28 Ocak 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

28 Ocak 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Fragman Wills Orofi B iharin Dörzdü De . Bir Böğüşüüadan Edilmişlerdi Sonra Tevkif — Nihayet makinenin gömüldüğü ye- — gi buldular ha?. Bizden başka arkada yedi tane adamım var. Bunlar çalılık « İarın etrafını çevirip ortaya doğru iler- — Hiyecekler ve tabancamı ateş eder et-| mmez heriflerin üzerine atılacaklar. Sen | doğru ileri doğru git. Ben sağdan gi- | Rdeceğim, dedi. Frenç yerde sürüne sürüne biraz da. — Ha ilerledi ve durdu. Fırtına olanca | — giddetile devam ediyordu. İleride yere konmuş elektrik fenerlerinin ışığın- — gda, toprağı kazan, eğilen doğrulan —adamların heyulaları görünüyordu. — Artık işin bu safhası Sir Con Ma- gilin katli meselesini kat'i bir suret- — te halledecek, bir neticeye bağlaya- — gaktı. Bu kadar delil karşısında jüri | “—mahkümiyet kararı vermekte artık tereddüt gösteremiyecekti. Frenç bundan memnun olması lâzım gelir-| ken, her nasılsa içi bir türlü rahat edemiyordu. Asâbı son derece ger- |— gin bir haldeydi. Önünde - toprağı K kazan dört kişiyi de kendi gözleriy- le görmese, bütün dünyada tek ba- — gıina kaldığına hükmedecekti. Hal- “buki etrafında, karanlıkların — içinde, — bir işaret bekleyen, yürekleri azmi- le çarpan, canlı sekiz kişinin daha bulunduğunu biliyordu. Buna - rağ-| — men o yalnızlık hissinden kendini — kurtaramıyordu. İ — İlerisini daha iyi görebilmek için — biraz daha ilerledi. Viktor — telâşlı | telaşlı yeri kazıyordu. Beş dakika kadar bu suretle kaz- — mağa devam etti; sonra birdenbire îı kazdığı deliğin üzerine doğru eğil- V i, elini daldırdı ve deliğin için- — den siyah bir kutu çıkardı: Eller Yukarı!.. — Hele şükür buldum.. dedi. Tier homurdanmağa başladı: — Hele şükür.. Sabaha kadar bu- — İamıyacağını zannediyordum... Hay-| di şu cenabet deliği tekrar doldur (da bir an evvel buradan kaçalım. | Tuu allah belâsını versin!... Bu| — a nesi?... — Tier sesini bitiremedi. Çalıların — arasından bir silâh sesi işitildi. Bu — gilâhı patlatan Reyni idi. Bir iki sa- niye içinde çalılıkların her tarafın. (dan polisler göründü. Reyni: — — Eller yukarı!... Üzerinize tam ' sekiz tane tabanca çevrilmiştir. Kı- | pırdayan başına bir kurşun yiyecek- diye bağırdı. Tier arkadaşlarına döndü ve ya- bir manda gibi böğürdü: - — Lâmbalarınızı söndürün be hayvanlar!. — Ortalığı birdenbire zifiri bir ka - ganlık bürümüştü. Fakat bu uzun sürmedi. Her - ta- / raftan parlayan elektrik fenerleri ortadaki dört arkadaşın K, üzerine ildi ve polisler ilerlemeğe baş- dı, Tier telâşlı telâşlı cebini araş- tırıyordu. Frenç tam kendisine hü- — cum ettiği sırada elini cebinden çı- kar. | kardı. Bir alev parladı, bir silâh se- işitildi. Müthiş Bir Boğuşma Kurşun, Frenç'in kulağını sıyıra- geçti. Frenç, Tierin bir daha Daâteş etmesine meydan vermeden üzerine çullandı. Bir aralık korku ı' e hayretten dona kalmış olan Vik- Utorla diğer iki arkadaşı da birden. |bire harekete geçtiler, Tabancaları- ni çekip sola ateş etmeğe başladılar. kat Reyninin adamları — süratle K D Tier bir manda gici böğ e — Lâmbalarınızı söndürün be hayvanlar!... bunların üzerine atıldılar.. Bir kaç saniye sonra yerde ayrı ayrı — dört grup boğuşuyor, yuvarlanıyor ve hı- rıldıyordu. Bunlar ara sıra ayağa kalkıyor, biribirine kenetlenmiş vü- cutlar sağa sola sallanıyor, çalılıkla- ra çarpıyor ve yine yere yuvarlanı- yordu. Boğuşanların sesleri, — solu- maları, fırtınanın uğultusunu - bile bastırıyordu. Tier, Frençten daha i- ri yarı bir adamdı. İlk hamlede Frenç'e kuvvetli bir yumruk indir- hale defa ölümün yaklaştığını hissediyor, bütün kuv- miş, Frenç âdeta baygın bir gelmişti. Evvelce de bir kaç başına geldiği gibi Frenç vetini Tierin tabancalı elini ken- dinden uzaklaştırmağa hasrediyor- du. İki eliyle herifin sağ bileğine asılmış duruyordu. Bu suretle, ken- dini müdafaa edemediği için, Tier sol eliyle Frenç'in yüzüne, kafasına yumruk üstüne yumruk yağdırıyor-| du. Bileklerde Kelepçeler O sırada Maklang gelip te uzun kollariyle her ikisini sarıp, yumruk- ların önüne geçmemiş — olsaydı, Frenç kendinden geçecek ve bir kurşunla ölüp gidecekti. Frenç solu- yarak vaziyetini Maklang'a izah et- ti, ve bu suretle dostu düşmanı tef- rik eden Maklang ta bu defa Tierin üzerine atıldı. Bir iki dakika daha boğuştuktan sonra Frençle mak - lang, Tieri yere yatırdılar, silâhı e- linden aldılar ve bileklerine de ke lepçeleri geçirdiler. Frenç sendeliyerek yerden kalk- dığı zaman, boğuşma sonuna er- miş, çetenin dört ferdi de ele geç- mişti. Reyninin kaşının üstünde ol- dukça büyük bir yara açılmış, po- lislerden biri yediği yumruğun te- siriyle nakavt olmuştu. İkisinin de ağızlarından ve burunlarından kan geliyordu. Kafile yavaş yavaş ıwlis'W merkezinin yolunu tuttu. Bir saat sonra mevkufların dördü de tevkif- haneye yerleştirilmişlerdi. » Yapılan kısa bir tahkikat, el'an |19,15 Ayda ve Favstdan TA — (| Rasbyo | Bu Akşamki Proğram İSTANBUL İBDans müsikisi plak. SON POS Kü 19 Haberler. 20 Stüdyo parçalar. Keman solo, piyano refakatile. san'atkârlarımız tarafından. 20,30 Stüdyo caz tango ve orkestra grupları. 21,35 Son haberler. Saat 22 den sonra Anadolu A- jansının gazetelere mahsus havadis servisi verilecektir. BERLİN 17 Oda müziği. 16 Şubert-List müziği. 18,30 Güzel san'atlar. 21,10 Skeç. 22.10 Münihten. 23,30 Hamburgtan. VARŞOVA 18,15 Hafif müzik. 19 Oda müziği. hoven, Debüsi, Vagner, Straus). — Sörler. 24,05 Dans. MOSKOVA 20 Konser. 21 uEğlenceli Strnus öpereti. 22 Konferanslar. VİYANA 18,30 Şarkılar, Sözler. 20 Haberler. 21 Holzer idaresinde orkestra. 23 Haberler. 23,10 Yaylı sazlar kuarteti. 24,10 — Caz. 24,50 Dans. savaşı adlı BÜKREŞ 12,35 Kristen orkestrusı (Arada sözler. 18,15 Plâk. 20,15 Koro ve karışık Ramen havaları. BUDAPEŞTE 18.30 Orkestra. 20,20 Çing. — müziği. 21.50 Plâk. 22,15 Film müziği. 22,40 O- da müziği (Bartok, Major, Dohnanyi). 23,15 Sözler. 24 Caz. PRAG 17,10 Kaşova yadyo orkestrası. 18.20 Şarkılar. 18,40 Sözler. 19,10 Alman mü- ziği. 20 Süel bando. 21,05 Pilner filhar- 22.20 monisi. Brün tadyo — örkestrası. 23,15 Plâk. ULUSAL DUYUŞLAR llk ve orta okulları için «en güzel 48 sBayıfalık — bir eser Kâmil kitap evinde 15 kuruş Sivası Taşköprü asliye hukuk mahkemesinden : Taşköprünün Gizlice mahallesinden Ali Çırak oğlu Abdullahın aynı mahalleden Tokatlı oğlu İsmail Hakkı ve arkadaşları aleyhlerine açtığı — taksim kılınmakta olan muhakemesinde: Hissedarlardan Kadı oğlu Gülsümenin kızı Muzafferin çok zaman evvel İstanbula gitmiş ise de halen ikametgâhı meçhul bu- lunduğu anlaşıldığından 8/1/936 - çar - bizzat —hazır davasının icra şamba günü —mahkemede bulunması veya tarafından bir vekil gön - dermesi ve sarih ikametgâhımı — bildirmesi için Son Posta gazetesinin 18/1/936 ta - rihli nüshası ile ilânen tebligat yapılmış ve muhakeme gününde gelmemiş ve vekil de göndermemiş olduğundan hakkındaki mu- hakemenin gıyaben devamına karar verile- rek tapu kaydi mucibince taksimi talep olunan mezarlık yani tarlanın - kabiliyeti taksimiyesi bulunmayıp ancak 1200 lira değerinde bulunduğu ehli vukufun beya- natını havi evrak arasındaki keşif raporu münderecatı iktizasından — bulunduğundam bu muameleden bahis ile müddeinleyh ge- yap kararının tebliğine ve muhakemenin 12/2/936 çarşamba günü sanat ona talik edilerek gıyap kararı mahkeme ilân tah - yapıştırılmış olduğundan Bayan Muzafferin ilân tarihinden muhakeme gü- nüne kadar adresini bildirerek muhakeme- de hazır bulunması veya tarafından — bir vekil göndermesi aksi takdirde gıyabında geçen bütün muameleleri kabul etmiş sa yılarak bir daha muhakemeye kabul alun- muhakemenin — biteceği tasına mayıp gıyabında tebliğ makamıma kaim olmak üzere ilân olunur. fVAPURCULUK 'TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 22925 Galata şubesi Tel; 43663 WERSİN — YOLU İNÖNÜ vapuru 30 İkinel- şüpheli ve muzlim kalan noktaları da tenvir etti. (Arkası var) kânun PERŞEMBE günü saat 11 de PAYAS » kudar. 19,30 Sözler. 21 Senfonik konser (Beet- | Yeni Kabineyi Teşkile Kahire, 27 (A. A.) — Zannolun- duğuna göre kral, bir asaray» ka- binesi teşkil edecek ve bu kabine bir nevi diktatörün mahiyetini haiz olacak ve başma kralın özel kabi- nesi şefi getirilecektir. * Kahire, 27 (A. A.) — Kral ta - mamile bitaraf müstakil bir kabine kurmayı, kendi özel bürosu direk - törü Mahir Paşaya teklif etmiştir. Ulusal — cepheyi — teşkil eden bütün partilerin, şimdiden müzahe- retini temin etmiş bulunan Mahir |Paşa, Vefd ile müzakerelerine de- vam etmektedir. * Kahire, 27 (A. A.) — Vaziyette- ki kararsızlık dolayısile askerlik ve zabıta bakımından ihtiyat ted - birleri arttırılmıştır. | Kralın özel büro direktörü Mahir ıulı'ışı, mevcut çıkmaza bir hal sureti bulmak için bugün parti başkanları |ile görüşmelerine devam edecektir. Talebenin Nümayişleri Kahire, 27 (A. A.) — Talebe, li - |derlerin bütün mesaisine rağmen, her tarafta grev yapmaktadırlar. Nü- mayişçiler, Abidin sarayının önünde toplanmışlar ve fakat hâdise çıkar - | Ankara, 27 (A. A.) — Türk kuşu alanında çalışmalar gittikçe art - maktadır. Cumartesi günü alanda çok mühim uçuş ve atlayışlar yapıl- mıştır. Şef plânör Abdurrahman ve Raif uçuşlar yapmışlardır. Para- şütte başlıyan saniyeli uçuşlarda Liyon, 27 (A. A.) — Heryo, dün Rhon umumi meclisinin toplantısı- na riyaset etmiştir. Mumaileyh, vaziyet hakkında u- mumi şekilde izahat vermiştir. Dış siyasaya taallük eden meseleler e— Rusyada rosvk divanı harbı Sovyet aleyh - Devlet Demiryolları ve Limanları Muhterem yolculara daha rahat ve haftada üç güne çıkarılmıştır. cekler bu günlerden maada günle!t adi posta trenleri işliyeceklerdir. ları seferleri mevcut olduğu gibi İ: İstanbul Bandırma deniz seferleri Dr. ETEM VA Cağalaşı Keç. Özen açartıman: Tel 20033 tarı propaganda ve casusluk yapan üzere İzmir Bandırma ekspres trenleri İkincikânun İxahirede Blıîle__l;t;jîYakhdı Bir Saray Kabinesi Teşkil Edilecek... Kralın Husust Bürosu Direktörü Mahir Paşa Memur Edildi |maksızın dağılmışlardır. Beş Talebe Yaralandı Mahir Paşanın muvakkat bir ka - bine teşkil edeceği zannolunmakta- dır. Kahire ile İskenderiye arasında kâin Demenhur'da beş talebe, polis tarafından atılan kurşunlarla yara « lanmıştır. Yaralanan talebeden biri- nin ölmüş olduğuna dair olan haber- ler tecyyüt etmemiştir. Bir Mektep Yakıldı Kahire, 27 (A. A.) — Kabine buh- ranının önüne geçmek üzere yapıl « makta olan müzakereler devam et- mektedir. Son dakikaya kadar bu hususta hiç bir terakki müşahede ©- lunmamıştır. Kahirede Sanayi mektebinin ö « bir çarpışma —olmuş ve bu mektep binası tamamen harap olmuştur. Nümayişçiler mektebi yakmışlardır. Mansur ile Daman: hurda da karşılıklar olmuştur. Ka - hirede üç nümayişçi ve 15 polis ya- ralanmıştır. Polis silâh kullanmak | mecburiyetinde kalmıştır. Eğer 24 saat içinde kabine buh «" Jranına bir hal çaresi bulunmaz ise yeni karışıklıklara intizar olunmak-« tadır. nünde Paraşütçülerimizin Muvaffakiyeti Bayan Yıldız 2100 Metreden Atîâdı, Bayan Sabiha Da Muvaffakiyetli Uçuşlar Yaptı iki gencimiz paraşütlerini sekiz saniye geç açarak atlamışlardır. Hikmet 2000, Bayan Yıldız 2100 metreden paraşütle — atlamışlardır. Sovyet Rusyada yüksek plânörcü - lük mektebini bitiren Bayan Sabiha çok muvaffakiyetli uçuşlar yapmış« tır. Heryo Vaziyeti Nasıl Görüyor? Fransanın Zecri Tedbirlerin Tatbi- kına Muhalefet Etmesi Imkânsız.. hakkında beyanatta bulunarak bil- hassa Fransanın Milletler Cemiyeti misakına riayet etmesi lâzım gel - mekte olduğunu ve binaenaleyh zec- Yi tedbirlerin tatbikine muhalefet etmesinin imkânı mevcut olmadığı- nı söylemiştir. z 5_Casus Asılacak.. Moskova, 27 (A. A.) — Kaba -| beş kişiyi idam ve 16 kişiyi de muh-« telif hapis cezalarına mahküm et - miştir. Işletme Umum idarasi ilânlar , çabuk seyahat etmek imkânını vermek 1/2/936 tarihinden itibaren Ekspres katarları İzmirden Bandırmaya pazartesi, çarşanba, cuma günleri Bandırmadan İzmire salı, perşembe, pazar günleri hareket ede- rde İzmir Bandırma İzmir arasında Ekspres trenlerine karşı muntazaman İstanbul Bandırma denizyol - İzmirden salı, perşembe günleri ve Bandırmadan çarşanba, cuma günleri kalkan adi postalara karşı da bulunduğu ilân olunur. «187» «4580 SSAF Es. Kadısöy Bahariye lerı soxak Te. x070k Sinir ve akıl huslalık ari mütenassısi