2 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

vey y — | Halkın Se Havagazı Şirketinden Ne ., A e0 Şikâyetiniz Var? Ankara caddesinde Dr. bay Suat Altay: — Bu sua'e; covaplarımı " Halkın #esi, sütununuza yazmak Üzere soru- yorsanız, boşuna zahmet elmiyeym, Zira, daha mukad?'emesini bitirmeden Hfımi ağzıma tıkayacaksınız. Zira, benim şikâyetlerimi o sütuna mkış- tırmıya ka'kşmak; deveyi fere deli- ğgine sokmıya oğraşmıya benzer, Beykoz, Kılavuz sokak, 20 No, İstanbul llsesinden bayan salme: — Çok şükür; bu büyük Felâket, henüz. evimizin kapısından İçeriyö girmedi! İstiklâl Afrika hanı, 57 No bay kemanli Sadi: — Azizim, venin işin gücün, elale- min gifa Lulmaz dertlerini depreştir- mek mi? Eğer gazetelere yazılan Şikâyetlere kulak kabartan - olsaydı, memleket dertsiz'ikten dert yanacak hale gelirdi. * Kadıköy, Arap sokağı. fotog- ratçı Bay Rasih: — Ben, bu şirketin ikide birde çıkardığı biribirini tutmaz hesaplara akıl yatırmak yolunda saçlarımı ağart- tım — diyebilirim. — Nihayet, bu İşin için?en çıkmanın, bir mektep, hem de yüksek bir mektep bitirmekten daha güç olduğumu anlayınca, çekiverdim kuyruğunul! Sen de benim gibi yapar- san, boşuna — zahmetten kurtulmuş olursun! y Taksim, Sıraserviler, Lüks berber sahibi Bay Mustafa: — İşte azizim, görüyorsun, çocuk yarım saattir onunla ugraşıyor. “başa gelen çekilir, derler, Biz, bulâkırdıya wyalım diye iş'mizden gücümüzden olacığız bu gidişle, Zra, meredin tamirile, hesabile, kitabile — uğraşmaktan, müşteri traş vakit ayıramıyorum. Bir ay, gece gündüz yakarsın, umadığın ka- dar az para — isterler, —öbür ay kör olzsya kibrit dokundurmazsın, ana« larının nikâhını İsterler, Huldasat Aklım ermedi gitti., Et İşi Bir Kısım Ücretlerin Alın- mamasına Karar Veridi Belediye mezbaha resmini ki- lo Üzerinden 9 olarak almaya karar vermiş, — Ticaret Odası bu karara itiraz ederek bu resmin çok — olduğunu ileri #ürmüştü, Belediye Ticaret Odasının bu mütaleasını muvafık bulmuş, et- lerden kilo Üzerine resim alınma- ya başlandıktan. sonra buzhane, nakliye ve ahır ücretlerinin alın- mamasına karar vermiİştir. Bu suretle koyunlardan 54, sığırlar- dan 100 kuruş ane, koyun- lardan 16, sığırlardan 80 kuruş ahır Öcreti kaldırılmış olacaktır. Hasan B. —. Mandalar, öküzler, ko- yunlarl.. Bugün keyfiniz pek yerinde... Sebebi nedir? SON POSTA Kaçak Et Mezbahaları ! Dün Dördü Meydana Çıkarıldı 158 Kilo Et Bulundu Zabıta, son zamanlarda kaçak et kesilen yerleri sıkı surette araştırmaya başlamıştır. Yalnız dün, bunlardan dört tanesi cürmümeşhut balinde ve faaliyette iken tutulmuş, da yakalanmışlardır. Bu dört kaçak et mezbahası şunlardır : 1- Cepleri Rakı Dolu Bir İhtiyar Sarhoş Oldu, Bıçak Çekti Ve Tevkif Edildi Kranta, altmışlık bir ihtiyar. Hâkimin huzurunda ayakta dura- mıyor, jandarmalar kollarma girip destekliyorlar. Etrafına ağır bir ispirto kokusu yayılmış. Sorulan suallere cevap — verirken dilini güçlük'e ; döndürüyor. Bu suçlu, Kırı Abdülkadir. adında biridir. Suçu, sarhoşluk ve biçak çekmek.. Hüâkimin — sorgularna şöyle cevap veriyor: — Kırıkkaleden bindim trene, Istanbula — geldim. Tren çok sallanıyordu. — Uyuyamadım, —İlk Istasyondan beş gşişe rakı aldım, beni Istanbula kadar idare etti. Istanbula gelince — alacaklarımı toplamıya başladım, ama bütün borçluları meyhanelerde buldum. Her imeyhane - bir iki kadeh der- ken, zum olmuşum. Sonra Gülk hane parkının önünde rastgeldi- ğgim borçlu, alacağını — vermedi, beni döymeye kalktı. Ben de kendimi müdafen ettim.,, Bu kısacık müdafeanın söylen- hâkim Bay Reşit kararını verdi: “ — Abdülkadir. hakkında sarhoşluktan ve silâh çekmekten takibat yapılacaktır.,, Istanbulda yatacak yeri olmadığı için kendisi tevkif edilmiştir. Asri Mezarlık Belediyenin Zincirlikuyuda satın aldığı (450) dönümlük mezar- lık 'yerinin (150) dönümüne tama- men duvar çekilmiş ve yeni sena bütçesinede (70) bin Hralık tahsi- — sat konmuştur. Hazirandan itiba- ren buraya ölü yıkama yerleri bekleme — salonları ve elektrik tesisatı yapılacak ve gelecek seneden itibarende ölü gömül- metine başlanacaktır. mesl 15-20 dakika sürdü. Sonra l K ' KÇ Ü mezbehalardan kazanç Kariye mahallesinde bayır sokağında Rüstemin 49 numaralı evi. 2 — Karagümrükte Avcubey mahallesinde kale Hayvanlar — Hasan — Bi.. Hasan B. — Size ne bnndan?.. boyu caddesinde Hasanın 76 numaralı evl. 3 — Yine Kariye mahallesinde cami sokağında bu işi yapanlar Recebin 4 numaralı evi. 4 — Salmatomrukta Beyceğiz mahallesinde Nu- rullahın 47 numaralı evi. 3 Buralarda kesilirken yakalanan koyun ve sığır Terkos İdaresi Geçen Sene Ne Kazandı ? Belediyeye bağlı İstanbul e- lar idaresi 1934 yılına ait bir faaliyet raporu ve plânçosu baz- tırmıştır. Bu rapora ve plânço- ya göre terkos idaresi 1934 yılında 1,080,702 lira 91 kuruş gelir temin etmişlir. Bu paradan 480,713 Hira 65 kuruş abone- mandan — 417,060 Hira 80 kuruş su fazlasından 67,261 1lira 18 kuruş — eaatlerden, — 1,455 lira 76 kuruş şube yollarından gerl- ye kalanı da vakıf sular ve faiz — paralarından — toplanmıştır. 1934 senesi faaliyeti neticesinde imha ve ihtiyat — karşılıklarıda çıktıktan sonra 369,458 lira 94 kuruş kazanç elda edilmiştir. Bu miktar 1933 çyılı — varidatından 104,555 lira fazladır. 934 yılında şehre 12,892,282 metro mikabı Bir Doktorun Günlük Notları SON POSTA BUGÜNDEN IBAREN BIR DOKTORUN GÜNLÜK NOTLARI HA- LİNDE FAYDALI BIR SE- RIYE BAŞLIYOR. OKUYU- CU BU SÜTUNDA. HER GÜN BİR HASTALIĞIN PRATIK TEDAVI USULÜ- NÜ ÖĞRENECEKTİR. AL- TINCI SAYFANIN Bi SINCI SÜTUNUNA BAKINIZ VE BUGUNDEN ITIBAREN BU SERİYİ. — MUNTAZAMEN Maliye vergisi İstiyor. Hayyanlar fiatları yükselecek, ahali biri yiyecek, daha az- hayvan - kesilecok, bi- zim de Öömrümüz artacak ! etlerinin yekünu 158 kilodur. Etler, mezbahaya teslim edilmiş, alâkadarları da sorguya çekilmiştir. Ölüleri Mezarlar- danÇıkarıyorlarmış Akalliyet Mezarlıklarında Da İhtikâr Yapılıyormuş Akalliyet unsurlarına ald bazı mezarlıklarda ölü kemiklerinin on sene sonra çıkarılarak yerlerine yenilerinin gömüldüğü haber alın- mış ve belediye tarafından yasak edilmiştir. Hıfzısıhha nizamname- sine göre ölülerin üzerinden 5 sene geçmeden mezarlarının açılması ve iskeletlerinin — kaldırılması ya- saktır. Bu mezarlıklarda bir merzarın (300) İlraya kadar satıldığı ve bu şekilde mozar (htikârı yapıl: dığı hakkında belediyeye şikâ- yetler yapılmıştır. Komünistlik Mi? Mücdeiumumllik — Şahabettin adlı bir genç hakkında takibat yapmıya başlamıştır. Bu genç “Yeni gidiş,, adlı bir mecmua basdırmış, fakat henüz neşret- memiştir. Tam neşretmek Üüzere iken bazı —malt mülesseselerle hükümet müesseseleri aleyhinde emsalsiz neşriyat yapmakta oldu- gu haber alnmıştır, Şahabettinin evinde yapılan aramalarda da koministlik pro- pagandası yapan bazı evrak ve gazeteler bulunmuştur. Sahipsiz Paketler Paket postanesinde sahipleri bulunarak p:uilmııılı. gönderen- ler tarafından gerl — alınmamış 40 kadar paket vardır. Bu pa- ketlerin — durmakla mazarıdikkate alınmiş ve — vilâ: yette teşkil edilecek bir komis- yon:- ;huzurunda - açılması ve satılığa çıkarnılması İçin vilâyete müracaat edilmiştir. Bu paket- lerin satılması ile haszl olacak 3- 4 yüz Hira postaneye irad kaydolunacaktır. ne olur mu? Et daha az ——— Birkaç Satır Arasında Şeh'r — meclisi dün öğleden sonra toplandı. İstanbul umumli meclisi 1932 yılı vilâyet ve beles diye hesabı kat'isi hakkında tets kiki hesap encümeni mazbatasını okundu. — Bundan sonra — daimf encümen âzasından Bay Avnl ve — tetkiki hesep encümeni reisi Bay Tevfik fikirlerini söylediler. Mu«ç nakaşada maddeler konuşulurketi yapılmak üzere mazbata kabul edildi. Meclis perşembe günü tekrar toplanacaktır. * * * Zonguldak Bütçesi Zonguldak, 1 (ALA.) — Vilas — yet meclisi çalışmasını bitirmiş 935 yılı bütçesini 691 bin lirg olarak kabul etmiştir. x* -af » Köylüler Arasında Sürt, 1 (ALA.) — Halkevinir atlı sporcuları civar köylere atlı bir seyahat yapmışlar, köy'ülerle temas etmişlerdir. * * » Devrilen Araba Denizli, (Husvsi) — Denizlidem inceler köyüne beş yolcu ile gitmekte olan bir yük arabası yolda devrilerek içeride bulunaş yolculardan bir kadın derhal ölk müş; bir köylü de ağırca yaralane mıştır. * x * On Beş Ev Yuandı Denizlinin Acıpayam kazasının Çakırköyünde bir evde yangıtl çıkarak etrafa yayılmış ve 15 ey — bir köy odası yanmıştır. İnsanca zaylat yoktur. Yalnız bir merkep yanmıştır. * * * Dükkâna Girmiş — © Hakkı “adında bir şofor - &vt / velki akşam otomobille Aksas raydan —geçerken — bir adam; çiğnememek İçin manevra yapi mış, Fakat bu sefer otomobil bir dükkâündan — içeriye girmiş, dükkân hayli zarar görmüştür. * * * Küçük Bir Hırsız Eyüpte bir kasap dükkâındanü bir hafta içinde — birkaç dela para çalan 12 yaşında Şadaan adında bir çocuk nihayet düğ dürmümeşhut halinde yakalamı mıştır. * * * Komlsyoncular Gümrük komisyoncularının İnzibat altına alınması için yas ipılan kanun projesi beğenilmiş ve kamutaya — verilmiştir. — - * * * Bürpagop Mezarlığı Belediya Sürpagop mezarlığt müteyrellileri aleyhine açıp kazant dığı dava temyizde tasdik edildle ği için mezarlık dün — tapuda belediye namına tescil edilmiştir, Hasan B. — Bakkıcız vark. Mezbe-. ha gibi ticarethane -olmayan' yerlerden kazanç. vergisi alınmasına - sizden başka - sevinecek hiç kimse yoktur!