30 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

30 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Yurd içinde iyi çalışan Antalya ve Elmalı takımları bir arada Spor: Zengin Bir Gündeyiz' Bugün Her Tarafta Spor Bayramları Var 1 — Futbol 2 — Atletizm 3 — Kürek 4 — Bisiklet Hâsılâtı Hava Kurumuna ve- rilmek üzere tertip edilen futbol turnuvasının ilk maçı bugün Tak- sim stadyumunda baş'ayacaktır. Istanbul — futbol likinde yer alan bütün kulüplerimizin iştira- kiyle yapılacak olan Hava Kurumu maçlarına, Türkiye futbol birin- ciliklerinde oynaması dolayısile İstanbulda — bulunamıyan Fener- bahçe iştirak edemiyecektir. Üç gün Üstüste — yapılacak maçların birincisi bugün Vefa ile Beykoz, Istanbulspor ile de Beyoğluspor takımları arasında yapılacaktır. Hava Kurümu maçlarına teş- kilâta dahil olmıyan gayrıfedere kulüplerin de girmesi maçların ehemmiyetini bir kat daha art- tırmıştır. Maçlara saat 3.30 da başla- nacaktır. Atlatizm Birincilikleri Başlıyor Bugün ve yarın devam edecek olan Türkiye Atletizm Birinci- likleri - Kadıköyde — Fenerbahçe Stadyumunda Altıncı Balkan oyum ları sahasında yapılacaktır. Türkiye Atletizm birincilikleri için memleketin muhtelif mınta- kalarından gelen otuz atlet Lı...ıĞı'd. Bılkııb.':yıy::: için hazırlanan bir o kadar atle- tin iştirakile yapılacak Türkiye birincilik — müsabakalarında - bir kaç yeni Türkiye rekoru kırılması beklenmektedir. Bu rekorların daha ziyade antma ve atlamalarda yapılması ümit edilmektedir. Türkiye birincilik müsabaka- ları seçmeleri sabahleyin, nihal müsabakalar da öğleden sonra yapılacaktır. İstanbul Kürek Şampiyonesi Istanbul Denizcilik Heyetinin ge: cağğü & — ue grluk futbolemları Lir maça Daşıamadan evvel tertip ettiği lstanbul Kürek şam” piyonası bugünkü Yenikapı sa- hillerinde — yapılacaktır. Kürek teşvik müsabakalarında aralarında büyük rekabet olan kulüplerimizin kürek şampiyonasında sarfede- cekleri gayret deniz sporları için mühim bir hareket olacaktır. Kürek müsabakalarında başta giden kulüplerimizden Galatasaray ile Beykozun bugün yapacakları müsabakalarda birbirleri mağlüp edebilmek haftalardanberi çalış- tıklarını gözönünde tutmak bu müsabakaların gizlediği heyecani anlamıya kâfidir. Ulusal Savga Bisiklet Müsabakası Güneş Kulübü tarafından 30 Ağustos zafer bayramı münase- betile Ulusal Savga “Müdafaai mililye,, ismi altında tertip edilen bisiklet müsabakasma bugün saat 9 da Taksim Âbidesi önünde başlanmıştır. Müsabakaya — şim- diye kadar İstanbul, Ankara, Kocaeli, Balıkesir, Eskişehirden 34 bisikletçi girmiştir. Müsabaka Taksim Âbidesin- den başlayarak Şişli, Mecidiye köyü, Maslak, Büyükdere, Kilyos köyüne kadar uzayacak, oradan aynı yerler Üzerinde dönüş ya- pilarak — Hürriyet — Âbidasinden Silâhdarağa, — Eyüp, — Deftedar yokuşu, Edirnekapı, Ramiz yo- Tlile Floryaya gidilecektir. Flor- yadan dönüş doğrudan doğruya Taksim Âbidesinedir.? Müsabakada birinci gelene bir güneş kupasmı ile bir madalyon, 2 inciden beşinciye kadar gümüş madalyon, onuncuya kadar da birer bronz madalyon verilecektir. Yurt İçinde Spor Haberleri Ünyede Ünye (Özel) — Çarşamba gençlerinin dâveti Üzerine otuz beş kişilik bir kafile halinde Ünye Türkspor takımı Çarşane SON POSTA .. .. . Büyük Bir Orman Yangını Bolu, 29 (A. A.) — Göynükde büyük bir orman yangını çıkmış ve ateş Üç saatlik büyük bir kısmı yakmiştir. Yangının külleri kasabaya düşmeye — başlamıştır. Ateş kittikçe yaklaşmaktadır. Bo- ludan Göynüğe arazozlar gönde- rilmiştir. Son dakika rürgâr istikametini değiştirdiği için yangın Cenuba dönmüştür. Ateş ilerlemektedir. Bolu, 29 (A.A) — Göynük I- çesinde Üç gündür tahribat yapan orman yangını bu gece de sön- dürülememiştir. Yangın Göynlüğün batı ve kuzey ormanlarından iler- leyerek kuzeye doğru yönelmiştir. Hava Kurumuna 1000 Hira Ankara, 29 (ALA,) — Adımı bildirmek İstemylen bir vatondaş, bugün hava kurumuna bin İira yardımda — bulunmuştur. Hava kurumu bu yardımı şükranla kar- şılamıştır. baya gitmiştir. Çarşamba saha- sında yapılan oyun güzel olmuş- tur. Oyunun yirminci dakikasında Ünyeliler ilk sayılarını yapmışlar ve çok alkışlanmışlardır. Ünyelilerin — hâkimiyeti — ile başlayan oyunun otuzuncu daki- kasında Ünyeli'er ikinci sayıla- rım da yapmışlardır. Jlk devre bu suretle nihayetlenmiştir. Ikinci devredö Çarşambalılar fazla gayret sarfetmişler ve bu arada Ünyelilere bir serbest vu- ruş — verilmiştir. Ünye kalecisi bunu kurtarmıştır. Oyun Ünye- Hlerin iki sifir. galebesile bit- Ünyelilerin oyunu halk tara- fından çok takdir edilmiştir. Susığırlukta Susurluk - (Özel) — Balıkesir Idman Birliği ikinci takımile, Su- sığırak İdman Yurdu İkinci ta- kımları aramada bir maç yapıldı, Yirmi beşinci dakikafa Suzığır- hkhlar ilk sayılarını yaptılar. Uk devre böyle geçti. Ikinci devrede Iki teraf da büyük bir gayret sarfetmiş ise de oyun bir sıfır Bahkesirin mağ- lübiyetile bitmiştir. Antelyada Antalya (Özel) — Elmalı spor- cularile Antalya Akdeniz| Spor kulübü arasırda yapılan maçı Antalyalılar sıfıra karşı yedi sayı lle kazanmışlardır. Aksu ile Antalya arasında 50) kilometrelik bir bisiklet ya- rışı yapılmıştır. Bu yarışa yedi müsabık girmiştir. Birinciliği Be- kir, ikincilği Hakkı, üçüncülüğü Süleyman kazanmışlardır. 30 Ağustosta Hava Kurumu menfaatine Akdeniz Spor Kulik bile Lise ve Alay takımları ara- sında futbol müsabakaları yapı» lacaktır. Futbol Birinciliği Maçları Adana, 29 (A. A.) — Çukur ova şampiyonu Torosapor, Kor- yayı 6-2, Diyarıbekiri 5- 1 ye- merek mıntaka şampiyonu — ok muştur. * Eskişehir, 29 (A. A.) — 2. çüncü grup şampiyonluğu final maçında — Eskişehir. Demirspor kulubü 2- O ile Ankara Gençler Birliğini yenmiştir. Tepebaşı Belediye Bahçesinde Bu akşam saat 21 de KARAGÖZ Her hafta Cuma, Cumartesi, Pazar alışamları Ağustos 20 Musolini Yeni Bir Ce- (Baş tarah 1 incl yüzde) şamamazlığını anlattıktan — sonra, İtalyanın, uluslar kurumunun dört Eylâl toplantısında hazır bulunaca- ğını açıkça bildirdi. Anlaşıldığına göre Italya, bu toplantıda tanrruza geçecek ve Habeşiştanı mutlaka bir Italyan müstemlekesi yapmak- tan İtalyayı biçbir kuvvetin dur- duramıyacağını baykıracaktır. Musoliniyo göre vaziyet açıkça şudur : *“— Habeşistan tamamen gerl kalmış ve esarete mahküm bir yığındır. Italya bugün müstemle- ke ihtiyacile kıvranıyor ve bu sebeple Habeşistanı çabucak eli- <no geçirmesi şarttır.,, İngilterenin, Italyaya — karşı atık kaşlı davranmasına gelince vsolini diyor ki: “— İngltere bizim Afrikada yapacağımız şeylerden korkma- malıdır. Ona hiç zarar gelmiye- cektir. Bizim Afrikada uğraşma- mız, Avrupayı alâkadar etme- melidir.,, Ve Muso'ini bu sözünü şu sert cümlelerle tamamlıyor: “— Eğer Habeşistanda yapa- çağımız İşlere engel çıkarılmak istenilirso bir cihan harbi daha patlak verir.,, hglliterenin, — Afrikada — bir harp yapmaması için İtalyaya karşı iktisadt abluka — kararı alınması için İngilterenin Ulus- lar — sosyetesine yapmak iste- diği teklife gelince; Musolinl buna da <cevap vererek diyor ki: “— Bu zecri tedbirler, ortalığı karmakarışık eder ve Avrapayı bir folâket barbine — sürlükler. Herhalde —Uluslar — kurumunda böyle bir felâketi istemiyenlerin sayısı daha çoktur. Esasen İtalya mühtemel bir ekonomik ablukaya karşı bütün tedbirlerini vaktinden evvel almıştır.,, Musolininin izahlarından sonra bakanlar kurulu şu — kararlara var r: ":"'î Yabancı — memleketler üzerine yapılmış krediler mecburi olarak hükümete devredilecektir. Yabancı —esham — ve yabancı memleketlerde — çıkarılmış — olan İltalyan eshamı yüzde beş faizli yeni hazine bonolarına mecburl! surette tahvil edilecektir. 2 — Üç yıl içinde biç bir temettü, —yalırılmış - sermayenin yüzde altısın: geçmiyecektir. 3 — Gerek hükümet, görekse özel kurumlar tarafından çıkar- rılmış olan nâma müharrer yahut hâmiline ait her nevi aksıyonla- rın temettu ve faizleri Üzerine yüzde on resim konulacaktır. 4 — Kollektif nakliyattan kullanılan bütün nakil vasıtaları, gazojen motörleri ile Işliyecektir. Afrikaya Gönderilen Yeni Kuvvetler Napoli, 29 (A. A.) — Liana ve Aürora vapurları, çok miktar- da harp gereçi ve asker kıt'aları yüklü olarak geceleyin Musavva'ya hareket etmişlerdir. Öğleyin de Irkanya vapuru keşif ve bombardıman uçakları yüklenerek aynı yere yollanmıştır. Akşam Üstü Kolombo vapurile 28 Birinciteşrin fırkasına mensup 2,000 den fazla siyah gömlekli ile General Umberto Somma ve İ ereriz lti Ünrmrti K Gee eml ePaenter SARAY Sinemasında 1935 - 1936 mevsimi filmleri için Yapılacak ilânat soferberliği hakkındaki meşber yarınki Cumartesi saat 15 den itibaren açılacaktır. Dühuliye serbesitir. vap Verdi Duçe'nin özel müsaadesile tram- petçi olarak Orduya yazılan 13 yaşında İkiz Iki kardeş yola çıka- caklardır. İtatya Müstemlekelerinden Binlerce Kişi Kaçmış! Londra, 29 (A A.) — Deyli Telgrafın Adisababa aytarı, İtal- yan' sömürgesindeki yerli kıt'alar arasında birçok kaçma vak'aları olduğunu haber vermektedir. Aytar, 8000 kişinin kaçtığını teyit etmektedir. Iki bin Eritreli, aynı zamanda atları ve eşyalarile 6000 Somalili Habeşliler tarafına geçmişlerdir. Güney yollarında çalışan 2,500 Somalili işçinin de, sıcak ve ağır içe karşı — gündeliklerinin azlığı dolayısile kaçtıkları sanılmaktadır. Kuzey cephesinden — kaçanların Habeş vatanına bağlı oldukları sanılıyor. Bunlar Libyada çalışmayı kabul ediyorlarsa da Habeşistana karşı hareket etmeği reddetmiş- lerdir. Bu kaçma vakalarını, Italyan çevenlerinin — yalanlamış - olduğu hatırlatılmaktadır. İtalyanın Siparişleri Londra, 29 (ALA) — Taymls gazetesi northampton kontluğun- daki bir fabrikaya, İtalyan ordu- su için 100,000 çift kundura si- pariş edildiği ve yakında yeni siparişlerin yapılacağını yazıyor. ingiltere ile İtalya Anlaşıyor mu? Londra, 30 (Özel) — Musoll- ninin Bolzanoda söylediği sözler, Italya ile İngiltere arasında bir anlaşmıya imkân verecek mahi- yette telâkki ediliyor. Bu imkân kendini gösterecek — oluzsa iki devlet Habeş - İtalya — işinde şu günlerde uyuşacaklardır. Fakat İngiltere bir yandan da her ihtimale karşı tedbirle- rihi almakta devam ediyor. Mak 'ta adasını uçaklara karşı koru: mak için techizat gönderilmiş, bütün askert mezuniyetler gerl alınmıştır. Cenevre toplantısına — gelince, . Ingiltere, Habeşistanın — uluslar kurumunda çıkarılması hakkında Italyanın yapacağı teklife şiddetle karşı duracaktır. Fransanın Bitaraflık Karari Beğenlliyor Paris, 30 (Özel) — Başbakan Lâval Bakanlar Kurulu toplantır sında, Fransanın, Habeş - İtalya işinde bitaraflık siyasasından ay* rılmıyacağını ve - İngiltereye iltir hak etmiyeceğini söylemiş, bu siyasa çok beyenilmiş ve Hery0 tarafından da şiddetle müdafaâ faa ederek diyorlar kk * — Fransa, İngilterenin tW rafına geçemiyeceği ğibi, italyay! da zorlayamaz. Fransa, Avrup#' nın başına felâketler gelmemesi için bitaraf olmak mecburiy” tindedir. Eden Laval İle Görüşecek Paris, 29 (A-A) — Cenevreyt gidecek olan Eden'la ön! pazartesi günü Laval ile görüşt ceği teeyyüt etmektedir. < S EFYL TU KN A v e AA L l #VESET ErAU KELEFISRERESPLRLE ESE PEBECESEETCETES < y ESEFTR