28 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Beyoğlu parti binasında dünkü merasim Atatürkün ve İsmet İnönünün imzalı fotoğrafları törenle fırka salonuna konuldu Cumur reisi Atatürkün ve Başba -| kan İsmet İnönünün C. H. Partisi -| nin Beyoğlu kazası parti luna armağan ettikleri imzalı fotoğraf- | ları dün saat 15 de seçkin bir davetli| kütlesi önünde Beyoğlunda Nur ve Ziya sokağındaki parti binası salonunda hazırlanan yerlerine konul- müştür. Bu münasebetle parti binasında me- rasim ve tezahürat yapılmış, Beyoğlu | parti başkanı Mekki Hikmet bir söy! vermiş, Atatürkün dehâsından, mem - lekete yapmış olduğu hizmetlerden büyük bir hayranlıkla bahsetmiş, sözle TİNİ: #— Yera düşen bayrağımızı sen yükselttin!» diyerek bitirmiştir. Atatürkün fotoğrafları Beyoğlu kay- makamı Daniş, İsmet İnönünün fotoğ- rafı da parti başkanı tarafından yerle - rine konulmuştur. yön kuru- törenle Törene Cumuriyet marşının söylen- mesiyle nihayet verilmiş ve bundan ... Soyadı işi Müddetin bitmesine iki gün kaldı Soyadlarının tescil ettirilmesi için 2 Temmuzda bitecek olan müddetten tetil günleri çıkarıldığı halde bu müd- detin hitamına tam iki gün kalmışı Soyadı tescili Ankara ve İstanbul lâyetleri hariç olmak üzere bütün Tür. kiyede hemen hemen bitmiş bir vazi- yettedir. Evvelki sabahtan itibaren soyadları işini bitirmek üzere mahal - le mümessilleri nüfus dairelerinde ça- Lşmıya başlamışlardır. Evvelki akşam İstanbulun bazı mahallerinde bekçiler vasıtasile soyadı almıyanların miktarı öğrenilmek istenmiş ve netice olarak da soyadı almıyanların tahmin edildi- ği kadar çok olmadığı tespit edilmiştir. İstanbulda mevcut nüfus dairelerin- de şimdi soyadı alma ve tescil ettirme muamelâtından ziyade eshabı mesaliha numara verilmektedir ki, 2 Temmuz- den evvel numarasını almış - olanlar soyadı almak için müracaat etmiş ola- rak kabul edilerek cezadan kurtulmuş olacaklardır. Bunların soyadlarının tes- | cili de 2 Temmuzdan sonra ikmal edi- Tecektir. Tütün ikramiyeleri dağıtılıyor 1 — Fatih şubesinde kayıtlı öz harp ma - Mülleri De şehit yetimlerinin 996 yılı ikrami- yesinin M. M. Vekâleti yüce katından dagı- tılma buyuruğu gelmiştir. sonra da iki perdelik bir komedi temsil edilmi Gümrük daireleri Çinili rıhtım hanına nak- ledilecek, emir geldi İstanbul gümrüklerinin Çinili Rıh - tım hanına naklı için Vekâletten emir gelmiştir. Şimdi Han dahilinde yapı - » |lacak tamirat ve tadilât işleri ile meş- gul olunmaktadır. Tamirat 29 teşrini- evvelden önce bitirilerek o gün resmi küşadı yapılacaktır. Hırsız hizmetçi mahküm oldu Fatihte oturan Perihanın hizmetçisi bundan bir müddet evvel hanımının çantasından 30 lira çalmış ve kaçmış - tı. Dün Fatih sulhh cezada duruş - ması yapılan Emine yedi buçuk ay hapse mahküm edilmiştir. DOĞUM Ankara Tohum İslâh İstasyonu mü- dürü Bay Nejat Berkmen'in bir kız ço- cuğu dünyaya gelmiştir. Ebeveynini tebrik eder, yavuruya uzun ve mes'ut İstanbul Gelir ve Paza BORSASI 2 — 2/7/088 gününden itibaren Fatih İl - |) gebaylığında toplanacak dagıtma kamisyo- munda haftanın cuma; salı ve çarşanba gün- leri saat 14 den 17 e kadar Jkramiye dagıtıl- masına devam edilecektir Malülleri mütea- kip şehit yetimlerine başlanacaktır. Lira 95 78'T.B. I 20,775|| 96 B Hazine B 45 25 ©6 714 T. B. IX 19,40 (| Dabili! istikraz 95,75 8 — İkramiye dağıtma müddeti 4 ay süre- ceğinden bn müddet sonunda gelenleri ik - ramiyeleri 937 yılı dagıtılmasına — kalaca - #indan kendileri gelmiyenler kanuni vekil- leri Hle ikramiyelerini aldırmaları menfaat- dleri namıma bildirilir. Yeni telefon tarife kanunu Telefon idaresinde 1 Temmuzdan itibaren yeni tarife tatbik - edilecektir. Bu kanunla muhabere - ücretleri — beş kuruşa kadar indirilecek, tesis ve nakil ücretleri de ucuzlatılacaktır. Kadıköy Halkevinde Resim Sergisi Kadıköy Halkevi teşvik maksadile Tem- muz ayı içinde Halkevi binasında bir resim #ergisi açacaklır. Bu sergide güzel resim ya- pan bütün vatandaşların cserleri teşhir e - SON POSTA Otobüs Kazası Yaralıları Çatalcadan İstanbula gelirken Da - a askeri fırımı önünde bir hen- yuvarlanan otobüs yaralılarından a hastanesinde ş tderinde biraz salâh âsarı görülen ağır yaralılardan birkaç kişinin vaziyetleri de birdenbire vehamet kesbetmiştir. Tabibiadli Gu- reba hastanesine giderek yaralıları gör- müş ve tanzim ettiği raporu müddelü- mumiliğe vermiştir. Bir araba devrildi Dün Üsküdarda bir araba kazasi ol- muş, İbrahim oğlu Mehmet arabasile müşteri gölürürken Yeniçeşme tepe - |sinde hayvanlar ürkmüş, araba devril- < ıııııalıı bir hüsnü tesadüf neticesi ola- | !bulı getirilen Macarların Boçkay (rak yolculara bir şey olmamış, arabacı hayvanların altında kalmış, kolu kırıl- mıştır. Darüşşafakada sünnet Geçen Pazartesi günü Fenni Sünnetçi Emin Fidan tarafından Darüşşafadaki — sünnetsiz çocukların sünnetleri yapılmış, saz, hokka- baz, kukla ve karagöz gibi oyunlarla sün - netli çocuklar eğlenceli bir gün geçirmişler- dir. Emin Fidan Sünnet ameliyatını seri ve frızasız bir şekilde ve hiç bir ücret almıya - rak yapımıştır. Prag üniversitesi talebesi geliyor Prag üniversitesi talebelerinden 30 kişilik bir grup profesörleriyle birlik - te Temmuzda şehrimize gelerek 10- 15 gün kadar kalacaktır. Talebeler bu müddet zarfında şehri-| mizde bulunan eski Bizans ve Türk| eserleri üzerinde tetkikatta buluna - caklardır. Köprünün bir kısım dubaları değişiyor Galata köprüsünün Haliç iskelesi cihetindeki dubalarının bir kısmi kulla- İnılamıyacak bir bale gelmiştir. Bu se- bepten bu dubalar kaldırılacak, yerle- rine yeni dubalar konacaktır. Dubaların değiştirilmesi için köprü- de deniz üzerinde bir iskele kurulmuş- tur. Dubaların yenilenmesine yakın - da başlanacaktır. Pratik farmakoloğların toplantısı Dün akşam pratik farmakoloğlar, Halkevi salonunda bir toplantı yapmış- lar, iş kanunda farmakoloğlara bahşe- İledilen haklardan bilhassa hafta tatili hakkında istifade etmek için Sağlık Bikanlığı herdinde teçebtiğilerk bu- lunmıyı lmrarlaşlırmışlnrdır Gümrük ambarları limana devrediliyor Gümrük anbarlarının Liman idare- sine devri için emir gelmiştir. Devr i- Wlşine 1 temmuzda başlanacaktır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler : Aksarayda: (Etem Pertev). Alemdar- da: (Esat). Bakırköyünde: (İstepan). Beyazıtta: — (Belkis). Eminönünde: Beşir Kemal, Cevat). Fenerde: (Emil. yadi). Karagümrükte: (Suat), Küçük- pazarda: (Hasan Huli Samatya « da; (Erofilos). Şehremininde: (Nâ - zm). Şehzadebaşında: (Hamdi). Beyoğlu cihetindekiler : Galatada: (Hilâl). Hasköyde: (Yeni Türkiye). Kasımpaşada: (Turan). Sa- myerde: (Nuri). Şişlide: (Şişli). Tak. simde: (GCalatasaray, Vinkopulo). Üsküdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: — (Şinasi). —Heybelide: (Tanaş). Kadıköy Pazaryolunda: (Ri- fat). Modada: (Sıhhat). Üsküdar İm- rahorda: (İmrahor). Muhtelit - Boçkay maçı 2-2 ye berabere bıttı Hazırlık takımı zayıftır, milli takımımızdan iyi neticeler beklemek mecburıyetındeyız SKOT * B Maçtan bir Olimpiyat hazırlıkları vesilesiyle İstan- takımı dün Taksim stadyomunda ilk maçını yap- Macarların topu ka- Mutad merasimden sonra hücumuyla başlayan oyun Rebiinin yakalamasiyle ilk saniyelerde Macar lesini tehlikeye düşürdü. Rüzgârla beraber oynayan hazırlık ta- kımı ilk dakikalarda Macar kalesini tama- miyle ablukaya almış bir halde hücumları- mı yapıyordu, bu arada Şerefin çok güzel bir şütü kalenin kenarından dışarı — gitti. Bir müddet sonra oyun müsavi bir şekle girdi. İki taraf karşılıklı çektikleri korner- lerden istilade edemediler. Hazırlık takımı daha ziyade — soldan bücum yapmak istediği halde, Şerefin bo- zuk oyunu güzel başlayan hücumları dai- ma neticesiz bırakıyordu. Macar kalesi önünde başlayan bir hücum Niyazinin fena bir vuruşu ile ka- güzel lenin dışına gitti. yun düzeleceği yerde bozuluyordu. Macar takımı da gelişi güzel oynuyor ve maçı gittikçe tatsız bir — hale sokuyordu. Hazırlık takımı hücum hattını teşkil e- den oyuncular birbirleriyle anlaşamıyacak kadar bozuk oynuyorlarık. Boçkayın İlk Golü Hafilçe kale ortasına gönderilen topu yakalamağa çıkan kalecimiz kaleyi boş bi- raktığından Macar merkez — muhacimi 30 uncu dakikada kafa ile ilk golü yaptı. Biz De Bir Gol Atıyoruz Oyun Maç refin bir gütünü kaleci kurtardı. sıkışık vaziyette çalışıyorlar. Niyaziden Şe- vefe gelen top güzel bir seğ vuruşla 42 nci dakikada Macar kalesine girdi. Macarların İkinci Golü Kaleci Cihat üstüste yapılan hücumlar- da sıkıntı çekmeğe başladı. Macarlar sağ- dan iki korner çektiler. 75 inci dakikada mütemadiyen T kalesinde oynanıyor. Şe- Macarlar gekilen korneri Macar merkez mühacimi gol yaptı. Bizim İkinci Golümüz Niyazinin hazırladığı pası güzel kulla- nan Fuat 77 nci dakikada Macar kalesine sokarak ikinci gelü yaptı ve derhal mu- kabele etti. San dakikalara kadar hâkimiyet yine Macarlarda kaldı. Oyun tadsız cereyan e- derek 2 - 2 ye berabere bitti. Hazırlık Takımımız Zayıf Hazırlık takımı dün yaplığı oyunla mil- H takımımızdan büyük ümit besleme- mek mecburiyetinde olduğumuzu bize bir kere daha hatırlattı. Kanaatimizce takımın daha muntazam bıı şekilde yapılması icap ederdi. Hücum |hattında mütemadiyen aksadığı gibi, mu- avin hattında hemen hemen hiç beraberlik yoktu. Hazırlık takımı gü oyunculardan teşek- kül etmişti: Löütfi, Yaşar, Adil, Hakkı, İbrahim, Niyazi, Said, Şeref, Fu- at, Rebiü. Maçı Galatasaraydan Sadi dare etti. (Galatasaray Feneryılmazı Mağlüp Etti Ve Şampiyon Oldu İstanbul Voleybol şampiyonası —m. larının son oyunları dün Calatasaray klü bünde yapılmıştır. Likte en kuvvetli olan Galatasaray, Feneryılmaz arasındaki mü- sabaka çok heyecanlı olmuştur. Galatasaray bu maçı 15 - 12 ve 16-- 14, 5 . V1 ile kazanmıştır. Galatasaray takımında Lâtif Karsan i- Okyay, Sezai, Raşid, Nevzad, Siyam Salih oyna- mıştır. Olimpiyat Hazırlık Komitesinden: Alman güreşçilerinden bazılarının mük him mazeretleri çıktığından hemen meme leketlerine dönmeleri icap etmiştir. Bunun için: | — 29 Haziran Pazartesi günü akçşa mi yapılacağı evvelce ilân edilen güreşler pazartesi akşamı yerine bu akşam (pazar) sekiz buçukta, yine Taksim stadında yapı lacaktır. 2 — Bu münasebetle güreş ringinin kurulmasına zaman vermek için — Macar Boçkay takımı ile muhtelitimizin bugünki (pazar) futbol maçı saat beşte değil, dörü buçukta başlayacaktır. Bu maç da Taksim stadındı Atinalılar, İstanbulluları basket- bolda 8 sayı farkla mağlüp ettiler Berlin olimpiyadı hazırlığı — dolayısilğ İstanbula getirilen Yunan millt basketbol takımı dün gece ikinci ve son maçını İstan« bul şampiyonu Galatasaray takımı ile Bçx yoğlu Halkevinde yaptı. Üç gün evvel Türk milli “takımına, 40 . 12 gihi büyük bir farkla mağlüp olam Yunan takımı dünkü maçi İstanhul, Ating namı altında oynadı. Yirmi dakikalık ilk devrede Atina 14ç İstanbul 11 sayı yaptı. İkinci devrede Atina takımı daha giği zel oynamış, buna mukabil İstanbul takix mı 8 favulü sepete atamıyacak kadar bön zak oynamıştır. Neticede Atina 27, İstan< bul takımı 19 sayı ile mağlüp olmuştur. Basketbol takımının kat'i olarak o« limpiyatlara gönderilmesine karar — verile müştir. Boçkay Ankaraya Gidiyor Şehrimizde üç maç yapacak olan Boçi kay takımı 4 ve 5 temmuzda iki maç yap- mak üzere Ankaraya gidecektir. Almanlar Son Maçı bu akşam Yapacak Bir haftadır, şehrimizde bulunan Ak manların Dortmund güreş takımı — bugün üçüncü ve son maçını Taksim stadyomun« da yapacaktır. Hk müsabakada 5 - 2, ikinci müsabas kada 7 - O mağlüp olan Alman takımı bu akşam yapacağı müsabakada iyi bir derect almak için şüphe yok ki büyük bir kuvvel ve göyret sarfedecektir. Macarlar bugün ikinci maçı yapacaklar Macarların Boçkay futbol takımı - ba- gün ikinci maçını Taksim stadında yapar caktır. Hazırlık takımının bugün daha iyi bir şekilde tertip edileceği ümit edilmektedir. Evlerde elektrik aleti satmak Üzere komlisyon- cak, referans ve verebilecek Memur aranıyor “Satış servisi,, rumuzile -248 posta kutusu adresine tahriren müracaat edilmesi