21 Kasım 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

21 Kasım 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

rd Sayfa MAH KEMELERDE Kâğıda Basılan Parmak Makine- nin Arasında Mı Kolmış? Hakkı suçlu, Kostaki davacı; dava birinci cezada, Suç ta yalan yere yemin. o Anlatılı- şa bakılırsa Kostakinin Büyükderede büyük bir evi var. Hakkı bu evi (40) lira aylıkla altı aylığına kiralıyor. Kon- turat yapılıyor ve kunturatın imza ye Bir müddet sonra bu iş mahkemeye düşüyor; mah- kemede Hakkı parmak izini tanımadı- ğanı bildiriyor. Kostaki de bu sefer bi- rinci ceza mahkemesine yine Hakkı aleyhine, yemin ettikten sonra yalan söylemek suçile bir dava açıyor... Du- ruşmada davacı avukatı diyor ki: rine parmaklar basılıyor. — Mückkilimle iki aylığı peşin ve- rilmek üzere bir kira kunturatı yapmış- tı. Fakat kunturatın tanzimi üstünden dört ay geçtiği halde on para bile ver- medi. Mahkemeye baş vurduk. Mah- kemede ne kunturatı tanıdı, ne de par- mak izini... Bundan başka da müekki- İimi bir sürü insan içinde dolandırıcı- lıkla ittiham etti. Şimdi kendisinden davacıyiz. Hem cezası verilsin, hem de istidada yazdığımız tazminatı ödesin.. Hakkı ise bu iddiaları reddediyor: — Kostaki ile hiç bir münasebet ve kunturatım yoktur. Parmağımı bir kâ- ğnda basdığımı hatırlamıyorum. Mah- kemede de yemin vererek söz söyle dim,; fakat yalan söylemedim kil. Kendisini tahkir edişim de uydurulmuş bir iftiradır... Mahkeme şekli yemin» i öğrenmek için duruşmayı başka güne bıraktı. Davacı avukatı dışarı çıktığı vakit pür biddet; — Hâlâ inkârda devam ediyor, de- di; kunturatı parmak izi dairesine gön- derteceğim; bakalım o zaman ne söy- liyecek. Suçlu bu söze bir gülümseme ile mukabele etti. Suçlunun arkadaşların- dan bir adam avukata cevap verir gibi: — Boşuna zahmet edersiniz!.. dedi; Hakkı kunhturata bastığı parmağı bir makinenin dişleri arasında kaybetti. oan0n000 0000000084 savan ssanesamaösensmaner sazan eoyoamadan, : Bir Doktorun Günlük Perşembe Notlarından (9) Sinirlerin Iltihabı “Polirevrit,, Gelen hastam: Ayaklarında ve kollarında ağnlardan ve kesiklikten üç senedenberi oztrap çektiğini söylüyor. Bir çok ilâçlar kullanmış, Bursa kaplı - calarına gitmiş, elektrik tedavisi gör - müş, seromlar yaptırmış, bir çok ilâç ve bir çok muayene fayda vermemiş. Mu- ayene ettim. Muntazam yemiyen ve kansız kalan bu bastamın vaktile geçirdiği tifo ve dizan- teri hastalıklarının zehirleri etraf sinir- lerinde iltihap yapmış, bü ağrılar da o- radan ileri geliyor. Her gün akşam ve sfbah dizlerinden a- yaklarının üzerine on litrelik bir tene- ke soğuk su dökmesini ve bunu bir da- kikada yapmasını tavsiye ettim. Kanını kuvvetlendirecek kireç ve kan Diyarıbekirde Güzel Bir Halk öy; —< Evi Bina- sı Kuru- İuyor Diyarbekir o (Özel) Diyarbekir Halkevi ilk tesis edilen 14 Halkevinden bi- ridir, Şimdiki ev binası dardır. Dağ kapı - sında ordu evi yanında yeni bir bina ku- rulmaktadır. Bu bina çok güzel ve çok bü- yüktür. Konferans salonu bin beş yüz kişi. yi alacaktır. Binanın geniş bir de temsil sa- lonu vardır. Yeni Halkevinin önü Cumhu- riyet meydanıdır. Bu meydana da ilkbahar. da Atatürk heykeli konulacaktır. Diyarbekir Halkevi burada her bakım - dan büyük işler görmüştür. Diyarbekir köylülerinin dilini ve lehçesini düzeltmek için öz türkçe, köylülere yurdu öğretmek için de yurt bilgisi müsabakaları açmıştır ve bu müsabakalarda birinci gelenlere dörder, ikinci gelenlere ikişer, üçüncü gelenlere bi- rer öküz hediye etmektedir. Temsil ve mu- siki şubeleri mütemadiyen temsiller, konfe- ranslar, konserler vererek halkı aydınlat - mıya çalışmaktadır. İçtimai yardım şubesi şimdiye kadar 300 yoksul çocuğu giydir - miş, köylere doktor göndererek müayene- ler yaptırmış, 500 köy çocuğuna çiçek aşi- si tatbik ettirmiştir. Bir trahom muayene ve tedavi evi açmış, 400 hastayı tedavi et- miştir. Lisan kurslarına önem verilmektedir ve bütün Diyarbekir gençleri bu kurslardan is- tifade etmektedir. Evin kadmlar derneği Diyarbekir kadınlık âleminde çok faydalı olmuş, bu dernek sayesinde Diyarbekir ka- dınlarının soysal bilgileri arttırılmış, Diyarı- bekirde çarşaf ve peçe kullanan tek kadın kalmamıştır. Darısı Istanbul Ço- cuklarının Başına Kırkağaçta Birkaç Tane Çocuk Bahçesi Yapılıyor Kırkağaç (Özel) — Uray meclisi şehrin muhtelif yerlerinde çocuk bahçeleri yapıl masını kararlaştırmıştır. Bunlardan birin - isinin yapılmasma başlanılmıştır. Bu bitince diğer çocuk bahçelerinin yapılmasına baş- lanacaktır, Somada Tütün Satışları Soma (Özel) — Tütün piyasası açılmış, İstanbuldan bir firma 300 balye tütün al - maştır. Fiatlar 35 kuruşla 70 kuruş arasın- da değişmektedir. Elde satışa arzedilmiş da ha 3500 balye tütün vardır. ilâçları verdim. Yavaş yavaş yürüme hareketleri yaptırdım. Soğuk banyolardan sonra üşüyen ve ağ- nyan ayaklarının soğukluğu ve ağrısı geçti, yürüyüşü kuvvetlendi ve hasta bu tedaviden pek çok fayda gördü. (*) Bu notları kesip saklayınız, ya- but bir albüme yapıştırıp kolleksiyon yapınız. Sıkıntı zamanımızda bu notlar bir doktor gibi imdadınıza yetişebilir. Güzel bir Halkevi binası ile süslenmekte YURTTAN olan Diyanbekirin İzzetpaşa caddesi ATATÜRKE Bütün Memleket Şefine Bağlılığını | Büyük Öndere karşı yapılmak istenen suikast dolayısile yurdun her tarafında uyanan heyecanı bildiren telgrafları yaz mıya devam ediyoruz: Kütahyadan Kütahya — Büyük varlığmıza karşı tasarlanan yağınç duyumları yeniden yarattığınız Kütahyanın yüreğini yaktı. | Kütahyalılar yolunda ve uğrunda can Alaşehirde Halkevi Komiteleri Seçimi Yapıldı Alaşehir (Özel) — Yeni yapılan seçim- de Halkevi içtimai yardım koluna Al da- yı, dişçi Muhlis, Osman Göker, temsil ko- luna Azmi Altuğ, İsmail Yetiş, Ali Behçet, spor koluna Nazif Çağatay, Remzi Alalay, Hakkı Tarık, Hüseyin Saraç, Şükrü Gün- gör, musiki koluna Kasım, AK, Salim se - çilmişlerdir. Okuma ve köycülük kolu 8€- çimleri başka gün yapılacaktır, Bigada Bir Göçmen Köyü Biga (Özel) — Şehre üç anat uzaklıkta | olan Yenimahalle köyü, orman içine gömül- müş 50 yıllık bir göçmen köyüdür. 85 ha. ne kadar olan bu köyün halkı, hep Razgad- dan gelmedir. Bunlar ormanlarını keserken çok dikkat ederler ve ormanm körelmemesi için önlem alırlar. Köy ormanmdan başka köylülere 0- dun ve ağaç kestirmezler. Tarlaları verimli, vakitleri müsait oldu- ğu için çok güzel yaşarlar, Bu köy halkımın! Bulgaristandaki eski köylerinin adı da Ye- nimahalle olduğu için buradaki köylerine de bu isini vermişlerdir. Divrik İstasyonunun Temeli Atıldı yivrik istasyonunun temeli ablirken Divrik (Özel) — istasyonun temel atma töreni yapılmıştır. | Başbakan İsmet İnönünün söylevlerinden Törende dokuzuncu kısım inşaat müteahhit. leri ile devlet kontrol ve fen memurları, Divrikte inşa edilecek | keti demir ağlarla örmeğe azmetmiş olan Haykırıyor vermeyi cana minnet bilir, gönül bağ - ılığımızı sunar, sağlığınızı dileriz en büyüğümüz. Datçadan Datça — Toplanan ulusla, babaları- »i, evlâtlarından ebediyen ayırmak yen alçaklara lânetler eder, hepimiz kalplerimizden coşan derin duygularla yolunuza canımızı vermiye ant içer ve İdünyalar kadar yaşa Atatürkümüz de- riz. Orhaneliden Orhaneli — Yüce varlığınıza ve ya - rattığınız yükseklik yoluna kasta yelte- nen yurtsuz mel'unları nefretle karşı - lıyan büyük Orhanelililer büyük önderi- mize sonsuz kıvanç ile ömürler dileye - rek sana ve bütün ulusa «geçmiş olsun» der. Plümerden Plümer — En büyük varlığımız, en kutsal duygular kaynağımız olan Ata - halkı özüntülerle sarsılmaktadır. Ya - bancılarla elele veren bu yurtsuzların yağınçlarıa yataklık edenlerin cezala- rı ep çabuk bir şekilde verilmesini yal- varırken sonsuz bağlılıklarımı bütün a- cuna karşı bir daha bağırır yüce katı - Dızda minnet ve saygılarla eğiliriz. | Samsun Sporcularından Samsun — Samsundan başlıyarak 'dünyada bir eşi görülmemiş harikalar yaratan büyük yaratıcı önder Atatürke yapılan suikast teşebbüsü, Samsunspor gençliği üzerinde şiddetli bir heyecan ve asabiyet uyandırmış, sporcular ta - rafmdan coşkun tezahüratla miting ya- pılmış, menfur suikast müteşebbisleri lânet sadalarile tel'in ve terzil edilmiş- İerdir. Ardahandan Ardahan — Doğunun sana ve senin kurduğun Türk cumhuriyetine bağlı Ar- dahan halkı sana yapılmak istenen sui- kastı tel'in eder ve sana kötülükle uza- nacak elleri yok etmek, başlarını kır - mak için ant içtiler. Oltiden Olti — Göz bebeğimiz Atatürk, sana karşı mePunca hazırlanan alçakça ha- reketi Olti halkı çok derin bir ıztırap ve nefretle karşıladı. Ulu varlığımızı ko- rumak için canlarını feda edeceklerine ant içli. Emetten Emet — Yüksek varlığınıza kıymak küstahlığında bulunan alçakları iğrenç- le iler ve büyük şefimiz uğrunda her! türlü öz verilere hazır olduğumuza ant, eder ve çok yıllar yaşamanızı candan dilekleriz. Dimetokadan Biga — Dimetoka kamun halkı ka - İistiyen kara yılanları tel'in ile sana Tan- muhtelif ve kıymetli parçaları tekrarlamış- 'ıdan uzun ömürler diler ilelebet başı” kaymakam, kasabanın ileri gelenleri hazır | 7: Bundan sonra ilk taşı ilçebay koymuş! mızda kalmanızı temenni ederek can ve bulunmuşlardı. İlçebay söylevinde memle -| ve hemen inşaata başlanılmıştır. İyürekten derin saygılarını sunar. dın, erkek, köylü, kasabalı seni sokmak türk, size el uzatıldığını duyan Plömer| - “© İkdinel Teşrin. : Mermi NİŞLERİ ni Düşmüş Bir Kadınla Evlenilir Mi? 25 yaşındayım. İyi bir si emin bir istikbalim var. Türkiye S rupada bir çok kadınlarla yer tum. Sevdim sevildim de. Alti müptezel bir kadınla tanış sevdimmi bilmiyorum. Fakat # diye kadar tanıdığım kadınlar!” hepsinden yüksek buldum. gördüğü sıkıntıların tesirile # muş bir haldir. Ne olursa ols8f y hk sevgisile dolu bir kalp taşiiğiğ kadını kendime çok yakın bukiğiği nunla evlenmek istiyorum. yüzden ailemin ve cemiyetin # üzerime çekmekten korkuyorüÜğ ki de kendimi bir (hiç) e fedi lacağım. Siz ne dersiniz? ” Ankara: ei Bir kadının etini satması, eğ! bile olsa, muayyen bir zihniyei CÜ desidir. Etini satan ve bunu “z me vasıtası yapan kadın, onü — kit satmaktan zevk alır. Çünki nazarında kadınlığın bir ağ tur. Kadınlık satılık bir et ps 4 ibarettir. Buna müşteri bulurs# mazlık edemez. Kadın bir defa bu derekeye se, onun zihniyetini değiştirmek yor. Tecrübe göstermiştir ki, bi lardan salöh bulanlar, tekrar # dönebilenler pek nadirdir. er zavahire aldanıp istikbalinizi koymanızı tavsiye etmem. * Zonguldakta H. A. Düşünceniz doğrudur. içtimat mevkice sizden yüksek 4 dın size bir hayat arkadaşı ei dın kendisini erkekten üstün “4 müddetçe geçimsiz bir mahldk i Erkeği ezmek, cinsiyetinin on? zâfın intikamını almak insiyi pılır. Onün içindir ki zengin evlenmek hiç bir zaman mesüt tice vermemiştir. * Haydarpaşada A. K. M. # Ailesi kızı sizinle görünmek Şu halde “ğe müracaat edip nişanlanmağa yi nediyor demektir. nuz. * Balıkesirde Gülmeyecek: Yapacak bir şey bulumıyorU”, lenmiş bir kadınla artik meşgvi mak doğru olur. wi # Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi sezaneler Kö Eminönü: (Mehmet Kâzım): e pazar: (H. Hulüsi). Alemdar” 7 Beyazıt: (Belkız). Şehzadeba$i”, ye di). Fener: (Vitali), Kafi es (Sunt). Şehremini: (Nüzim)» e ray: (Ethem Pertev). Samaty3 Gale filos). Bakırköy: (Merkez): yi (Asri İttihat). Hasköy: (eya mnpaşa: (Merkez). Beşikta” il gö Beyoğlu: (Garih, Lime my İ (Dimitri). Saryer: (Asaf). ve (Selimiye). Kadıköy: (Alâedİİ İİ fat). Büyükada: (Şinasi). zl (Yusuf). “