19 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

19 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Bulgaristanda Türklüğe Karşı Tahrikler Hâlâ Devam Ediyor Maamafih “Yarası Olan Gocunur,, Der V Sofya, 18 (Hususi) — Bütün Bulgar gazeteleri, Bulgaristan Os- manlı imparatorluğu idaresi altın- da iken yapılan bir isyanın yıl dönümü münasebetile yine kafa tutan, hattâ " Türklüğe >tecüVüz eden yazılarla doludur. O zaman Velço Atanasof çetesinin efradı Eılıılıumı. ve (1835) de asılmıştı. ulgar gazeteleri ara geçen yüz sene içinde Bulgaristanın eğaretten kurtulmuş olduğunu ya- yazıyorlar, bu arad yörlar.— Bu — mü: Bulgar şehirlerinde tantanalı me- rasim ve tezahürat yapılmış, Bul: garistanın Erginligi (istiklâli) kut- lulanmıştır. Bu arada o zaman Osmanlı ordusile Bulgar çetecileri arasın- da yapılan müsademeler de tem- I Geçeriz lerine; Almanyadan dönen Türk güzeteciler heyeti buradan geçer- ken kendilerini Bulgar gazeteci- leri karşılamiş, çok samimi ve arada Türk — heyeti — başkanı, iki memleket matbuatının karşı: hklı dostluğunun — kuvvetlenmesi için elbirliğile çalışmaları dileğin- de bulunmuş, bu dilek Bulgar gazetecileri tarafından da tasdik edilmişti. Fakat, şimdi şu yıldö- nümü münasebetile anlıyoruz ki Bulgar gazetecileri sözlerini tut- mak hususunda çoök gevşek dav- ranmışlardır. Çünkü Bulgar ga- zeteleri, eski günlerin hâdiselerini çok şişkin bir şekilde sayfalarına geçirerek, Türk zulmünden, Türk- Bil edilmiştir. lerin barbarlıklarından, — Türk- Şimdi gelelim Bulgar gazete- (Davamı 8inci yüzde ) Yeni Anketimiz Bâtıl Ömer Rıza, Bunu Bir Şart Meselesi Buluyor ( Yazımı 9 uncu yüzde ) İtikatlara İnanır Mısınız ? Yazıcı Arkadaşlardan Ömer Rıza İle Selâmi İzettin Cevapları l Selâmi İzzet İse Hiçbir Şeye İnanmıyor Atatürkün Şehrimizi Şereflendirmelerine Alt Muhtelif intibalar Atatürk İstanbulda Atatürk dün Şişli, Maslak ve Tatanbul cihetinde yapmışlardır. bir. gezinti Şüpheli Bir Adam Sorguya Çekilince Bir Katil Olduğu Meydana Çıktı Bergama, 17 ( Husust )— Ber- gamanın — Turanlı — nahiyesinde vaziyeti şüpheli bir adam yaka- lanarak karakola getirilmiİş; kara- kolda kısa bir sorgudan sonra bunun bir katil olduğu meydana çıkmıştır. Yakalanan adam kıptı hmet oğlu Muharremdir. 933 yılında Sükede genç karısı yan — ÂAyşeyi öldürmüş, izini kaybetmek için muhtelif yerler- de dolaşmıştır. Bu hâdisenin meydana çık- masında jandarma karakol ku- mandanı Mustafa çavuşun faali- yeti görülmüştür. Katil, mahfuzen Sökeye — gönderilmiştir. Orada muhakeme edilecektir. Tröstlere Karşı Mücadele Ediyoruz Oksijen Tröstü Bugünkü demir ve elektrik Endüstrisinin temel taşını kuran oksijen, Türkiyede büyük savaş- tan evvel bir İtalyan tarafından oksijen kaynağı şeklinde kuruk Mmuştur. Büyük harpten sonr ehemmi- yetl artan, ve bugünkü endüs- trininin temeli gibi olan bu mad- de her yerde olduğu gibi Türki- (Devamı 10 uncu yüzde ) »on Posta — PAZAR — 19 MAYIS 1935 İdare işleri telefonur 20203 Fiatı 3 karuyş Habeş - Halyan Dövüş Hazırlıkları Son Nazik Safhasındadır Roma, 18 (A.A.) — Dünkü | gazetelerden biri “Allari,, İmzası ile “italya ve Habeşistan arasın- da savaş olacak mı?,, adlı. bir makale neşretmiştir. Bu makale- nin esaslı parçaları şunlardır: *“Süel bakımından, ikl memle- ket açıkça savaşa hazırlanıyorlar, berlik ilân etmiştir. Ayni zaman- da Habeşler, en modern silâhlar olan makineli tüfekleri, uçakları, zehirli gazları da savaş için top- lamaktadırlar, Kıral hududa yakın vilâyetleri gezmiş ve savaş dua- ları yapılmasını emretiiştir. İtalya, 1911, 13 ve 14 smiıf- larından 900,000 askeri silâh al- tında bulundurmaktadır. Munta- zam ordunun 3 fırkası ve siyah gömleklilerin iki fırkası savaşa hazır bulunmaktadır. Dağu Afrikasına asker yolla- maları 11 şubattanberi muntazam şekilde devam etmektedir. Bütün donanma, asker ve askeri eşya taşımakta kullanılıyor. 24,000 tonluk Kont Biyanşa- mano, 12,000 tonluk Ganj vea Kolombo — vapurları ile 20 ye yakın büyük nakliye gemileri de Afrikaya aaker - taşımaktadırlar, l lerl teşkil o&md’d_n 1915 te genel savaştaki numara ve bayraklar verilmektedir. Afrikaya gitmeden evvel, se- kerler, — husust — kamplarda bir antreman devresi geçirmekte ve çadırda yatmaktadırlar. Süel mahafil, Habeş savaşına başlanması İçin (2(!).(!&)) asker gerek olduğunu söylemektedirler. Diğer taraftan yağmur mevsiml- nin geçmesini beklemek lâzımdır. Sücl bakımından ilk çarpışmaların eylülden evvel başlaması mümkün değildir. “Gelecek dört ay içinde İtak ( Devamı 8 incl yüzde ) Irakta Yeni Bir İsyan Daha Patladı Evvelki kabinenin reisi Bay Cem. Medfal Bir İngiliz Tayyaresi Düşürüldü - Alman Ajansmı iki gün evvel İrakta isyan çıktığına dair Bağdattan uldığı bir haberi bize de bildirmiştir. Bağdat husust —muhabirimizden bu hususta aldığımız yeni bir mektup bu haberi te'yıt ediyor. Bağdat muhabirimize gö- re, İrak İsyamı oldukça ehemmiyetlidir. İşter Bağdat ( Hususl ) — JIrakta, ( Dovamı l uacu yüzde) b Ne Sihirdir Ne Keramet Belediyenin Alemdağında Taşde- len memba suyunda yaptırdığı resmi tahkikata göre Taşdelen membain- dan kaşın haftada ancak bir araba su alındığını, fakat şehirde yüzlerce araba su satıldığını tesbit etmiştir. İ brlediye de bu şişelere naml #lup da Ta M suyu Mübürü vu- ru'ap Teşdelen suyu bandrolu yapış- tırıldığını tetkik etmektedir. -l