February 11, 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

February 11, 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Milli aosyalizm inkılâbının dördüncü yıldönümü münasebetile Berlinde yapılan merasim: Hitler nutuk söylüyor bor qkunum.ı.m.d.n bir intba: Fransız imhuru Romanya Kralı İle yanyana 3'—;'Hımı. ÜDi yümünc: ; Sokaklarda tekrir Veanizelosun resimleri satılıyor siyasi havasındaki değişik » SON POSTA Yunan üniversite talebeleri eski Yunan atletlerini taklit ediyorlar Londranın üç bin kasabı grev yapmışlar, halkı etsiz bırakmışlardır. Resmimiz grevci kasapları bir arada gösteriyor. Fransız donanmasına mensup — muhripleri son manevralar esnasında gösteren güzel bir resim (Baştarafı 1 inci yüzde) her hangi bir harp zuhurunda İn - gilterenin Japonyaya karşı vaziyet değilmidir, acaba? Dünkü telgrafları aşağıya sırala- yoruz: Hadutta Çarpışımalar Tokyo, 10 (A. A.) — Nişinişi ga- zetesi, Harbinden alarak neşrettiği bir telgrafta, dış Mongolistan as - kerlerinin altı yüz kişinin, 9 şubat- ta, Helumot civarında keşfe çıkan Japon zabitlerine hücum ettikleri - ni bildirmektedir. Bu hücum netice- 'sinde, her iki taraf da mühim zayi- ata uğramıştır. Japon fırkalarından yerli müfrezeler ayrılarak Helu - moto'ya sevkedilmiştir. Sovyet » Mançuri Hududundaki Hâdiseler Tokyo, 10 (A. A.) — Jiji ga » zetesi, Hirota'nın son hudut hâdi seleri münasebetiyle, Sovyet elçi Yurenevi çağırmağa karar verdiği- ni yazmaktadır. Hirota, Çinçanku nun tarihli Sovyet protestosuna ce- vap verecek ve bir tahdidi hudut |komisyonunun, acele olarak teş - İkili teklifinde bulunacaktır. Japonyaya Giden İngiliz Tayyareleri Singapur, 10 (A. A.) — Askeri deniz tayyaresi filotillâsı, Tokyoya gitmek üzere Sarawaka doğru ha - reket etmiştir. İngiliz askeri hava kuvvetlerinin |Japonyaya bu ilk ziyaretidir. Sovyet Hududunda Japon Zabitleri | Arasında Londrada cıkan Deyli Meyl ga - zetesinin Harbin muhabiri gazete - sine çektiği bir telgrafta diyor ki «Hudutlardaki son hâdiseler mü, nasebetile Mançuko hükümeti ma - kamları ile Harbin, Haylar ve —— Kulüpte iki genç konuşuyorlardı: Şu, bir iki güne kadar şey yapacağım. Öteki kayıtsız; bir parti briç yapalım. Arkadaşım, onlardan birine seslen di: — Nen var Necdet?. Yanzımıza geldi: sünü kaybettim. Gülmeğe başladılar. — Nasıl? Geçen akşam eve ceketle gelmiş. Öteki sözünü kesti: rehin koymuştur. — Onun gibi bir şey. — Annem acımış, böyle donacak bir şey giy de gi demiş. O da, Fuadin pardesüsünü al sın, portmantodan mış, gitmiş. Monşer gidiş o gidiş... Bi aydır, ne Vedat var. Ne pardesü. Yine güldüler. tır ya — Ne renkti bu pardesü). — Canım bu yaz Londradan gelir ken getirmişti. Açık gri, güzeldi. — Cepleri üstünden —arkası — Sen Fuade bir başkasını bulmaya bak. — Neden? — Vedat onunla bir aydır kapitalist. lik ediyor. — Ne kapitalistliği?. almıyacağını ihsas etmeye mamfl hâdisesi hakkındaki 30 ikinci kâ -| — Çok müuhcubum kardeşim affet. muhakkak bir — Bırak canım değmez; dedi. Gel Sorma monşer, Fuadin pardesü- — Şu, bizim serseri Vedat yok mu?. — Muhakkak paltosunu yine bakkala — Hayır, dedi. İşin fena tarafı, Fua- de bir başkasını kabul ettiremiyorum. Artık onun da giyilecek yeri kalmamış- tokalı Soyfa 7 Japon - Mogol Kuvvetleri Arasında Çarpışmalar Mançuli mıntakalarındaki Japon askeri heyetleri arasında uzun mü« zakereler yapılmıştır. Japonyanın Mançukonun müda « faasını taahhüt ve tekeffül malümdur. Harbindeki Japon ordusu zabi « tanından yüksek rütbeli olanlar harp çıkmasına pek ihtimal vermi- yorlar. Lâkin diğer zabitanın lâa » kal yüzde ellisi harbin çıkacağını muhakkak sayıyor. Japonların söylediklerine göre Sibirya eksprsi ile Mançuriye gelen yolcular büyük Rus asker kıt'aları - nın beraberlerinde topçu kuvvetleri olduğu halde şarka doğru hareket etmekte olduklarını görmüşlerdir. Salâhiyettar kimselerin tahmin « lerine göre Japon ordusunun dış Mogolistanın merkezi Urga, yahut ta şimal istikametinde ilerlemesi derhal Sibirya demir yolunun Bay« kal gölü civarında kesilmesi neti « cesini verecektir. Eğer Sovyet orduları Japonlar « dan evvel taarruza geçecek olurlar- sa Japonlar Kingan dağlarında bir |müdafaa hattı vücude - getirdikten İsonra yine şimale doğru ilerliye - |cekdir.» ettiği Marsilya C_inayeti UstaşilerinMuhakemesinde Itiraflar Başladı Aix-en-Provence, 10 (A. A.) — Ustaşilerin muhakemesinde Kraji, |Aix'de, 15000 frank para aldığı, ve İsuikastten iki gün evvel ve tekrar bir gün evvel Marsilyaya gittiği, e- linde plân bulunduğu ve alayın ge - çeceği yolu harita üzerinde tesbit ettiği hakkındaki itirafların kendi Vifadesi olduğunu kabul etmiştir. Hayatta Gördüklerimiz Aramızda Yeni Bir Tip Evvelâ terzilerden birine mode « lini satmış. —Et. — Sonra, ütületmiş, oldukça da yenimiş, zannedersemn — Ancak, dört beş defa giymişti, — Giyilmemiş diye bir ecnebiye sa, " tiyor, Düzelecek bir yeri varmış. Onu yaptırmak için alıyor. Tabil bir daha oraya da uğramıyor. Şimdi de Faraciye rehin koymuş. — Sen bunları nereden öğrendin?. — Tuhafsın Necdet. Vedadın çenes «i durur mu?, Hem yapar, hem anlatır Biraz hayret, biraz hırsla dinliyen gan- cin kaşları çatılmıştı. Arkadaşının yamına döndü O, hâlâ; — Haydi Necdet seni açıkta bıraka« cağız. Diyordu. - — — Füat, müsaade et pardesüyü ö « it — diyeyim. Artık ümit yok. o — Çocuk olma, yürü briçe diye ko » ir İundan çekti Kulüpten çıktık. Yolda arkadaşıma sordum : — Kim bu Vedat) — Olzdukça iyi bir aileden, — Ne iş yapar? — Eş dost dolandırır. Sonra gülerek ilâve etti: * — Bazan da evin içinde gümüş ta« kımları kaçakçılığı yapar. Şaşkın şaşkın yüzüne baktım. takımlarını kömürlüğea Sandığına İhtiyar hanımefen - dinin aile yadigârlarına saklar. Annesine, Emniyet rtehin koydum. d an'anevi bit hürmeti vardır. Derkal parayı — öder. Vedat ta, hiç yorulmadan takımları a- gağı kattan yukarı çıkarır. Muazzez FAİK