14 Nisan 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

14 Nisan 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa SON POSTA OLUMMANCASI “Son Posta,, nın Tefrikası: 54 Yazan : A, R. Emine Kadın Cemile Diyordu ki : “ Seyit Kasımın Kızına Gelince, Yemende Bir Tanedir. Son Derecede Güzeldir ,, | ben de — Ne biliyorsun?.. — Siz orada eğlenirken, pencereden dinledim. — Çalgıları, şarkıları işittin mi?.. — Hepsini işittim; yâ seydi. — Emine kadın!.. — Neam, yâ seydi?.. — Burada cariyeler erkekten kaç- mazlar, öyle mi?.. A Üyledir. yâ seydiğ.. —-Seyit İbrahim Efendinin kaç ca- riyesi vardır?.. — Durunuz, hesap edeyim... Rabia, — Şörife, Hatice, Azra, Behice, Fattum, | Gülnar, Selâme, Rehinde... Bir de kü-| çük kız var, amma... Adını unuttum.. — Hülâsa, on bir, on iki cariyesi vardır. — O küçük kız dediğin kaç yaşla- rında... Ön, on iki yaşlarında... — Hayır... O olmıyacak... — Kim olmıyacak? soracaktım. — Ne gibi, yani?.. kabilelerimiz arasında en şerif olan (Seyit Kasım Hamyani) imamlığını ilân eyledi. Fakat, İmam Hamideddi- nin oğlu Yahya, bunu rıza göstermedi. Babasının varisi olarak imamlık mev - küne geçmek istodi. Bu iki zat atasın- da dehşetli bir rekabet husule gel Emine kadın, söyledikçe Cemilin a- lâkası artıyor; âdeta, başındaki içkinin buharı dağılarak, gözlerinin önünde hâdisat canlanıyordu. — Sonra, Emine kadın?.. — Sonra, yâ seydi... Yemenin, en mütcassıp Zeydilerini ve İsmaili ka - bilelerini teşkil eden Sa'de havalisi, Seyit Kasıma sadık kaldı. Diğer mınta- kalarda da Yahya hüküm sürmiye baş- ladı ...Araya bazı kimseler girdiler. Bu | rekabeti ortadan kaldırmak — istediler. | Fakat, bu hususta hiç bir muvaffakiyet | göstermediler... Nihayet, buna bir ça- yade, başka meziyetlere de maliktir. — Ne gibi2.. — Meselâ., Eşi az bulunan bir şair- dir. — Tuhaf şey. — Sonra.. Pek küçük yaşında, o- kuma yazma öğrenmiştir. Zaten Ye - menlilerde, okuma yazma bilmiyen, pek nadirdir. — Allah, Allah... — Tam, yüz yetmiş üç defa kur'anı kerimi hatmetmiştir. — Sesinin güzelliği, her tarafa şan vermiştir. Anadolu Kulübü Nisan 14 Üsküdar Halkevi Sporcularını Ayartıyormuş Üsküdar Halkevi Üsküdar Halkevi faaliyetini arttır- mıştır. Bu eve kayıtlı üye sayısı 1200 dür. Bu üyelerin mühim bir kıs- mını talebeler teşkil etmektedir. Evin apor, musiki, edebiyat ve temsil şube- — Olur şey değil. — En garibi şurasıdır ki; sizin İi: nınız olan türkçeyi de, gayet güzel ü renmiştir. Cemil, yerinden fırlamış: — Ne söylüyorsun, Emine kadın... leri olmak üzere dört kolu vardır. Mu- siki heyetini musiki muallimi Kerami idare etmektedir. 23 nisan çoçuk bay- ramının — yaklaşması — münasebetile gençler Ceza Kanunu isimli eseri tem- sil etmeğe bazırlanmaktadırlar. Bu re düşündüler. Seyit Kasımın bir tek| Allah aşkına, bu söylediğin hakikat 'temsile 4/) kişiden mürekkı , — Şey.. Canım.. Yani, başka bir şey|kızını İmam Yahyaya zevce yupmuk!mı?.. B A suretile bu iki aileyi birleştirmek ar - zu ettiler. Diye bağırmıştı... Emine kadın, tavrıni hiç bozmadan büyük bir ciddi- — Bu akşam bizim karşımıza, beş| Cemilin alâkası, büsbütün artmıştı. | yetle mırıldanmıştı: — kız çıktı. Bunlardan üçü, çalgı çaldı. İkişi de, oynadı. Acaba, bunlardan başka cariye yok mu, demek istedim?. — Olmaz mı, hiç ...Sizin karşınıza — çıkanlar, yalnız böyle, eğlenceler için- dir. Ötekiler, başka işler görürler. Cemil, lâkırdıyı döndürüp dolaştı - rıiyor; asıl öğrenmek istediği şeyi sor- mağş cesaret edemiyordu. Fakat, o a-| sıl öğrenmek istediği şey; bir burgu — gibi içini yiyordu... Nihayet, artık bü- tün cüretini toplamış ve sormuştu: — E.. Bir de ut çalan cariye vardı. Fakat o, bizim karşımıza çıkmadı. Perdenin arkasında kaldı. — Hüâââ4, anladım, seydi... Lâkin, © ut çalan cariye değildir. — Yââkâ.. — Evet. — O halde, İbrahim Efendinin kızı.. — Yahut akrabası.. Filân... — Hayır... Hayır... Emine kadın, derin derini içini çek- ti. Söyliyeceği şeyin ehemmiyetini art- — Hıran bir tavırla, çehresine büyük bir ciddiyet verdi. — Hayır!.. O, ut çalan kız, ne ca - — yiye.. Ve ne de, İbrahim Efendinin ak- rabası değildir. — Yla, kimdir?.. — — O. İbrahim Efendiye teslim e- — dilmiş olan kıymetli bir emanettir. — Emanet mi?.. — Evet. — Tuhaf şey... Ne münasebetle, — İbrahim Efendiye emanet bırakılıyor. — Bu, çok uzun bir meseledir, yâ seydi?.. — Canım.. Şöyle, kısaca anlat, — Yâ, seydi!.. Biz, Zeydi mezhe- bindeniz. Bizim mezhebimizin en bü- yüğüne, (İmam) derler... İmam, âde- ta bizim manevi hükümdarımızdır... — Mademki, sordunuz.. Ve mademki, Seyit İbrahim Efendinin de dostusu - Dirseklerini diz kapaklarma dayamış, çenesini avuçlarının içine almış; ne- fes almaktan bile korkarak dinlemiye başlamıştı. — BSeyit Kasımın kızına - gelince.. Bu kız, bütün Yemende bir tanedir. Çünkü, emsalsiz derecede güzeldir. — Yââââ).. — Evet... Fakat; güzelliğinden zi- — Tamamen hakikattir; yâ seydi?. — E, türkçeyi kimden öğrenmiş? .. — Bir zabitin karısından. Cemilin sabarsızlığı artmıştı. — Demek ki.. Şimdi, bu.. Seyit İb- rahim Efendinin evindeki kız... — İşte, bu kızdır... Seyit Kasımın kızı.. Meliha... ( Arkası var ) yan Sacide, 19 olmağı kü, o da meğe muvalfak her beşereye gençlik — ve güzellik — veren kıymettar bir cevherin Viyanada keşle - dildiği hakkında yazılan makaleleri oku- muştu. Cilt için elzem bir unsur olan işbu cevherin Tokalon kremi — terkibinde bu - lunduğunu öğrenince hemen her gün mun- tazamen — Tokalon kremini kullanmağa başladı. Bir ay zarfında buruşuklukları ta- mamen zail oldu ve cildi her genç kızın cildi kadar taze ve açık bir hal aldı. Cilı, Biozel cevherini kaybedince yü - zün adaleleri zayıflar ve buruşukluklarla çizgiler meydana çıkar ve cilde bu cevheri de edii e bunlar tamamen zail olur. nüz, size açık söyleyim ki.. İmam, bi- zim bütün varlığımızdır.. Vali, kuman- dan, hükümet, hattâ sultan ve halife; — bizim için ikinci derecede kalır... On- — lara olan rabıtamız, tamamile zâhiri- dir. Manevi merbutiyetimiz, tamamile — hakiki sahibimiz ve efendimiz - olan imama aittir. Emine kadının büyük bir ciddiyetle söylediği bu sözler, Cemile hayret ver- mişti. Üzerine ipek bir acem halısı se- rilmiş olan sedirin köşesine — ilişerek, gözlerini büyük bir dikkatle Emine ka- dının gözlerine dikmiş: — Sonra?.. E Demişti... Emine kadın, derin derin — (içini çektikten sonra devam etmişti: — Bundan iki senc evvel, imamı - miz. (Seyyidina Hamideddin) fat otti. Usul ve âdetimiz mucibince, ve « 35 yaşında bir kadın 19 Yaşında Sarışın Bir Kızın İ Nişanlısını kaçırıyor Mahirane Hiyanet 35 yaşlarında bulunan Ba- kurmuştu. Sacide zeki ve destas idi. Maksadına rinil oldu. Çün- zakihesi kadar Renç ve şayanı arzu görün- O, Biocel tabir edilen yaşlarında bir sarişin kızın zengin, bir ticcar olan nişanlısını a - yartmağı ve aşkına rakip Bayan olmuştu. ve Viyana . Üniversitesi protesörü — doktor K. Stejskal, bu kaymettar cevheri dikkat- le seçilmiş genç hayvanların cildinden ix - tihaale muvaffak —olmuştur. Her akşam yatmazdan evvel cild için elzem bir un - sur olan Biocel Tokalon kremi küullanildik- ta her kadın, bu çizgi ve buruşukluklardan kolayca kurtulabilir. Solmuş cildini genç - leştirebilir ve 10 - 20 yaş daha genç gö - BETON MAMULÂTI KİREMİTLER:- TEZYiNAT: PARMAKLIKLARI - LEVHALAR ve DİREKLER * ANADOLU ÇMENTOLARI TA.Ş. KESLEFON: KARTAL 9 389i siki heyeti de iştirak edecek ve iki ge- ce halk bu müsamerelerden para ver- meden istifade edeceklerdir. Evin spor kolu dağılmak üzeredir. Çünkü, iddiaya göre Anadolu klü- bü muhtellif teşebbüslerle bu kolun bazı unsurlarını kendi kadrosu — içine almak istemektedir. Bu unsurlar gittiği takdirde bce kela Bök ' baş Falırak ” mektan talebeleri de spor kulüplerine gireme- dikleri ve munhasıran Halkevleri «por kollarında çalıştıkları için ister istemez evin sporcuları spor sahasında zayıf kalacaklardır. Hâkim huzurunda yapılan kongre ğ Hâkim huzurunda kongra akdeden Al tınordu. İdman Yurdu mensupları — İdart hey'etine, Reşid, Şevki, Şevki, Yusuf Me lihi intihap etmiş ve bir o kadar daha ye* dek azâ seçerek şu kararları almışlardırı | — Kongra Hey'eti umumiyesi hali * hazır nizamnamesinin ilgasina ve Yurduü eski ve tarihi nizamnamesinin yeniden tab bik ve meriyete vaz'ını, 2 — İdare hey'etinin 937 Haziranınt kadar bir sene bir ay müddetle vazifedaf olmasa. 3 — Bir senedir hiç islenmiyea —ei mazbut kaytların islâhına, 4 — 26/4/936 Pazar günü için mef | suh idarenin kongra ilânının feshine, $ — Yurdun bilumum eşya Levazimal ve sairenin mefsuh idareden tesellümüne vi yurdun hayati ihtiyaçlarının halline karâi verilmiştir. Hâkim huzurunda cereyan © den bu muamelâtın muvafıkı kanun oldu. ğu hâkim tarafından tasdik edilerek içti maa nihayet verilmiştir. -- ——— —) Gümrük Muhafaza Genel Kamutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — Gümrük muhafaza örgütü için 600 takım. çift kütüklü v€ askı kayışlı palaska 24/4/9386 Cuma günü saat on dörtt pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı 2580 liradır. 3 — Şartname ve evsaf komisyondadır. Görülebilir. 4 — İstekliler * 7,5 teminatı olan 194 liralık vezne makbuzu vey$ banka mektubunu kanuni belgelerile birlikte muayyen komisyona gelmeleri. vakitte (1872) WUNSANA e.