12 Nisan 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

12 Nisan 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA EBİR. HABERLERİ Karaköy Cinayetinin Sonu Merzuka dün akşam öldü, Hüseyin pehlivan iyileşiyor Üç yıldanberi bir arada yaşadığı Hüseyin Pehlivanın eliyle Galatada bir mahallebici dükkânında beş kur - şunla kafasından vurulan Merzuka ni- hayet dün akşam ölmüştür. Merzuka tam altı gün evvel kendisini vuran Hü- seyin pehlivandan yüz çevirmiş, bun- dan muğber olan pehlivan da bu yüz çevirmenin cezasını pek acı bir şekil- de vermiştir. Hüseyin pehlivan ile — Merzuka Beyoğlunda Topçekerler sokağında 12 numarada bir randevu evi işletir - ken tanışmışlardır. Üç yıl bir arada yaşadıktan — sonra pehlivan Merzukanın her hareketin - den, her sözünden bir mâna çıkarmış, kadını sebepli, sebepsiz dövmiye, tah- kir etmeğe başlamıştır. Cinayetten bir ay evvel de Merzuka Hüseyin pehli - vana izini belli etmeden ortadan kay- bolmuş ve Hüseyin pehlivanın müte - madi izacatından bu suretle kurtulmak istemiştir. Fakat hain bir tesadüf hâdise günü Merzukayı âşıkı ile karşılaştırmış ve bu karşılaşma onun binbir macera ile dolu hayatına son vermiştir. Cinayet günü karşılaşıp da mahalle- bici dükkânma gittikleri gün Hüse - yin pehlivan Merzukadan dükkân aç- mak için bin lira istemiş ve dükkân açtıktan sonra tekrar beraber yaşama- larını teklif etmiştir. Merzuka bunu | kabul etmeyince de Hüseyin tabanca- sını çıkarmış ve Merzüokayı vurmüş - tur. Merzuka beş kurşunla — vurulmuş, kurşunların beşi de — başında kalmış- bunlardan ikisi ameliyatla çıkarı - labilmiş, diğerleri çıkarılamamıştır. Beş gün hastanede can ı;elıişen| Merzukanın ağzından, vurulduğu kikadan öldüğü dakikaya kadar tek kelime alınamamıştır. Nihayet Merzuka dün öğleden son- ya birdenbire ağırlamış ve akşam saat 18,45 de son nefesini vermiştir. Merzukayı vuran Hüseyin pehlivan — gün geçtikçe iyileşmektedir. Dün de | gene Merzukayı sormuş, kendisine Merzukadan hiç bahsedilmemekte - dir. Hüseyin pehlivan tabit bir suret- te süt içmeğe başlamıştır. Üsküdarda bir araba kazası Beykozun Cümhuriyet köyünde ©- turan Osman oğlu İbiş arabasiyle Üs- | küdar çarşısından geçmekte iken 14 yaşlarındaki Vedadın ayağını ezmiş - tir. Vedad Zeynepkâmil hastanesine kaldırılmış, arabacı hakkında takibata başlanılmıştır . bir Süngercilik şirketini soydular Odacı Abdurrahman polis tarafından aranıyor Evvelki gece Sümerbankın üstka - tında bulunan Süngercilik Şirketinin. kasasından 1,500 lira çalınmıştır. Hırsız şirketin odacısı Abdurrah - mandir. Abdurrahman bu parayı çal - dığı gece şirkette nöbetçi bulunmak - ta idi. Evvelki akşam paydos zamanın- dan sonra şirket memurları gitmişler ve şirkette yalnız odacılar kalmışlar - dır. Her odacı kendisine ait olan odayı süpürdükten sonra evlerine gitmişler, binada yalnız Abdurrahman nöbetçi - larak kalmıştır. Abdurrahman uydur- duğu bir anahtarla kasayı açmış, ve içinde bulunan 1500 lirayı çalmıştır. Sabahleyin Abdurrahman şirketten çıkmış, ve bugüne kadar kendisini gö- ren olmamıştır. Abdurrahman aran - maktadır. Zabıta izini keşfetmiştir. Kendisi - nin bir kaç gün zarfında yakalanaca - ğı kuvvetle muhtemeldir. Istanbulun Plânörleri Getiriliyor İstanbulda açılacak Türk Kuşu şu - besi için yapılan hazırlıklar ikmal edil- miştir. İstanbulda Türk Kuşu sahası 10 Mayısta açılacaktır. Bugün gele - cek olan Andiıros vapuriyle de İstan - bul Türk Kuşunun plânörleri getiri- lecektir . Paskalya Bugün hıristiyanların —en büyük bayramı olan kırmızı yumurta pas - kalyesidir. Bu yıl ortodokslar, katolik- ler, protestanlar ve ermenilerin paskal- yalari da ayni güne tesadüf etmiş, dün bütün gece kiliselerde âyinler yapıl - mıştır, Çarşıkapıda yangın Evvelki gece saat 24,30 da Çar - şıkapıda Küçük Yolgeçen hanımnda Petürgeli Mehmet oğlu Mehmede ait aşçı dükkânından yangın çıkmış, dük- kân tamamen yandıktan sonra söndü- rülmüştür. Emniyet müdürü Viyanaya gitti İstanbul Emniyet Müdürü Salih, on gün müddetle mesleki tetkikatta bu - lunmak üzere dün akşam Viyanaya hareket etmiştir. Kalb sektesinden ölüm Hamza isminde bir amele dün Kaz- hçeşmeden geçerken üzerine — fenalık gelmiş, düşerek kalb sektesinden öl - müştür. — Muallimler _Birliği;ıin çay ziyafeti 5 Çay ziyafetind Dün saat «15,5» da Muullimler Bir- liği tarafından Gardenbarda bir çaylı | Udans tertip edilmistir. Ziyafette İstan-| (buldaki bütün — muallimlerle - birlikte | bir çok maarif erkânı bulunmuş, saat | en bar intiba 121 € kadar samimi bir hava içinde eğ- lenilmiştir. Ziyafet esnasında bir çok millt va- kıslar oynanmığıf'nillit 'bavalar çaliğğ: rak davetliler eğlendirilmiştir . Denizyollarının Yaptıracağı Vapurlar Fransızlar tediye şartları- mızı kabul ediyorlar Denizyolları — İdaresi - tarafından satın alınacak 10 vapur için, ecnebi gruplarla temaslara devam edilmek - tedir. Henüz kat'i bir anlaşma — yapılmış olmamakla beraber, Fransızların tedi- ye şartlarımızı kabul edecekleri zan - nedilmektedir, Hollanda grubiyle de konuşmalara devam edilmektedir. Temasların bu - günlerde bir netice vereceği ümit e- dilmektedir. Eski bir tazminat davası Tahminen on sene evvel İmroz a- çıklarında bir müsademe neticesinde Bozkurt gemisini batıran, Lotos vapu- ru acentesinden Abalyan namında bir tüccar tazminat istemektedir. Ba- tan Bozkurt gemisinde Abalyanın ha- h balyaları da battığından Abalyan evvelâ Londrada dava açmış, bilâhare bu dava İstanbul ikinci ceza mahkeme- sine intikal etmiştir. Bilâhare de da - vaya ağır ceza mahkemesinde bakıl - mıya başlanılmıstır. Dava edilen tarafın vekili Bozkurt- la batan balyelerin halı olmayıp çul ol- duğunu gümrük vesikalariyle isbat e- deceğini söylemiş ve mahkemeye güm- rük vesikalarını ibraz etmiştir. Abal - yanın vekili bu vesikaları tetkik ede - ceğini bildirmiş ve mahkeme başka güne bırakılmıştır. Karacaahmede duvar yapılıyor Üsküdar Karacaahmet mezarlıkları- nın etrafındaki harap duvarların ta - miri kararlaştırılmış, icap eden bütün malzeme hazırlanmıştır. Yakında in - şaata başlanacaktır, Fransa ve Almanyanın Türkiye kontenjanı Fransanın 1936 senesi ikinci üç ay- hk koöntenjan listelerinde, Türkiye his- sesine: 225 kental yumurta, 200 ken - tal yumurta akı, 250 kental yumurta sarısı (şekersiz), 40 kental yumurta sarısı (şekerli)., 750 kental arpa, 150,000 kental misır, |bakla, 850 kental fasulye, 1800 ken - tal mercimek, 4000 kental nohut, 120 kental ceviz (kabuklu), 250 — kental ceviz (iç), 11,200 kental kepek ayrıl- mıştır. Diğer taraftan — Almanya da, Tür- kiyeye, Nisan 1936 ayı için 4.500 ken- tal yumurta koöntenjanı vermiştir. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczancler şunlardır : İstanbul cihetindekiler : Aksarayda: (Sârun). Alemdarda; (Eş- tef Neşet). Bakırköyünde: (Hilâl). Be- yazıttat (Cemil). Eminönünde: (Meh« met Kâzım). Fenerde: (Hüsameddin). Karagümrükte: (M. Fuat). Küçükpa- zarda: (Yergi). Samatyada: (Teofi 108). Şehremininde: (A. Hamdi), Şeh- zadebaşında: (Asaf). Beyoğlu cihe'indekiler: Galatada: (Hilâi). Hasköyde: (Yeni Türkiye). Kasımpaşada: (Turan). Sa- nyerde: (Asal). Şişlide: (Şişli). Tak- simde: (Galatasaray, Venikopulo). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). — Heybelide: (Tanaş). Kadıköyde, Eski İskele cad- desinde, büyük Yeldeğirmeninde: (Üç- ler). Üsküdarda Selimiyede: (Selimi - ye). 12.500 - kental| Nîfı"ııf ız | Herkesin görmesi lâzımgelen, milyonlar sarfile vücudu getirilen en büyük film JAN DARK'ın Hayatı, harpleri ve yakılışı, 100 senelik harpte Fransayı kurtaran kahraman genç kız. Şimdiye kadar görülen filimlerin en heyecanlı ve en meraklısı Bugün matinelerden itbaren TÜR K Sinemasında Bugün bütün İstanbul halkı SARAY ve SÜMER sinemalarında her iki safhası bir defada gösterilmekte olan MİŞEL STROGOF Senenin harikası, emsalsiz Fransızca sözlü Şaheseri görmeğe koşacaktır. Bugün saat ti de tenzilâtli matine 14 Nisan Salı günü saat 21 de yeni repertuarla FRANSIZ TİYATROSUNDA MÜNİR NURETTİN ve ARKADAŞLARI KONSERİ Ayni akşam HALK OPERETİ, Kadıköy HALEDE - FLORYA İPEK BOSNA SEVDALARI! RUMCA SÖZLÜ ve ŞARKILI AŞK ve KAHRAMANLIK filmi, Filmin Rumca şarkıları en meşbur HFLEN artistleri tarafından söylenmiştir. Bugün saat 11 de tenzilâtli matine CHUBERT'in bütün ruhu Teessürü... Şefkati... Iztırapları... SERENAD Büyük aşk ve musiki filminde tamamen gözleriniz. önünde canlanmaktadır. Oymyanlar : NILS ASTER — PAT PATERSON (Bayan Charles Boyar ) YILDIZ Sinemasında Bu hafta kemali muvaffakiyetle devam ediyor. İlâveten FOX MOVİETONE JURNAL ve canlı resimler. İstanbul Belediyesi Tepebaşı Şehir ŞehirTiyatrosu leıl]b'nmndı DU Tiyatrosunda Halk Operetl Bugün matine 16 da okşam 20,45 te Zozo Dalmasla FLORYA Senenin son opereti gündüz saat 15 te, akşam saat 20 de TOSUN Türkçeye çeviren 8 Moray ; Komedi 3 perde K NN İstanbul 3 ı'incüılcrı Memurluğundan : Emniyet Sandığına 1000 liraya birinci derecede ipotekli ve yeminli üç ehli vukuf tarafın- dan tamamına 4173 lira kıymet takdir edilen Sahrayı cedit Bağlarbaşı cad. eski 24, 25 yeni 33 No.lu kısmen yıkık duvar içinde bağ bahçe ve tarla olan ma müştemilât köşkün tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 13-5-936 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin *» 75 ni bulduğu takdirde müş- terisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak Üüzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 28-5-936 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırma- sında — arttırma bedeli kıymeti muhammenenin © 75 ni bulma« dığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına tevfikan geri bıra- — kılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti muhammenenin *6 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarımı ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren niha- yet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi ile 20 senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla | malümat almak isteyenler 28-4-936 tarihinden itibâren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 34-524 No. lu dosyaya müracaatla mezkür — dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. — (1943) İstanbul Gümrükleri Satış İşleri Disektörlüğünden : Gümrüğümüzde 1549 S. KAN. Muvakkat maddesi mucibince 2490 S. İKAN. ki usullere göre satılacak eşya vardır. Müfredat Histeleri Direktörlüktedir. Görmek isteyenler her gün sabahtan | öğleye kadar müracaat edebilirler. Bu eşyanın ihalesi Mayısın 30 cu günü | saat 10 da yapılacaktır. Peyler her gün alınır. Yalnız ihale günü saat 9,5 ga kadar pey akçesi a mak için müracaatlar kabul olunur, Muvakkat teminat miktarı 209 lira« dir. «1839»