27 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Tefilka No: 8 Tayyare Bomba Filoları Ikisi başbaşa kalınca, reis: — *“ Janda ,, dedi * sözlerinizi pek iyi anlayamadım. Prag şehri hakikaten müdafaasız bir halde mi? 1935 senesinde meclisten geçen kanun ve o zamandanberi ihtiyar edilen bunca zahmet ve ve maşarif boşamı çıktı? ,, — “Ben böyle bir şey söyle- medim. Zehirli gaz taarruzuna karşı temamile hazırız. Fakat AL- manların yalnız zehirli gaz taarru- zuna İstinad ettiklerine emin de- ğilim kil Ya beş bin tayyare ile yüksek infilâkh bomba atmağa başlarlarsa ! Saatlerce ve her beş dakikada bir elli tayyarelik taze kuvvetlerle yapılacak böyle bir taarruzu düşününüz bir defa !,, — *“Almanlar da her halde bu kadar tayyare yoktur canım 1,, — “Belki fazin.,.,, — “Sizin tayyareleriniz onlara mani olamaz mı ?,, — “Bir çoğunu düşürebiliriz. Haydi haydi beş yüz tanesini di- yelim. Bunun netice Üzerinde ne tesiri olabilir?,, — “Halbukl harbiye nazırımız hiç de bu fikirde değil, ne der- siniz? Aklı ermiyor mu acaba ? — “Aklı ermiye eriyor. Ikti- darına diyecek yok.. Görlüşü de iyi fakat gözlerini yanlış tarafa çeviriyor,,, — ** Şu halde biz yine tatlı söze ve büyük devletlerin himaye ve muavenetine güvenmeliyiz. Bi hassa İngiltere — ve — Fransanın bize karşı sempatik — davrandı- ğından.... , —“ Evet amma, İki seneden- beri artık Almanyanın her ikisin: den de pervan kalmadı... Gerçi anladığıma göre Almanyanın da bir harbe sürüklenmeye niyeti yok, —fakat — Reisicümhurunun hayatı bir defa daha tehlikeye maruz — kalırsa ne — İngiltere, ne — Fransa Almanyanın önüne geçebllr ... ,, —" Onlar da mı âciz demek istiyorsunuz ?,, İngilterenin Kuvvetl — “Hem evet; hemde hayır, İngiltere sulh istiyor ve bunda da samimidir. Bunu kabul ediyorum. Hârbe icbar edildiği zaman ve kuvvetlerini toplamıya vakit bu- lunca her zaman anudane harp etmiştir. Fakat o da eski Ingil- tere değil artık, Mısırı, Irlandayı, Hindistanı birer birer elden çe karıyor, tıpkı hakim olmaktan bıkmış bir adama benziyor. Hava kuvvetlerine gelince, bunun da bir oyuncaktan farkı yok. Almanların Prağı havadan bombardıman et- tiklerini haber aldığı vakit bile, hava kuvvetlerini harice gönde- remez, çünkü Londra şehri bile o vakit hava — taarruzuna karşı müdafaasız kalır. ,, — “Ya Fransa ?,, “ Almanya onu dinler mi ? Zateo Fransanın nüfusu günden güne azalıyor. Versay muahede- sinin imzasındanberi de hergün yörek üzüntüsü, çarpıntısı çek- miyor mu?,, Res, bu buhran karşısında yüksekten atıp iulmıyan genç mnazırına düşünceli düşüznceli baktı ve gayet yavaş bir sesle: — “ Dostlarımıza karşı hiç te mültefit değilsiniz,, dedi. - * Öylı bir maksatla söy- lemedim. Ben vaziyeti olduğu gibi görüyor ve karşılıyorum. Saniyen bizi alâkadar eden mühim bir cihet daha var. Dostlarımız mü- dahale etseler bile — vaktinde yetişemezler. Ölülerin onlara ih- tiyacı kalmaz ki !..,, Prall Şehrinde Tren nihayet Praga vasıl ol- muştu. Mutat veda merasiminden sonra Macar Konta Geysa tren- den inen İngiliz kadınlarını seyre dalmıştı. Eşyalarını, kendilerini beklemekte olan otel memur ve bamalları almış, gidiyorlardı. Kontu, Pragdaki kendi sefare- tine mensup bir memur karşıladı. Her ikisi de Bernden, şundan bundan — bahsederek — istasyon peronunda bir aşağı bir yukarı dolaştılar. Fakat kendilerine dik- kat eden kimse olmadığını anla- dıktan sonra Kont yanındakine döndü ve sesini alçaltarak ciddi bir tavurla: Şifre — “ Anton ,, dedi. “ Sözleri- me İyice dikkat ediniz, çünkü hepinizin hayat ve mematı bu söyleyeceklerime bağlıdır. Sefirin iyi bir otomobili var değil mi? Jâ... Bu otomobil hepinizi alır mı? O da âlâ.., Lütfen sefire söy- leyiniz. Gelecek Cuma günü ha- riciye nezrretimizden kendisine ağlebihlimal bir telgraf gelecek- tir. Bu te'grafta doğrudan doğ- ruya anlayabileceği diğer bazı şeyler olabilir. Fakat şayeyet tel- graf ( un fiatlarının yükselmesi ihtimali var ) cümlesile biterse, telgrafın Peşteden çekildiği saat- tan itibaren nmihayet altı sant zarfında bütün malyeti ile bera- ber Prağdan ayrılmalıdır. Derhal otomobile binip Bavyera hudır duna gitmelidir. Orada kendisinl bekleyecekler. Şayet böyle bir telgraf gelmezse, bu söyledikle- rimi tamamen unulacak, aklınız- dan — çıkaracaksınız. — Anladı- nız mı?..... Hal.... Cir mesele daha vardı. Ber- lindeki dostlarımız — bu - irenle buraya — hafi bir memur gön- SAA 21 - 4- 1935 derdile. Bu zat — buradaki (Nazi) teşkilâtile temas edip bir kaç gün zarfında burada hâdis olması muhtemel vaziyet karşısın- da ne suretle hareket edeceklerine dair kendilerine Berlinin talima- tını tebliğ edecekti. Iki'saat evvel bu memurları yakaladılar ve öl- dürdüler. Fakat bundan evvel yanındakl evrakı Miss Wryatt isminde bir Ingiliz kızının bavu- luna — saklıyabilmişti. Bu — kız Ambasador — oteline giden iki Ingiliz kadınından biridir. Evrakın kendi çantasında olduğunu bik- miyor. Bunu gayet mahremane Surette alâkadar olan memurları- mıza - bildiriniz. Fakat dikkat İngiliz casusu, Alman neferinin gırtlağını sıkarak boğdu ediniz sakın bizim bundan malü- matımız olduğunu ve bu İşe mü- dahala ettiğimizi başka kimseler duymasın, — Anlaşıldı mı?.. Şimdi artık ben gitmeliyim.,, Dedi. Sözünü birdenbire kesti, çünkü zaten yarım saat geç kalmış olan tren kalkmak üzereydi. Bavuldaki Evrak Caresse eliadeki telefon ahi- zesini bıraktı ve kaşlarını çatarak hiddetli bir surette: — “Bu akşam gelmek istiyor!,, dedi. — “Tabii sen de gelmemesini söyledin değil mi?,, — “Tabil,, «Şu bhalde kızacak ne var?» Perdita bir taraftan konuşu- yor bir taraftan da bavulunu bo- yordu. Neş'esi yerinde idi, 'in şunun bunun hareke- tinden — şikâyetlerine — alışkındı, Carssse cevap verdi: — “Gelmek istemesine kızma- dım, bunu söyleyiş tarzına kızdım. Adeta bizim buraya geldiğimiz- den hoşlanmamış gibi söz söyle- yordu..,, — "Olabilir ya, belki de hoş- lanmaz... Fakat derhal gelmek isteyor Idise...... belki de yanında birisi vardı?,, — “Belki de sebebi odur.,, — “Telefonda ne söyledi, na- sıl söyledi.?,, “— “Hiç.... ne diyeyim?... Se- sinin ahengi bir tuhaftı....,, — “Tuhaf mı ?,, Perditanın sesi de ahengini kaybetmişti. Sanki başka bir şeyler düşünüyordu. Bir müddet sonra ilâve etti, (Arkası var) 1500 Eııi_oru | Okuyucula;;ı_nız, Bu Mü- sabakamızı Takip Edebilirler I00 Kişiye 500 LiraVe Hediyeler (1) inciye 100 li 5 Ayrıca on kişiye (10) ar lira, 100 kişiye de (125) llra kıymetinde muh- telif hediyeler. Son Posta 22 Nisan Pa- zartesi gününden İtibaren kolay, herkesin iştirak edebileceği bir müsabakaya başladı. Müsabakamız şudur : Hergün Son Posta'ya bir resim konacak ve bu resmin altına, resimde ne konuşuld: ğunu bildiren dört cümle yazılacaktır. Siz bu dört cüömleden birini seçip bize bildireceksiniz. Resimde ne — konuşulduğu — hakkındaki ihtimalleri göstermek Üzere de altında dört cümle yazılmıştır. Bu resmi tetkik- edecek ve bu dört cevaptan birini seçip bize bildireceksiniz. Son Posta'nın bu yeni mü- sabakasına bütün kariler iştirak edebilir. Müsabaka şartlarımız şunlardır. Müsabaka şartları 1 — Resim altında gösterilen sözlerin resme en uygun olduğu- na kani olduğunuz bir tanesini seçiniz. Bu sözün numarasını ku- pondaki yere İşaret ediniz: Altı- na isim ve adresinizi koyunuz. 2 — Müsabaka 30 gün devam edecek ve hergün bir resim konacaktır. Kariler 30 re- simin — kuponlarını — topladıktan sonra - birleştirp Son Posta müsabaka memurluğuna gönde- receklerdir. KADIKÖY 1/4 payı. ARNAVUTKÖY : Sahilde eski 170 ilâ 178 yeni 162 - Ne Konuşuyorlar? İstanbul Milit Emlâk Müdürlüğünden ; t Caferağa mahallesi Kuşdili sokak eski | yeni 103-103/1 Çukurbostanın Nisan 27 Kolaylıkla |TNE | | KONUŞUYORLAR? | 1 — Bu mutfak işiaden biktim. Yemtk yapmaktan iğreniyorum. 2 — Allabaşkını su b eği nami yapılif blir mlamn ? 3 — Biz bu akşam simsmaya — gidi; Siz do ged” mlaniz ? | 4 — Son git, ben bu 'i 'kendi kendime d? yapabilirim, 3 — Müsabakaya İştirak eder bilmek için 30 resmin de cevar bını kuponlara doldurup gönder" mek İâzımdır. Noksan — kupolt gönderenler müsabakaya iştiral edemezler. 4 — Müsabaka müddeti SÜ gündür. Resimlerin neşri bittiği günden itibaren İstanbul ve taşr okuyucularımız. 15 gün içinde kuponlarını. Son Posta müsar baka memurluğuna göndermeli” dirler. 7 Hazirandan sonra geleti cevaplar kabul olunmaz, 5 — Gelen cevaplar Posta tarafından teşkil edil bir hakem — heyeti tarafınd tetkik — edilecek ve en uygull cevapları bulanların Myı_'= ayıracaktır. Müsabaka — neticesl 12 Hazran Çarşamba nüshamızda Hlân olunacaktır. — — 6 — Son Posta'da çalışa! larım no kendileri ne de ıilolıl, bu müsabakaya iştirak edemezler: 7 — Müsabakada karananlı şu mükâfatlar veritecektir: () inciye 100 (2 ” 75 (3) Üüncüye 50 (4) ” 25 () inciye 25 Ayrıca On kişiye (10) ar lira, 100 kişiye de (125) kıymetinde muhtelif hed yeler. Muhammen Kı Lira 5552 164 sayılı baraka ve iratlı arsanın 17/20 payı, (Elyevm odun deposu- dur. Mecmuu 540 metredir,) 5512 Yukarıda yazılı mallar 30/4/935 Salı günü saat 14 de " zarf usulü ile ve arttırma suretile ve bedeli peşinen ödenmek şartil? satılıktır. İsteklilerin yüözde yedi buçuk pey akçelerini vakti muây” yeninden evvel yatırmaları ve hazırlayacakları mübürlü zarfları artı fırmanın açılacağı saattan bir saat evvel satış komisyonu Başkat” hğına vermeleri. “F,, “1948,, Nafıa Bakanlığından: 14/4/935 tarihinde münakasasının icra edileceği — ilân edilmit olan Filyos - Ereğli hattı ikinci kısım İnşaatına ait eksiltme £ len lüzüum Üzerino aynı şartlarla 5/5/935 Pazar günü saat On tebir edilmiştir. b