12 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

12 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Tei İ V JOnlar Kaar.li Habeşistan Silâh Ve Cephane Alabilecek Albizinin Amerikaya yayılmak üzere vereceği bir nutuk hakkında elbirliği yapmayı reddetmiştir. Bunun üzerine bu nutkun bir Amerikan gazetecisile ülâkat t da yapılması düşünül müşse de İngiliz telsiz istesyonları herhangi bir İtalyan devlet adamının neşriyatını -yaymıyacaklarını bildir - mişlerdir. (Baş tarafı birinci yüzde) Italyan — sahillerinin ablukası ve Süveyş kanalının kapatılması yeniden mevzuu bahis edilmek- tedir. B. Eden'in noktal nazarlarına tamamen terceman olmakla tanın- mış bulunan Deyli telgrafin Ce- nevre muhabir. diyor kiz İtalyanın Ablukaş! ** Zecri tedbirler Italyanın ab- lukasına ve Süveyş kanalının ka- panmasına kadar götürülmediği takdirde beklenilen neticeyi ver- mesl çok şüphelidir. ,, Manchester Gardiyan gazetesi İse Conevrede başgösterecek ge- dikleri Fransız ve İngiliz sıyasa- larının nasıl kapatabileceğini so- rarak diyor ki: * Cenevrenin vaktile hararetli taraftarlığını yapan bir takım çe- venler bugün uluslar sosyetesine karşı başı muhabbetsizlik göste- riyorlar. Eğer bu muhabbetsizlik- ler teeyyüt ederse Ingiltera kendi slel kudretini arttıracaktır. ,, İngiltere İtalyaya Ihracatı monetti Paris, 11 (Özel) — Ingiltere hükümeti, Italyaya yapılacak kö- mür, yağ ve benzin ibhracatının men edildiğini alâkadarlara bik- dirmiştir. Muhalazakâr Lordların Kararı Londra, 11 (A.A)— Avam ve lordlar kamarası muhafazakâr üye- lerinden kırk kişi bugün caki ba- kan Amerynin başkanlığında yap- tıkları — toplantıda — hükümetten harbi iIntaç aedebilecek hiç bir tedbirl iltizam —etmemesini ve İrtibat Komitesi Başkanı Cenevre 11 (ALA.) — Dün As - samble tarafından teşkil edilen irtibat kodmitesi, bu sabah toplanarak, başkan- | hğa, Portekiz delegesi Vas Concellos'u seçmiştir. Uluslar Sosyetesi Birliğinin Bir Takriri Londra 17 (A.A.) — Uluzlar Sos - yetesi birliği icra komitesi yeni bir tak- rir kabul etmiştir. Bu takrirde, İngiliz ulusunun büyük bir kısmının İtalya ile müstemlekeleri arasındaki münakale- leri kesmek üzere Uluslar Sosyetesi o- toritesinin kullanılmasına arka olmu- ya hazır olduğu bildirilmektedir. İktısapt Tedbirler Londra, 12 ( Özel) — Telif ve İrtibat Komitesi 16 lar komi- tesi tarafından İtalya'ya karşı konan ambargo kararını tasvip etmiştir. 16 lar komitesi yarın içtima ederek bu defa İtalya'ya karşı Htihaz olunacak iktısadi tedbir- leri kararlaştıracaktır. Arnavutluk da zecri tedbirlere iştirak etmedi Londra, 11 (Özel) — Uluslar kurumu heyelti umumiyesinin çar- şamba günkü içtimannda buluna- — SON POSTİ böyle bir tedbire de iştirak etme- mesini iİstemiye karar vermiştir. inglltere Zocrl tedbirin ilkini tat! Etti miyan ve kanaatini beyan ede- miyen Arnavutluk delegesi, he- yeti umumiyenin bu sabahki içti- mamnda, Arnavutluğun bazı mua- hedelerle Italyaya bağlı olduğu- nu ve binaenaleyh İtalyaya karşı alınacak zecri tedbirler hakkın- karşı zecri tedbirlerin ilkini tatbik et-| daki karara İştirak edemiyece- miştir. İngiltere posta idaresi, Baron ğgini bildirmiştir. ——— — —— —— Eden Diyorki: “İngiltere Nasıl Başladı Ise Öyle Devrm Edecek ,, Cenevre, 1i (A,A)| — B. Eden bu akşom İtalyan-Habeş Ihtilâfına dalr radyoda söylediği bir nutukta demiştir ki: Ingiltere nasıl başladı ise öylece devam edecektir. Harp başlıyalı bir hafta oluyor. S0 den fazla ulus bu ihtilâfı bitirmek hususundaki arzularına faal bir mahiyet vermişlerdir. ,Bu işte terahi gösteremeyiz. Çünkü bu anda bir çok İnsanlar Gölüyor, bır çok ocaklar sönüyor. Bizim eskl ve — kıymetli dostumuz olan İtalya ile hiçbir kavğamız yoktur. Musolini Macaristana Teşekkür Etti Londra, 11 ( Özel ) — Musolini bugün Macar Başvekili General Gömböşe gönderdiği bir telgrafla Macaristan'ın Italya'ya karşı gös- terdiği dostluktan dolayı teşekkür etmiş ve İtalyanın bunu hiçbir zaman unutmiyacağını bildirmiştir. İtalya Limanlarına Torpil Dökülmedi Roma, 11 (A.LA) — Italyan limanları methaline torpil kon- ılııığu kat'i olarak yalanlanmakta ve bu haborin gemileri Italyan sularına gelen armatörleri telâşa düşürmek için çınnlmı olduğu zannedilmektedir. İki İtalyan Tayyaresi Düşürüldü Berlin, 11 ( Özel ) — Habeşler Harar civarında ikl Italyan tay- yaresini düşürmüşlerdir. İskenderiyede Büyük Bir Geçit Resmi Londra, 11 (Özel) — Bugün lskenderiye ile Mısır başbakanı ve Mı- ur fev komiserile kara ve hava kumandanları önünde makine- leşmiş muhtelit Ingiliz - Mısır kuvvetleri tarafından büyük bir geçit resmi yapılmiştır. İskenderiyede İngiliz Filosu Manevra Yaptı Iskenderiye, 11 (A.LA.) — Mısır bükümeti Mersa Matrona slvil tayyarelerin inmesini yasak etmiştir. İskenderiye, 11 (A.A.) — Limanda bulunan tngiliz filosunun büyü manevraları bugün yapılmış ve manevralardan sonra şebhrin sokak- larında büyük bir geçit resmi olmuştur. İtalya Bıxl;umındııu Cepheyi Gezdi Asmara, l1 ( A, — Italyan Başkumandanı General dö Bono Adigrat ve Adua civarında ce) eyi gezmiştir. —— SON DAKİKA — v MR NC TELGRAF, TELEFON, TELSİZ HABERLİ Amansız Bir Harp Başladı Adua Bir Kital Manza rası ÂArzediyor (Baş tarafı birinci yüzde) Halbuki Italyan karagâhı, Ital- yan Başkumandanı — Jeneral de Bono'nun aynı gün morasimle Adua'ya gelip İtalyan askerleri tarafından 39 sene evvel burada ölen silâh arkadaşları namına dikmiş olduğu &bidenin küşat resmini yapacağını bildirmekte idi. Habeşlerin Mukabil Taarruzu Berlin, 11 [Öul]— Adisaba- ba'dan Roytere bildirildiğine na- zaran ÂAdua etrafında Habeş or- duları mukabil taarruza geçmişler ve çok kanlı muharebeler olmuş- tur. "*Habeş ordusu Adua'yı sar- mış ve burada bulunan 2500 ltalyan askerini katletmiştir. Ha- beşliler karanlıktan — billstifade hücum etmişlerdir. İtalyanlar da mukabil taarruzlarda bulunmuş ve her ikli zaraf ağır zaylat ver- miştir. Cenupta İtalyan kuvvetleri, tankları, topçuları ve tayyarole- rile Vali mıntakasında iİlerlemek- todirler, Bir kital manzarası Adaa 11 (A. A.) — Şehrin cenubunda başlıyan başlıyan mu:- harebe bazan bakiki bir kital manzarası almaktadır. Şehir - he- men tamamen boş gibidir. Zira iki taraftan biç biri, topcu ate- şine maruz olması yüzünden, şeh- ri gündüz. İşgal etmek isteme- mektedir. Ajansın notu : Boş olduğu bildirilen şehrin Ismi tolgrafta güçlükle okundu- ğgundan. Eunun Sdua - olduğunu ihtiyatla kabul etmek lâzımdır. Aksom... Roma, 11 (A.LA.) — Reuter ajansı aytarı bildiriyor: Söylendiğine göre, mukaddes bir şehir olan Aksum'u bombar- dıman etmek istemiyen İtalyanlar, bu şehrin öteki harp bölgelerin- de yapılacak hareketler sonuçun- da ellerine düşmesini beklemeği tercih etmektedirler. Resmi çevenler Adua'nın Ha- beşler tarafından tekrar alındığı- na dalr olan haberi kesin olarak yalanlamaktadır'ar. İtalyan solcenahı Asmara, 11 (AA) Eritre — Ras Seyam, Aduanın 15 kilometre doğu kuzeyinde bulunan Mariam Sousalon vadisine doğru çekilmek zorunda kalmıştır. General Maravignan'ın komu- tanlığı altındaki İtalyan sol ce- nahı, Ras Seyum'un, Amba-Sebat ve Gendesta civarındaki 1 kollarını yendikten sonra, Emi Gherina, Chidamneret ve 2735 rakımlı Rais dağındaki mevzilerini tahkim etmektedir. Bütün ker- van yolları, İtalyanlar tarafından tutulmuştur. Makarde'de General — Santini, Habeşleri Makarde — mevklinde yendikten sonra 2829 metre yüksekliğindeki Adagramus mevkiine doğru iler- mektedir. Dört — Amerikalı Telsiz Mütehassısı Adisababa'da Cibuti, 11 (Özel) — Dört Ameorikalı telsiz mütehassısı sübay Ciboti'ye gelmiştir. Bunlar yarın Adisababaya gideceklerdir. Val - Ual Habeşlerin Elinde Adisababa, 11 (A.A.) — Rew- ter ajansı aytarından: Diredoua'da Habeş kaynağın- dan gelen bir haberde, Habeş kuv- vetlerinin Ual - Ual ve Ouardairi ele geçirdirleri bildirilmektedir. Roma Tekzip Ediyor Roma, 11 (Özel)— Havas ajan- sı aytarının Habeşlerin Adigrat'ı aldıklarına dair vermiş olduğu haber asılsızdır. italya Tayyaresleri Bomba Va Beyannama Atıyorlar Asmara, 11 — Viya Roma- Italyan tayyarelerlnin Adua, Adig- rat ve Akgum şehirlerini bombar- dıman ederek şehir halkından larına dair çıkan haberler yalan- dır. Hareket esnasırda 3 koldan ilerlemekte olan kuvvetlerimizi dar geçitlerin kenarlarında hâkim ormanlardan baskına uğratmak İstiyen düşman kuvvetlerine bonr ba atılmıştır. n Adua, Adigrât ve Aksuma bomba yerine halkı teslim ve sa- dık olmağa davet eden beyannı- meler atılmıştır. Habaşlerin Plânı Berlin, 11 ( Özel) — Cibutt- den Italyada çıkan Stampa gaze- tesine bildirildiğine göre Ogaden mıntakasındaki Habeş kuvvetleri daha iyi mukavemet etmek Üzere İtalyan Tebliğleri ( Baştarafı 1 inci sayfada ); İtalyada Yeni Sınıflar Silâh Altına Çağırıldı Roma, 11 (A. A.) — Üç ay hiz- met görmüç olan 1912 — sniliyle, 1917 sınıfından bir çok suvari kü- çük zabitler, 1909 sınıfı otomobil servisinin bir İgemı ve 1910 - 1912 sınıfları mihhiye servisinin bir kıs- mı silâh altına çağrılmıştır. * Roma, 11 (ALA) — 10 İlkteşrin tarihli resmi tebliği Cophe — gerisinde yolların ve monzil — hizmetlerinin — tanzimile uğraşılırken yorli kolorduya meü- suk müfrezelerle İtalyan piyade ve suvari kuvvetleri cephe - ilerisin- deki mıntakayı temizleme işine devam etmişler ve müsellâh |muh- telif Habeş purublarını dağıtmış- lardır. / Güneş batarken Tigre'nin geniş doğu mıntakası Başkanı Selâsiye Guksa ileri karakollarımıza — gele- * rek biskaç bin kişilik kabilesile ve silâhlarile birlikte General san- tini'nin emrine girmiştir. Bir müd- det sonra Kussa Araia'da si'âihla- rile birlikte tarafımıza geçm ştir. * Asmars, 11 Viya Roma (Özel) — “Adovanin İşgalisden bu güne kadar geçen dört gün zarfında utak tefek çarpışmalırda 5 İtalyan ve 25 yerli Eritro nakeri ölmüştür. 37 İtalyan we 83 Eritreli naker yaralıdır 1 top, 1 makinmeli tüfek, 134 mavzer ve SÜ sandık cepane İğti- nam edilmiştir. Bir İlalyan tayya- resinin Aksu cıvarında düşürülmüş olduğu haberi yalundır, binlerce telefat ika etmiş olduk- | , düz araziden ricat tepelerine çekilmektedi Habeş ordusu bü Italya ordusunu çölde yürüyüşe icbar ederek | maksadın! gütmektedir. Teyit Etmeyan Bir Daha Londra, 12 (Özel) ” kumandanlarından biriniü kişilik maiyetile İtalyı ettiğine dair Asmarad kaynaklarından — verilen başka hiçbir taraftan miştir. 9 çi İnglliz salibi ve Londra, 11 (A A baş Peskoposun başkanlı da papaslardan bir *, dış bakanmı Samuel Hoar Tüştükten sonra Habeşfi Kızıl Haç heyeti derpiş edilmiştir. Şiddetli mu! Adisababa 11 (Özel bin Habeş gönülüsü burs0 techizatlarile — | beklemektedir. İtalyan hatları gerilerind? larda bulunmak için çete teşki! etmek arzus Şimal sınırında bij harbin başlamış olduğu etmektedir. $ Tolkait, Azire ve Ogt takalarında — İtulyan manları çok şiddetlidir. * şe göre İtalyanlar çok / mevzileri piyade hücü! maksısin düşürmeye ça Italyanların başlıca faalij* süm ve Adigrat mıntat? Ankişaf etmektedir. Musa Ali dağı civi sademeler çok — şiddetli Asmara 11 (Telsizle) — ma - bazı yabancı gazeteler İtalyan ordusunun harekatli yapılan neşriyat asılsızdır. ” günlük çete muharebeleri n& len zayiat şudur: 4 5 İtalyan, 25 yerli Eritreli cem'an 30 ölü ve 37 İtal) Paris 11 (A.A.) — Bur!