11 Şubat 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

11 Şubat 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Akdeniz incisi Yazan : Kadircan Kaflı > 112/56 > Lükresya; İnciye Acımış Onu Para İle Satın Almıştı Lükresya bu sahneyi dikkat merakla seyretmişti. Genç kızın karşı koyuşu, kaçmak isteyişi, bu- rayı sevmeyişi onun hoşuna gitmiş- ti. Hele onun kılığından bir gelin ol.! duğu hemen anlaşılıyordu. Her ha- | Ti, hele parmaklarındaki yüzükler, j kollarındaki bilezikler de yüksek| bir aileden olduğunu göneriyordn.| Diğer bütün esir kızlar gibi kendi. “sini oyuncak derecesine düşürmü- yordu. İçel Beyinin Kızı Genç kız tarafından alınmis o- lan hançerini yerden alan asker ho- murdandı: — Vay canına, az daha beni vu- racaktı. Başka biri ona cevap verdi: — Kendisini öldürecekti. — Sahi mi? Nereden bildin? — Öyle söylüyordu. Bu askerin adı Marko idi. Genç- liğinde Barbarosun gemilerinde kü- rekçilik yapmış, Türkçeyi orada öğ- renmişti. Pragadino emir verdi: — Sinyör Orlandi, hemen şimdi bu kız da, diğerleri de benim gemi-; ye götürülecekler. Onları devlet he- sabına pazara çıkaracağım. — Baş üstüne Sinyör. Genç kızı götürmek istediler. Fa. kat o son bir kuvvetle çırpınıyor, kurtulmak istiyor, generalın önün- de diz çökerek yalvarıyordu: — Beni bırakın! Size babam çok para verir. OBen (İçelli Demir Bey) in kızıyım. General bunları anlamıyordu. — Türkçe bilen var mı?” Diye sordu. Marko ileriye yürüdü: — Ben biliyorum. — Bu ne diyor? Marko anlattı. Pragadino gülüm- sedi: — Geçmiş ola... Pazarda sen e- peyce para getirirsin. Canavarlar!.. Markoya döndü vs devam etti: — Buna söyle, uslu dursun ve bi- zi dinlesin. Yoksa kırbaçlatırım. Genç kız bunları öğrendiği za- man haykırdı: — Ne duruyorsun? Öldür... ÖK dürsenize... Elinizdeyim. Canavar- lar!... Demindenberi, pek geriye çekil- miş olan Lükresya, genç kızın göz yaşlariyle karışık yiğitliğine hayran hayran bakıyordu. Ne kadar günah- sız ve temiz bakışları vardı. Böyle- sini hiç görmemişti. Marçellonun elinde bu çocuk kimbilir ne olacak- tı. Bir zifaf gecesi başlangıcında saşırıldığı da besbelli idi.. Herhalde bir sevgilisi vardı. Sevişiyorlardı. Büyük bir saadet içinde bu beyaz- ları giyinmişti. Fakat bu sırada bir baskın... Lükresya bunları hayalinde gö- rüyordu. O bile Marçellodan ayrıldığı çin ne kadar üzülmüştü. “Bu yavrucağın acıları ne ençgindi. Ona acımağa başlamıştı. General bağırdı: — Götürün! Sıcak Göz Yaşları Genç kiz bu emrin manâsını an- © lamıştı, çırpındı ve silkindi. ve i kimbilir! li MR ei ——z — Alçaklar... Canavarlar... Hepi-| niz Marçellonun eşisiniz!.. Bu sırada geride duran ve ken- disine yumuşak bakışlar atan, acı- Lükresya genç kızın yüzüne hayran hayran bakıyordu. dığını belki istemeksizin (anlatan Lükresyayı gördü. Ona koştu. El lerine sarıldı: — Siz... Siz beni kurtarın!. Siz i- yi bir kızsınız. Gözlerinizden belli. Kurtarın... Bunların ellerinde bırak» mayın... Hiç olmazsa söyleyin de beni öldürsünler... Sıcak göz yaşları döküyor, Lük- resyanın ellerini ıslatıyordu. Lekesiz, derin ve güzel bakışla- rını onun gözlerine çevirerek hıçkı- rıyor, eteklerine sarılıyordu. Lükrsya göğsünü şişirdi. Pragadino bağırdı: — Daha duruyorsunuz!.. rın, götürün diyorum size... Kendisi de askerlerle (birlikte ilerledi. Lâkin Lükresya birdenbire Kaldı- İbeklediği kimselerden gördüğü müş - SON POSTA Kros Kontri Şampiyonası Münasebetile Düşünceler Beş Ki'ometrede irede Koşacak Dö Dört Ateli Bulunmıyan Kulüp, Kulüp Deği dir. Ona Kulüp Demek Hem Ayıp, Hem De Gülünçtür İstanbul Kros kontri şampiyonası * nın (ikinci (Omüsabakası bermutat sessiz sedasız yapılıp bitti, Spor teşkilâtımıza bağlı yarıdan fazlasının lâkaydi ile karşıla - dıkları bu kır koşularının geri kalan üç müsabakası da hiç şüphe yok ki ayni alâkasızlık havası içinde, gene büyük bir dikkat ve intizamla yapıla- caktır. Gözleri futbol maçlarından gayri dünyayı görmeyen spor idarecileri - mizden bir teki, kendi mıntakası da - hilinde iyi, kötü harekette bulunan bir heyetin nasıl ve nasıl ve ne şekil de çalıştığını yakinen tetkik edebil - mek için hiç olmazsa bir iki defa se « yirciler arasında bile yer almazsa, bu memleket sporu namına ağlanacak bir haldir. Muhtelif stadlarda yapılan lik maç- larını kaçırmamak için büyük bir te- lâş ve gayret gösteren idarecilerimizin diğer şubelerin mesailerini yalnız gazete sütunlarında okumağı âdet e-; dinmiş olmaları cidden çok kötü bir! huydur. İdarecilerimizin bunda meselâ pazar günü yapılacağı çok evvelden ilân edi- len kir koşusunun, ayni gün yapıla - cak futbol maçı hasılâtına tesir ede -| ceği için tehirini isteyecek kadar ileri gitmeleri dünyanın hiç bir yerinde ne görülmüş, ne de işidilmiştir. Faaliyetinde, kendi yağiyle kavrulan bir heyet hazırladığı işi tatbik edebil - mek için kendilerinden büyük yardım külâtla bunalırsa bu işten fayda um-| bir elini genç kızın uzun kumral saçlı başına koydu, diğer elini de onu tutmak isteyenlere doğru uza- tarak: — Durunuz!... Dedi. General da durmuştu. Lük- resya genç kızı kollarından tutarak kaldırdı, bir kolu ile sardı. Genera- la dönerek dedi ki: — Onu bırakınız General... Be- deli neyse hemen öderim, yahut Ve-| nediğe vardığım zaman hazineye ! yatırırım. — Fakat... — Fakat ne demek? değil mi?... Ben alıyorum onu... Ne istiyorsanız lütfen bana bildiriniz.' Yavrucak bitkin bir halde... Dinlen- mesi lâzım. Daha fazla durmadı. Kendisinin ellerini öpen, göz yaşlarına bulayan ve artık se- vinmekte olan genç kızı alarak da- iresine doğru uzaklaştı. Letkoşadan Bir Mektup Bu aralık üstü başı toz ve toprak! içinde, terli ve yorgun bir asker sert adımlarla ve kaledeki zabitlerden biriyle oraya geliyordu. Zabit lâm verdi ve askeri göstererek: İ —General... Lefkoşadan bir mek-' tup... Sizin için... Dedi. Pragadino kendisine zarfı açtı ve okudu. Bunda Kıbrısın Türklere kamil korunması çareleri üzerinde konu- şulmak üzere yapılan toplantıya he- men gelmesi bildiriliyordu. (Arkası var). Satılacak sıcak uzatılan mak biraz fazla safdillik olur. Kır koşuları vesilesile spor işlerin- de besledikleri alâkayı bir daha izhar eden (1) bu arkadaşlar gibi, klüpleri mizin de futboldan başka sporlarla Bir Doktorun Günlük Salı Notlarından (*) Muannit Baş Ağrısı Ve Yirmi Yaş Dişi Muayene ettiğim hasta, on sene » denberi eksilmederi devam eden ve çok defa işinden gücünden alıkoyan başındaki tahammül edemediği ağrı - lardan bahsediyordu. Bir çok ilâçlar ve tedaviden fayda alamadığı için bunları irsi bir frengi hastalığından ileri geldiğinden şüphe ve merakını anlatı- yordu ve arada sirada hafif bir ateş geldiğini söylüyordu. Hastalığı irsi şe- kilde izah edecek ne kanda ve ne de bünyesinde bir ârıza bulamadım. Ha- zum işleri de yolunda idi. Az çalışan ve rahat bir ömür geçirmeğe müsait bir serveti olan bu hastanın ağzını muaye- ne ederken yirmi yaş dişin hali tabii - den daha fazla çukurda ve şişkin bir e tabakasile sıkı sıkı çevrilmiş oldu - ğuna ve basılınca burada husule gelen ağrının başa in'ikâs ettiğini tesbit et- tim. Yaptırdığım rontken müayenesin» de de bu büyük dişin altında birparça teşekkül ettiğini gördük. Mütehassıs diş tabibi ile konsultasyondan sonra teda- vi yapıldı. Dişi çıkarıldı. Çürük dişleri |! temizlendi ve bakıldı. Bunun neticesi on senelik ağrıları tamamen geçti, Karilerim böyle baş ağrıları geldiği zaman bir defa da bir diş doktoruna kendinizi göstermeği ihmal etmeyiniz: “İmat, hakemlerin ihtisasları, jteşkil etmektedir. klüplerin! ibün hakikaten mevcut inanmak, klüplerimiz için olduğu ka -! Yazan: Ömer Besim meşgul olmak istememeleri, spor işle- rimizin belli başlı dertlerinden Klüplerimizin, her birinde kayıtlı yüzlerce genç sporcu içinde dört, beş kilometre koşabilecek, dere ve hendek atlayacak üç, beş atleti olmaması bu 'klüpleri klüplükten çıkarmaktadır. Fazla bir şey istemiyoruz; İstanbul mıntakası teşkilâtına bağlı 20 klübün leri içi çemaceklerii dicek İatlet, atletizmin bu kısmının inkişafı tiçin kâfidir. Fakat her klüp, bunu yapabilir mi? Yapamazsa, yani beş kilometre ko - şacak dört atleti bulunmazsa o klü - olduğuna dar, spor teşkilâtımız için de hem a- yıp, bem de gülünçtür. Atletizm Hakem Kursu Bu Akşım Toplanacak İstanbul atletizm heyeti tarafından "hazırlanan atletik sporlar hakem kur- İsu bu akşam Beyoğlu Halkevi bine- sındaki mıntaka merkezinde saat 6- da toplanacaktır. Hakem kursu toplantısında o şunlar görüşülecektir: (Hakemlik hakkında umümi malâ- krono - metrolar, koşu, atma ve atlama ha - kemleri-. Nizamname malümatı, müsabaka tertibatı ve proğramları hakkında malümat, netice kayıtları usulleri, kontrol fişleri, hakem raporları. Toplantıya atletizm (federasyonu başkanı Bürhan riyaset edecektir. Hapisanelerde Yapılan Islahat (Baştarafı 1 inci yüzde) Verilen malümata göre Adliye Ve. kâleti zirai hapishaneler işinde Ziraat Vekâletince anlaşmak yollarını araş - İtrmaktadır. Her iki vekâlet arasında İteşriki mesai imkânları hasıl olduk -(Jâbiyetiyle bitmiştir. tan sonra geniş bir çalışma proğramı hazırlanacaktır. Edirne hapishanesinin açılışından | yapılacak büyük kürek müsab sonra önümüzdeki yaz içinde İmralı İn için hazırlanmakta olan İadasında da modern tesisat yapılması | niversitesi kürek takımının karlı kararlaştırılmış ve şimdiden bu husus havada tam yol üzerinde yaptığı için mühim bir tahsisat ayrılmıştır. Modern hapishanelerle mahkümlar, devlet bütçesine yük olmadan kendi kendilerini idare edecekler ve mahkü- İngiltere - Gal Futbol Maçı 27,000 Seyirci Önünde Yapılan Müsabakada | Ingilter» Yenildi .. birini | pi > yi İngiltere - Gal arasında yapılan milli 1 tek golü yapan İngiltere sağ içi Bovdn Her sene İngiltere, İskoçya, İrls9 da ve Gal arasında yapılan entern$f yonal futbol maçlarının ikincisi H tere - Gal arasında yapılmıştır. Vi Hampton şehrinde yapılan bu me 21.000 seyirci bulunmuştur. İngiltere takımnın merkez muh cimi Arsenallı meşhur Drak oyu! beşinci dakikasında sakatlandığı yerine ihtiyat oyuncu girmiş ve # pek tabit olarak İngiltere aleyhine ' şekil almağa başlamıştır. İngiltere sağ için Arsenal. | dan Bovdn ilk devrenin ortasında “| gol yapmış, buna Gal takımı mer” muhacimi Oo Aston Villa takı Astley beraberlik sayısı ile m etmiştir. İkinci devrede iki taraf da tel hücumlarda bulunmuşlar, Gal 09 faası bu hücumlar karşısında di dakikalar geçirmiştir. Oyunun bitmesine yirmi deki ikala Gal soliçi merkez mu cil İ yapmış ve maç 2 - İ İngilterenin İaldiğı bir pasla oyunun ikinci | Oksfort « Kembriç 4 Nisanda Taymis nehri ” gi "man iyi bir netice vermiştir. İngiltere Lik aleşiyei İngiltere lik şampiyonasının Zİ haftam çök hararetli maçlarla Sö miyâtlerini bitirip serbest hayata atıl-| miştir. dıktan sonra da cemiyete faydalı bi - rer uzuv olacaklardır. Lik lideri olan Sanderland. altıncı vaziyette olan Liverpul & Edirne hapishanesiyle meşgul ol Tü 3 - 0 mağlâp etmiştir. mak üzere evvelki gün Ankaradan şehrimize gelen hapishaneler müte - hassısı Mutahhar Başoğlu dün Edir - sonra 1 - 0 yenmiştir. Aston İneye gitmiştir. Arsenal likte en sonuncu Blak Börn takımını güç bir o ri f İEvrton ile yaptığı maçta 1 - 1 P Mutahhar dün kendisiyle görüşen iye kalmıştır. bir muharririmize şunları söylemiştir: — İstanbul hapishane ve tevkifha- ne civarında iki bin dönüm kads* ne hastahaneleri, yakın zamanda tev-rak işlenecektir. kifhanede esaslı bir şekilde birleştiri- İların daha ziyade pancar ve İecektir. Ceza evindeki boş kalan has-|sulye tahaneye de mahküm çocuklar yerleş- tirilecektir. Bu çocukların terbiyeleriyle bizzat | yakından alâkadar olacağız. Bu işle bugün meşgul oldum. Vekâletten bu İakşam aldığım emir üzerine Edirneye İ gidiyorum. Orada yakın zamanda açıl- ması muhtemel olan Yanıkkışla ba - | | ... arasan sara ana pi yaba va ELİ ziraatiyle o meşgul muhtemeldir . Tupa piyasalarında çok gi, nan bir madde olması itibariyle him ihracat da yapılacağını pr diyoruz. z i Edirnedeki hapishaneye hapishanelerden bilhassa Tokat» hal, Eskişehir gibi pancar m (9) Bu motları kesip saklayınız, ya- |! pishanesi üzerinde son tetkiklerimi|sında olan hapishanelerden hut bir albüme yapıştırıp kolleksiyon İ| yapacağım. Bu hapishane esas itiba - yapınız. Sıkıntı zamanınızda bu notlar bir doktor gibi imdadımza yetişebilir, — ——— riyle zirai olacaktır ve işe ilk parti bir lar getirtilip yn Her halde yakın zamanda © mn ike ee ee ra