14 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

14 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

NY r y SON POSTA Sayfa 9 14 Nisan | #9, İTTİHAD » TERAKKİ Yeni Soyadları Nasıl Doğdu?. 8 İzci kısım Ke. 253 va Dele. Okurlarımız Ayni İsmi Sık, Sık Alı- / erkek manuzdun OE yorlar. Buna Dikkat Etmelidirler Ziya Şakir Ismail ğını İlân Etmiş, Denilmişti. Bu ciddi Avustur- * ya Generalı, bu acı fakat haklı ez derhal te- şebbüsata © girişmiş. bulunan Avusturya zabitleri Ya wtasile İsmail Hakkı hal tevkif ettirmişti. (Hükü: Paşanın tevkifini haber alır almaz, Odesaya bir gambot göndermiş. Firariyi Istanbula getirtmek İste- mişti. Fakat, birkaç gün sonra kabinenin değişmesi, Odesada da bir takım karışıklıklar vukua gelmesi dolayısile, ismail Hakkı Paşa Odesada tekrar gayubiyet etmiş.. o Gönderilen gambot ta, boş olarak geri gelmişti. * Bu hâdise, en ziyade Talât, ları müte- müracaat mecburi işti. e. a lanma 1 Baştaraf 8 inci yüzde ) Örnek; Pencereden (düşerek burdehaş oldu - pencereden düşerek kafatası paramparça oldu. Eşya yolda hurdehaş olmuş - eşya yolda kırılıp dökülmüş. Hurdehâş etmek — Kırıp dökmek Örnek; Otomobil bir arabaya çarparak her tarafını hürdehâş etti - Otomobil bir arabaya her yanını kırıp döktü. — Kırık dökük, öteberi Sokakta hurdevat satan bir adam gördü - Sokakta kırık döktük (öteberi) satan bir adam gördü. Huruç — Çıkma, çıkış Örnek: Kaleden huruç zamanı » Kaleden çıkma (çr kış) Huruc etmek — Hurüşân — Coşan, $8i Örnek; Kızdığı saman huruşan bir sele benzerdi - Kırdığı 38” man coşan (çağlıyan) bir s9i benzerdi. Husran — 1 -Zarar 2, (Bak rumiyet) Husüf — Aytutulma Hasus (Bab anlamına) — Ip yok konu, sorum, şekil yön, bakım, için, üzerine şMah- (kıtınızda) bulunmakla — ©59> anmaktan fonarlamyorumk Ayni zamanda letanbuldan pel ca çıkamıyacaklarına dai Talat, Enver ve Cemal Paşalara da bir kanaat gelmişti. Aralarında derhal ya, bir o müzakere r sebep göstere” almıya karar talep buyuru'an itası, salâhiyetimiz har : h, bu bapta bizzat zatı müracaat buyurulm. terviç etme racaat, İzzet Paşanın nazanıdik- Katini celbetmiş.. Her üç paşanın da ikametgâhlarının tarassut a &nda bulundurulması için polis müdüriyetine ve Merkez Kuman hayli göçleşmişti. * Nihayet (ittihat ve Terakki Kongresi) nin içtimama iki gün kalmıştı... Talât Paşa - (Osmanlı Hihrriyetperver | Avam Fırkası Relsi ) gifatile - Dahiliye Nazırı aramızda buzu” faydalı görüyoruz. Huzur — (Huzur ve Astyiş anla muna) < Güvenlik Örnek; Halk | bura içinde güvenlik içi Huzur (Huzur ve sükün anlamın. seler lânm bir, şeydir - Kafasıyle çalışan kimçeler için baysallık en lüzumlu bir şeydir. Huzur (ü kalb anlamını rahatı Örnek; Bir işi erdirmek kadar insana huzur kalb veren bir şey yoktur - işi başarmak kadar İnsana iç rahatı veren bir şey yoktur. Hübüb — Esin, esinti Hübüb etmek — Esmek Örnek; Rüzgâr hübüb eder; kum savrulur » Yel eser, kum savrulur. : Höcüm — Hucum » (7. Kö) Hüda — Uzyön - Fr, Inspiratlon gul pousse dans la vole du salat Hükümdar — Hükümder (T.Kö.) Örnek: İngiltere Hükümdarla- Hükümderle- Hükümet — Hükümet (T. Ka.) Hüma — Oma Hüner — Hüner (T. Kö.) Hakkı (Paşa) Evvelâ Hastalı- Sonra Da Kaçmıştı.. Fethi Beyle erke karar verdiğini söyledikten sonra: — Memleketi U terkederken, fırkayı” namuslu bir el maneviyesi) ni muhafaza etmektir. Sizin bugünkü vaziyetiniz; olsa olsa, ayni cemiyetin evlâtlarından mürekkep bir grup şeklindedir. at ve Terakki fırkası) ndan etini) de unuttuğunuzu zan- iyorum. Onun için eski bir sizin ve arka- da kongreye iştira- rica ediyorum. Dedi. Fethi bey, uzunca süren bir düşünmeden sonra: — Eğer kongrede reyan edenler- , hangi arkadaş İsterse gelsin, Bu suretle fırkamız, yine eski dürüst arke- daşlurla kuvvetlensin. Zaten buna da Ihtiyaç var, Bugün, yarın mö- eke imza edilmek İhtimali mevcut, Hür — Gür, özgen, özgür Hürriyet — Hbriyet, özgenlik, özgürlük rnek: Hürriyetimizi hiç bir geye değişemeyiz — Özgenlk gimizi biç bir şeye değişmeyi. Hürriyetperver — Özgenel, ör Örnek: Hürmetlerimi takdim ederim — Saygılarımı sunarım, Hürmet etmek, İbtiram göster mek — Saymak Örnek: Ben kendisine çok hür- met ederim — Ben kendisini çok sayarım. Hürmeten — Sayarak arlığına hürmeten— Muhterem — Sayın Hürmetkâr — Sayar Örnek: Hürmetkârınız — Sa- Hüsüân — Güzellik Hüsnü hâlü hareket — Uzgidim Örnek: Hüsnü hâlü hareket numarası — Uzgidim numarası. Hüsnühat — Uzyarı - Fr. Calig- raphe Hüsnü idare — Uzyönetim Örnek: Hüsnü idaresiyle bütün arkadaşlarımın sevgisini kazan- mıştı — Uzyönetimiyle bütün arkadaşlarının sevgisini kazan maştı. Akhisarda soy Akhisar (Hususi) — Kazamız İnhisarlar idaresi omemularından müdür Bay Harun Salur, muha- bay Refik Bırav, Eksp: Eksper Eksper bay Meh- muhakemat | memuru bay Selim Kut | memuru bay Azmi Tokatta Enctimen başyazganı Mahir Yazar Pazarlı Ömer Yontan, depe M. H. 360 da Mustafa Yılmaztürk, eski pazar çevirgeni bay Ahmet Yar dımcı, Yaşmöydan M. H. 74 de Kemalsitin Yüce, Arspınar köy okula bay Abdullah Güzner, göz mütehassısı Şevket Gözaçan HASAN KREMİ Dünyada omevcut kremlerin en nefisi, en sıhhisidir. Nazik cildli kadınların hayat arka- daşıdır. gençleştirir. Ve genç» leri güzelleştirir. İnsa- na ebedi bir taravet veren Hasan kremi- ni unutmayınız. Kutusu 50, tüp halinde 20 İhtiyarları Hasan deposu: Ankara, istanbul, Beyoğlu Ew büyük Fransız artisti CHARLES BOYER tarafından yaratılan A Kv KAN cw ejisörü £ Meşhur Metropolis filmini yaratan FRIİTZ Hüsn İmtizaç — İyi geçinme Örnek: Zevc ile zevce arasında lazımdır — Karı le kocu arasında İyi geçlame gerektir. Hüsnü kabul etmek — Iyi karş lamak Örnek: Beni hüsnü kabul etti - Kendisine hüsnü mua- ince şımarmaya başladı” iyi davrandıkça ge mermaya başladı Hüsnü nazar sahibi — Arıbakışlı Örnek: Hüsnü nazar sabibi- dir, kimsenin kötülüğünü gör- mez - Arıbakışlıdır, kimsenin kötülüğünü görmez. Hüsnü niyet — Eyi Örnek: Hüsnü LANG Hüsnü şöhret sahibi — İyi ta inmiş Hüsnü tabiat sahibi — Zevkli Örnek: Hüsnü tabiat sahibi bir giyinişinden belli « Hüveyda ( Bak: Âşikâr, ayan ) Hözal — Bitkinlik Hüzün, teessür — Üzün - (Fr) Tristesse Örnek: Gönlünüz dalma hüzünle doludur — Gönlünüz her vakit özün doludur —Vous svez to jours — benucoup de dans le cocur. Önergeler Kılavuz sözleri Üzerine, her listenin ( Son Posta )da çıktığın dan başlamak zere bir ay içinde k bir önerge ileri unlar T. D. T.C, şu şekil altında 01) Burada bir örneğe gösterilmiycn yanlar üzerine bir ş6y yapılar mayacaktır. tristesse