10 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

10 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Bandırma imar ediliyor Bu yıl mahsul çok verimli oldu - Tütün rekoltesi de yüksek - Belediye bir deniz hamamı yaptırdı | ) li | n Ş Bandırmanın b ir resmi lirma usi) — Zgüzel bir kıyısında kuîulnımamı: dırmanın imarı için uğraşılmaktadır. Belediye kaza dahilinde bulunan dar yolları ğenişletmekte, umumt caddeleri esaslı surette tamir ettirmekte ve eski ahşap dükkânları ve barakaları yıktı- ratak beton dükkân ve evler yaptır- Bu sene havaların müsait geçmesi ve yağmurların mebzul yağmış oh_"'_“ mahsulün iyi olmasını intac etmiştir. Köylü bu halden çok memnundur. Manyas havalisinde 50-60 , Kapıdağ havalisinde ise 100 bin kilo tütün alın- mıştır. Bu seneki tütün rekoltesi yüz- güldürücü bir mahiyettedir. Bandırma inhisarlar müdürlüğü yap- Belediye tarafından Menderek bur- rak tütün bakım evi müfettişliğine ta- yin edilen Silvan inhisarlar müfettişi nunda bir de 32 localı büyük bir deniz İmmamı yaptırılmıştır. Halk bu ha-|Osman Avni gelerek vazifesine baş- mamdan âzamt istifade etmektedir. Erdekte bir muhafaza memuru yaralandı Erdek ( Husust ) — Şahinburgaz köyünden Hâmit adında birisi sarhoş- |. lukla muhafaza memurunu burnundan yaralamış, yaralı Bandırma hastanesi- ne kaldırılmış, Hâmit yakalanmıştır. Muşta tayyareye yardım Müş (Huzusti) — Halkevinde umu- yapılmış, “tayyarenin | Edirnede sıtma mücadelesi — Edirne ve çevresi Sağlık Bakanlığınca sıtma mücadele böl - tanbuldan verilmiştir. Yakında işe başla- nacaktır. Bu büyük hareket bir kaç nehrin Bbirleşip zaman zaman taştığı Edirne ve yö- resinde minnetle karşılanmıştır. Nebatat hastalıkları profesörü İzmitte İzmit 9 (ALA.) — Ziraat Vekkleti zi- taat enstitüleri nebatat hastalıkları prole- şörü doktor Gasner ve arkadaşı dok - tor Alâeddin şehrimize gelerek ziraat fi- danlığında, Derband, Maşukiye ve Sa - panca havalisinde incelemelerde bulun - 'muşlardır. Profesör gördüklerinden — çok memnun kalmıştır. İ K İ lar derhal 1400 lira taah- şlar, mahsulden de yüz- tayyareye teberrü etmeye ka- rar vermişlerdir. Ş Alacada bereket Ş Alaca (Husust) — şimdiye kadar görülmı —— & * aa Bu yıl burada| vardır. Çiftçi attığı tohuma bire elli edik bir bereket İmahsul almıştır. Bandırma Ortamektebinin lik mezunları B..ndım (Husust) — Üç sene evvel açılan Bandırma ortamektebi bu ilk mezunlarını vermiştir. lan bu ortamektebin resm? bir şekle konması için Maarif Vekâ- vriri temaslarda — bulunmaktadır. yıl zarfında vücudagetirdikleri işlerden bir sergi teşkil edil- hanları müteakip bu serginin merasimle küşat resmi yapılmıştır. İ Tesim sergiyi hazırlayanlarla sergide bir köşeyi göstermektedir. _Tlltbekrü. bir | Kandırada bir mektep yıkıldı Bir çocuk ile beş hayvan öldü, bir çocuk ta ağır yaralı İzmit (Husust) — Kandıranin çiftlik köyünde bir çocuğun ölümü, bir diğerinin ağır yaralanması ve beş hayvanın da ezilmesile neticelenen bir facia olmuştur , Kandıra köyü ilkmektebi evvelki gün havanın birdenbire değişerek şid- detli bir yağmurun başlamasile yıkıl- mış ve mektep dahilinde bulunan iki çocuk ile beş hayvan ankaz altında ka- larak çocuklardan biri derhal ölmüş ve diğeri de ağır surette yaralanmıştır. Vak'adan haberdar edilen Kandıra müddeiumumisi vak'a mahalline gele- rek tahkikata başlamıştır. Tahkikata İzmit heyeti fenniyesi de iştirak etmiş- tir. tasyon inşaatı ikmal mi yapılacaktır. İki yıl sonra yakalanan katil Bozdoğanda bir adam karısım dayaktan öldürdü Bozdoğan (Husasi) — Bundan 2 yıl evvel Osmaniye köyünden Musturlu Ali geceleyin kırda öküzlerini — otlatırken bir meçbul şahıs tarafından kurşunla kafasın- dan vurulmak suretile öldürülmüytü, Zabıta katili hayli zaman aradıktan sonra ea nihayet ayni köyden üç şahıstan süphelenerek Konyalı Hasan, Eyüp ve Hi- dayeti sorguya çekmiş ve mahkemeye ver- müşti. Uzun müddettenberi devam eden mahkeme nihayete ermiş ve bu zan al - tında bulunan kimseler beraat etmek sure- tile hakiki katilin kim olduğu teabit edile- Tmemişti. Bozdoğan zabitasının — esaslı — taharrisi neticesinde hakikf katilin Nazillinin Çer - kes Hamdiye köyünden ve cekiden eşki - yalık yapmış olan Deli Nuri olduğu tesbit edilmiş ve suçlu da suçunu itiraf etmiştir. Nuri adliyeye teslim olunmuştur. maktadır. Halkevinin faaliyet? kevi azaları tarafından konferanslar, dir. ginleştirilmiştir. Maarif ve Spor faaliyeti kın talebe mezun olmuştur. teşkilâtlı bir bando vücude çalmaktadır. Bi SK rülmektedir. ğ ; Kiıziltepe — köyü — ahalisinden — Mos- v tan oğlu —Ali kansı Hafize ile Burdurda iktisadi vaziyet çok iyidir. kavga ctmiş ve neticede karısını sopa İle | semeesasnsecancerecas: eecenecERARa döverek ölümüne sebebiyet vermiştir. Suç- lu derhal yakalanarak tahkikat evrakı ile birlikte adliyeye verilmiştir. Erdekte batan gemilerin ankazı Erdek (Hususi) — Umumi — harp te Erdek limanında batan gemilerin an- kazı Erdek maliyesi tarafından çıkar- tılmıştı, 300 tonu mütecaviz olan hurda de- mir parçalarınm — muhtelif yerlerden kaldırılmasına ve Romanyaya ihraç edilmek üzere vapura yüklenmiştir. Erdekte bir vak'a Erdek (Husust) — Konya köyünde Mahmut adında biri Bekir adlı bir ada- mıan karısı tarafından balta ile öldürül- mek istenilmiştir. Adliye tahkikata el koymuştur. Çetinkaya istasyonu İnşaat bitti, küşat resmi ağustosta yapılacak ikmal edilmiştir. — * yonunun küşat resmi yapılacaktır. zar bulunacağı söylenmektedir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ** Sonunda, onunla evlenmeğe kalkacak.. Başı nara yanacak. . Kaç zamandır, kol n baba ol da bir nasihat var! SA Hasan Bey — Ne vazifem? Ben seni aldığım zaman, hiç bir hayır sahibi çıkıp ta benim göz- lerimi açtı mı idi? o—igiı,hqııo(uıl_lı. gözlerini aç! Burdur (Husust) — Demiryolu ve ha - edilmiştir. Şimdi is. tadır. Her hafta pazartesi ve salı günleri tasyon ile Cumhuriyet meydanı arasında bir bulvar yapılmaktadır. Yakında trene kavuşacak Burdurda büyük bir küşat res- Burdur gölüne modern bir plâj ile bir gazino da yaptırılmaktadır. Şehirle göl ara- sındaki 7 kilometrelik yolun da inşasına başlanmıştır. Bundan başka istasyon civa- rında da yeniden bir çok binalar yaptırı! « Burdur Halkevi büyük bir faaliyetle ça- lışmaktadır. Her hafta muntazaman Hal- tem- sil kolu tarafından da temsiller verilmekte- Halkevi kütüphanesi de Burdur gençli- ğinin ihtiyacına cevap verecek tarzda zen- Burdurda 216 mevcutlu bir ortamektep ile Gazi, Sakarya, Turan, Cumhuriyet, İnö- nü, İstiklâl adlarında altı tane de ilkmek - tep vardır. İlkmekteplerden üçü tam dev- . * * Burdur inkişaf ediyor Burdur gölü kenarına asri bir plâjla bir gazino yapılıyor, 3000 dokumacı bir araya gelerek bir şirket kuruyorlar Şehirde daimi bir alış veriş göze çarpmak- pazar kurulmakta, civar köylerden bir cob kimseler pazarlara dökülmekte. harareili alış veriş olmaktadır. Bundan başka hafta- da iki gün de odun kömür ve hayvan paza- vı kurulmaktadır. Burdurda sebze ve taze meyva fiatları çok düşkündür. Patlicanın kilosu yüz paraya kadar satılmaktadır. Tes reyağı 40, koyun eti 15, sığır eti 10, yo- Burt ve sütün kiloları da 5 er kuruştan satık maktadır. Kaymağın tabağı 15 kuruştur. Burdurda bu sene gül mahsulü pek çok tur, Fabzikalar mal almamaktadırlar, Bu yüzden bütün güller mahvolmuştur. Fab- rikalar geçen yıllardan ellerinde kalan şark gülyağlarını satmak için Avrupaya baş vurmaktadırlar. Hahcılık Burdurda ilerlemişken bugün ihracatın azlığı dolayısle hemen hemen mahvolmuş gibidir. Şehirde ancak 50 ka- dar dokuma tezgâhı hali faaliyettedir. Şehirde mevcut 3000 dokuma tezgâhı sahibi birleşerek dokumacılığın ihyası için bir şirket kurmuşlardır. —e zeki yani beş sınıklı diğer üçü de üçer sınıl- hdır, Bu sene ilkmekteplerden iki yüze ya- Burada ilkmektep hademelerinden tam getirilmiştir. Bu bando her akşam muntazaman parkta Âteş spor, askeri klüp ve ortamektep takımı her hafta maçlar yapmaktadır. Bu suretle Burdurda bir spor faaliyeti de gö - Sıvas (Hususi) — Sıvas - Erzurum yolu üzerindeki çalışma devam etmek- tedir. Sıvastan itibaren 112 inci kilo - metredeki Malatya iltisak hattı ile Sı- vas - Erzurum yolunun durak yeri o- lan Çetinkaya istasyonuna kadar inşaat Ağustosa kadar da ray ferşiyatı ik- maledilecek, ağustosta Çetinkaya istas- Merasimde Ali Çetinkayanın da ha- | Hâdiseler Karşısındaksdı Bluzlardaki harfler Bu da bir moda: Bütün kadınların bluzlarında mat - baa harflerinin en büyük puntusundan beş oa kere daha büyük puntuda harf- ler var.. — Bu harfler niçin? Mi.. Niçin olduklarını bilmiyorum, amma neye delület ettiklerini kolayca keşfedebiliyorum. İşte bir iki misal... * Yanımdan bir genç kadın geçiyor. Gözleri etrafta.. Kendisine bakan her genç erkeğe gülümsüyor, — kırıtıyor. Kadının bluzuna bakıyorum. Koskoca bir: «Ha Harfi gözüme çarpıyor... Sonra ta- mamlayıp okuyorum: «Hoppax, * Bu da bir buşka kadın: Gözleri Kcivert, kirpikleri mor, ya- makları kıpkırmızı, dudakları vişne ren- ginde, koyu saçları kanarya tüyünü an- dıriıyor. Bluzuna bakıyorum... Yan yana iki harf var: «B. D.x Harflerin sonlarını tamamlıyorum : «Boyalıdır. Dikkata * Bu da gene bir başka kadın: Ötekilere benzemiyor, çok güzel ve çok cana yakın... Göğsündeki harflere bakıyorum: “S. S» Ben nikbin bir insanım... Harfleri i-- tediğim gibi tamamlıyorum? — Seni seviyorum! * Bu daha bir başka kadın: Ona da gözüm ilişiyor. Yüzüne, gö- züne, vücuduna alıcı gözile bakıyorum. Bu sırada bir otomabilin körnesi, — Vasiz ving. Ediyor, kendimi yayakaldınmına a tarken bluzdaki harfleri görüyorumı 8. Çar Tamamlayıp okuyorum : — Sersem çiğneneceksin!