vermişlerdir. İişten El Çektirildi Adliye Bakanlığı İzmir Tıbbındilri Bay Mustafa Şakire işten el çektirik miştir. Komlisyoncular Odası Kamisyoncular Birliği komisyott? culer Odam teşkili için Gümrük Be* kanlığına bir teklif yapmıştır. Eyüp Dispanserl Eyüpte verem dizpanserinin teti atma merasimi dün yapılmıştır. Muallimlere Kurs İlkmektep muallimlerinin p.d..ıy:lı malümatlarını arttırmak için, bu muallimleri bir kurs açılacaktır. Metr Kampan Öldü Osman'ı Bankası Hukuk — müşaviri Mete. Kampan evvelki gün vazifi başızda kalp sektesinden ölmüştür. Possidon Vapuru P Venizelosun oğlunun hişsesi nan Yunan bandıralı Poystdon vapuru dün Pirey& gitmiştir. Bir Günde Son 24 saatte İstanbulda Iki hit mzlık, İkl yaralama, bir otomol kazası ve iki de yangın başlangı& olmuştur. Vapur Ücretleri Vapur navlunları tarife komlayo* munun, yo'cu Geretlerini de bir mik indireceğini öğrendik. Vereme Karşı Veremle mücadele cemiyeti, müf” teplerde gençlik teşkilâtı yapmı başlamıştır. “ — Ekmek 9 Kuruş Bugünden itibaren ekmek 9 kurul* francala 13 kuruşa satılacaktır. Yunanistandan Manlfatur£ Yunanistanın kumaş — fabrikali bize mühim miktarda kumaş gönde” mekdi 1500 Lira Dolandırmış İshak Menas adında bir bay Taha'n adında bir gayrimüba 1500 liralık gayrimübadil bonosuf' dolandırmak suçile adliyeye verilmi! tir, « Pis kokulu güz bembaslfi yağmasın | | Hasan B. Diyor Ki: I