12 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

12 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Aaaa zama aa eee amima yememeye serrareeeeeeieeyekeikeeeeemamanaaaaaaaaeaeeeea ei eee e e ı Aman Ne Tuhaf!. Bir gün bayanın biri öteberi al mak için bir mağazaya (girer. Kumaşlara (o filân bakayım der - ken yanında rugan iskarpinli temi ütülü pantalonlu bir adam görür. Adam elini habire bayanın yaltosu- nun cebine sokmağa uğraşirmış.| Bayan da çok sıkılganmış. Başını| kaldırıp ta adıma yapı -| yorsumuz bay» demeğe utanmış. Fa- kat bir ara gelmiş ki rugan iskarpin- | li bayın eli sıkılgan bayanın cebine iyice girmiş. Artık bayan dayana- mamış: «Orası benim cebim bay»! diyerek utana utana başını kaldır. mış. Bir de ne görsün manken.. Me- ğer bayanın cebine giren mankenin eli değil mi imiş?. l “ne | Değirmenciye kızını | alır, saraya gelir. Kral kızı saman; | ha güneş doğmadan kral kızın oda Masal: Rampilsitilç Evevl zamanda bir değirmenci varmış. Üğünmesini pek severmiş; Bir gün kralın sarayına gider. Kra- la kızını övmeğe başlar: «Benim bir kızım var, öyle becerikli öyle bece- riklidir ki, samandan altın yapar» der. Kral bu tuhaf kızı görmek ister. getirmesini | söyler. Ertesi gün değirmenci kızını | dolu bir odaya kapatır. Önüne bir| iğ ile çıkrık koyar. «Sabaha kadar bu samanları büküp, altın iplik ya- pacaksın» der. Üstünden kapıyı ki- litler, gider. Kız şaşırır, kalır. Hiç saman al. tın olur mu?, Zavallı kız üzüntüden ağlamağa başlar. O sıra kapı açılır, İçeri ufak bir adam girer, «bu sa- manları altın yaparsam bana ne ve- rirsin» diye sorar. Kız da «yemeni mi veririm» der. Cüce adam, çıkrı- ğın başına geçer. Bütün samanlari büker altın yapar, çıkar, gider. Da- sına gelir. Altınları görünce pek se- vinir. Fakat bununla kanmaz. Kızi bu sefer daha büyük, daha çok sa- man olan bir odaya götürür. «Ya. rma kadar bunları da altına çevire- ceksin, eğer yapamazsan asılacak, sınn der. Gene üstünden kapıyı ki. hitler, gider. Kız bu sefer daha çok ağlamağa SON “POSTA sr İ başlar. Öyle ya işin ucunda bir de İyok yere ölmek var. Kız ağlarken Fay i gene kapı açılır. Gene ufak adam içeri girer. Gene kıza eğer saman- Resmini gördüğünüz hayvan ne ları altına çevirirse ne vereceğini tuhaf şey değil mi? Ördek gibi bir! söyler. Kız da parmağındaki yüzü- de gagası var. Bu hayvan da kun- ğü vermeğe söz verir. Küçük adam duz gibi yerin altında yaşar. Kun-| gene samanları altın yapar. duzu elbet duymuşsunuzdur. Bu; Sabah erkenden kral gelip te al hayvanın uzunluğu kırk beş santim | tınları görünce pek sevinir. Fakat kadardır. Dümdüz kısa da bir kuy- gene gözü doymaz. Bu defa kızı da- ruğu var. Ayakları kaz ayağı gibi-| ha çok samanı olan daha büyük bir dir. Avusturalyada ve nehir kenarında odaya kapatır. «Eğer bu samanla- bulunur. rım hepsini altın yaparsan seninle Hiç nefes almadan suyun altında evlenirim» der. Kızı odaya kilitle beş dakika kadar kalır. Yediği şey- yip gider. ler, böcekler, solucanlar ve suda ya-| Kız üzülüp ağlarken kapı açılır. | şiyan diğer bazı hayvanlardır. Ya- Küçük adam gelir. «Bu samanları kaladığını yanaklarındaki torbala- da altın yaparsam bana ne verirsin» ra doldurur. Sahile çıkınca yer. İder. Kız da «artık verecek bir şe- Çok genç olduğu vakit gagasında | yim kalmadım diye cevap verince dişleri de vardır. Fakat © sonraları küçük adam «öyle ise kralla evle bunlar dökülür. Gaganın kenarları | nince ilk çocuğunu bana verirsin» Böyle uçak gördünüz mü siz biç? Bunlar İngilicrede yapılan en son yolcu tayyareleridir. Ufacık görüyorsunuz amma bunun İçine tam dört kişi sığıyor. Ve bir saatte 160 mil yol alıyor. Eğer içine yalnır bir kişi binerse o vakit saatte 1400 mil kadar gidiyor. Ne tuhaf şeyler değil mi? Bizim bildiğimiz tayyarelere hiç bem zemiyor.. Geçen Bilmecemizi Doğru Halledenler 28 eylül tarihli bilmecemizde birinci ik- testere ağzı gibi olur. Çok ta utangaç bir hayvandır. Bir şeyden ürktüğü zaman filân da domuz gibi ses çıkarır. Biraz Da Gülelim Bayram için okullar bir hafta tatil olacakt:, Onun için öğretmen sınıftan çıkarken çocuklara dedi kiş — Hepinizin bayramı kutlu olsun çocuklar. Hem inşallah okul tekrar açılınca aklınız da başınıza gelir. Çocuklar hep birden cevap verdiler. —Kocaburun kardeş şu balonları verde azıcık tutayım, der. Kız da hiç sonunu düşünmeden «pekin der. Küçük adam samanları altma çe- yirir, gider. Ertesi günü kral gelip kızım o samanları da altın yaptığını | Diana ü hemen nikâhlanır evlenir. er, Gel zaman, git zaman kızın kral- dan bir çocuğu olur. Çocuğun daha doğduğu gün küçük adam görünür, Çocuğu ister. Kralın karısı yalvarır, | ağlar. Onun üzerine küçük adam da! der ki «sana üç gün izin. Bu üç gün içinde adımın ne olduğunu bilirsen socuğu sana bağışlıyacağım.» Ertesi gün küçük adam gelir «a- dım ne» diye sorar. Kadın bildiği adların hepsini sayar, döker, fakat küçük adam hepsine hayır» der. Kadın bu sefer her tarafa adamlar gönderir. İsimler toplatır. Ertesi ramiyemiz olan bir konsol saatini İstanbul kız lisesi 269 Nermin Akınsal kazanmıştır. Talihli okuyucumuzla İstanbulda bulunan diğer kazananların hediyelerini pazartesi, cumartesi günleri öğleden sonra disrehane- mizden almaları lâzımdır. Taşra okurlarırmı- zın hediyeleri posta ile gönderilir. OYUNCAK Bursa Ahmet paşa Feneri mahallesinde Gencosman sokağı No, 6 da Fevzi, İstan- bul Atik Ali paşa Somuncular sokak No. 5 ve Kaya Muflu, Aydın Gazi mektebi 2 n- ci sımf sabahaddin Babacan, Beyoğlu 46 ıncı mektep Aybey, KALEMİ Yenikapı Yahboyu No, 147 de Yusut,! İzmit emniyet müdürlüğü komiser O Faik oğlu Faruk, Kızıltoprak 6 ncı mektep 4/A dan 114 Sahir Salih, Sivas O Besirci karakolu karşısında Na. 18 de 8. Olcay- to. DOLMA KALEM Kuzguncuk Hacı Kaymak sokak No tün isimleri sayar fakat küçük adam | Talili Okuyucumuz 5 eyöl tarihli bilmecemizde bi- rinci ikramiyes miz van bir konsol maatini kozanın İstan- bul kız mektepten Macide 18 de Sevim Zeki, Çerkes köyünde yar- bay Mazhar Gençer kızı Meliha, İstanbul! kız lisesi 664 Nüveyt Sezen, İzmir İkiçeş- melik Molla sokağı No. 28 de Hikmet İ LOSYON İstanbul erkek lisesi 1357 Şinasi, Ko- camustafapaşa cad. No. 179 da İrfan, Ka- dirga 3 üncü mektep 5 inci sınıf 285 M. Yılmaz. MUHTIRA DEFTERİ Uzunköprü Bezaz Mehmet Sabri orta ?; | 732 ği .eareteseeeeemeseaae Haftanın Bilmecesi Şu Kesilmiş Resim- leri Birleştiriniz Bu haftaki bilmecemiz be: bilmecedir, hem de oyun. sağ isterseniz Bediyeden vazge :ebi Ürsiniz, onu bize (o yollamayın; kendi oyuncaklarınızın arasındâ saklayın. Hem bilmece hem oyun Başıl oluyor, bakınız. Evvelâ büt'u bu modeli ince bir mukav'arıp üstüne zamkla yapıştırın. İ'urw yunca her resmin etrafını oyup çıkarın, Sonra bu parçaları yan yana getirin. Ve bu resmin mâ olduğunu bulun, Oyuncak için bu kadar. Eğer bize bilmece ola» rak gönderecekseniz, karton: yas pıştırmayın. oOEvvlâ, O resirler'in etrafını oyup çıkarın. Yanysna getirerek büyük resmi bulun ox dan sonra her birinin altını zamlç layarak, sirayı bozmadan, ince ir kâğıdın Üzerine yapıştırın. ize yollayın, bizim de size yok layacağımız hediyeler güzellikte yana bundan aşağı kalmayacaktır Oyun: Taş Atmak Bu oyunu oynamak için çok ço cuk lâzım değil. Üç kişi bile oyumyas bilirsiniz. Evvelâ bir ip alın. Bu ipin iki ucunu birbirine bağlayın. Yani | | | | ipten bir halka yapın. Üçünüz de iyi tutun ama, birbirinizden aynı uzaki lıkta olmak üzere. Etrafınıza dı ip elinizde iken yetişebileceğiniz yere üçünüz için birer taş koyun. He bi rinizin taşı kendinize yakın olmali ve nasıl sizin aranızdaki uzaklı': bis ribirine denk ise taşların arasındaki uzaklık ta biribirinin aynı olmalıdır. © || Şimdi yapacağınız şey ipi elinizden bırakmadan kendi (o taşınızı yerden almak. Herkes kendi taşını almağa 1 uğraşacağından aranızda bir çekiş» kuvvetli ise o ötekileri çeker ve yep» deki taşını alır. 'İmedir başlar. Tabii hanginiz en | Arkadaşlarınıza kuvvetinizi göğe © İtermek için bu iyi bir oyun değil mi? ŞA Kİ Sitare Sadi, Emirgân orta mektep 216 di 152 Hayreddin Bedri Acıgül, Bursa Y. İgeçende Arabacılar handa havlıcı Mehmet Edimekapı eski Osmaniye sokağı No. a de Murka Sencil, Ankara Tabakhane id y Safranbolu kıraathanesinde Araçlı Hİ seyin, BÜYÜK SULUBOYA Cağaloğlu Mollafenari sokak No. de Hacer, Ankara Çankaya binbaşı oğlu Adnan, İstanbul Cumhuriye t ort mektep 275 Hüsmiye Günüar, Ankara baş“ langıç fabrikasında Muhiddin, İstanbul $$ üncü mektep 105 Hulüsi. i KÜÇÜK SULUBOYA Edirnekapı Yağhane çıkmazı No. 11 da M. Cemal, Bursa Kazanı ilk mektep 3 üne cü sınıf 371 Fatma, İstanbul 21 inci meki gene hepsine “hayır der. Kadın o gün gene adamlar gönderir. A. damların bir tanesi dönünce der ki «Bugün yeni ad bulamadım. Yalnız kırlardan geçerken küçük bir kulü- benin önünde ateşin etrafında kü- çük bir adam gördüm, bu adam hem dans ediyor, hem de «kralın karısı adamın Rampil Sitliç olduğunu bi -| lemiyecek, çocuğunu bana verecek | diye söyleniyordu. Bu haberi du- yunca kralın karısı pek seviniyor. Ertesi günü küçük adam gelince #- dını söylüyor. Çocuğu da kendine kalıyor. —Aman, imdat, uçuyorum, beni kurtaran yok mu? Rukiye, İstanbul 6 ıncı mektep sımf 5 ten İstanbul 44 ül 414) Meliha; “Konya Tercüman mahalleri Ma am er No. 22 de Halil, Fatih Çarşamba cad. No-| Şili Zafer mektebi 3 üncü srıf 70 His 81 de Nevzat Peçel, Konya şar daire di-| gyo, rektörü kazı Refnhat Vasfi Çatallı, İstan: ; ALBÜM bul erkek lisesi Lütfullah, Ankara Öncebe-| © Buran Cami civarı çaycı Veysel vastaa ci Kurtuluş istasyon orta miektep arkasılı, saya, Mehmet oğlu Tahir, Kızıltopmli Ömer: oğla Galip, İstanbul 34 üncü mek-İ yiz orta mektebi 7 inci sınıf Satin, Kayseri İlisesi sınıf 4 ten 433 Bahaeddin, İstanbul tep snıf 4 ten 147 N. Süheylâ. LASTİK. TOP İlker lisösi 2/D dan 766 Handan Fevzi, AM Sirkeci Küçük Ağahamamı karşın Muiz çorap fabrikasında Ester, Akaretler şair ÜNedim cad, No, 69 da Hamdi kırı Ner- min, Galata Ankarapalas oteli Muzaffer Özkan. BOYA KALEMİ İstanbul 63 üncü mektep 4 üncü sınıf inet Yasa, Pangalı darebaşı sokak No. 7 İde Nazire, Ankara Ulus ilk mektep snf mer efendi cad. No. 19 da Neclâ Ünal, (Sonu yarın) | kara san'at. mektebi ihzari 2 de 115 Mehs 4 ten Mum Küzm oğlu Sezai, Fatih Öz |