12 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Kazanan Numaralar Z4üncü sayfada 5 kuruş - Telefon: 23872 İmparator diyor ki: Habeşistan Italyaya menfaat karşılığında ârazi vermeğe razı Italya mesai nazırı sui- kaste mi kurban gitmiş? Bu Habeşlinin pelerini arkasındaki #ivrilik içinde bir tüfek namlusu sak- lıdır. Suikasda kurban gittiği söylenen İtalyan mesat nazı vah zayıflara! Almanya ile Italyayı doyurmak için Portekiz'in müstemlekelerini peşkeş çekiyorlar Habeş hududuna ingilizler asker topluyor Habeşlere gönüllü giden ingilizler de var Adisnbaba, 12 — Habeşistan impara-! zı menfaatler mukabilinde bir parça ara- toru Havas ajansı muhabirine şu beya.! zi de terkedebilir.,, Mta bulunmuştur: Imparator, İtalyaya Ozaden dir. Türk donanmasının manevralarda alınnmş ve şimdiye kadar çıkma- maş iki resmi Donanmamız manevraya çıkıyor. Birkaç gündenberi Haydarpâ şa açıklarında demirli duran 40- nanmamız bu sene de yaz manevralarına çıkacaktır. Manevraya Ya. vuz, Hamidiye, Mecidiye, Zafer, Tmaztepe, Adatepe, harp gemilerimizle Sakarya, Dumlupınar, Birinci, İkinci İnönü, Gür denizaltı gemileri, ve diğer yar dıncı harp gemileri iştirak edecekler- 3O yaşındaki gelin Bugünkü sayımız Kocatepe, 2 Mahalle çocukları tara-! “— Habeşistan, istiklâlinin her hangi bir şekilde zayıflatılmasma daima karşı koyacaktır. Bununla beraber İtalyan hüfuzunun şimdikinden azaltılmasını da istemiyor. Hattâ mali ve ekonomik ba- (Diger yazılar 4 üncü sayfada) Resmimiz Nevyorkun Harlem Şocukların nasıl “Silâh oyunlarile,, büyütüldüğünü gösteriyor Habeş harbı başlamadan evvel Italyanlarla Zenciler Amerikada bıçak bıçağa geldiler Jertey Siti (Amerikada New Jersey- SİNİZ — Beçaklı ve sopak yüklere zen- iile İtalyan arasmda şehrin sokakların- da hakiki bir muharebe olmuştur. Bu vaz etrafta toplanan hall zencileri teş- Polis ancak göz yaşı döktüren gaz bombaları kullanmak suretiyle “harp, i havali sinden bir kısmını vermek imkâni >) ğunu, fakat bu meselenin halli için te ferrüata müteallik birçok © meselelerin halli lâzım geldiğini ilâve etmiştir. Sultanahmet taraflarında otu - ran seksen yaşmdaki bir bayan bundan bir müddet evvel 25 yaş- larında bir delikanlı ile evlenmiş- tir. Bu evlenme, mahalleli tarafın- dan çok garip görülmüş ve birta- kım dedikodu ile alaya sebebiyet vermiştir. Seksenlik bayan, geçen gün 80- LT Hitlerin tehdidi Rosenhayn (Almanyada Bav - İ yerada) 12 — “Eski muhafızlar, a hitaben bir nutuk söyliyen Hit- ler şöyle demiştir: “— Eğer rakiplerimiz hakika- ten mücadele istiyorlarsa buna kavuşmak elerindedir. Fakat ha- ber verelim ki kendilerini, on beş sene için böyle arzular besliyemi- cek bir hale getirir, ezeriz!,, yy ya ALMANYA AÇLIK ÇEKİYOR Et,yumurta, meyva kıtlığı ve pahalılığı işçileri fena kızdırıyor Berlinden gelen bir habere gö- re, Almanyada zaruri ihtiyaçlar. dan olan erzak azalması işçi a- rasında hükümetin ekonomik ve : sosyal siyasasma karşı hoşnutsuz- durdurabileniştir. e Muhariplerden beşi luk uyandırmıştır. yaralanmış, on bir kişi tevkif edilmiştir. Birkaç haftadanberi kasabala - Ka sebebi, Habeş — İtalyan) ra taze et dağıtılması işinin fena meselesi ve zenci boksör Col Lui'nin İtal.| gittiği ve sucuk yapmağa yetecek yanların dev boksörü Karnsrayı mağlüp| Kadar domuz eti alamadıkları gö- etmiş olmasından çıkan münakaşalar.) rülmektedir. dır. denilen Zenci mahallesinde (Devamı 2 incide) fından rahatsız ediliyor kaktan geçerken arkasına takılan mahalle çocuklarmın yüksek 2es- le alay etmelerinden çok sinirlen- miş ve karakola giderek şikâyet- te bulunmuştur. Bir sabah gazetesinin yazdığı - na göre seksenlik bayan, gündüz- leri sokağa çıkamaz bir hale gel- miştir, dirilte Loyd Corc bir nutuk söylerken Obserher gazetesi, liberal di. şünceleri bir sol merkez siyasal grupunun kurulmasının gelecek on beş gün içinde kararlaştırılaca. ğını haber verdikten sonra, Loid Core, Sir Samüel Hoare ve daha bazı şahsiyetlerin pazartesi gü- nü toplanarak işçi partisiyle müş- Japonyada sulkast törü General Nagata, bürosunda muavini tarafımdan hançerlenmiş tir. Fiilen ordunun idare şefi olan generalin sıhhi vaziyeti çok fena- Loyd Corc Liberal partıyı yeniden bilecek mi ? © Tokyo, 12 — Askeri işler direk- terek bir seçim esası kurmak im- kânlarını araştıracaklarımı ilâve etmektedir. Gene bu gazete Loid Core ile Sir Samüel Hoare arasındaki fa- kınlaşmayı liberalizmin ihyası i. çin önemli bir hâdise gibi görnek- tedir,