29 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Ağustos Dünga İktlsat Haberleri Lâf Ve İş Sofyadan yazılıyort! Bu yılın llk taze üzümü de bugünlerde Avru- paya doğru gön- derildi. Her yıl biraz daha artan taze üzüm ih- racatına Bulgarlar büyük bir önem vermektedirler. On beş yıl önce iİhracat maddesi olarak İsmi geçmeyen taze Üüzümler bugün Bulgar dış ticaret bilânçosunda büyük bir yer tutmaktadırlar. Bulgarlar üzüm ihracı- a başladıla: Ferdinant garından yüklenen bu ilk iki vagon da ( çavuş ) cin- sidir. Vagonlar sevk o'unmadan önce, alâkadar makamlara ait memurlar malları cins ve ambalâj bakımından gözden geçirmişler ve her iki ciheti de mükemmel bulmuşlardır. Çavuş Özümü daya- nıklı olmadığı icin ancak mahsulün ilk günlerinde bir miktar gönderile- cektir. Eylülün ilk haftasından sonra Bulgar Üzüm ihracatına “Hafız ÂAli,, cinsinin sevki — suretile devam olunacaktır. İlgili olanlar bu yıl ihracatın geçen yıldan çok olacağı ümit ediyorlar. Bulgar hükümeti, bu önemli İşi, gittikçe artan bir gayretle gözönlinde tutmaktadır. Ziraat Bakanlığına Mensup mühendisler ve ihracat- çıların mümessilleri, bu münase- betle biri Filibede diğeri Çırpa- pede olmak Üzere ikl konferans yapacaklar ve bu İşi daha iyl tanzim edeceklerdir. Lehistana gönderilen birkaç vagon kavun iyi fiatla satılmıştır. Bundan cesaret alan ihracetçılar kavun sevkiyatına da önem ver- mektedirler. * Sofya, ( Özel) — Bakanlar kurulunun bir kis rarile bu yıl Bul- gar ipek kozası mahsulünü tama- men ziraat ve kooperatif bankası #atın almıştır. - Yapılan hesaplara göre bu bankanın şimdiye kadar Şübeleri vasıtasile — satın aldı- ği miktar — 1.350,000 —kilogram yaş kozadır. Bu miktar kuru- yunca — 450000 — kilo kadar kuru — koza — elde — edilecek- tir. Ziraat ve kooperatif ban- kası bu kozaları önümüzdeki ay içinde ipekli fabrikalarına teslim etmiye başlıyacaktır. Bu yıl Bulgar ipek kozalarına dişardan da istek çoktur. Ihra: €at hararetli olacağa benzemek- tedir, aa aanıün Rarrr Bulgarista- nın koza makhsulü DOLAŞAMAzsıNız ASAKATI Mn BUWN ÜLKEYİ HER GÜN m —— SON POSTA Ttalyan ordusundan Alfrikaya giden kalabalık bir grup Askerlik : İta_l;gn*pîlusu Ne Halde ? Zabit Kadrosu Tamamlandı, Mitralyöz Sayısı Çoğaltıldı Her Alayda 27 | Hücum Obüsü Var Habeşistanla Italya arasında her an patlak vermesi bekienen muharebe münasebetiyle Italyan ordusunun durumuna ve kuvvet- ne şöyle bir göz gezdirmek fay- dasız bir gey değildir. Ralyanın bugünkü umam! nü- fusu 45 milyon olarak hesap edi- liyor. Muharebe olmadığı zaman- larda, Italyanın silâh altında bu- Tundurması icap edon kuüvvetin miktarı, bu yeküna göre 560,000 dir. Fakat Italya* Erkânı herbiye- si, biçbir zaman bu kadar askeri dalmi olarak silâh altına çağı- ramamış, bu miktar vasati olarak 300 ile 360 bin arasında dalga- lanmıştır. Bu sayının içinde 22 bin zabitle 23 bin küçük xzabit dahil değildir. Bu esas üzerinden bir seferberlik olduğu takdirde Italyanın muallem - olmak — üze- re silâh altına çağrırabileceği kuvvet 121 ilâ 55 yaş arasında | 8 milyon tahmin ediliyor. İtalya hükümeti, piyade — askerlerinin randmanını arttırmak İçin talim- namede de tadilât yapmışlır. Bu tadilâta göre, İtalya piyadesinin asgari boy haddi (1) metre (58) santimetredir. ÂAzami boy irtifar için bir had tayin edilmemiştir. Umuümi olarak askerlik hizmeti 12 aydır. Bu müddetin (6) ayı münferit talim ve terbiye, (6) ayı da kıt'a talimi ile geçmektedir. Şimdiye kadar İtalyan ordu. sunun zayıf taraflarından biri de küçük zabit azlığı idi. Alınan tedbirlerle bu noksan da ikmal edildikten başka zabit kadrosu kâmilen düzeltilmiştir. O suretle ki terfiler kıdemle değil Imtihanla yapılmaktadır. Böylece, zabitler de çalışmaları nisbetinde bu ça- lışmanın mükâfatını görmekte- dirler. Bundan başka yeni bir terfi şartnamesi daha tatbik edilmiye başlanmıştır. Bu şartname saye- sinde, büyük harpte alelâcele kadrolara sokulan ve pek çoğu bütçe ağırlığı teşkil eden zabit- ler tasfiye edileceği gibi ordunun bütün kumanda kademeleri de gençleştirilmiş olacaktır, yuptığı mühim değişikliklerden biri de Erkânıharbiyeye taallük etmektedir. Her orduda olduğu gibi İtalyan ordusunun en mümtaz kısmını — Erkânıharbiye — teşkil etmektedir, İtalyan ordusu tekniğe de bi- yük ehemmiyet vermektedir. Bu cümleden olarak fen kıtaatı kad- roları baştan başa tensik edilmiş, piyade kuvvetinin ateş — kudreti esâslı Gürette artlırılmıştır. * O öüretle ki şimdiye kadar bir piyada alayında 56 hafif, 36 ağır mitralyöz ve 65/17 milimetre çapında 3 hafif top varken hafif mitralyözlerin miktarı (81) e çıka» rılmıştır. Hafif topların adedi de bir fazlasile (4) yapılmış, ayrıca her alaya 27 hücum obüsü verll- miştir. Italyan ordusunun silâhlarında yapılan mühim değişikliklerden biri de ağır mitralyözlardaki tadilâttır. 8 milimetre çapında olan bu mitralyözler © suretle değiştirilmektedirler ki tank ve tayyarelere karşı büyük bir tesir kazanmaktadırlar. Bunlardan baş- ka fırkalar da 20 milimetrelik Piyadeler yürüyüşle ti 'yare toplarile 47 milimetrelik tayyare topçu grupları — teşkil edilmektedir. 13 kolordudan mürekkep olan Italyan ordusunun beher kok bazan 2, bazan da Üç fırkadan mürekkeptir. — Yekünu 31 fırka tutmaktadır. Bu küvve- tin 3 fırkası “Seri Fırka,, ismini almaktadır. — Ayrıca 4 tano de Alpdağ livası vardır. Piyada kuv- vetleri 112 alaydan — mürekkep olup tabur miktarları değişiktir. Her “Seri Fırka ,, nın — bir ve ya bir kaç tank — gri- pu olduğu gibi her kolordu emrinde de yine bir miktar tank bulunmaktadır. Yeni kabul edilen hafif tankların bir yerine iki tane 8 milimetrelik — mitralyözleri vardır. ordusu Italyan arazisinin umumi mav- zarası, bu ordunun tam bir su- rette motörleştirilmesine imkân bırakmamaktadır. Fakat ordu cüzlerinin — bulunduğu kalara — göre, bu tam veya kısmi olarak motörleş- tirildikleri görülmektedir. Hafif İngiliz tankları nazar- dikkate alınarak İtalyanlar da (33) Hpinde yeni ve süratli bir tank yapmışlardır. İtalyan ordusunun dikkate değer tedbirlerinden birl de sivil halkın elinde — bulunan makinelere, otomobil, motosiklet vesalreye verdiği ehemmiyettir. mınta- cüzlerin Eğer bu makineler ordunun kabul ettiği tipte iseler, makine- lerine iyi bakan mal sahiplerine her sene muayyen miktar bir prim verilmektedir: Bu suretla ordunun masraflara girerek büyük bir makine stoku vücude getir- mesinin Öönü alınmış olmaktadır. (Hava ve deniz kuvvetleri bu Okuyucularımıza Cevaplarımız Kulada noter muavini Eteme: — Istediğiniz mecmua on beş günde bir çıkar, Idarehanesi Sul- tanahmet Divanyolu park karşı- sı N. 38 dir. Bir tanesi 15 ku- ruştur. Bir senelik abonesi 3 li- radır. Sene Içinde abone olanlara diğer nüshalar da gönderilmek- tedir. İbrabim * Sivasta M, K. « — Geçen sene bu şekilde bir imtihan yalnız Istanbulda yapık mış, fakat tam bir muvaffakıyet elde edilememişti. Busene de ey- Iül ayı içinde yapılması ihtimali vardır. Binaenaleyh gazeteleri ta- kip ediniz. 4 İstanbulda okuyacularımızdan 8. L.s: — Ankara musiki muallim | mektebinin kayıt ve kabul şartları" | 16 Haziran tarihli gazetemizde çıkmıştır. O gazeteyi bulup oku- * İzmir Göztepesinde Sezere: — Bir izzetinefis meselesi içir tahsilinizden kalmayınız. İlkmek- tebi bitirdikten sonra yaşınız 16 ya girer. Bu yaşla da İzmir sun'atlar mektebine girebilirsiniz. | x Aydın okuyucularimızdan Şadiye; — Haydarpaşa Baytar mektebinin busene Ankoaraya nakli kuvvetle mühtemeldir. Müracaat dalma Zi- raat Bakanlığına yapılır. Nihari de- vam edecek olursanız, Noterlikten bir teahhötanme vermek mecbu- riyetinde kalmazsınız. * Adapazarı Yağcılar mahallesi Emir Ali oğlu Süleymana — Yaşınız. çok — büyümüş, Hemen hemen hiç bir mektebe girmenize imkân yoktur. Çünkü ilkmektep mezunu da değilsiniz. Beşinci sınıfı da bitirdikten sonrt kara Gedikli Zabit mektebino girebilirsiniz. x İnhisarlar veznedarı H. Sayar kızı Güneşe — İsmetpaşa Kız Enstitüsü ilkmektep derslerinin hepsinden imtihan eder. Kayıtlara başlan- mıştır. Daha fazla malümat almak istersoniz, 18 haziran tarihli gıııteılıl bııldıırıınu: Üye, Çatalçeşme v0 İSTANBUL Gazetemirde — çıkan . yaznı '*ve resaimlerin bütün hrlları 'mahfuz ve göretemlae cittin” Abono bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 burüştur. Gelen evrak geri verilmez. Uğnlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk a pul ıldnı!’ Tâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul 'elgra? :Sonposta Taelefon :20203 N —_ Faşist hükümetinin orduda Bir saftan üç neler tetkikin haricinde bırakılmıştır. GKL AAA LAY