13 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

13 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN HALKIN H ALKEN Sene 6 — No, 1806 S — Tuvalete Karşı Mücadele Mi? Genç Kızlarımız Bir Ce- miyet Kuracaklar A u eerereesenn Yunanistanda Cumuriyetçiler Kuvvetleniyor " Atina, 12 (Özel)— Siyasi çev- relerde hükümetin rejim meselesi hakkında çizdiği programdan ay- aılmıyacağı kanaati vardır. Yana- Histanın bazı şebirlerinde cumu- Tiyetten yana hareket gün geç- tikçe artmaktadır. Lavniya ava-« katları çıkardıkları beyannamede gumuriyeti koruyacaklarını bildir- mişlerdir. Pudra, Allık Ve Ruj Cemiyete Giren Kadınlar BunlarıKullanmayacaklar Haber aldığımıza göre, Ünl- versite, ve kollej talebelerinden bazı bayanlar, yakında: “ moda ve tuvalet düşmanları ,, adile bir cemiyet kuracaklarmış. Biz evvelâ, tesadüfen duyduğumuz bu haberin ne dereceye kadar esaslı oldu- ğgunu öğrenmek istedik. Yapdığı- mız tahkikat bizi, bu haberin, uçurulmuş bir balon olmadığına İnandırdı. Cemiyeti kurmiya te- şebbüs eden bayanlardan birka- çının adreslerini ögrendik. Fakat dün, onlarla konuşmiya memur ettiğimiz arkadaş, kendilerini ev lerinde bulamadı. Arkadaşımızın bugün kendilerini bulup, suallerini sorabileceğini umuyoruz. Bugün- lük, diğer bayanların, bu husus- taki sorgularımıza verdikleri alâka uyandırıcı cevapları yazmakla İk- tifa ediyoruz: * “ Cahit Uçuk ,, namı müs tearile yazdığı içli hikâyelelerle göhretler arasına karışan genç yazıcı * Cahide Üçok ,, diyor ki: — Moda ve tuvalet, 'kadınların yaşlarını ve çirkinliklerini örtmek için kullandıkları sllâhlardır. Bu ( Devamı 8 inel yüzde) Takitmde geniş bir ger kaplayan sa mahzenleri Belediye Havadan Milyonlar Kazanabili Kazanabilir Zengin Bir Teklif Yapılıyor ,1 — SALI — 13 AĞUSTOS Habeşlılan ordüsunun her gün talim görmekta oelan süvari ve piyadelerden bir görünüş Husust Muhabirimiz Bildiriyor : italya Radosu Askeri Merkez Yaptı Yaralı Hastaneleri Kuruluyor İngiltere, Süveyş Kanalını Kıpatmak Tehdidini Ortaya Attı, Habeşistan Son Neferın- Kndar Çıırpıucık İtalyaya Gorc : Habeşi Korkutmuş Rados, 12 (Önl) — Habeşis- tana karşı mücadele açan İtalya hükümeti, Akdenizdeki başlıca müstemlekesi olan Radosa son günlerde binlerce asker getirmiş, bunların bütün mühimmatı adaya çıkarılmıştır. Şimdi Rados sokak- larında İtalyan askerlerinin hasıl ettiği kalabalık ve süel (askerl) bir hareket göze çarpmaktadır. Azkerlerin erzakımı temin et- mek ve bunları yerleştirmek İçin hummalı bir fanliyet görülüyor. ( Devamı 6 1ncı yüzde ) Kısa Bir Çalışma İle Taksimde Mil- yonluk Bir Arsa Elde Edılecek_ B Istanbul altıncı noterin Galip Bingölün hiç para harcamadan tehri güzelleştirebilmek için öyle Büzel projeleri, öyle kolaylıkla tatbik edilebllecek usulleri var ki Onların — Üzerinde durmayı, bu İnanışları — şehri — güzelleştirmek Ödevini Üzerlerine almış insan- | gözüönüne sermeyi ben kendim için bir günah saydım. Galip'Bingöl şekir İçin dü- Şüncelerini anlatırken dedi ki; — Şehrin büyük dert'erinden birisl de bir tyatro, bir opera ( Devamı 9 unca sayfamızda| İ D B Dı.ıhuıl.ıırıth—olınınıı—*lb“ kazanılacak Habeş imparatorunun ordusundan başka bir köşe Bir Anne Cinayet İşledi Yeni Dogurdugu Çocugu Boğarak Öldürdü! Müddııumumlhk dün, servet adı Eergamalı bir genç kadın hakkında tevkif kararı almıştır. Iddia edilen suç tüyler Ürperten bir fecaattir. Servet yeni doğur- duğa bir kız çocuğunu kedi yav- rusu gibi iple boğarak çamaşır sepetine atmışlır. Bergamalı Ser- | vet Şişlide Bayan Sabihanın ya- nında ve apartımanında hizmet- çidir. Iki gündenberi evde Bayan Sabihanın apartımanında fena bir hava oesmeye başlamış. Aynı apartımanda oturan Ayşe balkona çıkmış, çamışır sepet- lerini karıştırırken içinde bir ço cuk cesedi bulmuş ve hayretle bağırmışlır: — Aman Sabiha koş... Burada bir çocuk ölüsü var.. Ne yapalım, Sabiha Falkona çıkmış ve bo- gazından bir tülle boğulan ceseti sepetten almış ve sonra polise haber vermiştir. Bayan Sılıllıı ile Ayge baş ( Devamı B inci yözde ) Türk Kuşu İzmirde Tayyareci Olmak İstiyenler Pek Çok Izmir, 12 (Özel) — Şehrimize c maan gelen Sovyet Kdi aea” plâtörleri İz mirde kurula- cak — “ Türk Kuşu,, incele- melerine baş- lamışlar dır. Önceden “Türk Kuşu,, kuru- muna girecek gençlerin uçuş yapmaları için bir saha bu- lunacak, — on- dan sonra da bir. kurum Izmirde — paraşdt denemeleri gapan Rus havacısı ( Devamı 8 inci yüzde )