13 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

13 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Yedigün DENIZ SAYISI Bugün fevkalâde zengin renkli fotoğraflarla dolu olduğu halde çıkdı. 32 sayfa 10 kuruş. 5 kuruş * Telefon: 28872 13 Ağustos 1935 SALI Loyd Corcun mektubu 7 inci sayfamızda okuyun Sene: 4 - Sayı: 1293 Soldan sağa doğru: Ali Çetinkaya (Bayındırlık), Saffet Arikan (Kültür), Muhlis (Tarim), Râna CGümrlik), Kd zım Özalp (St), Celâl Bayar (Ekono mi), Tevfik Rüştü Aras (Dışişleri), Fu. at (Finans), Refik (Sağlık), Şükrü Sa raç (Tüze), Şükrü Kaya (İçbakanı), İsmet İnönü (Başbakan), Italyanlar ilk defa olarak Musoliniden şüpheleniyor Italyanları Aduada yene Habeşlerden 70lik bir Habeş neler anlatıyor 15OOingiliz Habeş ordusunda dövüşecek Ingiltere, Süveyş kanalını icabında kapamıya Karar vermiş Yazısı â&âüncü sayfada “Adisababa,dan gelen telgrafların çekildiği telsiz direği “ Japonyadaki suikast ehemmiyet peyda ediyor Japon Sü Bakanı süel işler ge- nel direktörü (Harbiye Nazırı as- keri işler umum müdürü) General Nagatâ, bakanlıktaki bürosunda muavini tarafından kılıçla ağı surette yaralanmış ve kurtarıla - mıyarak ölmüştür. Bunun ilk ha- | berini dün bildirmiştik. Sonradan gelen malümat işin ehemmiyetini göstermektedir. Hadise evvelâ bir münakaşa ile | mekte olduğu siyasanın doğurdu- başlamış, neticede muavini kılıcı- nı çektiği gibi Nagata'nın üstüne atılmış, araya girmek istiyen isti- yen Tokyo jandarma kuvvetleri sefi Hideo Nimi de ağır suretle ya- ralanmıştır, Yunanistanda Bu haber Tokyoda büyük bir heyecan uyandımıştır. Çünkü Na- gata ordunun bilfiil idare şefi ve Sü Bakanı General Hayaşi'nin sa- dık bir taraftarıydı. i General Hayaşi'nin ordunun bazı kısımlarında ifrata varan milliyetçilik duygularını hoş gör - mediği malümdur. General Na « gata'nın öldürülmesinin takip et- ğu anlaşamamazlıkların bir sonu- cu olduğu söylenmektedir. Bu hadise üzerine Sü Bakanı - nın istifa edeceği iddia edilmek - tedir. Bugün 2 saatlık © gen e ği grev Bugün 9 la 11 arasında bütün istihsal hayatı duran Atina (Yazısı 2inci sayfada) Bir Alman tay- yareci kadını Bu sabah Berlinden kalkıp Istanbula geldi Bu akşam gene Berlinde bulunacak Almanyarnım tanınmış kadın uç- manlarından Madam Eliy Bein - horn bu sabah saat on buçukta Yeşilköy tayare istasyonuna inmiş tir, Madam Elliy'bir günde Berlin - den İstanbula gelip gitme rekoru nu kırmak için bir uçuş yapmakta - dır, Madam sabaha karşı saat dört | buçukta Berlinden kalkmış, altı | saat sonra Yeşilköye inmiştir. Uç - man Balkanlardan geçerken eseri şiddetli rüzgârlarla hayli müca « dele etmiştir. Tayyarede hiçbir sa- katlık yoktur. Madamı Yeşilköy hava istasyonunda Tayyare Cemi- yeti müdürü ile Alman Konsolo - su, tayyareciler karşılamışlardır. Madam indikten sonra bir müd- det istirahat etmiş, sonra benzin almıştır. Madam Elly'nin tayyaresi tek satıhlı; bir kişilik Yunkers tayya - residir. 300 litre benzin almakta - dır, Tayyareci ile başka kimse gelmemiştir. Madam Elly bu akşam gene Berline dönecek, dün geceyi ge - girdiği aile evinde bu geceyi de geçirecektir. Kadıköy tarafında Sular kesildi | Kuşdili çayırından Bostancıya | kadar olan sahada iki gündenberi! İ su yoktur. Halk bundan şikâyet| etmektedir. Bir kisim su abone" leri Kadıköy su şirketine telefon etmişler, şu cevabı almışlardır: — Efendim, yarım saate kadar su verilecek... Atatürkün başkanlığında Bakanlar heyeti Istan- bulda toplantı yapacak Ankaradaki bakanlar da buraya gelecek Yakında Ankaraya gideceği söylenen Başbakan İsmet İnönü: nün bir hafta kadar İstanbulda kalacağı zannedilmektedir. Izinli veya incelemelerde bulunmak üze re bazı bakanların burada bulun- masından istifade edilerek bakan: lar kurulu toplantılarından bir kaçının burada yapılması düşü nülmektedir. Bunun için Anka radaki bakanlar da buraya çağı rılmıştır. Bu toplantıların Cumur Baş Hitlercile “kanımız başkanlığı altında ya» prlacağı tahmin olunmaktadır. üç elçi Dış Bakanımızla görüştü Şehrimizde bulunan Dış Baka « nımız Tevfik Rüştü Arasi dün üç yabancı elçi Perapalas otelinde zi» yaret etmiştir. Japon Elçisi M, Togu Gava, Fransız Elçisi M, Kamerer ve Ha» beş işgüderi M. Markos ayrı ayrı Dış Bakanımızla görüşmüşlerdir. r kimleri istemiyor Bir dulderi an Rufbanmere PPİ Di PALA za ey Hitlerciler, neleri istemediklerini göstremek üzere nakliyata iş- te böyle yaftalar yapıştırmaktadır lar. Yukardaki resimde görülen yaftada şunlar vardır: Kısırlık düşmanı, büyük emlâk sahibi, Yahudi ile danseden Ak Nakarat iki gündür sürüp gidi-) man kadını, züppe, dini iş için par toplıyan hemşire. yor. Okuyucularımızdan olan su âboneleri bize telefon ederek du- rumu bildirdiler. Bu sabah onda biz de sosyete- ye telefon ettik. Şu cevap veril- di: — Haydarpaşada bir boru pat- ladı. Yarım saate kadar yapılıp su verilecek... Galiba, sosyetenin saati dur Müş Aşağıki resmin yaftasında ise şunlar görülüyor: Bedbin ve yeni rejimden şüphelenen adam, ecnebi gazeteci, yüksek sosyete kadını, papas ve Yahudi... mama Bir günde 3 cin ayet (Yazısı 2 inci sayfada)