12 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

BALK T8 HALICIN? Sene 6 — No, 1805 *i V, Yazı işleri telefonu: — PAZARTESİ — 12 AĞUSTOS 1935 Son Posta İdare işleri telefonu: 20203 Fiatı S kuruş İtalyada Ma Manevralar Sıklaştı ! — Japon VapurlarıHabeşistana) 4eröul Potisinde Bir Hâdise! Gönüllü Taşıyor İngıltere Mısıra Asker Gönderdi Şarkt Afrikada Htalgya ordusunun bir sa merkezi ve Bölüklerine katre katre su taşıyan Italyan delikanlıları Bir Fabrika Daha Kuruluyor Yılda Beş Milyon Lira Kazanacağız Ankar 12 (Son Posta) — Hü- kümetia Kastamonuda kurmaya karar verdiği kendir fabrikasının metotları bitmiştir. Başbakan ve Ekonumi bakanı buraya döndük- ten sonra ihalesi yapılacaktır. Kastamonu kendir fabrikası için yapılan etütler ümidin Ustün- de bir netice vermiştir. Kurlacak fabrikanın yalmız İp ve urgan iyapmakla — kalmıyarak — ipekten farksız olan Kastamonu kendirin- dön çamaşırlık tisür, poplin, her türlü sofra işleri yapan bir ken- dir mamulâtı fabrikası da olması mümkündür. Kostamonu - kendi- rinde görülen kalita bolluğu ve miktar bolluğu; kurulacak fab- (Devamı 3 üncü yüzde ) Bır Facıa! 90 Bin Ağaç Yandı Kızılcahamam, (Öııl) - Zafranbolu — hudutları Kanlıpmmar ormanından çıkıp bü- tün şiddetile dört gün geceli gündüzlü devam eden yangın Ankara ve Beypararından sev- kedilen jandarmalarımızın gayreti ve kazamız kaymakam vekili, jan- darma kumandanı, orman — fen memuru Şerif, Ankaradan derhal yangın yerine orman mü- dür ve mühendislerinin sarfettik- leri Fedakârlık sayesinde tehlike- nin Önü artık tamamen alınmış- tır. Tahkikata ıün yanan saha takriben 800 - 900 hektar olduğu ve yanan ağaçların da 90 bin mikdarında bulunduğu resmi ııı.. hafta Mminlerden anlaşılmıştır. Ş Yurda milyonlar kazandıracak olan Kastameninin kendir mahsulü İtılya, Başka Müstemlekelere de Mi Göz Koymuş? Şarki Afrikada Susuzluk Büyük Bir Tehlike Oldu İtalyada Yeni Bom- bardıman Filoları Teşkil Edildi Berut, 12 (Özel) — Lübnanlı gençlerin Habeş ordusuna gönüllü yazılmaları hararetle devam et- mektedir. İlk kafile bir japon va- :::i!ı Aliunıbıyı “mütevecci- yola çıkmuştır. — Bu gönülüülerden Kisrevandan Hamidin, Beyruttan Davut Tank- nosun. Cebeliâmilden küçük Mâh- mut Ebüddehr, Şamdân Yakup, Şefik ve Ekimin başkanlığındadır- lar. Gönüllüler hareket etmeden evvel otomobillerle Beyrut sokak- larında gezmişler ve halk tara- fından alkışlanmışlardır. ltalyada Manevralar Roma, 11 (A. A.) — Venedik ve Padova bölgelerinde, 8 ve 9 Ağüstosta hava manevraları ya- pılmıştır. Bu manevralara seksen tayyare İştirak etmiştir, Manevraların esası, — Küzey hava limanlarından gelip sınırı, yukarı Adlj bölgesinden aşarak en bombardıman uçaklariyle lânoya hücum etmekti. Milâno ve Bresciya uçak mey» ( Devami 6 1âcı yüzde) Yağlı Güreş Müsabakamız 'Tekırdaglı Hüseyin Dün- kü Gureşlere Gelmedı Dünkü güreşlerden çok heyecanlı bir görünüş Gazetemizla tertip ettiği yağlı güreş müsabakalarının dördürcü programına —dün Taksim — sitadyomunda — devam edildi. Spor sayfamızda hararetli tafsllât bulacaksınız. Suçsuz Vatandaşlar Ne- zaret Altına Alınmış ! Istanbul Emniyet müdi >ü Salih Ölumlerden Ölüm Beğen Günde 150 Sig Adliye Tahkikat Yaptı Polis Nezarethanesinde On Kişi Bulundu Vakit vakit bazı şikâyetler olur; mülkiye veya emniyet müfet- tişliğine müracaatlar yapılır: “ — Beni poliste — günlerce alıkoydular!. ,, * — Ortada bir suç yokken böni polise çağırdılar birkaç gün tuttular.. » Bu şikâyetler, emniyet veya mülkiye müfettişlerini barekete ( Devami 8 Üncü yüzde ) Sigara İçen Bir Nikotin Kurbam Son Nefesını Verir- ken Ciğerlerini KustuVeÖyleÖklü (Bir muharririmizin hastanelerde ve hastalar arasında tepladığı metlar) — Kızım ne olur bir. tıgara bul bana, — Baba olmaz, yasak, Dok- - | torun sözlerini ne çabuk unuttun? Baba, aksırıklı, tıksırıklı ve farfaralı sesile — yalvarıyor: — Ne olur kızım.. bir tanecik, Yirmisine henüz basmış gö- rünen genç kız, kirpiklerinin kıve rımını titreterek sertloniyor; — Olmaz dedim ya sana. — Ayağının altını öpeyim kı- tim, Bir.. bir tanecik. K-ra saçlı ve derin kara göz- ü genç kız, talebesini azarlıyan bir muallim gibi haykırıy or; — Çok oluyorsun ama babal, Ve sonra iskemleden doğru- larak ayağını yere çarpıyor ? — Çatlasan da patlasan da yok, yok.. yoook... Bir tek cıgara için çocuğuna, FDoramı 11 inci yürde ) Piyangosu Tayyare Piyangosu- nun keşidesine dün başlanı'dı. Kazanan numaralar 10 uncu sayfadadır. O, korkanç bir tirgyaki idl Yeni Bir Karar Terfilerini İsteyen Memurlar Bunlar Üniversitede İmti- han Verecek!'er Ankara, 12 ( Son Posta ) — Haber aldığımıza göre Kültür Bakanlığında yeni bir talimatna- me hazırlanmaktadır. Bu talimat- name, yabancı bir dil bildiği iddiasile ve maaşların birleştiri.- mesi kanununa göre bir derece terflini isiyen memurlar hakkın- | dadır. Bu memurların imtihanı şimdiye kadar ait oldukları Ba- kanlığın müdürler encümenzinde yapılıyordu. Yeni hazırlanan tali- matnameye bu iddlada bu- lunan mınrıl:ı" Istanbulda Üni- versitede yabancı diller okulunda veya Ankarada bu yıl kurulacak olan dil, tarih ve coğrafya ensti- tüsünde yapılacaktır.