13 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Sorgularımıza Nasıl Cevap Verirler ? Bu sütunda her gün, muhtelif me- veleler etrafında, muhtelif. kimselere sualler soruyor ve eevaplarını rediyoruz. Fakat burada gördüğünüz adros- larin ve üç beş salırlık cevapların alınması sanıldığı kadar kolay değil- dir. Her gün bu sütunun anketciklârini toplıyan arkadaşımızın Üç satır cevap alabilmek uğrunda karşılaştığı güç- lükleri anlatabilmek için, eşağıdaki satırlara göz gezdirmek kâfidir. Çünkü arkadaşımızın bugün bir enale aldığı covapları yazmıyor, bir #uale cevap alıncaya kadar bir mus hatabilö konuştuklarını anlatıyoruz, Anlattığı konuşmayı okumak size zade bu işin güçlüğünü anlatmakla kalmıyacak, halktaki sebebi meçhul gçekingenliğin hudutsuz'uğunu Öğrete- cek, ve bir haylı da güldürecektir.) * — Paşacığım, ben gazeteciyim. Sizin tabil hastanız olmuş, oczahane- lere içiniz düşmüştür. Oralarda kar- gılaştığınız güçlükleri anlatsanız da yazıak? — Başka mevruunuz kalmadı ga- liba ki, rasgoldiğinize aklınıza geleni Boruyorsunuz! — Efendim. “Son Posta,, gazet:si- Aia “Halkın Sesi,, başlıklı bir sütunu var. Biz bu sütunda, her gün, rasgel- diğimiz kimselerin, günün mühim meseleler) hakkındaki düşüncelerin! heşrediyoruz. Şimdi dö yine aynı sütunda devam eden bir anketimiz varı Halkın, muhtolif meslek mensupları hakkın- daki şikâyetlerini topluyorur. Bugün de sıra cezaelarda. Bu İtibarladır ki, #izin eczacılar hakkındaki şikâyetle- rinliti Öğrenmek İst'yordum | — Bunu öğreneceksiniz. de çıkacak sanki ? — Vallahi, belki bir şey çıkar, belki çıkmaz. Denize atılan her olta dolu çıkmaz a. Fakat 60z iki satır cevap verseniz ne çıktar sanki? — (Eczacların nelerinden şikkyet ettiğimiz meçhbul mü ki? Eli Bi reçete a'ın, bütün İstanbul eczan doöleşin. Eğer — ilâcınızi — aya yapacak iki eczane — bula mutlaka mucize kabilinden düftür! Bu korkanç ihtikârın geçilmezse, — hastalar, #czanelere düşmemek için ilâçsz ölmeyi göze alacaklardır! (*)) — Güzel, birde adresinizi himmet buyursanız ? — ©O da ne olacak? — Adecasiz yazârank, okuyucular uydurduğumuzu sanırlar! — Öyleyse vaz geçin de, başka- Tarına sorun.... Ben adreslerle, mülâ- katlar'a gazete sahifelerine geçip de , başıma iş açamam! — Canım, bunda başınıza İş aça- cak ne var ki? Eğer bu kadar ce- l İşte —muharririmizin güzeteye geçirdiği bu paranter içindeki satırlar. dan ibarettir. Gazeteci Hasan B. beri — çala #ylüyoruz.. senelerden | kalem — yazıyoruz, çiı.iyonıı.l SON POSTA Nikâh üstü- e Nikâh Bayan dilber Emet kazasında ölmüş bir şeyhten dul kalıyor, ve merhum zevcinin — talebeliğinden yetişme bir müezzinle evleniyor. Dilber zengin, ve müezzin Emin de zeki bir zattır. Tahs'line devam ediyor, ve evvelâ liseyi sonra da hukuku tamamlıyor, ve Emet hâkimliğine tayin olunuyor. O sırada zevcesi Istanbula gi- diyor, ve hâkim Emin de Akşe- hirli bir kızla nikâhlanıyor. Fakat Bayan dilber, on küsur yıllık kocasının bir başkasile ev- lendiğini öğren'nce çileden çıkı- yor; ve iddiasına göre nikâh östüne kıyılan bu ikinci ve ka- nunsuz nikâhı bozmak için mah- kemeye baş vuruyor. Dünkü Yağmur Bazı Semtlerde Pek Şiddetli Oldu. Bazılarında İse Hafif Geçti Şehrimizde son haftalar yağ- murlu geçmektedir. Dün sabah da şehre sağnak balinde yağmur ve dolu yağmıştır. Fakat garibi şudur ki bu sağnak şehrin bazı kısımlarında çok şiddetli olduğu, birçok çukurca yerleri su bastığı, binaların damları aktığı halde, bazı semtlerine de şöylece gük- suyu serper gibi gelip geçiver- miştir. Dolu yalnız Beyoğlu sem- tine düşmüş. Istanbul semtinde hiç yağmamıştır. Kandilii rasathanesinin verdiği malümata göre yağan yağmur 16 miimetredir. Ve hızlı yağdığı için toprağıa Özerinden akıp gitmiş, Mezbahada KesileniPiyango Talihlileri Hayvanlar Haziran ayı içinde İstanbul mezbahasında 8061 — karaman, 10651 dağlıç, 3064 kıvırcık, 103 keçi, 38012 kuza, 840 — oğlak, 1131 öküz, 566 inek, 189 manda, 439 malak, 6 boğa kesilmiştir. Mayıs ayının istatistiğine bakılınca Haziranda 488 hayvan fazla ke- sildiği görülmektedir. Bir Dayak İddiası Bir Adam Adliyeye : Başvurdu Beşiktaşta Yeniçeşmede (32) numaralı evde oturen Elâzizli Nadide dün — müddeiumumtliğe başvurarak Beşiktaş merkez me- muru tarafından dövüldüğünü ve dudaklarının — patladığını — iddia etmiş ve muayenresini istemiştir. Müddeiumumilik Nadideyi tabib- adlilere muayene ettirmiş ve tah- kikata baş'amıştır. vapla başa iş açılsaydı, İstanbu'da başı derde girmedik adam kalmazd.! bin da ülüsıni veri patavalı yoktur mübareğin. Kanlıcalı deli Sait derler ona. Bizim gibi me- murluğu filan da yoktur, Benim adımı sanımı yazdımız miy- di, yarın bankanın içi birbirine girer: — Bakın Rufat noler zöylemiş, gazetecilere Leyanıt'ar vermiş! diye ta müdürün kulağ'na kadar gölürür- ler, Vaz geçin ezizim, vaz geçin... Müssadenizle... Büyük İkramiye Kimlere Vurdu ? Dün çekilen tayyare piyango- sunun en büyük İkramiyesi olan elli bin liranın beş bin İirasını Ramide kışlada asker Edirneli Mehmet, diğer beş bin lirasını Cağaloğlunda oturan ve Suadi- yeye sayfiyeye gitmiş olan Mer- yem, Üçüncü beş bin İirasını da Bostancıda çamlık gazinosu gar- scnlarından Torkum — kazanmış- lardır. Yaz Temsilleri ' Tepebaşında Operetler Verilecek Şehir opereti bu ay Tepebaşı bahçesinde yaz temsillerine baş- hyacaktı. Fakat bahçeyi kizalayan ile operet artist'eri arasında çıkan anlaşamamazlık yüzünden temsil- lere başlanamamaktadır. Operet hasılatın yüzde yetmişini istemek- te, kiracı geri kalan yüzde otuzun vergi, rüsum gibi mükellefiyetleri bile ödeyemiyeceğini Heri sürerek yüzde elli teklif etmektedir. Bu yaz operet temsili yapılamıyacağı anlaşılmaktadır. Üniversite Talebelerinin Kampı Temmuzun cn beşinci günü Üciversite talebelerinden bir. gu- rubu daha kampa çıkacaklardır. Bu gurup, bötün fen fakültesi ile diğer fakültelerin sen sın flarında bulunan talebeler teşkil etmek- tedir. İyice nüfuz etmemiştir. Binaen- aleyh bağ ve bahçelere faydası okadar değildir. Mamafih ne de olsa bağ ve bahçeler için fayda- hdır. Fakat Istanbul civarındaki harmanlar bu yağmurdan- zarar görmüştür, çünkü demetler ıslan- mış, serili harmanlar akmıştır. Marangozların Bir Müracaatı umartesi GünleriAkşama Kadar Çalışmak İstiyorlar Marangozlar Cemiyeli Iç İşler Bakanlığına müracaat — ederek Cumartesi günleri öğleden sonra çalışmak için müsaade edilmesini istemişlerdir. Marangorlar bu İstek için mobilye mugazalarının Cu- martesi günleri öğleden sonra çalıştıklarını sebep göstermişler ve bu yüzden kendlerinin zarar gördüklerini ileri sürmüşlerdir. İki Kaza Biri Çocuk; İki Kişi Yaralandı Hüseyin işminde bir çocuk, Kadıköyde deniz kenarındaki ka- yalıklardan birinin üzerine çıkmış. #erin serin uyku keslirmeğe ko- yulmuş ve uyku halile olduğu yerde sağa sola dönerken muva- zenesini kaybederek dik kayala- rın Üstüne düşmüş, vücudünün muhtelif yerlerinden teh ikeli u- rette yaralanmışlır. Hüseyin Zey- nep Kâmil hastanesine kaldırıl- mıştır. Rıza paşa çeşmesi caddesinde oturan balıkçı Farabetin 4 yaşın: daki oğlu Garbis, bir aralık pen- cereden bakmakta iken muvaze- nesini kaybederek düşmüş ağır surette yaralanmıştır. Köprüde Duba Değişiyor Pazartesi günü Karaköy köp- rüsünün bir dubasının değiştiri mesine başlanacaktır. Bunun İçia köprü Perşembe gününe kadar hiç açı'mıyacaktır. Bu değiştirme sında köprünün İstanbul ta- rafırdaki gözü de kapanıcak, küçük meraki> yalnız Karaköy terafısdaki — gözünden — Halice grip çıkacaklardır. — Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: rem — hastaneleri, verem hastaneleri... ». Verem — hastaneleri verem — hastaneleri, lâzım, ve: söy'leye dilimiz rıyoruz, aldıran yok. ». Yaza yaza mürekkebimiz, söyleye | kurudu, bağırıyoruz, çağır Hasan B. — Verem hastanesi bağıra bağıra, Allab vermesin, gırtlak veremine tutulacağız, desenel Temmurz 13 Günün Tarihi | Bir İki Satırla Haziranda Yapı Faaliyeti Haziran ayı içinde Istanbulda 15 apartıman, & mağaza, 3 ev yapılmış, 461 bina da tamir edi- miştir. * 4 * Helkevlerinde Pratik Dersler Halkevinde gösterilmekte olan pratik derslere son verildiğinden, imtihanlara başlanacaktır. * * * Bir Çocuk Zehirlendi Yeni Kapi lângasında oruran aramın çocuğu AÂrtin, ansızın fe- na bir şekilde hastalanmış rahats sızlığının âdi tedbirlerle önü alı- namıyacağı anlaşılınca doktora baş vurulmuş ve çocuğun zehir- lenmiş olduğu anlaşılarak hasta- neye yatırılmıştır. Bu zehir'enme- nin sebebi araştırılıyor. Son Posta: İtiraf etmek lâ- zımdırki son zamanda bu nevi zehirlenme hâdiseleri sıklaşmak- tadır. * * * Bir Deniz Korsanı Tutuldu Polis, Ahmet isminde sabıkalı bir korsanı yakalamıştır. Deniz üzerinde bir çok bır- sızlıkları bulunan Ahmet evvek ki geçe, Kumkapı iskelesine gek miş, burada açıkta bağlı duran Mustafa relsin gemis'ne bir san- dalla gidip yanaşmış, gemiye gir- miş, yükte hafif, pahada - ağır. ma varsa doldurup kaçarken, po- lisler tarafından tutulmuştur... u0 4 » Bir Memurun Mahkümiyeti Mahkeme kâtiplerinden Hüsa- mettin bir rüşvet alma suçun« dan birinci Ceza mahkemesinde mubakeme edilmiş ve 7T ay ha- pis cezasile (66) lira para ceza- sına çarpılmıştı. Suçlu bu kara- ra itiraz ederek temyize gön- dermiş, temyiz de kararı bozmuş- tu. Dün yapılan yeni duruşmada mahkeme eski kararda israr et- DY * * *& Adli Tayinler Temyiz raportörlüğüne nakle- dilen Asliye Üçüncü ceza reisi bay Zekinin yerine tayin edilen Temyiz raportörü bay Ali Rıza dün yeni vazifesine baş'amıştır. Üsküdar sorgu hâkimliğine seçilen Izmir ceza hâkimi bay Yümni de dün . gelmiş ve yeni vazifesini almışlır. Zonguldak Ağır Ceza Relis- liğine seçilen Temyiz Raportörle- enden Ekmel ve Temyiz Rapor- törlüğüde tayin edilen Nuri dün Istanbula gelmişlerdir. diye j İ İ