8 Şubat 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Şubat 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

İmar Hareketleri Yenişehir, (Özel) — Yenişehire uzaklıkta güzel ve şirin p vardir. Adına Barcun köyü çe Bu yıl'köy ihtiyar o hey'eti bir park yaptırmağa karar ver- Veilk iş olarak ta 3220 metro > an n bir saha ayırarak tanzim 8 başlamıştır. Parkın . içine 131 tane ağaç dikilmiştir. bahçe civar köylere de örnek ol- N oralarda da bahçe yapma te- İki eri başlamıştır. ki Yil önce yapılmağa başlayan a da bu yıl bitecek köy çocukları öhne mektep binasında oku- n kurtulacaklardır. yıldan beri köyde bağcılığa 4 miyet verilmeğe başlanıl- * Köyde bir ıslâh kümesi tesis “iştir. Bu kümesteki ta dan alınan yumurtalar köylü. ğıtılmakta ve köyün tavuk cin- suretle ıslâh edilmektedir. da; L Kar arşı Kullanılan Sinekler Bursa — Dut ağaçlarına ârız o- Mstalıklarla mücadele için i- enstitüsü tarafından yeni Usul bulunmuştur. Bu usule gö- likte bulunan bir nevi sinek da üretilerek dut ağaçların. Parazitlere musallat ediliyor Ne hastalık kalkıyor. Kaysori Posta Telgraf çı. Müdirliğü İ, Meri, (Özel) — 18 yıldan be: l n ve telgraf müdürlüğü yapan in Akbaş terfien Kayseri Ave telgraf merkez müdürlüğü- Yin edilmiştir. y Tozyada Otobüs işleri Stat (Özel) — Yerköy istas - Yozgat arasındaki otobüs & inin tanzimi ve bunların be- ,, Pizamlarına aykırı hareket İL i için tedbirler alınmış, & bakmak üzere bir de me- Yin olunmuştur. OKKA DR KERVAN hi bu biribiri hi halde söyliyememek vazi- iniş gibi başını sallamış: kavi lâhavle! diye yürümek İN an Ömer yakamçız” “la . ha hala Artık ulemanın da di- Bu ne iş yahu, İbadullah timdat edecek. irdı onun damarına dokun” arşı söyliyecek bir çok şey- V ; “a bu sınıf halk tabakalarını peşinden sürüklemenin Sevki tepreşivermişti. Sarı sa- ibi tek telleri uyuz bir kurt ye N rdı ve bazı bazı cennet , bahislerinde coşarken duyur Mi it sesi işitildi: rek gün beni günaha sok- ten bid'atler, küfürler için- an Sıkım, Bir de sen beni * Mare mi yakacaksın? mer için bu çoktu bile! Yarağını a İy anlamıştı. ) Myeyi de, nalbant arkada Hacı- “Re kadar geldiler. Bir kaç! * iy görünmiyen eski nak$i ende Çolak Hasan bir | Ağaçlarının Hastalıklarına! Bürhan Cahit arkasina gelen | köşede Müderris Hafız Nutiye bir şey- her yerde hakiki ehli dinin bir araya SON POSTA Kütahyanın Eski Ve Meşhur Kalesi Kütahya (Özel) — Kütahya ka- lık bir tepe üzerine inşa edilmiştir. Büyük küçük ve iç kale namile üç kısımdır. Büyük kalenin 40-59 met- re aralıklı, birisi yıkılmış ve diğeri de hâlâ duran iki kapısı ve bu kapı- ların ortasında da düz bir meydanı vardır. Buradaki ağızdan dolma €s- ki toplarla ramazan ve bayramlar. da top atılmaktadır. Kalenin içinde bir mahalle ile bir cami de vardır. Yapılış tarzina ve içerisindeki Marmara Eroğlisine Yerleş- tirilen o Göçmenler reğli deniz kenarında ve İstanbula 50 mil uzaklıkta Marmara sahil -| lerinin en güzel köylerinden biri - dir. Ereğlinin limanı çok güzel ve mazbuttur. Limanda köy tarafın - dan yaptırılmış sağlam bir taş is - kele vardır. Marmara denizinde fır- tınaya tutulan bütün gemiler Ereğli limanına iltica etmektedirler. Kö- lesi 60-70 metre yükseklikte kaya «| Ereğli: Marmarada (Özel) — E-! yün toprakları çok münbittir, Ereğli 1700 nüfuslu ve 300 evlidir. Bir kaç İticarethane ile iki un fabrikası var-| dır. 1 a “YÜRÜYOR 8.2.9096 Buraya Romanyadan gelen| yerleştirilmiştir. .Üç Kısımdan Mürekkep > Olan Kalenin Ne Zaman Ri Anlaşılamıyor MEMLEKET HABERLERİ İ Bergamada Bir Yaz Havası Var Arpalar Ve Buğday'ar Başaklandı Bergama (Özel) — Havalar © kadar iyi gitmektedir ki arpa ve buğdaylar başaklanmıya başlamış- sarnıçlarına bakılırsa küçük kale » nin sonradan ve su ihtiyacının te - mini için yapıldığı anlaşılmaktadır. Kalenin Sultan bağları cihetinde eş- ya ve hayvan saklamak için yapıl - mış yolları daha muntazam, üçüncü bir kısmı daba vardır. Tarihi incelemelere göre, Kütah- ya kalesinin Cenevizler devrinden kaldığı tahmin edilmekte, fakat ne zaman yapıldığı tesbit maktadır. “Muşta Bir Hafla Süren Bir Sünnet Düğünü Yapıldı Muş (Özel) — Halkevi köycülük komitesi reisi köylü Celâlin teşeb -| olunama - büsü ile evin büyük salonunda 12 köylü çocuğu sünnet — ettirilmiştir. Köycülük şubesi bu yavruları tepe- den tırnağa giydirmiş, valinin refi- kası da çocuklara ayrı ayrı hediye - ler dağıtmıştır, Bu münasebetle ge-| celi gündüzlü bir hafta süren bü - yük bir sünnet düğünü yapılmıştır. göçmenlerden 80 evlik bir kafile )veti faziletine kabul edildiği için duy! ,duğu, öğrendiği menakibi bize anletı- İyor. Efendi Hazretleri temin buyur muşlar ki âlemi islâmda yakında bü- yük bir güneş doğacak, bugün ehli i- manı dâğıdar eden bütün bid'atlar hö- ile yeksan olacak.. Fakat bu yevmi! fmev'uda bir an evvel kavuşmak için tır. Baklalar çiçek çmıştır. Zeytin a- ğaçlarına su yürümüştür. Asmalar filiz göstermiş, erik ve şeftali ağaç- ları çiçek açmıştır. Eğer bu güzel havalar birdenbire değişir de so -| ğuk başlarsa bütün mahsuller, seb- zeler, ağaçlar mahvolacaktır. Çift- çi bunun için endişe içindedir. Adapazarında Kumar Yüzünden! Bir Cinayet İşlendi Adapazarı — Erenler mahalle- sinden sabıkalı Ömer oğlu Ali ve Lutfiye köyünden Piriştineli Reşit oğlu Beytullah kumar oynarlarken | aralarında kavga çıkmış ve Beytul- lah, Aliyi bıçaklamıştır. Katil yaka- lanmış ve yaralı, kaldırıldığı hasta- nede ölmüştür. Akşehir Gençler Birliği Idare Heyeti Akşehir (Özel) — Gençlerbirliği! Sayfa 8 ETaz1iğö Zir may İşleri Gittikçe Ikişaf Ediyor Elâziz, (Özel) — Ejâzizde zira- aat hareketleri gittikçe inkişaf etmek- tedir. Memlekette Antep fıstığı ye- tiştirilmesi tecrübe edilmiş. Antepten aşı getirtilmiş, 3 sene evvel başla- yan bu tecrübeden bugün müsbet neticeler elde edilmiştir. Bunun için Elâzizde fıstıkçılığa ehemmiyet ve- rilmesi kararlaştırılmıştır. Yılda beş yüz bin kiloya yakın pamuk yetiştiril- mektedir. Ziraat Müdürlüğü bu. nu bir buçuk milyon kiloya çıkart- , mak için tedbirler almış, bu arada köylüye tohum da tevzi edilmiştir. Ziraat Müdürlüğü istasyon civa- /rındaki fidanlıktan halka bu yıl da © 15 bin tane aşılı meyva fidanı da. ğıtmıştır. Uzunköprüda Işık Söndürme Denemesi Uzunköprü (Özel) — Burada da ışık söndürme tecrübesi yapıldı. O gece bütün memleket kendilerine / yapılan konferanslardan istifade e- dildiğini göstermiş, deneme muvaf- fakiyetle neticelenmiştir. Biyada Tarla Fareleri Biga (Özel) — Bu yıl havaların müsait gitmesinden dolayı bir çok tar- ilalarda göze çarpacak kadar tarla fare- si türemiş ve bunların kedi kadar bü- azaları fevkalâde bir toplantı yapa- yüklerine bile tesadüf edilmiştir. Bunu rak dört azasının istifası ile inhilaj | haber alan ekim işleri memurluğu . İderhal harekete gelmiş ve tarlalar ge- ler anlatıyordu. gelip tövbe ve istiğfar etmeleri, uzak- Kapanan Cemiyeti Sofiyenin eski takilerle elele vermek için sık sık elçi- reisi olan müdetris bir zaman onu din- ler çıkarmaları ve biribirleriyle sevişe- ledi, sonra karşı peykede evkaf mu-'rek gelecek sahibi zuhuru beklemeleri kayyidi Süleymanla konuşan Hatip lâzımdır. Ak Osmana işaret etti: | — Efendi Hazretleri bu maksadla Ha- — Efendi hazretleri, biraz şöyle teşs san dedeye tarikati Bediiyenin mühür- rif eder misiniz? ilerini ve esrarını tevdi ederek bize yol- Hatip önündeki papuçluğa bırak- lamışlar: | tığı kunduralarını ayağına geçirdi. — Biraderlerim orada çalışsınlar, Ötekiler yer açtılar İmüşkülleri olursa bana elçi çıkarsın-| Şimdi iki hoca başbaşa konuşmağa 'lar, buyurmuş başlamışlardı: Ne zamandır içimde ( sadayı ilâhi Hafız Nuri alçak sesle anlatıyor- zaten bir sahibi zuhurun görüneceği- ni bana tebşir ediyordu. Hulüsu kak — Hasan dede İspartadan geliyor.|bim bunu ayan etmiş. Elbet size de Orada Bediüzzaman Molla Saidi Kür-| malüm olmuştur. Öyle değil mi? | di hazretlerinin biraderiyle şerefyap | Hatip Ak Osman sahibi zuhurun olmuş. Malümu faziletiniz Bediüzza-! kendinden önce müderrise ayan olma- man Molla Saidi Kürdi hazretleri şark 'sını O kabul edemediği için o hafif vilâyetlerindeki karışıklıkta | salbedil- bir tebessümle cevap verdi: miş, biraderi'de İspartada ikamete me-| o — Olmaz olur mu?. Kaç gecedir! İmur edilmiştir. Şerefülmekân bilme "Hele mübarek Ramazanı Şerif hulâl! İkin fehvasınca efendi hazretleri orada 'etti edeli hemen her gece âlemi mâna- kurmuşlar, 'da hayırlı du: İhemen bir halkai yaran beşaretler o görmekteyim. hadikai faziletine iltica eden dindaşla-| Nur yüzlü bir zat bana eliyle işaret e- rını o derin ilmü irfanlariyle tenvire İderek; — Sebret, cefaya tahammül et. Se- lâmete ereceksiri(.. diyor. Tevekkeli değil, başlamışlardır. İ Hasan dede, Müşarünileyhin eği İyordu. Ne zamandanberi halka eden idare heyeti yerine yeni bir i- dare hey'eti seçmiştir. Yeni idare heyeti reisliğine Nadir Tahsin, ikin- ci reisliğe Raif, Genel (Okaptanlığa İbrahim, Genel sekreterliğe Kâzım i Kaytan, veznedarlığa Hilmi, mura- kipliğe Bedri, mesul murahhaslığa Abdurrahman seçilmişlerdir. Bilecik Daimi Encümeni Bilecik, (Özel) — Umumi Vi- ilâyet Meclisi fevkalâde bir toplantı yapmış, Devlet Şürasınca (o feshedi len dâimi encümen seçimini yenile- miştir. Hatip Ak Osmanın eşraf davetle- rinde tıkabasa baklava börekle dolan midesi hakikaten ona birçok karışık | rüyalar gördürüyordu. Fakat bütün bu hezeyan ve teşevvüşler (o bir müddet sonra kendiliğinden sönüp gidiyordu. Müderris Nuri Ispartada (o ikamete memur Şeyh Saidi Kürdinin gelen ha-! beri herkesten önce almanın: verdiği gururla, mevhum tarikatı bediiyenin kasabada elebaşısı olmayı tasarla- | mmüşta, İki hoca Ispartadan gelen bu haberle âdeta kendilerine vahiy ve ilham gel miş peygamber nöbeti geçirdiler. Hatip Ak Osman, vazifesinden a- tılmak korkusuyla ozamana kadar tut- tuğu yolda artık duramıyacağını anlı- karşı ilmini, nüfuzunu gösterecek bir hare- İket yapamamıştı, Mademki böyle yük-' sek bir makamdan işaret vaki olmuştu, artık beklemek doğru değildi Hatibin gözlerinde şaytani bir nltı vardı. Eski Cemiyeti Sofiyenin “parlak. gün- İerini hatırlamıştı. Onlar ne günlerdi. Oraya girmek bile herkese nasip ( de- gildi. Halk Cemiyeti Sofiyenin önün- den geçerken bile heyecan duyardı. O zaman ülemaya itibar vardı, pa- Cemiyeti sofiye kapandıktan sonra o eski şerefli günlerin hatırasından baş- ka birşey kalmamıştı. Halk ta nankördü. Ulema her ne sebeple olursa olsun susuyordü. Fakat halk ta herşeye «Ey-| yn diyordu.Gık “demeden we) zilerek deliklerine bombalar konu - lup patlatmak O suretile hemen bhe- men umumiyetle bu ziyankâr mah » lüklar imha edilmiştir. Karamanda Hırsız Bir Karı Koca Yakalandı Karaman, (Özel) — Beş altı ay fevvel Kızılyaka nahiyesinin Bardas İköyünden İbrahim çavuşun evine hırsızlar girmiş, beş yüz liralık ka- dar eşya çalmışlardı. Çumrada oturan Kıpti Durmuş ile karısı bu eşyaları çarşıda satar. ken yakalanmışlardır. Eşyalardan bir kısmı ellerinde bulunmuştur. kayı başına geçirmişti. Bu nasıl olur- İdu?. Hattâ kendileri bile birer hatiplik- le, imamlık yakalamasalar sarıkların- dan olacaklardı. Bütün bu düşünceler şimdi yanya- na, kafa kafaya hasta ördekler gibi dal- gın, uyuklıyan iki hocayı saman tütsü» süne tutulmuş gibi sarartmıştı. Müderris Hafız Nurinin kafası bir daha eğildi: — İşi gizli ve sıkı tutmamız gerekli olur. Hele senin evkaf müdürü duyar- sa. Haçip AK Osisanmı gözleri üçldi | — «Hafazanallah!» halimiz vahim olur. Elden geldiği kadar sükütu ilti- zam etmemiz doğru olur. Bu işi kendi- lerine itimat ettiğimiz en yakın ihvanı dinimizden gayriye açmıyalım. Şimdi Ramazanı Şerif münasebetiyle ve iftar vesilesiyle geceleri toplantılar oluyor. Münasip görürseniz yarın akşam teras viden sonra camiin müezzin mahfelin- de kalalım. Cemiyetimize alacağımız ihvanı kararlastıralım. Bu ilk toplantı- mızda Derviş Mehmet te bulunsun, Hattâ arzu ederseniz işi şimdiden müf- tüye de açalım, — Münasipl. — O halde yarın gece inşallah. — İpşallahi, Sonra ikisi birden Derviş Mehmede fısıldadılar: | — Yarın gece, | büyük camide bizi ! bulursun. — Eyvallah!. Derviş Mehmet bu akşam sara nö- İbetleri geçiriyordu. (Arkası var)