13 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa * SON FOSTA gekear ada AAA BAA A AA LA AAA AAA AA AAA AA AA AAA Hak Oyunundan Evvel... Yarın, Yunanlı Misafir Futbolcularla Uçüncü Maçımızı Yapıyoruz Bakalım, Bu Defa Ne Netice Alacağı Yarınki takımda yer alacak olan Hakkı, Lüifi, Münevver ve Şeref Yarın Istanbul, Atina şehirleri Üçüncü ve son maçlarını Taksim stadyomunda oynıyacaklar.. İstan- bula iki maç yapmak üzere gelen Atinalı futbolcular bir berabere ve bir de galibiyet elde ettlik- ten sonra memleketlerine döne- eekleri bir sırada Üçüncü bir mü- sabaka için şehrimizde kalmaları onlardan ziyade bizim için dik- date değer bir haldir. Yunanlılara karşı arzu edilen dereceyi alamı- yan futbolcularımızın yarın yapa- cakları üçüncü müsabaka asıl kıymetini kaybetmiş olmakla be- raber yine büyük bir alâka uyan dıracaktır. Yunanlılarla — yaptığımız — iki müsabakada, bize, takımların fena feşkil nden ziyade, oyuncularımı- zın bozuk bir formda olduklarını gösterdi Yarın sahaya çıkacak oyun eularımız. yunanlılara karşı hiç oynamamış ilk defa maç yapacak oyuncular değildir. Bunların her biri iki maçta da teker teker tec- rübe edilmiş, oyun kabiliyetleri malüm sporculardır. llk ve ikinci maçta güzel de- rece alamadıksa bunun sebebi yukarda anlattığımız gibi sırf oyuncuların lüzumu kadar idman- h olmayışlarıdır. Yunan — takımı futbolu icap ettiği kadar çabuk ve o nisbette gayretli oynamaktadır. Bizde bu- gün noksan olan hassa da budur. Mevsim zarfında on aydan fazla mütemadiyen maç yapmış, yorgun düşmüş ve o işe karşı olan alâka ve hızını kaybetmiş oyunculardan daha fazla iş beklemek manasız olur. Yarın yapılacak maç bizce malüm olan bu şerait — altında oynanacaktır. Bir hıftaya yakın şehrimizde kalan Atinalı oyuncular da ipin veunü kaçırdılarsa — yarınki maç müsavi şartlar içinde geçecek, gayret ve tahammülü fazla olan taraf iki şehir zrasındaki — &on denemeden tertemiz çıkacaktır. Yarın, — Istanbulu aşağıdaki takım temsil edecektir. Bedü; Faruk, Lâtfi; Kadri, Esat, Mehmet Reşat; Niyazi, Hakkı, Rasih, Şeref, Fikret,. Atletizm Birincilikleri Mayısta Yapılamayan Bu Müsabakala Da Bu Pazar Sona.Erdirilece Haftalardanberi geri bırakr- ! lan İstanbul atletizm birincilik'eri Pazar günü Taksim — stadında vapılacaktır. 31 Maystanberi hemen hemen hiç müsabaka yapmamış olan at- letlerimiz Istanbul - birineilikleri için son haftalarda devamlı bir şekilde haz.rlanmışlardır. Istanbul - birinciliklerinde gü- zel derecelerin yapılacacı Ümit edilmekledir. Atlellerimiz Istanbul birinel- liklerinden sonra on beş gün ka- dar istirahat ecdeceklerdir. Ankara Bisikletcilerinin Turnes Balıkesir, 12 (A.A ) — Batı Anadolu turneye çıkmış bulunan Ankara bisikletcileri dün Çanak- kale üzerinden Balıkesire gelmiş- gee ge ÇTT Bksda sarık atlama rekirdmeni Gela'asaraylı Fethi lerdir. Bîıîkleldîu 212 kilomet- relik yolu yedi saate almışlardır, Bizde ; Bisiklet Sporu Niçin İnkişaf Edemez? Türkiye idman cemiyetlerinin kuruluşunda diğer federasyon'ar ile beraber bir de bisiklet fede- rasyonu vardı. Medeniyet âle- minde binek hayvanı makamına kaim olan bisiklete 930 kongre- sinde icap eden ehemmiyet ve- rilmeyerek federasyonu lâgve- dildi. e GU Teşkilât umum merkerinin teşebbüsü ve birinci umum! kon- grenin takdiri İle geçen sene tekrar ihya edilen bisiklet fede- rasyonu — çalışmıya — başlayarak memleketin diğer ülkelerinde olduğu gibi Istanbulda da sekiz teşvik müsabakası yaptı. Bu müsabakalara her katagori lze- rinden kırktan faz'a yarışçının iştirak etmesi bize bisikletçiliğin fevkalâde bir Inkişafa mazhar olacağı, bisiklet yarışlarının çok ehemmiyet kesbedeceği hissini vermişti. Bu yıl müsabakalar başladı. Birinci teşvik yarışına giden bisikletçilerin adedi ©on beşi eçmiyordu. İkinci, Üçüncü, dör- süncn yarışlarda müsabık adedi gittikçe düşüyordu. Bu tedenninin sebebi ne İdi? Geçen seneye nazaran bu sene büyük bir sukuta doğru gidiliyordu. Ka- bahat federasyonda mı? Heyette mi ? Bisikletçi'erde mi? Nerede idi? Maalesef bütün bu gar'plik dünyanın aksine olarak İstanbul Belediyesinde. Istanbul' bisikletçiliğini Istan- bul Belediyesi öldürüyor. Bun- dan üç sene evvel yarışa girdiği değil bisiklete binmeği bir nimet te'âkki eden'er bugün bisiklete binenleri gördükçe hamakatine hükmediyor'ar. Belediyenin hergün çıkardığı müşkülâtı anlatanlar, Istanbalda bisiklete bindikleri taktirde sırat köprüsünü Okmeydanından geçer gibi kolaylıkla geçerler... İstan- bulda bisiklete binebilmek için €vvelâ bir numara almak İcap eder. Ecnebi memlekette bu numarayı bakkal, aktar satar, Bu iş Istanbulda on beş günlük bir meseledir. Bugün buna rah- met okutan ikinci bir mesele daha çıkmıştır. Ehliyetname... Bisikletten — anlamıyanların, anlayanları imtihan ederek vesika vermesi bize bas bir iştir. Bisikletçiler numara almanın mı, yoksa ehliyetname szhibi olma: nın mı daha güç olduğunu kes- tiremiyorlar... Bisiklete binmeği öğretince, yarışa girmek — en tabil bir haktır, Istanbul Belediyesi bir Elüm tehlikesi addettiği müsabakalara müsaade etmedikçe amatör bir sporcu için yarış yapmak imkânı yoktur. Başka taraflarda koca Fransa turu yapı'ırken - birde bir kaç kilometrelik yarış yapa- mamak ne acıklı bir haldir... C. I Atletlerimizin Dertlerinden... Karakaş, Bugünkü Acıklı Hali Anlatıyor Diyor Ki : İdarecilerimiz İyi Düşünüyor Amma... Amması Var... Cirıit atma rekordmeni Karakaş atletizm işlerimizin bozuk gitme- sinden endişe ediyor ve Balkan oyunlarının bu sene de Zagrepteki gibi fena bir netice ile neticele- neceginden korktuğunu yana ya- kıla anlatıyor. Karakaş ezcümle diyorki: “— Geçen sene Zagrepte çok fena neticeler aldık. Bunun başlı- ca sebebi idare İşlerimizin bozuk olmasıdır. İdarecilerimiz çok iyi şeyler düşünüyor amma bir şeyi hiç düşüamiyorki o da atletlerimi- zin bugünkü acıklı halidir. Eir atletin forma girmesi ne- kadar güç bir iş ise, o atletin formda * kalabilmesi okadar da- ha güçtür. Bir gün Romanyalılar gelecek deniyor; ona göre hazırlanıyoruz, Son dakikada gelmiyeceklerini haber veriyorlar. Bir hafta sonra İstanbul birincilikleri yapılacak deniyor; müsabakalardan bir gün evvel onun da - geri,. bırakıldığı söyleniyor. Bir atlet böyle her hazırlığın sonunda idman şartla- rını değişt'rirse onun yapacağı dereceden hiç bir şey beklene- merz, Müsabakaların ne proğramını, ne de ne zaman yapılabileci gazetelerden takip etmeğe im yok, Atlet Karakaş Alâkadar kimselerin bu işleri yüzüstü bırakması atletleri büs- bütün şaşırtıyor. Sağdan, soldan en ufak bir baber alabilmek için her tarafa telefon edersiniz. Sizi tatmin edecek on küçük bir ha- beri alamazsınız. Bu şernit içinde / olan bir milli takımdan ne ümit edilir?” —— Henliz yarış yapacak sahamız bile hâzır ı.iudl! un içindir ki Taksim stadyomu futbolculardan lütfen boş kalacak, biz de güya orada idman ve müsabaka yapa- rak Balkan oyunlarına hazırlana- cağız. Ne diyelim Allah yardım- cımız olsun!... İzmirde Tayyare Kupası Maçını Seyrederken... Iki senelik bir ayrılıktan son- ra yazın tahammül edilmez sıcak- larında denizden esen serin, hayat ci inbat rüzgârının bol oldu- gu bir günde çok sevdiğim AL- sancak stadına maç seyrstmeğe gittim., Tayyare Cemiyeti menfaatine yapılan maçların en — hararetlisi olan Göztepe — Altay maçı ile Buca — Altınordu maçları vardı. EBuca — Altınordu birbirlerine bir sürü ol —attıktan Gsonra berabere aldılar, - muhakkak bir tarafın galip gelmesi lâziım- geldiğinden maç yarım — saat temdit —edildi ve Lurada pek enteresan bir şey gördüm: hakem oyundan cezaen — çıkardığı bir oyuncuyu tekrar oyuna aldı. Oyun yine başladı, diğer taraf da iki sayı farkla oyuzu kaybetti. Bu oyuncu meselesizder çıkan müna- zea dolayısi'e tabildir ki vakit geçli — ve en mühim maç olan Altay - Göztepe müsabakası oy- panamadan, önüm'üze bakarak ve futbol seyretmek zevkiri duyma- dan sahadan ayrıldık.. “İkiaci hafta bir evvelki haftaden kalan bu maç oynandı. Bu münnase- betle şunu — itiraf — edeyim ki bu maçta da maalesef — futbo! seyretmek zevkini - tadamadım, Yine münakaşalar, münazaalar, Ikidebir oyunun durması, halkın münakaşaları oyunculara vo ha- keme hücumu işin tadını kaçırdı, Orada bulunduğum zamanlar- da öğrendiğime nazaran da her hafta yapılan maçlar da aşağı yus karı hep böyle oluyormuş... Stada gelince: Stat tam manâ sile kum deryası dört sene evvelki güzel sahanın yerini şimdi alabil- diğine bir kum denizi almış futbolcular da, bu denizin içinde çırpınan, çabalıyan — bir takım btçarelerdir ki Allah yardımcıları olsun. Stadyomun duş'arına gelince; yalnız — maç günleri — açılan bu duşlar antrenman — günleri bilâistisra herkese kapalıdır. Ve umumiyetle bozukturlar, - çarık, çürüktürler. Duşu olmiyan,. Futbol oyniya« cak bir sahası bulunmıyan ve maçları idare edecek bilgeli har kem olmadığı zaman o futboleu- lara acımaktan başka ne yabıla|”- bilir? — Lütfi Aksoy İstanbul Atletizm Heyetin« den: Bugünkü ve yarınki müsabas kalarda atletlerin lisansları ile birlikte muayyen saatte Stadyom" da bulunmaları. | | | !